WM/H European Team Tournament 2010
- The Captain
- Valvoja
Re: WM/H European Team Tournament 2010
Saltzburg on kuulemma ihan makea mesta, joten kyllähän tuota voisi mielellään lähteä katsastamaan. Enhän mää siis mitään pelata osaa, mutta voin tulla näyttämään söpöltä ja kertaamaan saksan kielioppia...
Ja koska ensi syksyyn on vielä tosi pitkä aika, en minäkään tiedä yhtään, onko minulla oikeasti realistisia mahdollisuuksia tuonne ehtiä, mutta jos aika saadaan järjestymään, niin kyllä se rahakin sitten saadaan.
Ja koska ensi syksyyn on vielä tosi pitkä aika, en minäkään tiedä yhtään, onko minulla oikeasti realistisia mahdollisuuksia tuonne ehtiä, mutta jos aika saadaan järjestymään, niin kyllä se rahakin sitten saadaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hmm. Kovasti houkuttaisi. Työttömän on tosin hankala saada rahaa tuota varten mutta toisaalta on tässä hyvin säästöaikaa...Sanotaanko 9 kuukautta, 400 euroa. 45e kuukausi säästöön siis. Ei kai tuo mahdoton olisi.
Sanotaanko näin että kiinnostusta on jos paikka löytyy mutta olen valmis jättäytymään pois jos paikoista alkaa tulla pulaa.
Sanotaanko näin että kiinnostusta on jos paikka löytyy mutta olen valmis jättäytymään pois jos paikoista alkaa tulla pulaa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Itse meinasin tehdä tuosta n. viikon pituisen reissun, eli menisin Salzburgiin (tai ainakin Itävaltaan) jo edeltävänä viikonloppuna. Siellä vois sitten hyvällä ajalla hämmästellä nähtävyyksiä, on meinaan aika kaunis kaupunki. Tosin viikko yhdessä kaupungissa kuulostaa vähän tylsähköltä, eli saattaisin tulla tuolta takaisin, mutta mennä kiertoreittiä jonkun toisen kaupungin kautta, jossa sitten viettäis muutaman päivän.
Suorat meno-paluulennot näyttäis olevan edullisimmillaan 250e kieppeillä. Toki jonnekin lähimaastoon vois päästä halvemmallakin, kun vastaava reissu Nizzaan kustantaa vain 160e. Tosin junista (tms.) kertyy äkkiä about samat verran.
Suorat meno-paluulennot näyttäis olevan edullisimmillaan 250e kieppeillä. Toki jonnekin lähimaastoon vois päästä halvemmallakin, kun vastaava reissu Nizzaan kustantaa vain 160e. Tosin junista (tms.) kertyy äkkiä about samat verran.
Jooph sama oli suunnitelma itselläkin eli vähän pidempi reissu sinne. Loppujen lopuksi jos ulkomaille asti vaivautuu lentämään niin miksei nauttisi paikanpäällä oleskelusta?-) Kyllä sitä vähän muutakin pitää vieraasta maasta nähdä kuin figusali :DChukie kirjoitti:Itse meinasin tehdä tuosta n. viikon pituisen reissun, eli menisin Salzburgiin (tai ainakin Itävaltaan) jo edeltävänä viikonloppuna. Siellä vois sitten hyvällä ajalla hämmästellä nähtävyyksiä, on meinaan aika kaunis kaupunki. Tosin viikko yhdessä kaupungissa kuulostaa vähän tylsähköltä, eli saattaisin tulla tuolta takaisin, mutta mennä kiertoreittiä jonkun toisen kaupungin kautta, jossa sitten viettäis muutaman päivän.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Celebdae Cygnar/Skorne/mercenary
Huussukka Cryx/Everblight
Dex Dexter Retribution(!)/Khador/Circle
Chukie Khador/Cygnar/?
The_Edge Cryx(?)
Aasimar Mercenary/Menoth(???)
Finmirage Menoth/Skorne/Trolls
TheCaptain Khador/Pirates(?)/Circle(?)
TheEmu Menoth/Circle/Everblight(?)/Pirates(?)
Justus Everblight/Mercenary
Huussukka Cryx/Everblight
Dex Dexter Retribution(!)/Khador/Circle
Chukie Khador/Cygnar/?
The_Edge Cryx(?)
Aasimar Mercenary/Menoth(???)
Finmirage Menoth/Skorne/Trolls
TheCaptain Khador/Pirates(?)/Circle(?)
TheEmu Menoth/Circle/Everblight(?)/Pirates(?)
Justus Everblight/Mercenary
Viimeksi muokannut tneva82, Ma 08.02.2010 15:58. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
-
Der Dexter
pelaan tällä hetkellä Khadoria, Circleä sekä Retribuutiota, ja vielä pitää tarkistaa miten circle (lue krueger) selviää MK2 muutoksesta, mutta voisin varmaan jättää khdorin osaavampiin käsiin, ja iskeä ulkomaille retribuution voimin. Sillä tuntuu olevan melkoista potentiaalia ja kykyä, jokusen pahan heikkouden vaivaamana, mutta uskoisin vuodessa oppivani riittävästi suippokorvia käyttämään, niin jää noita yleisempiä faktioita sitten tarvittaessa muiden käyttöön.
vaikka eButchin assasinaatiolista on kyllä melkoisen kivasti toistaiseksi toiminutkin...
ja kyllä, assasinaatio, ei massamurha.
vaikka eButchin assasinaatiolista on kyllä melkoisen kivasti toistaiseksi toiminutkin...
ja kyllä, assasinaatio, ei massamurha.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Niin tosiaan yksi ajatushan tällä hetkellä on, että turneeseen ei saa lähettää samasta maasta mitään faktiota tuplana. Jos lopulta halukkaita lähtijöitä on vain yksi joukkueellinen, niin tuo ei kovin suuri ongelma varmasti ole. Mutta jos taas pitää kaivaa kasaan kaksi joukkuetta ja kaikki kymmenen faktiota, niin homma meneekin astetta paria mutkikkaammaksi. Lienee siis tarvetta itse kunkin pohtia mistä faktiosta saa pelattavan listan kasaan.
Itsellä periaatteessa ykkönen on Cygnar, mutta en ihan täysin ihastunut kaikkiin mk2-yksiköihin ole. Eiköhän tässä vuodessa kuitenkin ehdi hankkimaan täydennystä palkkasoturipuolelta ihan riittävästi. Toinen vaihtoehto on Skorne, jonka mkII-versiota oottelen vesi kielellä. Skornessa tosin yksikkövalikoima itsellä on paljon huonompi, joten mikäli Centurion/Kraye/Sword Knight/Stormguard/Sentinel/jne. -tyyppistä nerffausta osuu omiin yksiköhin, niin välttämättä iskukykyisintä listaa ei saa kasaan. Ja huom. en omista eMorghoulia, Molik Karnia, Rhadeimia tai eMakedaa, että en pelkää parhaiden mkI-yksiköiden nerffiä! Vielä kolmas vaihtoehtokin löytyy, sillä kun Cygnarille tulee jo ennestään ison soololäjän vahvistukseksi hankittua lisää mercenaryja, niin miksipä vaikka Ashlynilla ei voisi pelata enemmänkin. Field testissä tuli tätä testattua Vassalilla ja lopullisissa säännöissä tytsy on vielä parempi...
Itsellä periaatteessa ykkönen on Cygnar, mutta en ihan täysin ihastunut kaikkiin mk2-yksiköihin ole. Eiköhän tässä vuodessa kuitenkin ehdi hankkimaan täydennystä palkkasoturipuolelta ihan riittävästi. Toinen vaihtoehto on Skorne, jonka mkII-versiota oottelen vesi kielellä. Skornessa tosin yksikkövalikoima itsellä on paljon huonompi, joten mikäli Centurion/Kraye/Sword Knight/Stormguard/Sentinel/jne. -tyyppistä nerffausta osuu omiin yksiköhin, niin välttämättä iskukykyisintä listaa ei saa kasaan. Ja huom. en omista eMorghoulia, Molik Karnia, Rhadeimia tai eMakedaa, että en pelkää parhaiden mkI-yksiköiden nerffiä! Vielä kolmas vaihtoehtokin löytyy, sillä kun Cygnarille tulee jo ennestään ison soololäjän vahvistukseksi hankittua lisää mercenaryja, niin miksipä vaikka Ashlynilla ei voisi pelata enemmänkin. Field testissä tuli tätä testattua Vassalilla ja lopullisissa säännöissä tytsy on vielä parempi...
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Pirskatti. Tuo tosiaan aiheuttaa "pientä" päänvaivaa. Enkä ole varma onko tuo edes niin hyvä ajatus. Ehkä mieluummin ei samoja joukkueita joukkueen sisällä eli jos maasta X lähtee 2 joukkuetta siellä saisi olla esmes 2 cygnaria kunhan ovat eri joukkueissa. Varsinkin nyt kun on eka tapahtuma kannattaisi pyrkiä saamaan paljon pelaajia mikä ei välttämättä onnistu jos on turhan tiukat säännöt. Ainakin IMO kannattaisi ensin kokeille vapaammilla säännöillä mahdollisimman isolla osallistujamäärällä ja katsoa onko oikeasti tarvetta tuollaiselle säännölle.Celebdae kirjoitti:Niin tosiaan yksi ajatushan tällä hetkellä on, että turneeseen ei saa lähettää samasta maasta mitään faktiota tuplana. Jos lopulta halukkaita lähtijöitä on vain yksi joukkueellinen, niin tuo ei kovin suuri ongelma varmasti ole. Mutta jos taas pitää kaivaa kasaan kaksi joukkuetta ja kaikki kymmenen faktiota, niin homma meneekin astetta paria mutkikkaammaksi. Lienee siis tarvetta itse kunkin pohtia mistä faktiosta saa pelattavan listan kasaan.
Itselläni ny löytyy cygnarit(pääasiallinen vaihtoehto väriteeman + figuvalikoiman takia) ja Khador jotka sitten luottaakin siihen että uudessa edikassa ~5 raskaan jaakon listat ei sitten ammu itseään niin pahasti jalkaan kuin ykkösessä.
Itselläni olisi tulossa ihan Menothin porukka, mutta tietäen jo nyt "count as" ja rankat konversio figut (eli figut jotka _eivät_ perustu alkuperäiseen figuun) olevan pannassa, niin Ashlynnin (mercenaryt) voimin tuonne joutunneenkin eksyä. Kumminkin lähes koko soolo patteristo perustuu tuollaisista, siten voi olla nihkeätä alkaa rakentaa toisenlaista listaa (tosin pyörittelen noita pienoisia vaihtoehtoja mitä on). Ashlynn lista kumminkin olisi olemassa pienoisella investoinnilla. Mutta pitää katsoa miten onnistun saamaan asioita hoidettua, kerran nyt vuoden vaihde ja ensvuosi tulee olemaan mitä mielenkiintoisinta aikaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Jos jengi vaan koittaa saada ainakin faktionsa arvottua, niin mä voin sitten katsoa mitä itse teen. Jahka Mk2 nerfit tulee julki, niin tiedän onko mulla oikeastaan mitään pelikelpoista ilman suurempia satsauksia, jolloin sitä voi jo harkita kolmannen faktion hankimista - tällä hetkellä siis löytyy Khador (Vlad, Noita, Karchev) ja Cygnar (eHaley & eCaine). Jos nyt käy niin hassusti, että noi molemat faktiot menee muille, niin mä pystyn pika tahdilla kyhää jonkun muunkin armeijan (Dippaus FTW!) ja tuolloin käy about mikä tahansa, vaikkakin pienen ikuisuuden himoamani piraattilista olisi tuolloin varmaankin se mielekkäin.
@tneva: Mitäs kautta tuo 150e lento löytyi? Linkki tai ainakin sivusto/lentoyhtiö kiinnostaisi tietää?
@tneva: Mitäs kautta tuo 150e lento löytyi? Linkki tai ainakin sivusto/lentoyhtiö kiinnostaisi tietää?
-
Der Dexter
Kyllähän noita halpoja lentoja nyt vielä löytyy, ja varmaan vielä astetta halvemmallakin voi jopa saada, luulisin.
toisaalta vielä ei ole turnauksen ajankohta selvilläkään, sekä saati sitten moni muu asiakaan.
itse ainakin kannustaisin myösen edes jonkunmoisena joukkueena matkustamista, se on aina kivempaa.
myöskin figulaukkujen/salkkujen/foamien availu on kivempaa kun ei ole ainoa. etenkin Privateerin suuren metallifigumäärän takia kyllä turvatarkastus lentokentällä on melkoista sirkusta, sillä empiren steamtankki jää joka vuosi haaviin. mitä sitten käykään Warjackeille, saa vain odottaa.
Niin, kuka oikeasti oli laittamassa figujaan ruumaan? itse en ainakaan, käsimatkatavarana luonnollisesti.
ja voin kyllä ihan paneutua Retribuutioon, tuskin vielä uuden faktion viehätys vähän aikaan karisee, eikä kaikkia combinaatioita saa testattu vielä tosi pitkään aikaan, kirja kun ei kovin montaa edes heikkoa valintaa sisältänyt. Ja kyllä 2-3 casterin hallitsemiseen kuluu kuukausia aikaa, että niillä kehtaa tosissaan väittää osaavansa pelata.
toisaalta vielä ei ole turnauksen ajankohta selvilläkään, sekä saati sitten moni muu asiakaan.
itse ainakin kannustaisin myösen edes jonkunmoisena joukkueena matkustamista, se on aina kivempaa.
myöskin figulaukkujen/salkkujen/foamien availu on kivempaa kun ei ole ainoa. etenkin Privateerin suuren metallifigumäärän takia kyllä turvatarkastus lentokentällä on melkoista sirkusta, sillä empiren steamtankki jää joka vuosi haaviin. mitä sitten käykään Warjackeille, saa vain odottaa.
Niin, kuka oikeasti oli laittamassa figujaan ruumaan? itse en ainakaan, käsimatkatavarana luonnollisesti.
ja voin kyllä ihan paneutua Retribuutioon, tuskin vielä uuden faktion viehätys vähän aikaan karisee, eikä kaikkia combinaatioita saa testattu vielä tosi pitkään aikaan, kirja kun ei kovin montaa edes heikkoa valintaa sisältänyt. Ja kyllä 2-3 casterin hallitsemiseen kuluu kuukausia aikaa, että niillä kehtaa tosissaan väittää osaavansa pelata.
Iha finairilta katsoin tuon syyskuun paikoilta muncheniin(joka o lähempänä kuin wien). Toki saattaa olla että lähempänä päivämäärää hinnat nousevat ja riippui myös päivämääristä mutta toivonmukaan päivämäärät ja osallistujat saadaan lyötyä lukkoon kohtuunopeasti.Chukie kirjoitti: @tneva: Mitäs kautta tuo 150e lento löytyi? Linkki tai ainakin sivusto/lentoyhtiö kiinnostaisi tietää?
Ja tokihan tuo porukka lento ainakin yhteen suuntaan voisi olla hauska. Molempiin suuntiin en tiedä pystynkö osallistumaan kun olisi tosiaan tarkoitus viipyä vähän pidempään paikanpäällä ;-) Siinätapauksessa tietty tuo Munchen suunnitelma ei välttämättä ole hyvä tosin en ny tiedä mikä voisi olla parempikaan reitti. Munchen on selvästi Wieniä lähempänä joten ihme olisi jos tuolta ei pääse a) nopeammin b) halvemmalla.
Ja Dexter: Voi siellä turvatarkastuksessa tosiaan metallinpaljastimet piippailla ;-)
Mulla on tällä hetkellä Trolleja ja PoMia tarpeeksi. Skornesta saan myös helposti tarpeeksi iskukykyisen listan nopeasti. Tällä hetkellä tuntuu, että jos lähden, niin pelaisin mieluiten PoMia, mutta vuosi on pitkä aika.
Juuph ny tullu jo heti ilmeisesti ongelmia tuon 1 faction per maa kanssa. Chukiella cygnarit ja khadorit. Samaten mulla. Kapteenilla ilmeisesti ei(ainakaan diogeneksen mukaan) olekkaan muuta kuin khador. Eli tuolla säännöllä joku näistä kolmesta(lue: minä :D) jäisi rannalle.
En tykkää tuosta säännöstä yhtään.
En tykkää tuosta säännöstä yhtään.
No ihan järkevä sääntö jos tuossa turnauksessa on tarkoitus mitata jotain. Muuten sieltä tulis varmaan vastaan joku maa identtisillä evlad listoilla tms.
Totta mutta onko sen tosiaan pakko olla niin rajoittava kuin se nyt olisi? Nyt ei ole mitään takuita että kaikki maat pystyisi tuomaan edes 2 tiimiä mikä tietäisi kiinnostuneiden pelaajien ulos jäämistä yms.finmirage kirjoitti:No ihan järkevä sääntö jos tuossa turnauksessa on tarkoitus mitata jotain. Muuten sieltä tulis varmaan vastaan joku maa identtisillä evlad listoilla tms.
Esmes 1 faction per tiimi takaisi 5xeVlad tiimit mutta estäisi tälläiset konfliktit kuten ny täällä tulossa.
Toki ehkä se on vain itsekkyyttä osaltani. Jos sääntö pysyy tälläisenä en ole pääsemässä mukaan joten on vähän motivaatiota saada eri sääntö mutta olisiko 1 per tiimi muka liian vapaa? Ja eikö ensimmäisessä tapahtumassa kannattaisi pyrkiä maksimoimaan osallistujamäärä ja KATSOA tuleeko sitä ongelmaa. Kannattaako ongelmaa yrittää korjata ennenkuin edes tietää ONKO olemassa ongelmaa?
Vai onko suomenkaan turnaus skeneissä näkyny esmes Khadoreilta pelkästään identtisiä listoja? Ehkä olen vain ollu sokea mutta olen mielestäni nähny eri castereita ja eri yksikkökokoonpanoja eri armeijoilta tähänastisissa turnauksissa...
-
Der Dexter
turnausmeta ja tuotujen listojen powercreep hieman kasvavat, kun lähdetään ulkomaille kasvattamaan kansallista virtuaalimelaa, enemmän tai vähemmän per pelaaja. hence nuo rajoitteet, ja itse kyllä olen niiden kanssa samaa mieltä, oddly enough.
itse ainakin otan mielummin hieman "tiukemman" listan, ja mittelen voimiani hyvää pelaajaa vastaan joita tuolla vastaan tulee, ja pelaan sitten todellista funplayta ja erikoisia formaatteja täällä, jossa pelien volyymi on eri luokkaa. Tuolla nimittäin yksittäiselle pelille tulee hintaa ihan kivast, jtain 40-80e/peli, jos niitä 5-6 pelataan.
Jännää, miten Legioona ja circle, nuo juuston aatelit ovat vielä ilman pelaajia. Toki nerffinappulaa ei olla vielä painettu, mutta tuskin niistä mitään kulahtanutta tusinacheddaria siltikään tulee.
itse ainakin otan mielummin hieman "tiukemman" listan, ja mittelen voimiani hyvää pelaajaa vastaan joita tuolla vastaan tulee, ja pelaan sitten todellista funplayta ja erikoisia formaatteja täällä, jossa pelien volyymi on eri luokkaa. Tuolla nimittäin yksittäiselle pelille tulee hintaa ihan kivast, jtain 40-80e/peli, jos niitä 5-6 pelataan.
Jännää, miten Legioona ja circle, nuo juuston aatelit ovat vielä ilman pelaajia. Toki nerffinappulaa ei olla vielä painettu, mutta tuskin niistä mitään kulahtanutta tusinacheddaria siltikään tulee.
Noh. Ei sitten mahda mitään. Pitää sitten perua osallistumishalukkuus. Ei ole varaa ostaa uutta armeijaa pelkästään turnausta varten. Varsinkin kun vapaina olisi ainoastaan armeijat joita ei huvita edes pelata ja joka siis olisi turnauksen jälkeen "myy tai heitä roskiin" linjalla.
Ah well.
Edit: Eiku eipäs heitetä viellä pyyhettä kehiin. Jos Chukie hankkii sen kolmannen osapuolen niin sitten olisi taas cygnarit vapaana.
Ah well.
Edit: Eiku eipäs heitetä viellä pyyhettä kehiin. Jos Chukie hankkii sen kolmannen osapuolen niin sitten olisi taas cygnarit vapaana.
Katellaan nyt mikä tulee olemaan lopullinen säännöstö. Sinänsä kyllä pidän ihan hyvänä ajatuksena kisan kannalta, että mieluummin kaikki faktiot ovat edustettuina.
Ja jos tässä nyt käy niin, että joku joutuu kisasta jäämään pois, niin kyllähän sitä joukolla voitaisiin mennä käymään jossain muussakin turneessa Suomen ulkopuolella. Ruotsi ja Englanti lienevät aika varteenotettavia vaihtoehtoja.
Ja jos tässä nyt käy niin, että joku joutuu kisasta jäämään pois, niin kyllähän sitä joukolla voitaisiin mennä käymään jossain muussakin turneessa Suomen ulkopuolella. Ruotsi ja Englanti lienevät aika varteenotettavia vaihtoehtoja.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
-
Der Dexter
itse kanssa muistelin, että tuolla ruotsinmaalla olisi viime vuonna ollu oisko tammikuussa joku skandinavian avoin, joka kuulostaa kovin mielenkiintoiselta
ja jos oikein ottaisi itseä niskasta kiinni, niin voisi sinne vaikka nyt lähteäkin
ja jos oikein ottaisi itseä niskasta kiinni, niin voisi sinne vaikka nyt lähteäkin