Fantasy Megabattle joulu- tai tammikuulle?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Fantasy Megabattle joulu- tai tammikuulle?
Kai mäki siihen voin empirellä tulla mukaan.
Pelit 10 W/L/D
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
Oikeastaan "pahoja" spessuja tähän kokoluokkaan ei nyt ole munmielestä kuin Masque, Skulltaker, Blue Scribes (joka on ainakin tässä kokoluokassa ihan kirjaimellisesti "demoni"), Vilitch the Curseling, Kholek Suneater, Teclis, Tetto´eko ja Thorek. Tietenkin saattaisin harkita noitten koko pelikenttään vaikuttavien spessujen sallimista (Skarbrand the Exiled One, kaikille pelikentän napeille hate) koska niitten efektin muuttaa liian helposti koko peliä.ZyDec0 kirjoitti: Onkos noita oikeasti reiluja ja pelattavia spessuja mitä tiedossa? Breteillä olisi Green Knight, mutta tulen todennäköisesti kuitenkin Beasteilla. Ajattelin ehkä Gorthor, the Beastlordin tuoda kentälle. Astetta kovempi sotavaunu, mutta ei mielestäni mitenkään ylivoimainen tapaus - helposti esim. ammuttavissa alas.
Kompattavia yksiköitä taas on ainakin Shadet (jos vastaan tulee taas oikeasti joku 50:n Shaden vitsiporukka neljällä charalla ja kolmella assasiinilla, vedän pelaajaa silkkihanskalla naamaan ja hymähdän).
Siinä on yhäkin sitten se pulma, että siellä toisella puolella on ne pelin kolme väkevintä armeijaa vastaan setti tier 2 ja tier 3 (Kimmon vuoksi jätin "lowmedium++-high-"-kategorioinnin väliin ;D) armeijoita. VC:tä nyt ei tietystikkään taida edes tulla, mutta ainakin kaksi potentiaalista demonipelaajaa on olemassa (Kimmo ja Nappe).Seraphi kirjoitti:Se saattaa olla aika epäreilua jos menee ampumaton Chaos versus High Elves + Kääpiöitten ja empiren gun line. No onhan mulla toi CowCannon :P
Ainiin, ja mä kyllä pelkään Warriors of Chaoksien magiaphasea enemmän kuin dwarffien shootingia. Infernal gateway, miscastien muuttamiset, järjetön noppakasa ja pelin mauttomin ykköspelli (Buboes), niin edespäin... Ja Hellcannonithan taitaa enimmäkseen meleettä kuin ampua, ainakin Turun perusteella ;)
Normaali FaBa-armeija ei kyllä millään mahdu tuolle alueelle, mun verrattain pieni haltia-armeijakin vie koko pöydänleveyden eli sen 72". Mieluiten niin, että omien yksiköiden pitää olla 12" toisistaan, scoutit poislukien.Mr_Fogg kirjoitti:esim 36" tai 48" sisällä koko oma armeija.
Eikös se oo ihan oikeutettua että haltioitten herrarotu pitää karvaisia apinoita screeninä, mitäh :OZyDec0 kirjoitti:Toki tossa on se sudenkuoppa, että kaveri voi screenailla omalla armeijalla ihan rauhassa, kun takana tulevat eivät ota pannaria vaikka kaverit tulisivat yli tai tuhoutuisivat kokonaan.
Summa summarum, oisko mahdollista järjestää hyvisten kanssa joku keskustelu, jossa mietiskeltäisiin jotain armeijasuunnitelmia.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Mun mielestä ton kokoluokan pelissä ei voi kaikki joukot olla siellä "eturintamassa". Jos tuon kokoluokan peli menee siihen mitä normi pelissä on et joukot on vieri vieressä yhessä rintamassa niin tarvitaan vähintään 5 pelipöydän mittaa että kaikki saadaan kentälle.
Töd näk tommonen peli pelataan suunnilleen samankokoisella pöytä setillä, kuin da green tide 40k puolella. Eli kolme pöytää liitettynä yhteen siten et syvyys on 6' ja leveys 12'. se pöytä saadaan mahtumaankin johonkin kokonaisuudessaan ja kaikki yltää näkemään ja seuraamaan kentän tapahtumia, ilman että lähtee juoksemaan 10 metrin päähän toiseen päähän kenttää. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kaikki joukot ei tosiaankaan mahdu siihen "eturiviin" vaan voisi olla suositeltavaa depottaa joukot esim. kolmeen rintamaan: eturintama ja pari reservi rintamaa siinä takana. Varmistaisi samalla sen, ettei mikään armeija kupsahda heti parilla ekalla vuorolla, kun takana on reservejä. Vuoroissa ei menisi niin järkyttävästi aikaa, kun vain etummaisen linjan joukkojen liikkuminen on tarkempaa ja tärkeämpää. Toisi uutta taktisuutta ja aidomman tuntuista peliä, kun joukot on aseteltu enemmän entisaikojen tyyliin useampaan riviin tukemaan toisiaan. Joutuu myös ottamaan huomioon mitä joukkoja haluaa pistää ekana tykin ruuaksi ja mitä haluaa säästää loppukähinöihin.
Töd näk tommonen peli pelataan suunnilleen samankokoisella pöytä setillä, kuin da green tide 40k puolella. Eli kolme pöytää liitettynä yhteen siten et syvyys on 6' ja leveys 12'. se pöytä saadaan mahtumaankin johonkin kokonaisuudessaan ja kaikki yltää näkemään ja seuraamaan kentän tapahtumia, ilman että lähtee juoksemaan 10 metrin päähän toiseen päähän kenttää. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kaikki joukot ei tosiaankaan mahdu siihen "eturiviin" vaan voisi olla suositeltavaa depottaa joukot esim. kolmeen rintamaan: eturintama ja pari reservi rintamaa siinä takana. Varmistaisi samalla sen, ettei mikään armeija kupsahda heti parilla ekalla vuorolla, kun takana on reservejä. Vuoroissa ei menisi niin järkyttävästi aikaa, kun vain etummaisen linjan joukkojen liikkuminen on tarkempaa ja tärkeämpää. Toisi uutta taktisuutta ja aidomman tuntuista peliä, kun joukot on aseteltu enemmän entisaikojen tyyliin useampaan riviin tukemaan toisiaan. Joutuu myös ottamaan huomioon mitä joukkoja haluaa pistää ekana tykin ruuaksi ja mitä haluaa säästää loppukähinöihin.
Kuten jo sanoin, ne sikamaisuudet voi kompata ulos, etc kompit on hyvä lähtökohta. Shadeille vaikka max unit size johonkin 15,I Ride in a Dragon kirjoitti:Oikeastaan "pahoja" spessuja tähän kokoluokkaan ei nyt ole munmielestä kuin Masque, Skulltaker, Blue Scribes (joka on ainakin tässä kokoluokassa ihan kirjaimellisesti "demoni"), Vilitch the Curseling, Kholek Suneater, Teclis, Tetto´eko ja Thorek. Tietenkin saattaisin harkita noitten koko pelikenttään vaikuttavien spessujen sallimista (Skarbrand the Exiled One, kaikille pelikentän napeille hate) koska niitten efektin muuttaa liian helposti koko peliä.ZyDec0 kirjoitti: Onkos noita oikeasti reiluja ja pelattavia spessuja mitä tiedossa? Breteillä olisi Green Knight, mutta tulen todennäköisesti kuitenkin Beasteilla. Ajattelin ehkä Gorthor, the Beastlordin tuoda kentälle. Astetta kovempi sotavaunu, mutta ei mielestäni mitenkään ylivoimainen tapaus - helposti esim. ammuttavissa alas.
Täällä itketään jotain tetto ekoa, mikä on 1 vuoron ihme ja suht paska hintaansa nähden, ja jätetään Morghur mainitsematta.
Kompattavia yksiköitä taas on ainakin Shadet (jos vastaan tulee taas oikeasti joku 50:n Shaden vitsiporukka neljällä charalla ja kolmella assasiinilla, vedän pelaajaa silkkihanskalla naamaan ja hymähdän).
Siinä on yhäkin sitten se pulma, että siellä toisella puolella on ne pelin kolme väkevintä armeijaa vastaan setti tier 2 ja tier 3 (Kimmon vuoksi jätin "lowmedium++-high-"-kategorioinnin väliin ;D) armeijoita. VC:tä nyt ei tietystikkään taida edes tulla, mutta ainakin kaksi potentiaalista demonipelaajaa on olemassa (Kimmo ja Nappe).Seraphi kirjoitti:Se saattaa olla aika epäreilua jos menee ampumaton Chaos versus High Elves + Kääpiöitten ja empiren gun line. No onhan mulla toi CowCannon :P
deploymenttiä pitää tosiaan miettiä, slotti kerrallaan ei olisi huono vaihtoehto ja ei veis koko päivää
Jara- kirjoitti:Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksiaamis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani) vai aivan jostain muusta kiinni?.
![]()
kait mäkin voin demoneil/vcl tulla jos lievä proxutus on sallittua
wamppi joinaa vampeilla ja haltsuilla <3
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Kaaokselta ei lähde niin paljon ampumista shooting phasella mutta magic phasella senkin puolesta. Tuo kaaos,delffit ja VC tiimi saattaisi mahdollisesti liian OP vastatiimiin verrattuna, kun siinä olisi samalla puolella kaikki pelin rikkinäisimmät armeijat :D Mutta joo en sitten tiedä tuosta tiimijaosta oikein itsekkään vielä.Seraphi kirjoitti:tuota ampumista voisi tosiaan miettiä hartaasti. Se saattaa olla aika epäreilua jos menee ampumaton Chaos versus High Elves + Kääpiöitten ja empiren gun line. No onhan mulla toi CowCannon :P
Voisko Kaaokselle ottaa VC:t jaDark Elfit liittolaisiksi? Mulla on yksi White Dwarf jossa oli lista ketkä voi olla liittolaisia ja ketkä ei.
Itse en nyt keksi mitään erikoista Depotuksen suhteen mitään. Jotenkin pitää vain keksiä miten pelit etenisi mukavalla tahdilla. Jokainen voisi terästää asennettaan sen verran että ollaan pelissä mukana eikä lähdetä kesken pelin aikana pelaamaan pleikka-kolmosta. Taukojakin tullaan toki tarvitsemaan, ettei kaikilla hermot mee.
Kai tähänkin on pakko osallistua, vaikkei faba omasta mielestäni toimi kauhean hyvin tällaisessa formaatissa. Iso siege battle olisi ihan mega siisti mutta ei taida porukalla riittää energia ja kiinnostus alkaa väsäämään/hankkimaan linnaan lisää osia ja siege koneistoa hyökkääjille :D
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
Nappailen tässä pointteja keskustelusta ja mietin noita komppeja tossa ja julkaisen viikon aikana sitten ver. 1.0:n tohon alotuspostaukseen, niin saa jonkinlaisen pohjan, mistä sitten ruveta vääntämään komppeja tasapuolisempaan suuntaan.
hmmm vammasta tässä kokoluokassa rajottaa tota ampumaaseiden määrää(vink vink, welffien ainoot yksiköt jotka ei omista jousta on EG, dryadid,wildikset treemeni ja treekinit ja kotka ja noista kotka, puumies, dryadit ja wildikset on käytettävissä...)
muuten mitenkäs tiettyjen arcane itemeiden kans tehdään(esim. wand of wych elmin) jotka antaa abilityn rerollia kaikki dispellaus tai cästäys nopat? vaikuttaako kaikkien samalla puolella olevien noppiin vai pelkästään omiin(eli menis vaikeeksi ku pitäis ruveta pitää kirjaa mikä on kenenki noppa?)
speciaali charruista: miten olis jos jokanen sais ilmaseksi yhden ''sallitun'' speciaali charrun(eli ei maagi/juusto. haluais sen orionin hankkia.....) samaan tapaan kuin ropeconin apocalypsessa sai superheavy vehicleitä? magiaa olen itse ainakin valmis rajoittamaan, mutta olisko se helpompi nopparajoituksilla kuin itse maagien rajoittamisella(30powernoppaa/puoli/vuoro, boundit vie yhen/kpl yms. )
dispellissä vaikka 25-28 noppaa vuoro/puoli?
ja jos epätasaisuuksia näyttää kerääntyvän toiselle puolelle enemmän kuin toiselle niin ainahan jotku näpsäkät house rulet vois olla paikallaan?
ja olisko 3k/nenä jos menee 5v5=15k/puoli?
muuten mitenkäs tiettyjen arcane itemeiden kans tehdään(esim. wand of wych elmin) jotka antaa abilityn rerollia kaikki dispellaus tai cästäys nopat? vaikuttaako kaikkien samalla puolella olevien noppiin vai pelkästään omiin(eli menis vaikeeksi ku pitäis ruveta pitää kirjaa mikä on kenenki noppa?)
speciaali charruista: miten olis jos jokanen sais ilmaseksi yhden ''sallitun'' speciaali charrun(eli ei maagi/juusto. haluais sen orionin hankkia.....) samaan tapaan kuin ropeconin apocalypsessa sai superheavy vehicleitä? magiaa olen itse ainakin valmis rajoittamaan, mutta olisko se helpompi nopparajoituksilla kuin itse maagien rajoittamisella(30powernoppaa/puoli/vuoro, boundit vie yhen/kpl yms. )
dispellissä vaikka 25-28 noppaa vuoro/puoli?
ja jos epätasaisuuksia näyttää kerääntyvän toiselle puolelle enemmän kuin toiselle niin ainahan jotku näpsäkät house rulet vois olla paikallaan?
ja olisko 3k/nenä jos menee 5v5=15k/puoli?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
tuo kuulostaa ihan hyvältä, itsekkin ajattelin että suhtauttaa PD ja DD käytön ETC kompeista, ja tuo on aika lähellä sitä
pikasesti ku katoin niin näyttäs siltä että nyt ois 5 ööviliä ja 5 hyvistä (minä kuiteskaan jaksa petoja maalata :P). Voisin kaveria vielä koittaa puhua tonne
Pitäskö sitä nyt miettiä sitä pelin kokoa? tällä hetkelä 11kvs 11k tai 12kvs 12k näyttäs ihan hyvältä (kait meillä on ne abc kategoriat? tällä perusteella itse ainakin laskeskelin ton 11kvs11k)
pikasesti ku katoin niin näyttäs siltä että nyt ois 5 ööviliä ja 5 hyvistä (minä kuiteskaan jaksa petoja maalata :P). Voisin kaveria vielä koittaa puhua tonne
Pitäskö sitä nyt miettiä sitä pelin kokoa? tällä hetkelä 11kvs 11k tai 12kvs 12k näyttäs ihan hyvältä (kait meillä on ne abc kategoriat? tällä perusteella itse ainakin laskeskelin ton 11kvs11k)
Jara- kirjoitti:Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksiaamis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani) vai aivan jostain muusta kiinni?.
![]()
Äläkää ny sanoko että maalaus pakko figuissa? Minä en ehdi en kykene joulukuuhu mennessä maalaamaan 3000 pojoo warruja xP
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
https://www.facebook.com/sheriffanvil
Tuskin sä sinne täyttä 3000 oot tuomas. Varmaan hyvä rajoittaa pelaajien armeijoiden koot tohon etc compien mukaseen 2000, 2250 ja 2500 linjoille.Seraphi kirjoitti:Äläkää ny sanoko että maalaus pakko figuissa? Minä en ehdi en kykene joulukuuhu mennessä maalaamaan 3000 pojoo warruja xP
No jos mega battle järjestetään tasan tarkkaan ajanvietteen vuoksi ja mukavan pelipäivän tarkoituksessa, niin uskon, että sua ei ristiinnaulita harmaista figuista. :PSeraphi kirjoitti:Äläkää ny sanoko että maalaus pakko figuissa? Minä en ehdi en kykene joulukuuhu mennessä maalaamaan 3000 pojoo warruja xP
harmaat figuthan ovat kauneimpia:D ei ole kukaan päässy viellä pilaamaan tasasta väriä.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
joo ei vissiin mitään maalauspakkoa, sitä vaan ajoin takaa että ku osa pedoistani on maalaamatta ja osina niin en viitti alkaa niitä kokoamaan laiska paska kun olen.
niin, mites tuleeko tosta joku objektiivin nappaus mättö vai ihan normaali pitched battle?
niin, mites tuleeko tosta joku objektiivin nappaus mättö vai ihan normaali pitched battle?
![]()
kivasti menee yksin puheluks.
Ollaanko tätä nyt järkkäämässä vai kuivuiko homma kasaan kuin vammanen ameeba
Ollaanko tätä nyt järkkäämässä vai kuivuiko homma kasaan kuin vammanen ameeba
![]()
Miten ameeba voi olla vammanen, sil on yks solu ja sen perimässä oleva virhe aiheuttaa sen kuoleman, jolloin se ei enää elä :P Lisäksi saat aika kauan haeskella et ameeba vois saada ton virheen ees perimäänsä, kun ne vaan jakautuu excact kopioiksi toisistaan aika-ajoin mitähäh.Juhaaha kirjoitti: Ollaanko tätä nyt järkkäämässä vai kuivuiko homma kasaan kuin vammanen ameeba
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Kyllä ollaan ainakin tällä hetkellä järkkäämässä ja ajankohta olisi siis tuo 12.12.09. lauantai. Tietääkö joku Pohjanmaalla asusteleva, kuinka tuo Keidas on auki lauantaisin, että monelta pitää aloittaa ja näin? Varmaan ihan Pitched Battle meiningillä mennään, ellei porukalla ole jotain tiettyä skenaariotoivetta.
kai se pitäs mahdollisimman aikasin, eli siinä 12 maissa alottaa. Pari päiväähän siinä kyllä menee.
niin mites, se pelinkoko. 12k vs 12k? 10k vs 10k?
niin mites, se pelinkoko. 12k vs 12k? 10k vs 10k?
![]()