Yleiset kerhoon liittyvät ja liittymättömät asiat

Järvenpään ja lähialueiden peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Morrigan

Re: Kerhon syksy 2009 ja siitä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Jep, hienoa että tätä kerhotoimintaakin saadaan nyt vihdoin jatkettua. Itse olen tuolloin maanantaina paikalle tulossa, niin että jos joku kaipaa fabaan peliseuraa niin voin vyöryttää paikalle voittamattoman (huonon ja huonosti maalatun) haltia armeijani, taikka kaaoksen soturini.

Jos ei, niin chillailemaan ollaan kuitenkin tulossa, ihan jotta saa tekosyyn olla lukematta ylppäreihin (niin kuin niihin muutenkaan tulisi luettua).
Euroopan mukavin mies
Raivomuumi

Viesti Kirjoittaja Raivomuumi »

Kiitos kiitos gobbo.
Morrigan

Niin, ajattelin vielä kysyä, että sattuisiko keneltäkään löytymään eldareitten armybookkia jota voisi maanantaina tuolla kerholla hieman vilkaista? Kun voisi tuota kytkootakin alkaa jossain vaiheessa pelailemaan, ja Eldareilla se varmaan tulisi aloitettua.
Euroopan mukavin mies
Olmo

Viesti Kirjoittaja Olmo »

Morrigan kirjoitti:niin että jos joku kaipaa fabaan peliseuraa niin voin vyöryttää paikalle voittamattoman (huonon ja huonosti maalatun) haltia armeijani, taikka kaaoksen soturini.
No peliseurahan ois kivaa.. Jos viittit nii voistko ottaa jommatkummat mukaan niin voisit pelata huonosti maalattua ja voittamatonta(oon pelannut vaan jopa minua tumpelomman kaverini kanssa:) örkkiarmeijaa vastaan.
Kukaan ei ole täydellinen, en edes minä.
Raivomuumi

Viesti Kirjoittaja Raivomuumi »

Minä voin ottaa, morrigan. eldar kirjan mukaan :).

sekava lause
Morrigan

Jesh, kuulostaa hyvältä, tuo pelitarjous siis. Pääsee taas pitkästä aikaa pelaamaan jotakuta muutakin vastaan kuin anttia (eli siis blackmetalsiiliä) ja random turnaus ihmisiä ^^.

Ja hienoa että tuo eldar kirja joltakulta löytyy, vaikka oikeastaan tarkoitin kyllä taun opusta (ei pitäisi lähteä liian myöhään foorumeille huutelemaan, menevät senat aivan sakaisin), sillä eldarit ovat juurikin se toinen vaihtoehto 40k armeijaa varten. Jos joltakulta se taun opuskin löytyy, niin voisin sitäkin ilomielin selailla. Kiitos Muumille kuitenkin tuosta eldar kirjasta, ranger teemainen avaruushaltia armeija kun olisi aika pop...
Euroopan mukavin mies
<Randomi>

Viesti Kirjoittaja <Randomi> »

Morrigan kirjoitti:...vaikka oikeastaan tarkoitin kyllä taun opusta (ei pitäisi lähteä liian myöhään foorumeille huutelemaan, menevät senat aivan sakaisin), sillä eldarit ovat juurikin se toinen vaihtoehto 40k armeijaa varten. Jos joltakulta se taun opuskin löytyy, niin voisin sitäkin ilomielin selailla. Kiitos Muumille kuitenkin tuosta eldar kirjasta, ranger teemainen avaruushaltia armeija kun olisi aika pop...
Christian voi tuoda sen, mut se tulee vasta joskus seitsemän aikaan paikalle.
Morrigan

Okeis, hienoa. Kyllähän siinä ajassa ehtii sitä läpyskää selailla läpi aivan tarpeeksi.
Kuli

Viesti Kirjoittaja Kuli »

Joopa joo kävin innoissani tsiigaamassa siellä tänään ja kun kuvittelin, että ollaan joskus klo 16 aloittamassa niin olin sitten siellä silloin mutta kun olin venaillut jotain puoli tuntia niin paloi hihat enkä jaksanut enää venata. Nyt sitten huomasin, että se aloitusaika oli muuttunut. En tosiaan ollut lukenut viestiketjua viikkoon ja tulin suoraan mökiltä paikalle. Pitänee yrittää uudelleen tässä, lähiaikoina kun nyt meni näin pahoittelen. Yv:llä voi ottaa yhteyttä ja sopia paremmin peleistä ja ajoista.
blackmetalsiili

Viesti Kirjoittaja blackmetalsiili »

Joo meille kerrottiin paikalla että näin oli sulle päässyt käymään, tosiaan viime torstaina tuli meillekkin vast tieto että kerho aika muuttui neljästä viiteen. Elikkä 24.8 (ma) klo 17-21+ olisi seuraava kerhokerta.

7.9 ja 14.9 kerrat saattavat jäädä väliin koska lukiolla pyörii noihin aikoihin YO kirjoitukset eli itse en ainakaan pääse paikalle tulemaan päälliköimään. Jos joku 18v+ (esim otto jos saat työvuorot järjestettyä) pääsee paikalle vastuuhenkilöksi avainten kanssa niin silloin voidaan nuo kerrat pitää.

Ilmeiseti ainakin 40k.n pelaaminen jatkuu kerholla ainakin vastaisuudessa. Faban tilalle ehdottaisin mordheimin aloittamista kerholla, peli kun pyörii samoilla napeilla ja sääntömekanismeilla. Peli on kuitenkin monipuolisempi ja huvittavampi kuin perus faba.

Perussäännöt pdf.nä löytyvät alla olevasta osoitteesta (rulebook 1-3):
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... Id=5300009

mordheimeristä löytyy kaikkea muuta sälää:
http://www.mordheimer.com/index.htm

Eli olisiko mortikalle kannatusta ihmisten keskuudessa?
örkkihiippari

Viesti Kirjoittaja örkkihiippari »

Miten tähän teidän kerhoon pääsisi mukaan? Tuossa kesäkuussa itse aloitin pelaamaan warhammer 40000:silla. omista vähän alle 1000 pojon örkki armeijan. Mutta sääntöjä en ihan täysin vielä tunne.
DING
<Randomi>

örkkihiippari kirjoitti:Miten tähän teidän kerhoon pääsisi mukaan? Tuossa kesäkuussa itse aloitin pelaamaan warhammer 40000:silla. omista vähän alle 1000 pojon örkki armeijan. Mutta sääntöjä en ihan täysin vielä tunne.
Kerhoon pääsee mukaan ihan vain tulemalla paikalle (osotteet ja yms. taitaa löytyä ekasta viestistä). 40k:ta pelataan siellä ihan hyvin ja mä ainakin voin auttaa sääntöjen kanssa(, ja n.100% varmuudella kaikki muutkin :) ), jos niitä et hallitse.
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

<Randomi>: Väärässäpä olet, vähintäänkin minä ja Olli (Morrigan) ollaan niin käsittämättömän kujalla 40K säännöistä, että meiltä ei kannata mitään kysellä. Sen sijaan Fabasäännöt Olli tuntee melko hyvin, kuten myös Antti (blackmetalsiili). Multa ei sitten mitään sääntöjä kannata kysellä, kun minen niistä oikeen mitään tiiä. Sen verta, että pelikaveria löytyy jos tarvetta, mutta en kuitenkaan mitään erikoisuuksia jaksa koskaan muistaa.

örkkihiippari: Tosiaan mukaan pääsee astumalla ovesta sisään. Tällä hetkellä kerhot pitäis olla viidestä ysiin maanantaisin Järvenpään Squash-hallin alakerrassa. Jos ei tiedä paikkaa, niin tarkempiakin ohjeita voi tottakai kysellä. Kerhoon voi tulla milloin vain ja lähteä kun huvittaa, eli mitään tiukkoja aikoja ei ole. Kerholla voi toki tehdä muutakin kun pelailla, Iiro (Barzano) ja minä varmaan tullaan siellä maalailemaan silläaikaa kun muut pelailee. Myös biljardia on mahdollista pelata ja mikäpä estää vaan tulemasta juttelemaan ja katselemaan. Jos meinaa maalaamaan tulla, niin kannattaa kuitenkin varautua, sanomalehti tai vastaava pöytää suojaamaan ja vesikippoa yms. tarvikkeita saa itse rahdata mukana. Valaistuskaan ei mikään paras mahdollinen ole, yhden pöytälampun olen tuomassa kerholle, mutta tulen todennäköisesti sen hogaamaan itselleni lähes joka kerta. Yleisesti alueen ihmiset ovat todella aloittelijaystävällisiä, joten jos kaipaa neuvoja sääntöjen, konffausten, väriteemojen, maalauksen tai minkä vain taholta niin apua löytyy. Iiro ainakin on todella taitava skulptaaja, joten oma stuffimestari löytyy. Minulta voi kysellä maalaamisesta, tai mikäettei keltä tahansa muultakin. Tervetuloa vain, mutta ilmoittelethan tänne viikolla ennen kerhoon saapumista (tyyliin perjantaina jos aloittaa ilmoittelun niin on hyvä), niin ihmiset tietää millaisiin pelimääriin varautua. Ihan vain sen takia, että vältettäisiin tilanteet joissa jollakulla ei ole pelikaveria.

blackmetalsiili: Mortikka kuulostaa ihan jeespoksilta, itse en varmaan läheskään jokakerta tule sitä pelailemaan, ainakaan yhtä peliä enempää, mutta aina sillointällöin kuulostaa hyvältä. Voisi keksiä jotain houseruleja heikompien ja vähempiekspaisten jengien tueksi. Kuhan maastoa löytyy niin peli kelpaa. Ja koitetaan välttyä Shadow Warrior/High Elf juustolistoilta. Mordheim ei ole voimapelaamista varten, vaan hauskanpitoa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
<Randomi>

Tzeentch Gobbo kirjoitti:<Randomi>: Väärässäpä olet, vähintäänkin minä ja Olli (Morrigan) ollaan niin käsittämättömän kujalla 40K säännöistä, että meiltä ei kannata mitään kysellä.
Joo sori kehnosta ilmaisusta, tarkoitin tietenkin 40k pelaajia.
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

<Randomi>: Joo siis ihan vitsinä tarkotettu, sainpahan hyvän aasinsillan kerhon pelaajiin ja silleen. =)
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
blackmetalsiili

Joo, katsotaan house rulet kunhan ollaan pari peliä tuolla kerholla saatu pelattua. Maastoa toin paikalle jo ja pahvia joten lisääkin voi siinä pelien ohella väkertää.
Tosiaan vielä uusille ihmille, kerhoon pääsee mukaan vaan paikalle tulemalla, ei maksa mitään. maanantaisin 17-21+ on aikaa pelailla yms. paikkana toimii myllytie 3 nuorisotila, vihreä kehyksinen lasiovi squashallin toisen päädyn kierreportaiden alla, meidät löytää sen jälkeen aika helposti.
örkkihiippari

Viesti Kirjoittaja örkkihiippari »

Maanantaiksi olen tulossa.(pelikaverikin olisi ihan kiva) Vähän maastoakin voin tuoda jos tarvitsee
DING
blackmetalsiili

Joo omaa maastoa kannattaa ottaa (aina) mukaan sen verran kun helposti saa kannettua, saa pelipöydällekkin vaihtelevuutta ja kaikkea ei aina ole pakko käytää.

Tehdään uusi profiili ketju kun nyt on tullut paljon uusia pelaajia ja samalla nähdään ketkä vanhoista ovat edelleen aktiivisia. Ilmoittakaa itsestänne sinne.
Kuli

Viesti Kirjoittaja Kuli »

Joo oon itsekin tulossa yrittämään uudelleen ensi maanantaina ja otan mukaan 2000p tyrannidi armeijan ja teen kaksi listaa 1500p ja 2000p listan. Mulla on parikin sääntökirjaa itsellä 5th edikkaan. Jos joku haluaa pelailla niin viestiä kehiin. Olisko kerholla jotain maastoa jo valmiina? Ja onko siellä se pelipöytä valmiina? Voisin itse tulla tuuraamaan sitä vastuu henkilöä jos ei kerkeä mutta siitä varmaan voi jutella lisää sitten kun tavataan.
blackmetalsiili

Joo paikalla on pelipöytä ja vähän maastoa 40klle ja lisää kannattaa tuoda sen verran kun saa itse mukan kulkemaan.

Hyvä jos tuleville kerroille saa jonkun täysi-ikäisen vastuuhenkilöksi avaimien kanssa, täysi-ikäisyys ei nuorisoteyöntekijän mielestä ollut niin must mutta parempi se aina on. Keskustellaan tästä sitten kerholla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Järvenpää [Korpisoturit]”