Sekalaisista oma yhdistys?

Seinä- ja Kauhajoen yhteinen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

wamppi

Sekalaisista oma yhdistys?

Viesti Kirjoittaja wamppi »

joo sitä täs vaa kimmon ja seven ja whoon haa pohdittii turusta matkalla et pitäiskö meiän tehä sekalaisista oma yhdistys? eli siin ei sinänsä mitää häviäis saatais vaa vähä jotai yhdistyksen apurahaa kuukausittai/vuosittai ja voitais esim mahdollisesti vuokrata joskus pelitiloja turnauksia varten. eli meitä on varmaa tarpeeks et voitais perustaa sekalaisista warhammer turnauksia harrastava ja järjestävä yhdistys=? et tarvittais ny vaa joku joka lähtis reippaana selvittämään tätä asiaa jos porukal on vaa kiinnostusta
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe

Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
ZyDec0

Re: Sekalaisista oma yhdistys?

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Kas kummaa. Puhuimme aivan samasta aiheesta Juhaahan autossa paluumatkalla. Komppaan kyllä tätä. Se vain, että kun olemme yhdistys, niin tuskin meidän tarvitsee mitään tiloja vuokrata. Saattaa niitä saada ilmaiseksi käyttöön ainakin, jos ilmaisee yhdistyksen olevan uusi ja kertoo sen olevan ponkaisemassa vasta vauhtiin. Kävin pitkät keskustelut Linnan Mikon kanssa jo tästä aiheesta ja hän on heti ainakin tukemassa projektia ja tiesikin jo antaa useita puhelinnumeroita, mistä voisi näin alkuun kysellä kaikkea yhdistykselle tarpeellista juttua (mm. juuri noita pelitiloja). Itsellään hänellä ei ollut selkeää visiota siitä, miten olisi yhteistyössä meidän kanssa, mutta supporttia muuten ainakin on luvassa ja kokemusta, mistä lähteä liikenteeseen.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Aika Hive Mind meininkiä :D

Kyllä se pitääs SeKasta RY saada, saataisiin porukkaa lisää ja hyviä bisneksiä aikaan + niitä pelitiloja sun muuta aikaan. Eikä se paljoa maksa sellasen perustaminen. Itse kannatan yhdistyksen perustamista. Tarvitsemme vain puheenjohtajan, varapuheenjohtajan ja sihteerin.... mutta kenestä on semmoiseen?
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
zewe

Viesti Kirjoittaja zewe »

Noista tiloista: Noi pitkiksen tilat on ainakin turnausten järjestelyyn tosi hyvät, mutta puhuttiin autossa juuri siitä että aksu ottaa aika paljon rahaa välistä maksuista eikä oikeastaan auta hirveästi valmisteluissa. Viimme turnauksessakin tuli kritiikkiä tilojen yleisestä siivosta. Sehän on ollut hyvin paljon meidän homma siivoskella siellä ennen tapahtumia. Aksu kyllä tekee paljon voittoja, muttei se hirveästi sijoita.

Toinen homma josta haluaisin mainita olisi että enemmän ihmisiä koittaisi auttaa ihan käytännön asioissa esim maastojen teossa ja juuri tuossa siivouksessa ja kaikessa käytännön järjestelyssä. Kimmolta on mennyt aivan liikaa aikaa ja rahaa näihin asioihin ja tuo maastojen teko on omasta mielestäni koko porukan yhteinen asia.
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

IRIADedit: Nvrmind. Ei fiksua lisättävää, joten editoidaan pois.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Mr_Fogg

Viesti Kirjoittaja Mr_Fogg »

Olishan se siistiä pistää yhdistys kasaan. Itestä jotenkin tuntuu, et porukka odottaa mun pistävän kapuloihin vauhtia, kun taidan omata eniten auktoriteettiä porukan sisällä. Pitää varmaan yrittää jossain välis tutustua tarkemmin aiheeseen niin voisi asialle tehdäkin jotain.

Noista turnausten järkkäilystä, nii aksu ois haluamas tammikuulle 40k turnetta ja oon alustavasti luvannu et järkättäis semmonen, mutta itse ajattelin tehdä siihen radikaaleja ehtoja tai en lähde vetämään mitään. Täl hetkel turneis on osallistumis maksuista mennyt 50% suoraan pitkälle tilavuokraan. Se on ihan ok. Loppu summasta on sitten mennyt melko suuri osa palkintoihin, joista pitkäkiekko on ottanut vielä tietenkin myyntivoiton eli about 50% tuotteen hinnasta. ja loput rippeet (viime turnees joku 20-40e) jäi mun käteen maasto värkkejä korvaa. Itse aion vaatia et noista turnaus palkinnoista pitkäkiekko ei vedä välistä omaa osuuttaan (sillon saatais ne suunnilleen puolet halvemmalla) ja että peli ja majoitus tilat tulee siivota ja PESTÄ asialliseen kuntoon. Muuten järkätään turnauksemme jossain muissa tiloissa ja hommataan palkinnot jotain muuta kautta. Tosin tällaisia vaatimuksia varten olisi hyvä olla tuo yhdistys pohja, niin olisi hiukan enemmän pelimerkkejä millä lähteä tämmöseen.

Mut voisin paneutua tarkemmin tähän asiaan viikonlopun aikana, kun on sopivasti ylimääräistä aikaa. Jos vaikka pistettäisiin oikeesti ne rattaat pyörimään täs viikon parin sisällä.
ZyDec0

Nimenomaan tuo minua on vähän hupun alla suututtanut, kun olen seurannut noita turnausmeininkejä. Yhdistyksenä saataisiin ihan taatusti sponsoroidut tilat jostain nuorisoseuralta tai muusta vastaavasta paikasta. Yhdistyksenä tosiaan on jo varaa hieman kilpailuttaa ja laittaa niitä ehtoja pöydälle.
Mr_Fogg

Yhtenä ongelmana täs on, jos aksu ottaa tommosista vaatimuksista nokkiinsa, niin saattaa pelitilat/säilytys tilat lähteä... mihis sitten laittaa ne kaikki pöydät ym. Mut pitää kattella kuinka tää tästä taas lähtee etenee. viikonlopun aikana/jälkeen tietää taas enemmän.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Samaa mieltä, pitkän tilat joskus etoaa kuinka siellä sitä sontaa lattialla lojuu... ei ole yhtään hygienistä. Itse haluaisin olla yhdistyksen perustamisessa mukana. Ainut ongelma mulla tämän SeKa juttujen kanssa ollut nämä maastot. Kaustisella niitä ei pysty tekemään ja muutenkaan en Seinäjoelle aina säännöllisesti pääse, joten mulle voisi napsautella eräänlaisia "etätöitä" kuten vaikka turnauksien/tapahtumien mainosjulisteiden piirtämistä ja sen sellaista. Ja jos naikkoseni palkattaisiin sivujen tekijöiksi niin siinä minä voisin toimia välikätenä. Sanokaa vaan mitä voin tehdä niin teen sen parhaani mukaan!
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

ZyDec0

Mr_Fogg kirjoitti:Yhtenä ongelmana täs on, jos aksu ottaa tommosista vaatimuksista nokkiinsa, niin saattaa pelitilat/säilytys tilat lähteä... mihis sitten laittaa ne kaikki pöydät ym. Mut pitää kattella kuinka tää tästä taas lähtee etenee. viikonlopun aikana/jälkeen tietää taas enemmän.
No en nyt näkisi tätä ongelmana, jos asiaa lähestytään oikein. Mikäli Aki on ymmärtäväinen henkilö, hän tajuaa jutun eikä ala pelleilemään. Jos hän kuitenkin jostain syystä tahtoo alkaa kinaamaan asiasta, niin omaa kuoppaahan hän siinä vain kaivaa.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

hmmm alunperinhän se on yrittäjältä melko epätervettä jo se että kilpailevasta liikkeestä ei saa puhua omistajan läsnäollessa...lähinnä itseäniki ihmetyttää tuo luolan vakiporukan jatkuva yksipuolinen linnan syrjintä, koska luolaahan nyt ei voi nimittään mitenkään asiakkaitaan palvelevaksi ja huomioonottavaksi yritykseksi.

jos yhdistys systeemiin mennään niin selvästi pitää kilpailuttaa liikkeitä ja hakea MEILLE edullisinta vaihtoehtoa. jos käy niin että pelitiloja saa järjestettyä niin varmaan jonkun vakituisen, kohtuuhintaisen säilytystilankin pystyy löytämään, mutta tämä tarkoittaa että pitää oikeasti ruveta järjestämään isoja turnauksia jotta saadaan kustannettua kaikki.

yksi vaihtoehto olisi tietysti hankkia tilat ja palkinnot eri liikkeistä, mutta tässä tulee varmaan toisen omistajan(kummastakohan on kyse?) asenne vastaan niin kauan kuin ei ole tarjolla vastaavanlaista pelitilaa kilpailemassa.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Mr_Fogg

No aksun & kumppanien vihoitteluille on omat syynsä, jotka itse tiedän jossain määrin. Aika paljon taustaa sillä, et jauho oli alunperin pitkällä töissä ja sai sitä kautta paljo suhteita ja myös vaki asiakaskunnan. Aksu on pitkävihainen, mutta ei siitä sen enempää.

Itse en menisi siihen, että otetaan osa linnalta ja osa pitkältä. Se olisi omasta mielestä törkeätä jollain tasolla ja menisi aika paljon henkilökohtaisuuksiin, jos sitä alkaisi käyttämään neuvottelu valttina. Lähinnä itse ajattelin mainita meidän toisen yhteistyökumppanin: taistelutarvikkeen. Sieltähän me tarvittaessa saadaan rutkasti halvemmalla ne palkinnot ja varmaan nopeammin kuin pitkältä (faba turnauksen palkintoja ei oo vieläkään kuulunut)
IRiaD
Peliporukkavalvoja

santso kirjoitti:hmmm alunperinhän se on yrittäjältä melko epätervettä jo se että kilpailevasta liikkeestä ei saa puhua omistajan läsnäollessa...lähinnä itseäniki ihmetyttää tuo luolan vakiporukan jatkuva yksipuolinen linnan syrjintä, koska luolaahan nyt ei voi nimittään mitenkään asiakkaitaan palvelevaksi ja huomioonottavaksi yritykseksi.
Jos yhtään mulle on asiaa selitetty, on taustalla lähinnä henkilökohtainen riita kuin kuin minkäänlainen yrityskilpailu.
mr_fogg kirjoitti: Itse en menisi siihen, että otetaan osa linnalta ja osa pitkältä.
IMO meidän ei kannattaisi ottaa edes koko pakettia jommaltakummalta tai miltään yritykseltä, saatika sitten osaa. Varsinkaan jos aletaan lähteä viralliselle yhdistystasolle. Se on tullut paitojen hankinnan yhteydessä aika jo aika selväksi, että Kiekko EI ole meille mikään sponsori, vaikka sen palveluja ylivoimaisesti eniten käytetäänkin. Ihanteellinen tilanne tietysti olisi, jos saataisiin meidän (sun) pöydille jonkinlainen yrityksistä ulkoinen säilytystila, niin ei teoriassa oltaisi tarpeessa kummallekkaan yritykselle. Ainakin meiltä löytyy varalle varastotilaa vaikka kuinka paljon, jos siis viitsitte antaa pöytänne mun luisiin näppeihin : P
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Mr_Fogg

Itelläkin ois varmaan paikka isseen kämpil niille maastoille Kuortaneen puolella. Siinä mieles vaa olis parempi pitää maastoja pitkällä, kun porukka käy siellä kuitenkin pelaamas pääasiassa, niin olisi siellä käytettävissä. Yks hyvä liike ois viedä osa maastosta pitkältä talteen "jonnekin muualle" tilaa viemästä.
wamppi

Viesti Kirjoittaja wamppi »

meilki löytyis kotoa iso täysin tyhjä kellari maastojen säilytystä varten tarvittaessa _p

ja kimmo tos mainitti et siltä taas odotetaan tän yhdistyshomman perustamista kyl mäki voisin olla siin hommas vähä isommas osas jos kaikille vaa käy pitää ruveta vaa selvittelee asiaa
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe

Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Kimmo on kyllä tehny tosi paljon asioita meidän eteen. Itse mietin että pitäisikö tässä äänestää puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja ja sihteeri. Elikkäs minä voisin vaikka vetää tämän vaali äänestyksen. Tarvitsen kolme vapaaehtoista. Hän joka saa eniten ääniä saa puheenjohtajan tittelin, 2. varapj ja 3. sihteeri. Oiskos tässä ideaa? Yritän vain itse jotenkin olla tässä yhdistyksen perustamisessa mukana.

Itsellä on tämä ongelma etten säännöllisesti kykene seinäjoella käymään. Isompi ongelma on etäisesti toimia PJ:nä taikka sihteerinä (sihteerin jobia voisin kokeilla, en vain täysin tiedä miten sitä hommaa toimitaan)

Tutkailin hieman netin maailmaa ja löysin tämmösiä juttuja:

http://www.yhdistystieto.fi/tietoa_yhdi ... eroiminen/

http://www.infopankki.fi/fi-FI/yhdistyk ... sterointi/

tuo viimeinen linkki ainakin kannustaa meitä rekisteröitymään, sillä saisimme yhteiskunnalta enemmän hyötyä irti toiminnallemme.

http://209.85.129.132/search?q=cache:iF ... =firefox-a

Tässä hieman lakipykäliä, on hyvä jos kaikki näihi hiema perehdyttäisiin.

Mutta joo kolautetaan nyt kaikki viisaat päämme yhteen niin saamme jotain aikaiseksi :)

IRiaD
Peliporukkavalvoja

Varmaan aika monikin tahtoo olla yhdistyksessä jollain suuremmalla tasolla mukana, niin taitaa se demokraattinen äänestys olla pakollinen. Vai äänestetäänkö äänestämisestä?
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

jotta se olis virallinen niin silloin pitää äänestää ensimmäisessä ''kokouksessa'' ja jakaa noi jobit....
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Mr_Fogg

Eiköhän ne PJ, vara PJ ja sihteeri valita avauskokouksessa. Ei niitä täällä ruveta huutoäänestyksellä valitsemaan. Kyseessä on kuitenkin virallinen toimenpide, niin se pitää myös suorittaa virallisesti avauskokouksessa. Paikalla olevat saavat ehdottaa ehdokkaita (joku muu tai itseään). Vähintään kaksi ehdokasta mielellään kolme tai miksei enemmänkin ja niistä sitten joko avoimella tai suljetulla (kädet ylös tai lapuilla) äänestys. Voittanut on pj ja kakkonen on vara pj. Sihteeristä täysin oma äänestyksensa, koska sen toimenkuvat on melko erilaisia. Lisäksi voitaisiin kyseisessä tilaisuudessa äänestää 40k vastaava ja faba vastaavat.

Samassa kokouksessa voitaisiin pohtia ja sen jälkeen linjata yhdistyksen toimintasuuntauksia ja millä periaatteella aletaan suorittamaan mahdollista yhteistyötä erinäisiä palveluja tarjoavien liikkeiden kanssa. Kuinka monesti vuodessa pyritään suorittamaan tapahtumia. Kerätäänkö jokaiselta jäseneltä vuosittainen tai puolivuosittainen pieni kolehti? Kuinka tiukasti jäsenten on situoduttava yhteisiin projekteihin ja tuleeko projektien laiminlyönnistä jonkinlainen korvaus yhdistykselle? Esim jättää osallistumasta projekti x:ään ilman mitään järkevää syytä ja joutuu heittämään esim 5e yhdistyksen kassaan. Miltä pankilta otettaisiin yhdistyksen tili. Pyritäänkö toimintaa laajentamaan faban ja 40k:n ulkopuolelle?

Siinä olis jokunen asia joita ekassa kokouksessa voitaisiin pohtia. Pitää vain katsoa koska tällainen kokous olisi järjestettävissä, että mahdollisimman moni pääsisi paikalle. Ensi viikonloppu on vielä arvoitus, kun itsellä olisi säbä peli Tampereella, mutta saatan sopia toisen maalivahdin kanssa, että hän pelaisi kyseisen pelin. Sillon voitaisiin omasta puolesta järkätä kokousta jo ensi viikon lauantaina tai sunnuntaina. Muussa tapauksessa pitäisi sitä siirtää varmaan kahden viikon päähän. Mutta katsotaan miten tämä tästä kehittyy etiäpäin. Huomenna tiedän jo enemmän ensi viikonlopusta.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Itelle kokoukseen pääsy tulee olemaan hankalaa ku olen täällä Oulussa top-jaksoa suorittamassa....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Seinäjoki & Kauhajoki [SeKalaiset]”