Koivu Treemanin maalaus
Koivu Treemanin maalaus
Olen saanut kaikki figut puuarmeijaani varten hankittua, seuraavaksi olisi vuorossa Treemanien maalaus.
Kyseessä on siis koivuarmeija ja nyt minua kiinnostaakin, millä tavalla nuo Treemanit kannattaisi maalata.
Eniten minua ihmetyttää se että Treemaneissa ei ole ollenkaan lehtiä, jolloin niistä tulisi koivuina todella hölmön näköisiä. Onko kellään kokekusta koivujen maalauksesta tai muuten vain hyviä vinkkejä?
Kyseessä on siis koivuarmeija ja nyt minua kiinnostaakin, millä tavalla nuo Treemanit kannattaisi maalata.
Eniten minua ihmetyttää se että Treemaneissa ei ole ollenkaan lehtiä, jolloin niistä tulisi koivuina todella hölmön näköisiä. Onko kellään kokekusta koivujen maalauksesta tai muuten vain hyviä vinkkejä?
Re: Koivu Treemanin maalaus
Itselläni ei ole paljoakaan maalauksesta kokemusta mutta mielestäni koivuteemaa varten kannattaisi runkoon liimata jotain harmaata flokkia (koivussa kasvavaa sammalta/jäkälää) satunnaisiksi lämpäreiksi. Rungosta kannattaisi myös saada aikalailla pölyisen näköinen sillä ainakin kuivalla kelillä koivuista irtoaa kädellä hangatessa sellaista tuohipölyä, kannattaa myös yrittää tehdä sellaisia repaleisia tuohenpalasia ympäri runkoa, ehkäpä valkoisesta silkkipaperista? Ja tietysti pieniä mustia viivoja. Siinäpä vielä kuva malliksi: http://www.nikkemedia.fi/ivailu/nettiku ... arju1b.jpg
Onhan aika kärsineen näköinen koivu.
Tuossa hieman "luonnollisemman" näköinen - http://luontoliitto.fi/kevatseuranta/koivu.html
Tuossa hieman "luonnollisemman" näköinen - http://luontoliitto.fi/kevatseuranta/koivu.html
- P. Ruuhijärvi
Myöskin hyvä silmänkohdistaja- ja kontrastinvahvistaja-efekti olisi erinäiset mahlavalumat rungossa.
Maalaus saattaa koitua vaikeimmaksi osuudeksi. itse lähtisin rohkeasti täysin valkoisesta rakentamaan mustilla ja ruskeilla huuhtomisilla, jatkaen aina huuhdon jälkeen uudella valkokerroksella. Ja jäkälelänttejä kansa.
Maalaus saattaa koitua vaikeimmaksi osuudeksi. itse lähtisin rohkeasti täysin valkoisesta rakentamaan mustilla ja ruskeilla huuhtomisilla, jatkaen aina huuhdon jälkeen uudella valkokerroksella. Ja jäkälelänttejä kansa.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
- death from shadows
Tossa kannattas varmaan aluksi vetää ohut musta washi. Sitten maalata hyvin ohuta viivoja umpäri puuta ja lopuksi maalata vähän laajemmin oksantyvet ja oksat.
Half-breed kirjoitti:
Mikäs se sellainen hammeristi on jolla ei montaa projektia ole samalla kesken?
Mikäs se sellainen hammeristi on jolla ei montaa projektia ole samalla kesken?
Dryadit olen ensin mattavalkoisella spraylla maalannut, sitten drybrusnut todella harmaalla maalilla. Sitten mustat viivat ja lehdet vihreiksi.
Treeman täytyy kai sitten ensin myös drybrushata ja mahdollisesti myös washata mustalla, sitten vain niitä mustia viivoja.
Ajattelin myös liimata satunnaisiin kohtiin modelling flockia ja washata sitä jollain tummalla, jolloin se näyttää jäkälältä/sammaleelta.
Tuolla tavalla saa edes vähän jotain värejä näkymään.
Treeman täytyy kai sitten ensin myös drybrushata ja mahdollisesti myös washata mustalla, sitten vain niitä mustia viivoja.
Ajattelin myös liimata satunnaisiin kohtiin modelling flockia ja washata sitä jollain tummalla, jolloin se näyttää jäkälältä/sammaleelta.
Tuolla tavalla saa edes vähän jotain värejä näkymään.
- kuningas66
Hieno idea tämä koivu armeija! Lähetä ihmeessä kuvia tulemaan kun on valmista! Odotan innolla nähdä mitä saat aikaan ;)
Itse tein pari vuotta sitten koivu teemaisen full dryadi horden. Musta/valko kombon lisäksi käytin yli korostettua vihreää ja lisäksi vielä väriä antamaan flockkia dryadien oksiin. Treekinit ja Treeman olivat vaikeita kun tasasta pintaa ei juuri ollut ja maalaus meni rumaksi kun joutui drybrushia käyttämään. Flockki/lehdet figuissa tuo vaihtelua ja näyttävyyttä armeijaan. Oma armeija oli tosiaan speedpaintattu mutta jälkeenpäin olen yksityiskohtia lisännyt.
Nääs.
Itseasiassa juuri sinun figut saivat minutkin maalaamaan Koivu armeijan : D
Minun täytyisi saada jostain tuota samanlaista ruoho härpäkettä noihin oksiin, muuten Treekinit ja Treemanit näyttävät aika hölmöiltä *_*
Minun täytyisi saada jostain tuota samanlaista ruoho härpäkettä noihin oksiin, muuten Treekinit ja Treemanit näyttävät aika hölmöiltä *_*
- kuningas66
Mene vain johonki warhammer kauppaan sieltä niitä löytyy :P En ole varma mutta tuo on kenties static grassia...
Ruoho härpäke oli jonkin saksalaisen firman aikaan saannoksia jota sai ainakin joskus Tampereen Harrasteesta. Härpäkke ei oikein pysy liimalla ja varisee pöydälle. Taistelutarvikkeesta saa ainakin jotain tree foliagee joka voisi sopia.
Nääs.
No jos se kerran ei tahdo oikein millän pysyä, niin sitten tyydyn normaaleihin ruohoihin.
- kuningas66
Tuo foliage voisi olla ihan hyvä ratkaisu jos se pysyy.