Soda Pop Mecha Robotti (19.11)
Re: Lohikäärme (päivitys 06.11.09)
Jälki on jälleen aivan käsittämättömän hienoa ja mielestäni tämä työ on kyllä tähänastisistasi paras. Itseäni häiritsee ainoastaan tuo base, sillä maalauksesi vuoksi se näyttää lähes kiiltävältä. Siinä ei siis tarvitsisi käyttää noin tummia sävyjä.
Jälleen loistavaa jälkeä tuossa lohikäärmeessä. Tuntuu että noihin maalaamiisi 28mm nappeihin verrattuna (pulp cityltä ja muilta) verrattuna olet ylittänyt itsesi tuossa lohmussa. Erityisesti tykkäsin (päivityksen myötä) ratsastajan viitasta. Muutenkin figu näyttää kaikenkaikkiaan erittäin luonnolliselta vaikka siinä on paljon kontrastia. Ketjussa pisti kyllä silmään se että lohikäärmeen kuonon alla kulkeva ketjunpätkä on eri värinen kuin tuo muu ketju; kullanvärinen ketju näyttää jotenkin ehkä liikaa koruketjulta, varmaan juurikin värivalinnasta johtuen. Metallinvärinen ketju korostuisi ehkä paremmin sinikultaisesta lohikäärmeestä. Saisiko muuten vielä reseptiä tuohon panssariin? Vangitsee silmän joka katsomiskerralla.
Keep up the good work!
Keep up the good work!
Infra terram pumiliones cuprum edent!
- nomic
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Kiitoksia palautteesta.
Accu@: panssari on pohjamaalattu VMC light greyn ja orange ochren sekoituksella, sitten olen asteittain lisännyt tähän sekoitukseen offwhitea korostuksia varten. Lopuksi maalasin sinne tänne ohuita glazeja orange ochrella ja mig:in light rustilla. panssarien väliset Rajaukset taas on maalattu VMC brown glazen ja black brownin sekoituksilla.
On tuo lohikäärme vähän edistynyt (siivet valmiit) mutta kuten sanoin pitäisi tehdä vielä vähän muutoksia tuohon kantokoriin ennen kuin pääsen pistämään kuvaushommat pystyyn, vie jonkin verran tilaa ottaa kunnollisia kuvia tuon kokoisesta figusta.
Mutta jottei nyt ihan ilman figuja jäätäisi tällä kertaa, niin tuossa tuommoinen anime tyttönen + karvainen sidekick, jonka maalasin tuossa viime viikolla. Toivottavasti ei mene kellään murot väärään kurkkuun.

Accu@: panssari on pohjamaalattu VMC light greyn ja orange ochren sekoituksella, sitten olen asteittain lisännyt tähän sekoitukseen offwhitea korostuksia varten. Lopuksi maalasin sinne tänne ohuita glazeja orange ochrella ja mig:in light rustilla. panssarien väliset Rajaukset taas on maalattu VMC brown glazen ja black brownin sekoituksilla.
On tuo lohikäärme vähän edistynyt (siivet valmiit) mutta kuten sanoin pitäisi tehdä vielä vähän muutoksia tuohon kantokoriin ennen kuin pääsen pistämään kuvaushommat pystyyn, vie jonkin verran tilaa ottaa kunnollisia kuvia tuon kokoisesta figusta.
Mutta jottei nyt ihan ilman figuja jäätäisi tällä kertaa, niin tuossa tuommoinen anime tyttönen + karvainen sidekick, jonka maalasin tuossa viime viikolla. Toivottavasti ei mene kellään murot väärään kurkkuun.

Re: Lohikäärme (jotain muuta 16.11.09)
Tuossa näkyy erinmomaisesti syy, miksi silloin joskus kaukoidän piirrettyihin hurahtaneena dumppasin heti idean aihepiirin figuureista. Isot silmät. Niitä on näköjään ihan pahuksen vaikea maalata nätisti. Muuten figuuri on ihan perus nomic-tasoa, mutta ei niin leukoja loksauttavan upea kuin jotkut maalauksesi.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Tuo tytteli kyllä muistuttaa enemmän sellaiselta mitä joku ranskalainen sarjakuvapiirtäjä voisi tehdä, eikä japanilaiselta anime/manga typyltä.
Verratkaa vaikka Laurelineen Valerian sarjakuvasta.
Nojoo, oli mulla sanottavaa itse mallistakin. Pidän tuollaisesta maalauksellisesta (heh) jäljestä. Se jotenkin korostaa sen yhteyttä sarjakuvamaailmaan liioteltuine ruumiinmuotoineen. Tuntuisi ainakin itselle turhalta maalata ukkelia realistisesti todellisuutta jäljitellen jos itse malli on tarkoituksella epärealistinen.
Verratkaa vaikka Laurelineen Valerian sarjakuvasta.
Nojoo, oli mulla sanottavaa itse mallistakin. Pidän tuollaisesta maalauksellisesta (heh) jäljestä. Se jotenkin korostaa sen yhteyttä sarjakuvamaailmaan liioteltuine ruumiinmuotoineen. Tuntuisi ainakin itselle turhalta maalata ukkelia realistisesti todellisuutta jäljitellen jos itse malli on tarkoituksella epärealistinen.
Kaunista jälkeä, kylläkyllä. Kaikki on jo sanottu, joten empä sanokkaan sitten mitään ihmeellistä. Zombi-ryhmän teemana lienee TV-sarja Tuho-osasto, ellen aivan väärin katsonut?
- nomic
Kiitoksia kommenteista teille.
Dr. Icchan@: Jep, itelle tuli tästä mieleen jotkut länsimaiset sarjakuvat joihon on kuitenkin selvästi ujutettu vaikutteita mangasta, esimerkkiiä Adam Warren.
Wolfman@: Juu, kyseinen sarja on kyseessä. Itse tosi olisin halunnut ennemmin nähdä Green wingin (Vikatikki) hahmot zombeina, kun kerran on brittifirma figujenkin takana.
Nyt olisi kuvia lohikäärmeestä ja parista muusta figusta, jotka lähtee samaan osoitteeseen.

Tsaari Boris ratsastamassa karhulla...

Liekehtivä velho

Tuossa vielä koko jengi

Dr. Icchan@: Jep, itelle tuli tästä mieleen jotkut länsimaiset sarjakuvat joihon on kuitenkin selvästi ujutettu vaikutteita mangasta, esimerkkiiä Adam Warren.
Wolfman@: Juu, kyseinen sarja on kyseessä. Itse tosi olisin halunnut ennemmin nähdä Green wingin (Vikatikki) hahmot zombeina, kun kerran on brittifirma figujenkin takana.
Nyt olisi kuvia lohikäärmeestä ja parista muusta figusta, jotka lähtee samaan osoitteeseen.

Tsaari Boris ratsastamassa karhulla...

Liekehtivä velho

Tuossa vielä koko jengi

Re: Lohikäärme (valmista 23.11.09)
Erittäin komia valoefekti (hieno lyhenne, OSL?) velhossa. Varsinkin kaavun heijastukset ovat todella hienot.
Loharin siipien kolot kaipaisivat vielä hiukan korjailua, mustat maalaamattomat kohdat hyppäävät ikävästi silmille. Anteeksi kun nipotan pikkuasioista mutta tuo figu on muuten niin täydellinen etten siitä mitään muuta sanottavaa keksi. :)
Loharin siipien kolot kaipaisivat vielä hiukan korjailua, mustat maalaamattomat kohdat hyppäävät ikävästi silmille. Anteeksi kun nipotan pikkuasioista mutta tuo figu on muuten niin täydellinen etten siitä mitään muuta sanottavaa keksi. :)
- nomic
Kiitos kommentistasi Drakojan, noissa siivissä on magneetti kiinnitys, joten en voinut täydellisesti tuota liitos kohtaa häivyttää, kieltämättä tuo musta jäi joissain kohdissa vähän liikaa näkyville.
Kirjoittelin äskettäin tuonne blogiin vähän enemmän huomioita näistä:
http://nomadpainter.blogspot.com/2009/1 ... lames.html
Kirjoittelin äskettäin tuonne blogiin vähän enemmän huomioita näistä:
http://nomadpainter.blogspot.com/2009/1 ... lames.html
- nomic
Ajattelin että voisin tähän samaan ketjuun jatkossa lisätä uudet maalaukset.
Tässä viimeisin Pulp City-figu nimeltään Kitty Cheshire. Ilmeisen kieroutunut versio eräässä klassikko piirretyssä esiintyvästä olennosta (tosin vaikee sanoa kun olen ko. pätkän missannut).

Maalasin kanssa pari lintua Alaskaan Forge of Ice nimiselle pikkupajalle. Aika hyvin sielläkin osataan pajauttaa nääs.

Tässä viimeisin Pulp City-figu nimeltään Kitty Cheshire. Ilmeisen kieroutunut versio eräässä klassikko piirretyssä esiintyvästä olennosta (tosin vaikee sanoa kun olen ko. pätkän missannut).

Maalasin kanssa pari lintua Alaskaan Forge of Ice nimiselle pikkupajalle. Aika hyvin sielläkin osataan pajauttaa nääs.

- Ogre_dude
- Sotavasaran Maalaajakisälli 2008
Re: Kitty Cheshire + Riikinkukkoi
Näppärän näkösiä kaikki noi nappulat, ei tullu nopeella selauksella mitää moittimista mieleen. Ton candyn silmät on jotenkin hassun näköset, uskon et oot koittannu saada niihin jonkun laista anime meininkii, mut muuten kyl ihan nätti nappula tekis itelläki mieli hankii tollanen. Booris on ja oikeein mukavan näkönen tosin base on IMO vähä hassu. Sit noi riikin kukot on aivan mahtavia.
Minä tykkää näitä lisää.
Minä tykkää näitä lisää.
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Tossa kissassa on mummielestä sun tähän mennessä onnistunein tollanen alavaloefekti. Varsinkin häntä on tosi hienosti maalattu. Miten muuten yleensäkkin maalailet noita efektejä? Pistätkö lampun tulemaan figun alta, otatko jonkun kuvan ja maalaat siitä vai vedätkö ihan fiilispohjalta valoja ja varjoja sinne tänne? Noi toimii nimittäin tosi hyvin.
- nomic
Kiitokset teille
Kiitosta. Käytännössä maalaan ensin ylähäältä/yläviistosta tulevan valon mukaan nuo perus layerit, kaikenmaailman kiiltoefektien valokohdat ja muut on aika pitkälti improvisoitu samalla laskelmoiden miten tällainenkin muoto nyt heijastaisi valoa luonnollisessa koossa. Joskus onnistuu paremmin ja joskus taas ei niin hyvin, mutta vähän olen saanut noita eri materiaalien kontrasteja ja heijastuspintoja hallintaan. Sitten lisäilen varjoihin ohuilla glazeilla vastaväri sävyjä, jos yritän saada voimakkaampana näkymään tuon toissijaisen valolähteen varjoissa, niin maalaan melkeinpä layereita. Sävytetyissä varjoissa jyrkät rajat toimivat kanssa ihan jännästiTuhis kirjoitti:Tossa kissassa on mummielestä sun tähän mennessä onnistunein tollanen alavaloefekti. Varsinkin häntä on tosi hienosti maalattu. Miten muuten yleensäkkin maalailet noita efektejä? Pistätkö lampun tulemaan figun alta, otatko jonkun kuvan ja maalaat siitä vai vedätkö ihan fiilispohjalta valoja ja varjoja sinne tänne? Noi toimii nimittäin tosi hyvin.
Linnut ovat söpöjä :3
Skulpti linnuissa näyttää aika kököltä, se paistaa hyvän maalauksenkin alta. Kissaneitokaisessa kuten aina hyvin onnistuneet valo ja highlight efektit, tosin suusta ja osasta hiuksista ei ota oikein selkoa. Värivalinnat taas kerran mahtavia, äh eihän näitä siun teoksia kannata kommentoida muuten kuin kannustamalla, kun ei valittamista oikein näin epäkriitikkomaisesta mielestä löydy.
Mä meen auttamaan tonne perusteiden puolelle...
Kiva Avatari muuten. :)
Skulpti linnuissa näyttää aika kököltä, se paistaa hyvän maalauksenkin alta. Kissaneitokaisessa kuten aina hyvin onnistuneet valo ja highlight efektit, tosin suusta ja osasta hiuksista ei ota oikein selkoa. Värivalinnat taas kerran mahtavia, äh eihän näitä siun teoksia kannata kommentoida muuten kuin kannustamalla, kun ei valittamista oikein näin epäkriitikkomaisesta mielestä löydy.
Mä meen auttamaan tonne perusteiden puolelle...
Kiva Avatari muuten. :)
- nomic
Kiitos kommentista Drumvatic´
Tässä kollaasi vähän aikaa sitten maalaamastani Pulp City figusta. Tyypin nimi on Vector (aatelkaa: oishan nyt joku "pixel" tosi lame nimi supersankarille). Figu on saman paketin kyljessä tuon Kittyn kanssa ja parivaljakko on myös fluffillisesti (miau!) eksakti, osittain siksi alustoissa olen käyttänyt samaa teemaa.
Ajattelin että maalais toisen version figusta kokonaan noilla neon-väreillä,
toivottavasti löytyy muitakin joihin nuo vetoaa :)

Tässä kollaasi vähän aikaa sitten maalaamastani Pulp City figusta. Tyypin nimi on Vector (aatelkaa: oishan nyt joku "pixel" tosi lame nimi supersankarille). Figu on saman paketin kyljessä tuon Kittyn kanssa ja parivaljakko on myös fluffillisesti (miau!) eksakti, osittain siksi alustoissa olen käyttänyt samaa teemaa.
Ajattelin että maalais toisen version figusta kokonaan noilla neon-väreillä,
toivottavasti löytyy muitakin joihin nuo vetoaa :)

Re: Maalauksia (Vector 18.12)
Hihhih, tämäpä on hieno! Base on hilpeä, skulpti samoiten. Maalaus ehkä hieman huonompaa kuin joissakin muissa teoksissasi, mutta tuo mikälie piirilevy mikä sillä on asusteissaan korvaa kaiken, hienot fadein/out efektit, näyttää semmoiselta vilkkuvalta laser mikälie huippu tulevaisuus nano Yber munkki-levyltä.
Värivalinnat parhautta, alusta on harvinaisen hieno. En osaa mitään rakentavaa kritiikkiä antaa, mutta ajattelinpa kertoa että tykkään.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Da Big Boss
Tetrixmies on hieno. Tosin, näyttää jotenkin tylsältä, ehkä pose, miun mielestä inhottavat värivalinnat ja hahmon lookki pilaa sitä. Sen jälkeen, kun on nähnyt Lohiksesi, tuntuu muut jäävän sen varjoon.
Parasta mitä en nyt ole nähnytkään, on riikinkukko. Varjot ovat ihanasti tehty, plussaa erityisesti siitä.
Parasta mitä en nyt ole nähnytkään, on riikinkukko. Varjot ovat ihanasti tehty, plussaa erityisesti siitä.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
- nomic
Kiitoksia
Juu, kai se olisi taas aika siirtää katse siiihen kristallipalloon ja kattoo mitä vitsauksia kaksnollakymppi tuo tullessaan..
Joulu tietty meni jo, mutta zombi-pukki ja apulaiset jakaa lahjoja/raajoja ympäri vuoden.

Lain noudattamisesta rankaisee kaidalla tiellä kulkijoita itse Super Zombi.

Puolueeton media vaihtaa puoluetta.

http://nomadpainter.blogspot.com/2010/0 ... echno.html
Juu, kai se olisi taas aika siirtää katse siiihen kristallipalloon ja kattoo mitä vitsauksia kaksnollakymppi tuo tullessaan..
Joulu tietty meni jo, mutta zombi-pukki ja apulaiset jakaa lahjoja/raajoja ympäri vuoden.

Lain noudattamisesta rankaisee kaidalla tiellä kulkijoita itse Super Zombi.

Puolueeton media vaihtaa puoluetta.

http://nomadpainter.blogspot.com/2010/0 ... echno.html
Re: Maalauksia (zombeja 12.01.2010)
Kerrassaan uskomattoman hienoja nappeja. Tässähän tuntee kohta jo 11 vuottakin maalanneena itsensä ihan aloittelijaksi, kun noita tekeleitä katselee.
Eritoten silmää miellyttivät zombiepukki tonttuineen & pettereineen ja Superzombie. Kittyyn ja velhoon tehdyt valoefektit ovat myös erittäin siistejä.
Olisi kyllä itsekin hieno päästä tekemään tilaustyönä vastaavanlaisia hommia. Saattaisi motivaatiokin maalaamiseen olla hitusen eriluokkaa ainaisen "massamaalaamisen" sijasta, jossa ei juurikaan tietyn pisteen jälkeen pääse taidollisesti enää kehittymään.
Eritoten silmää miellyttivät zombiepukki tonttuineen & pettereineen ja Superzombie. Kittyyn ja velhoon tehdyt valoefektit ovat myös erittäin siistejä.
Olisi kyllä itsekin hieno päästä tekemään tilaustyönä vastaavanlaisia hommia. Saattaisi motivaatiokin maalaamiseen olla hitusen eriluokkaa ainaisen "massamaalaamisen" sijasta, jossa ei juurikaan tietyn pisteen jälkeen pääse taidollisesti enää kehittymään.