"tyttökaverilta" lisää

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Silveri

Re: "tyttökaverilta" lisää

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kaapelikala kirjoitti:Ei väripesu ole huijausta, jos sitä ei huijaukseen käytä.
Tosin suomalainen perusluonne on mennä perse edellä puuhun.

Jaksaa kyllä tämä ketju sinänsä huvittaa - heti kun kauniimman sukupuolen edustaja alkaa esittelemään töitänsä, on nörttilauma innolla mukana jakamassa neuvoja.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Silveri kirjoitti:Jaksaa kyllä tämä ketju sinänsä huvittaa - heti kun kauniimman sukupuolen edustaja alkaa esittelemään töitänsä, on nörttilauma innolla mukana jakamassa neuvoja.
Oon muuten miettiny ihan samaa. :P
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Heihei pojat ja tyttö, ollaan nyt kaikki vaan ilosia että tästä nahjuslaumasta saa kerrankin jotain rakentavaa palautetta irti. Muuten kun tuppaa noi kommentit olemaan niitä rivin "smoothisi voisivat olla blendimmät"- tason laukauksia.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Marcholio kirjoitti:Elämä vaan on epäreilua.
Tuossa olet oikeassa.
Silveri kirjoitti:Jaksaa kyllä tämä ketju sinänsä huvittaa - heti kun kauniimman sukupuolen edustaja alkaa esittelemään töitänsä, on nörttilauma innolla mukana jakamassa neuvoja.
Elämän epäreiluudesta tuo varmasti vain johtuu.
Miau.
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

I Ride in a Dragon kirjoitti: Muuten kun tuppaa noi kommentit olemaan niitä rivin "smoothisi voisivat olla blendimmät"- tason laukauksia.
Amen. Muutenkin niistä kolmesta suuresta foorumista joita itse seuraan, keskimääräinen taso on täällä alempana. Samanaikaisesti kommentit taas tuntuvat (muka) olevan asiantuntevimpia, ja kriittisempiä niin määrällisesti kuin muutenkin kuin esimerkiksi DakkaDakkassa, joka on maailmanluokan foorumi harrastukselle. Täällä on myös usein tapana arvostella töitä sellaisina kuin niiden pitäisi katsojan mielestä olla, ei sellaisina mitä ne ovat. Tuskin kukaan menee taidemuseonkaan ja ajattelee että Mona Lisan pitäisi mielestään olla blondi.

Go figure. Joku Suomen kulttuurista johtuva piirre?

Ei siis kannata ainakaan masentua mahdollisista sotun Louvre -taidemuseon ammattikriitikoista. Figusi ovat ainakin parempia kuin esim. oma ensimmäiseni (jonka muistaakseni heitin huvikseni päijänteeseen, jos joku joskus purjehtiessaan törmää Space Marine Terminatoriin, lähettäkää YV:tä.)
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Väki on vain vielä niin sikiöitä yleisesti. Niinhän se oli kouluaikoina, että jos tykkäsi jostaki musiikista vaikka ja jos joku tykkäsi eristä, niin hän oli vain kummallinen friikki, kun tykkäsi huonosta. Itehän tiesi, että tykkää oikeastikki hyvästä ja tuo yksi vain on kumma. Oma mielikuva oikeasta on sen ikäisillä samalla absoluuttinen totuus. Kyllä sen ikä korjaa :)
Luumumehu on soturien juomaa
anniina00

Viesti Kirjoittaja anniina00 »

Tätä ei varmaankaan saisi myöntää, mutta tuppaa nuo kritiikit välillä masentavan, kun tuntuu ettei mikään kelpaa. Onneksi on oma fani kotona joka jaksaa kannustaa :). Ja tahtoo ärsyttää, kun tulee neuvoja jutuista mistä on jo ite lukenut tai poikakaveri neuvonut. Mutta eihän kommentoijat voi mitenkään tietää mitä oon jo kuullut tai lukenut, siksi en tästä ole aikasemmin maininnutkaan.

Pitäs yrittää itekkin muistaa, että tämä on aika paljon kiinni makuasioista.
"Whether you think you can
or can't either way you
are right." - Henry Ford
YTY

Viesti Kirjoittaja YTY »

anniina00 kirjoitti:Tätä ei varmaankaan saisi myöntää, mutta tuppaa nuo kritiikit välillä masentavan, kun tuntuu ettei mikään kelpaa. Onneksi on oma fani kotona joka jaksaa kannustaa :). Ja tahtoo ärsyttää, kun tulee neuvoja jutuista mistä on jo ite lukenut tai poikakaveri neuvonut. Mutta eihän kommentoijat voi mitenkään tietää mitä oon jo kuullut tai lukenut, siksi en tästä ole aikasemmin maininnutkaan.

Pitäs yrittää itekkin muistaa, että tämä on aika paljon kiinni makuasioista.
Aloittelevan maalarin figuiksi maalaamasi ovat hyviä/todella hyviä, kuten moni kommentoija mainitsikin. Kuitenkin on selvää, että parannettavaa on, osin paljonkin. Siispä ei kannata masentua kritiikistä, jos siinä on jotain perää, vaan ennemminkin miettiä, miksi sitten laittaa figunsa näytille. Joku saattaa kaivata vinkkejä, jotta tulokset paranisivat, toinen taas kaipaa kehuja mielestään onnistuneesta työstä. Eri ihmisten mielipiteet siitä, mikä on "hieno figuuri" vaihtelevat paljonkin, joten kritiikkiä tulee lähes aina saamaan. Ei ole realistista olettaa, että kaikki kommentoijat kehuvat työtä, vaikka se omasta mielestä olisikin täydellinen. Kun kritiikkiä saa, voi yrittää parantaa tekniikkaansa sen avulla. Ymmärrettävää on, että aloittelijaa saattaa harmittaa kritiikki, joka on suunnattu omasta mielestä vain paremmille maalaajille, kuten esimerkiksi tasaisempien väriliukujen vaatiminen figuun, jossa ei vielä ole edes kaikki korostukset kohdallaan. Kritiikin, joka selvästi menee oman taitotason yli, voi ohittaa. En usko, että kenenkään kommentoijan tarkoitus on masentaa kommenteillaan.
-YTY
Silveri

Innokas kritiikki tulee myös siitä, että kritisoijat huomaavat, että palautteen antamisesta on jotain hyötyä (eli maalaajassa on selvä potentiaali kehittyä paremmaksi). Oletko ns. "hyvä maalaaja"? Et vielä tässä vaiheessa, mutta olet "erinomainen aloittelija", jolla on potentiaalia kehittyä "hyväksi maalaajaksi" kovin lyhyessä ajassa.

Jos vain haluat maalailla muutamia figuja, koska se tuntuu kivalta, niin mikäs siinä, mutta kuten edellä sanottiin, täällä niihin otetaan kantaa. Kannattaa miettiä myös minkälaista palautetta haluat - jos haluat enemmän "Wau! IHQuu! Paljon paremmin kuin multa" -tyyppistä, niin vaikka sitäkin täällä tulee, niin se ei sinänsä hirveästi kehitä. Paras kehittyminen tapahtuu, kun opettelet ja kokeilet rohkeasti uusia tekniikoita. Suti sulla pysyykin jo kädessä. Ei ole siitä kiinni, etteikö sulla olisi värisilmää tai käden tarkkuutta. Pikemminkin tässä ajetaan takaa sitä, että tietyillä tekniikoilla yhdistettynä taitoihin, joita sulla jo on, saadaan ihan erilaista tulosta aikaiseksi.

Otetaan nyt vanha oma esimerkiksi Nurbald the Sculptor, jossa on käytetty useita väripesuja ja eri korostuksia. Metallivärejä ei ole käytetty lainkaan, vaan efekti on saatu "tavallisia" maaleja käyttämällä. Se on periaatteessa maalattu samalla tavalla kuin omat figusi, mutta korostukset on tehty vain ohuemmilla läpikuultavilla värikerroksilla, joita on tehty useita päällekäin ja varjostuksissa on käytetty apuna erilaisia (ja useita kerroksia eri sävyisiä) väripesuja.

Suurin kysymys onkin, että "mikä sulle kelpaa"? Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa tuolla masentumisella, kun omalta vaimoltakin lähti aikanaan maalausinspis, kun olin koko ajan neuvomassa. :P
anniina00

En tietenkään oleta, että kaikki tykkää mun maalaamista figuista. Ja ymmärrän, että ihmiset haluaa vaan auttaa mua kehittymään antamalla rakentavaa kritiikkiä. Kiitos siitä.

Ei sille vaan maha mitään, että kirpasee kun joku ei tykkää. Ehkä tässä samalla oppii ottaan rakentavan kritiikin sillain ettei ota sitä itteensä :) Sanoinpahan sen nyt vaan ääneen kun sopi aiheeseen.

Mutta täytyy sanoa, että jotkut unohtaa että pitäis katsoa niitä maalaajan taitoja eikä niitä värejä. Jos maalaaja on valinnu erit värit mitä itse valitsisi se ei tarkota, että se on huonosti maalattu. Myöskin niinkuin YTY sanoitkin jotkut unohtavat, että aloittelijalta ei pidä odottaa samaa kuin ammattilaiselta. Ja aina on hyvä muistaa sävy millä sanoo.

Mutta all in all kommentoikaa miten kommentoitte, mielummin toivon kommentteja kuin tyhjää palstaa. Mulla on sitte hyvä lohuttaja jos tympäsee :)
or can't either way you
are right." - Henry Ford
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Mitä naurettavaa siinä nyt on että nuori mies haluaa tehdä tyttöihin vaikutuksen? Mun mielestä se on aivan normaalia käyttäytymistä.

Ei kyllä kannata masentua kritiikistä. Tuohon mun aikasempaan tyytyväisyyskommenttiin vielä semmonen tarkennus, että jokaiseen valmiiseen nappiin saa olla myös tyytyväinen ja pitääkin olla siinä mielessä, että valmis nappi on palkka työstä.

Yeah lisää kuvia!! Älä vaan lopeta postaamista!!

P.S. Arvaa kyrpiikö mua, kun näytän vaimolle valmiita nappejani ja hän huomauttelee aina siitä ja tuosta, yleensä värivalinnoista. Itse on maalannut elämässään kaksi figuuria :)
anniina00

Noni nyt on Hero Questista skeletoniki maalattu. Yritin koittaa neuvottua verta, mutta ehkä ite pidän siitä että se on kirkkaampaa. Tummempi on kuivunutta ja kirkkaampi vielä märkää..
Liitteet
skeleton
skeleton
skeleton takaa
skeleton takaa
or can't either way you
are right." - Henry Ford
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Loistavaa! Nyt näyttää tosi aidolta. Kaveri on kraapassut oikein kunnolla tuolla kärjellä.

Kirkautta voi muuten säätää miten lystää, eli just noin että mitä tuoreempaa sitä kirkkaampaa.

On muuten ihan törkeen nätti roiske :D Mitäs sitte keksittäs ? Postailehan lisää.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Johtuuko vain sukupuolisista erityistaidoista, vai oletko tosiaan moinen luonnonlahjakkuus? Nimittäin erittäin näyttävä roiske, ja toisella verenmaalausyrittämällä. Huh huh...

On muuten aika häjyn näköset silmäkuopat tuolla lurkilla, hohtaa oikein. Mutta takaprofiilista katsottuna vasemmassa kädessä näyttäisi olevan vähän liikaa ruskeata, enempi luun väriä voisi sopia paremmin.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
anniina00

Kiitos ^^

Lisäsin vähän sinne vasempaan käteen vaaleaa. Ne silmät on punaset, mutta ei kyllä kuvassa näy. Hyvä jos ne silti näyttää hyvältä. Ajattelin, että se on upottanut tuon vaikka selkään tai jonnekin.

Postailen kyllä, kun saan maalattua. Voi olla, että tulee kohta puolin tosin taukoa, kun muutto edessä.

Onko teillä mieltymyksia pensseleiden suhteen? Ostettiin uus sillon joku aika sitten ja huomasin, että se on alkanut jo heilua se metalliosa ja maali lähti siitä puuosasta. On sen verran syvä ollut vesikippo. Tykkäsin kyllä muuten tosta pensselistä enemmän, kun se sivellin itessään oli jäykempi, mitä nuo aikasemmat pensselit. Nyt huomasin etten enää voi vaihtaa takas siihen vanhaan, kun ei osaa enää käyttää sitä :/. Eli uus on The army painter; precise detail ja vanha on Games workshop citadel fine detail brush. On meillä sitte vielä kaks isompaa noita citadeliä ja sitte joku ihan tavallinen vesiväripensseli. Ite tykkään käyttää periaatteessa yhtä pensseliä, paitsi sillä vesiväripensselillä on kätevä sekotella maaleja ja tehä pohjamaali.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Fierysigil[FIN]

Viesti Kirjoittaja Fierysigil[FIN] »

Hyppäsit maalauskokemuksesta pari vuotta taas eteenpäin. Nyt voin sitten alkaa ruikuttaa puusta, kun se on niin yksitoikkoisen näköinen. Siihen voisit maalata joko vaaleampaa korostusta kohtiin, joissa valo heijastuu kuvassa takaisin, tai sitten maalaat siitä puun näköistä, esim. vaalea puu ja tummat vuosirenkaat. Tämä onnistuu niin, että maalaat tumman pohjalle, ja sen päälle maalaat vaaleaa niin, että vaaleiden alueiden väliin jää tumma raita. Kannattaa kokeilla, mutta myös varautua, ettei onnistukkaan.

Pensseleitä? Revelin roska pensselit liiman levitukseen, tai nykyään vanha gw:n starter brush, joka on tipauttanut puolet harjaksistaan. Perusvärit PP:n base brush-sudilla ja highlight PP:n highlighti-sudilla. Drybrushia varten GW:n small drybrush-suti. Eivät ole paljoa käytössä joten hyvin säilyvät.
anniina00

Kiitos. Juu tiedän, että puu pitäs maalata hienommin. Kerran muka kokeilin ja epäonnistu niin täydellisesti, että se sitten jäi siihen. :D

Ehkä pitää yrittää uudemman kerran. Pitää varmaan ettiä kuvia malliksi.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
DragonRider

Viesti Kirjoittaja DragonRider »

tai voisit puun maalata mustaksi tai jtn vastaavaa nii tulee vähä pahis lookki siihen?
ja joo gw:n brushit on ihan surkeita :D plus kalliita. ite ostin yhen pensselin hinnalla 15 uutta...
Silveri

Figu on ihan hirveä, mutta maalattu hyvin.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Silveri kirjoitti:Figu on ihan hirveä, mutta maalattu hyvin.
QFT.

Pensseleistä: Kolinskinkarvasudit hyviä. Keinokuitu melko hyvää. Poninkarva liiman levitykseen. En tiedä GW:n nykyisistä sudeista muuta kuin sen, että hinta-laatusuhde on erittäin kyseenalainen. Itse käytän Creative Modelsin kolinskinkarvasuteja (melko halpoja ja kohtuu hyviä). Em4 on kanssa hyvä (tosin postimaksut), tosin parhaat maksavat sen 10+ euroa kappaleelta :D.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”