Lotr kuolemassa?
Re: Lotr kuolemassa?
Aivan, mutta Sean Bean olisi ollut parempi Aragorn. ;-)Da Erppaz kirjoitti:Viggo on ainoa oikea Aragorn! XD
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
And either way, I lose"
Haistaos. ;)Dru Perim kirjoitti:Aivan, mutta Sean Bean olisi ollut parempi Aragorn. ;-)Da Erppaz kirjoitti:Viggo on ainoa oikea Aragorn! XD
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Onkos kellään kokemusta war of the rigistä vielä?
Mun entinen allekirjoitus oli niin retarded niin oli pakko vaihtaa tähän. 
Ihan vähän alaspäin ja siinä on tällanen: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 27&t=81674nobody kirjoitti:Onkos kellään kokemusta war of the rigistä vielä?
Kävin tuota vilkaisemassa GW:ssä viime lauantaina. KIvaltahan tuo näytti.
Ps. Aikookos kukaan mennä siihen "pukeudu joksikin lotr hahmoksi"-juttuun. Itse voisin olla örkki. En tarvitsisi edes mitän maskeja. ;)
Ps. Aikookos kukaan mennä siihen "pukeudu joksikin lotr hahmoksi"-juttuun. Itse voisin olla örkki. En tarvitsisi edes mitän maskeja. ;)
Strategisia puupäitä (enkä viittaa entteihin) löytyy aina liikaa suhteutettuna niihin, jolla on taitoa neljänkin edestä. Se näkyy tietenkin myyntilukemissa; mitä helpompi ja rumempi (ja kyllä, viittaan 40k:n avaruusmariinien massarahastusyksiköihin) sitä fanitetumpi urpojen keskuudessa.
Tosistrategikko aina valitsee Lotrin, ennemmin tai myöhemmin. Ellei sitten pelkää sitä erään nimeltä mainitsemattoman elokuvatriologian takia. Thank you World America!
www.wesnoth.org
Tosistrategikko aina valitsee Lotrin, ennemmin tai myöhemmin. Ellei sitten pelkää sitä erään nimeltä mainitsemattoman elokuvatriologian takia. Thank you World America!
www.wesnoth.org
LOTR kuolemassa?
Joo, itsekin olen huomannut että kaupoista alkaa olla koko ajan vähemmän ja vähemmän lotr figuja. Harmillista sinänsä, sillä itselläni se oli eka miniatyyri peli ja kavereiden kanssa saatiin aina hyvät naurut kun pelattiin sitä:) (ja saadaan edelleen!)
Joo, itsekin olen huomannut että kaupoista alkaa olla koko ajan vähemmän ja vähemmän lotr figuja. Harmillista sinänsä, sillä itselläni se oli eka miniatyyri peli ja kavereiden kanssa saatiin aina hyvät naurut kun pelattiin sitä:) (ja saadaan edelleen!)
Voitto ei ole tärkeintä, vaan se, että Ruotsi häviää!
- Lord Mikke
Ne jotka väittävät Lotr:n olevan kakaroiden peli eivät luultavasti löydä väitteelleen järkeviä perusteluja. 40k, okei, sääntöjen oppiminen vie jonkin aikaa ja on loppujen lopuksi aika haastava monelle (suuri osa ihmiskunnasta pelaa edelleen tavallisia lautapelejä), ja Fantasy Battlessa sääntöjen oppiminen vasta kauan viekin. Molemmissa on kinkkiset kohtansa.
Mutta Lotr seisoo aika hyvin omilla jaloillaan, ja on muutenkin ihan eri peli. Kun ensimmäisen kerran lueskelin RotK:in kirjaa, hämmästyin miten hyvät säännöt pelissä on. Omaleimainen, mutta toimiva kokonaisuus, jossa bugeja on valtavasti vähemmän kuin fantasy- ja scifikollegoissaan.
Nykytilannetta on varmasti ajateltu pitkältä tähtäimeltä. Leffat toivat intoa kuluttajiin, ja nyt leffat ovat poissa, samoin kaikki hype, ja Lotr on nyt tauolla ihmisten mielistä, varmistettuaan ensin paikkansa 2000- luvun parhaimpana elokuvakokonaisuutena, ja tuoden Tolkienin suuren kansan tietoisuuteen yhä hienommin. Nyt sitten voidaan kahlata kirjoja, ja niiden kautta saada lukemattomia inspiraation lähteitä Scenaarioille, kansoille ja muille peliin liittyville asioille. Eli nyt tavallaan ajatellaan että pidetään peli kasassa kaikilla muilla keinoilla kuin leffan tuomalla julkisuudella, jos ihmiset vaikka innostuisivat uudestaan.
Vahvasti kyllä epäilen...
Mutta Lotr seisoo aika hyvin omilla jaloillaan, ja on muutenkin ihan eri peli. Kun ensimmäisen kerran lueskelin RotK:in kirjaa, hämmästyin miten hyvät säännöt pelissä on. Omaleimainen, mutta toimiva kokonaisuus, jossa bugeja on valtavasti vähemmän kuin fantasy- ja scifikollegoissaan.
Nykytilannetta on varmasti ajateltu pitkältä tähtäimeltä. Leffat toivat intoa kuluttajiin, ja nyt leffat ovat poissa, samoin kaikki hype, ja Lotr on nyt tauolla ihmisten mielistä, varmistettuaan ensin paikkansa 2000- luvun parhaimpana elokuvakokonaisuutena, ja tuoden Tolkienin suuren kansan tietoisuuteen yhä hienommin. Nyt sitten voidaan kahlata kirjoja, ja niiden kautta saada lukemattomia inspiraation lähteitä Scenaarioille, kansoille ja muille peliin liittyville asioille. Eli nyt tavallaan ajatellaan että pidetään peli kasassa kaikilla muilla keinoilla kuin leffan tuomalla julkisuudella, jos ihmiset vaikka innostuisivat uudestaan.
Vahvasti kyllä epäilen...
Peril of Warp
Uskoisimpa, että GW jaksaa panostaa Lotriin ainakin Hobitti-elokuviin asti. Tällöin buumi taas hiukan nousee ja figutkin tekevät taas kauppansa. Sen jälkeen voikin olla sitten paljon hiljaisempaa.
Mielestäni Lotri on hiukan aikuismaisempi peli siinä mielessä, että siinä ei ole mitään yybertankkeja tai vastaavia "megasiistejä" nappeja, jotka houkuttelevat nuorempaa pelaajakansaa. Säännöt taasen ovat helpot oppia, mutta mahdollistavat erittäin taktisenkin pelaamisen. Jotenkin en vain itse viihdy sellaisista peleistä, joissa ensimmäisen vuoron aikana vastustajan armeija pystyy ampumaan vaikka 60% joukoistasi manalan rajoille. Mutta ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä se on kivaa...jokaisella on omat mieltymykset..
Mielestäni Lotri on hiukan aikuismaisempi peli siinä mielessä, että siinä ei ole mitään yybertankkeja tai vastaavia "megasiistejä" nappeja, jotka houkuttelevat nuorempaa pelaajakansaa. Säännöt taasen ovat helpot oppia, mutta mahdollistavat erittäin taktisenkin pelaamisen. Jotenkin en vain itse viihdy sellaisista peleistä, joissa ensimmäisen vuoron aikana vastustajan armeija pystyy ampumaan vaikka 60% joukoistasi manalan rajoille. Mutta ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä se on kivaa...jokaisella on omat mieltymykset..
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Kouvolassa ainakin pelaajia löytyy jonkun verran mutta enemmän on näitä faban pelaajia Tällä hetkellä fabaa hakataan pirusti 40k:ta vähän ja lotrea jonkun verran mutta kun suurin osa näistä lotre faba pelaajista on jotaan pikku poikia jotka menee kakkoselle ja ostaa näit figuja kotiin kun isä maksaa sitten ku pitäs pelata niin ei tää ookkaan kivaa. Et sen takia pelit kuolee ja siks ne myönnetään pikku lasten peleiksi.
WH 40K:
Space Marines
Grey Knights
Necron
Orks
Thousand Sons
Kill Team:
Veteran Guardsmen of the Death Korps of Krieg
Ork Kommandos
Pathfinder
Legionaries
Angels of death
Space Marines
Grey Knights
Necron
Orks
Thousand Sons
Kill Team:
Veteran Guardsmen of the Death Korps of Krieg
Ork Kommandos
Pathfinder
Legionaries
Angels of death
Hei,
Itse olen ollut nyt varmaan neljä vuotta täysin tietämätön siitä, mitä Lotrin parissa tapahtuu. Ennen sitä jaksoi viettää kaikki päivät Sotussa ja figuja maalaten. Onko pelissä enää mitään samaa? Sen ekan kovakantisen sääntökirjan aikaan lopetin. Vähän peli menetti sitä alkuaikojen hohtoa. Figuja ja lisäreitä alkoi tulla nopeampaa tahtia kuin yläasteelainen ehti tienata. Pitkästä aikaa kyllä teki taas mieli alkaa maalailla. Tiedä missä kunnossa maalit sitten ovat. Tuskin sitä pelaamaan enää jaksaa.
Itse olen ollut nyt varmaan neljä vuotta täysin tietämätön siitä, mitä Lotrin parissa tapahtuu. Ennen sitä jaksoi viettää kaikki päivät Sotussa ja figuja maalaten. Onko pelissä enää mitään samaa? Sen ekan kovakantisen sääntökirjan aikaan lopetin. Vähän peli menetti sitä alkuaikojen hohtoa. Figuja ja lisäreitä alkoi tulla nopeampaa tahtia kuin yläasteelainen ehti tienata. Pitkästä aikaa kyllä teki taas mieli alkaa maalailla. Tiedä missä kunnossa maalit sitten ovat. Tuskin sitä pelaamaan enää jaksaa.
Lalalaa
Se ensimmäinen kovakantinen on toistaiseksi myös viimeinen. Eli ei ole oikeastaan mikään muuttunut sääntöjen osalta,Valtsu kirjoitti:Sen ekan kovakantisen sääntökirjan aikaan lopetin.
mutta kuten sanoit, lisäreitä ja figuja on tullut tasaisella syötöllä. Mistä itse olen vain kiitollinen GW:lle koska ei niitä
kaikkia tarvitse ostaa ;)
Jos olet täysin tietämätön siitä, mitä lotrissa tapahtuu niin et ole välttämättä tutustunut wotriin (war of the ring).
Saattaisi herättää innon pelaamiseen uudestaan, suosittelen. Toki wotr on myös kallis figujen osalta, mutta vanhalla lotr-veteraanilla (kuten minä) oli wotrin ilmestyessä jo kaapissa tarpeeksi figuja pelaamiseen...
WotR on siitä jännä peli että ennen mietit, että ***** näitä figuja on ihan liikaa. Edellä mainitun tultua taas mietit, että ***** näitä figuja on ihan liian vähän! =)
Itselläni ei kaikkein eeppisimpiin WotR-matsi-ideoihin tahdo figut millään riittää, vaikka olen niitä hamstrannut oikein olan takaa aikoinaan. En sitä kyllä ole muutenkaan kauheesti pelannut, kun jouluna aloitin kytkoon.
Mitä julkaisuja luulette muuten tulevan Höpötin myötä? Itse veikkaan ainakin yhteissettiä (ja statseja) kääpiökatraalle, dildolle ja gandalfille. Jonkin kirjankin varmaan julkasevat ja ehkä uusia gobboja. Smaugkin olisi ihan kiva ja Beor tietysti. Siitä voisi olla ihmis- ja karhufigut. Toisen elokuvan figuista en sitten tiedä.
Itselläni ei kaikkein eeppisimpiin WotR-matsi-ideoihin tahdo figut millään riittää, vaikka olen niitä hamstrannut oikein olan takaa aikoinaan. En sitä kyllä ole muutenkaan kauheesti pelannut, kun jouluna aloitin kytkoon.
Mitä julkaisuja luulette muuten tulevan Höpötin myötä? Itse veikkaan ainakin yhteissettiä (ja statseja) kääpiökatraalle, dildolle ja gandalfille. Jonkin kirjankin varmaan julkasevat ja ehkä uusia gobboja. Smaugkin olisi ihan kiva ja Beor tietysti. Siitä voisi olla ihmis- ja karhufigut. Toisen elokuvan figuista en sitten tiedä.
Jos nyt uusi sääntökirja saataisiin niin olisin aika tyytyväinen. Ei sillä, että vanhassa olisi erityisesti vikaa, mutta hiottavaa kylläkin... Ja paljon uusia figuja ja profiileita tietenkin. Niitä ei ole koskaan liikaa.
Ei aikaa oikeen ole. Saa nähdä, jos maalailemaan alkaisi uudestaan. Saa nyt nähdä. Hieno peli tää Lotr joka tapauksessa oli. Ja on. Ehkä joskus pelaan vielä. Nuorena sitä jaksoi järjestää kaiken maailman megabattleja yms. Nykyään vaan juo kaljaa ja soittaa kitaraa. Aikoja menetettyjä ei koskaan takaisin saa. LalalaaRedeye kirjoitti:Jos olet täysin tietämätön siitä, mitä lotrissa tapahtuu niin et ole välttämättä tutustunut wotriin (war of the ring).
Saattaisi herättää innon pelaamiseen uudestaan, suosittelen. Toki wotr on myös kallis figujen osalta, mutta vanhalla lotr-veteraanilla (kuten minä) oli wotrin ilmestyessä jo kaapissa tarpeeksi figuja pelaamiseen...
Lalalaa
lotrin figut on pienempiä kun warhammerin. vaikeempi kokoo, converttaa, maalaa. ainakin minun mielestä. :) eikä lotri ainakaan virallisesti kuole ennen kun GW päättää lopettaa päivitykset yms peliin. itse pidin ideasta lisää figuja leffojen ulkopuolelta peliin (esim tom bombadil). ja kuten mainittu, lotrin suurin vetovoima on itsenikin mielestä scenarioitten peluu. varsinkin mines of moria on mahtava.
Muistutetaan myös, että LoTR:n systeemi elää ja voi hyvin myös Wahammer Historicalsin julkaisemissa Legends of The Old Westissä ja Legens of The High Seasissä, joita itse olen pääasiallisesti pelannut viimeiset 2 vuotta. Nytkin on lauantaina edessä yli vuoden kestäneen lännenkampanjan päättäjäiset (tosin uusi pitäisi aloittaa heti-kohta) ja maanantaina FiWA:n pelitilassa laukaistaan käyntiin virallisesti "merirosvokampanja".
Eli jos Keskimaa alkaa tympimään, mutta pidät LoTR:sta ja skenujen pelaaminen on kivaa, niin aina voi astua 1800-luvun villiin länteen tai 1700-luvun Karibialle... :-)
Eli jos Keskimaa alkaa tympimään, mutta pidät LoTR:sta ja skenujen pelaaminen on kivaa, niin aina voi astua 1800-luvun villiin länteen tai 1700-luvun Karibialle... :-)
"Now it's time to choose
And either way, I lose"
And either way, I lose"