MUISTA: Nuorisotalo Hapen peli-illat tiistaisin klo 17:30

Helsingin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Haddock

Re: MUISTA: Nuorisotalo Hapen peli-illat alkavat ke 7.10.

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Hei, saisikos ensi viikon keskiviikolle (9.12) demotusta Warmachineen? Kiinnostaisi nyt viimeinkin tietää mimmoinen se oikein on, kun pelaajiakin näkyy olevan vähän muita pikkupelejä enemmä. Lukaisin sen MK2 sääntöpdf:n läpi, joten ihan kaikkea ei tarvitse alusta asti selittää. Mikä faktio vain kelpaa alle, mutta jos on valinnanvaraa niin kokeilisin mielellään jotain Cryxmäistä, kiitos. Joku 15p skirmishi olisi varmaan hyvä lähtökohta?

Lisäksi olisi kiva ottaa tonnin matsi yatz- eikun siis 40kta. Ehtii varmaan, mutta eipä siinä paljoa menetä jos ei ehdikään. Koppaan ne jokatapauksessa mukaan, ellei joku shanghaijaa minua johonkin pikkupeliin.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Haddock kirjoitti:Hei, saisikos ensi viikon keskiviikolle (9.12) demotusta Warmachineen? Kiinnostaisi nyt viimeinkin tietää mimmoinen se oikein on, kun pelaajiakin näkyy olevan vähän muita pikkupelejä enemmä. Lukaisin sen MK2 sääntöpdf:n läpi, joten ihan kaikkea ei tarvitse alusta asti selittää. Mikä faktio vain kelpaa alle, mutta jos on valinnanvaraa niin kokeilisin mielellään jotain Cryxmäistä, kiitos. Joku 15p skirmishi olisi varmaan hyvä lähtökohta?

Lisäksi olisi kiva ottaa tonnin matsi yatz- eikun siis 40kta. Ehtii varmaan, mutta eipä siinä paljoa menetä jos ei ehdikään. Koppaan ne jokatapauksessa mukaan, ellei joku shanghaijaa minua johonkin pikkupeliin.
Onko ottajia? Mää voin tuoda tarvittaessa demofigut, mutta en voi oikein demottaa, koska en ole opetellut mk2 sääntöjä vielä. Lasse osaatko sää opettaa?
finmirage

Onko kiinnostuneita henkilöitä opettelemaan maastonrakennusta?

Voisin opettaa Hirst Arts muottien käyttöä, jos ostetaan kimpassa materiaalia ja tehdään maastoa Hapelle. Mulla on muotteja valmiina. Tekijät voivat tietty tehdä samalla itselleenkin. Pieniä raunioita on tosi helppo tehdä ja niistä saa älyttömän siistiä maastoa fabapöydille.

Tulkaa illalla paikalle juttelemaan aiheesta, tai huudelkaa tähän ketjuun.
kanatanssi

Viesti Kirjoittaja kanatanssi »

Hej då!

Kiinnostuin tässä porukan etsimisestä ja tämä tässä iski silmään, ajattelimpa tässä ensi viikolla tulla vilkuilemaan, ja jos vaikka saisinkin parit marsut muuten vähän pahasti keskeneräisestä possesta mukaan.
Nuo Hirst Arts -jutut kyllä kiinnostaisi, niitä tossa hiukan googletin, että nih, sitäkin varmaan tulen sinne vakoilemaan, ihan viideksi en kyllä välttämättä ehdi, mutta jossain välissä kyllä pitäisi sinne ilmaantua.

Nih. Näkemisiin.
finmirage

Jou,

En ota noita hirst arts muotteja mukaan, koska kukaan ei ole kertonut haluavansa tulla tekemään. Masinalla tullaan. Olisko halukkaita varapelaajia fabaan ja / tai 40khon?
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Täten haastan jonkun pelaamaan WM/H:ta tänä keskiviikkona. ~35 pongoa kakkoslaitosta. Säännöt siinä on lähes täysin samat kuin ykkösessä, printtaa tai kopioi vaan ukkojensa statit.

Ehtii siinä demottaakin, onnistuu kyllä, mutta mulla on itselläni vain yksi armeija (cryx), eli jostain sitten toinen.
finmirage

Minä tuon Protectoraattia ja battleboxin Khadoria. Ajattelin demottaa niillä kapteeni Haddockille. Voisin pelata yhden isommankin pelin, mutta voitais ottaa kello käyttöön, niin ei pelit veny niin pitkään...
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Tuon sitten šakkikellon megeen. Aitoa derkkulaatua...
Varjomies

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Voin tulla huomenna varapelaajaksi Fabaan reilulla 2000/2250 listoilla, nykäiskää hihasta jos pelikaveri puuttuu. :)

- Jami
kanatanssi

Viesti Kirjoittaja kanatanssi »

Hei moi vaan.

Vähän tänään jo eksyttiinkin sinne paikalle. 40k:ta varmaan jatkossa pelailtaisiin, kunhan tässä vähän armeijaa saa kerättyä ja sääntöjä kerrattua. Itselläni ainakin on nuo säännöt vähän ruosteessa, kun viitos edikankin vaihdos on about pelittä mennyt.
Ja sitten tietty, järkkäri persoonanana Mauri toteaa:
Mulla ois mahdollisesti jo ens keskiviikoks (jos saan sitä spreijailtua siihen mennessä) lähinnä 40K-teemaista maastoa tulos porukan vapaaseen käyttöön. Jotta tilpehööri (osa GW:n kamaa, osa itse väsättyä) pysyis kasassa ja tallessa, jokin Hapen pukkarin vapaista kaapeista olis ihanteellinen säilytyspaikka näille ja muullekkin porukan tavaralle (jos vaan kaappitila riittää).

Ylimääräinen riippulukko lojuu laatikon pohjalla ja kun siihen noita avaimia on nelisen kappaletta, meinasin että vois pistää lukon oveen että kama pysyy tallessa ja avainkäytäntö siihen malliin et mulle jäis yks avain, yks henkilökunnalle ja kaks muuta kahdelle aktiivisimmalle kävijälle, jotta tarvittaessa sais kaapin auki aina.
Elikkäs. Jatkossa varmaan siellä käymme, parinkin armeijan voimin kunhan mokomat saadaan peli kuntoon.
Tapaamisiin.
finmirage

Me muuten siirretään pelipäivä tiistaille vuoden vaihteen jälkeen. Eka tiistain pelipäivä on 12.1., eli tuo uudenvuoden jälkeinen viikko kai vielä normaalisti. Itse en ole tulossa paikalle 20.12.-10.1. välisenä aikana, enkä ole varma onko tuolla toimintaa silloin. Muiden pelaamistahan se mun paikallaolemattomuus ei mitenkään estä. Kysytään ens viikolla miten happi on auki.
kanatanssi kirjoitti:Hei moi vaan.

Vähän tänään jo eksyttiinkin sinne paikalle. 40k:ta varmaan jatkossa pelailtaisiin, kunhan tässä vähän armeijaa saa kerättyä ja sääntöjä kerrattua. Itselläni ainakin on nuo säännöt vähän ruosteessa, kun viitos edikankin vaihdos on about pelittä mennyt.
Ja sitten tietty, järkkäri persoonanana Mauri toteaa:
Mulla ois mahdollisesti jo ens keskiviikoks (jos saan sitä spreijailtua siihen mennessä) lähinnä 40K-teemaista maastoa tulos porukan vapaaseen käyttöön. Jotta tilpehööri (osa GW:n kamaa, osa itse väsättyä) pysyis kasassa ja tallessa, jokin Hapen pukkarin vapaista kaapeista olis ihanteellinen säilytyspaikka näille ja muullekkin porukan tavaralle (jos vaan kaappitila riittää).

Ylimääräinen riippulukko lojuu laatikon pohjalla ja kun siihen noita avaimia on nelisen kappaletta, meinasin että vois pistää lukon oveen että kama pysyy tallessa ja avainkäytäntö siihen malliin et mulle jäis yks avain, yks henkilökunnalle ja kaks muuta kahdelle aktiivisimmalle kävijälle, jotta tarvittaessa sais kaapin auki aina.
Elikkäs. Jatkossa varmaan siellä käymme, parinkin armeijan voimin kunhan mokomat saadaan peli kuntoon.
Tapaamisiin.
Tulkaa ihmeessä jo ens viikolla. Ei ole välttämätöntä olla 1500 pistettä heti käytössä. Pelikaveri löytyy pienemmästäkin pistemäärästä.
Hamar

Viesti Kirjoittaja Hamar »

Varmaan siellä olisi ensi ke tilaa paripelille, treenataan kavereiden kanssa mahdollista pariturnausta varten. Jos muuten on halukkaita, nyt uupuu hetkellisesti yksi pelaaja, niin voi tulla mukaan. Pisteet on 1k, specialit sallittuja. Kaverina olisi Chaos, joko demonit tai marinet. Vastassa Necronit ja kaarti.

Muutenkin voin itse ottaa matseja jos aikaa/pöytiä siellä riittää.
Haddock

Ooh, paripelit on pop. Mietinkin vähän mitä ensi kerralla oikein tekisi. Täältä tulisi täydennykseksi 1000p demoneja, eli fluffikin toimii.
Hamar

Haddock kirjoitti:Ooh, paripelit on pop. Mietinkin vähän mitä ensi kerralla oikein tekisi. Täältä tulisi täydennykseksi 1000p demoneja, eli fluffikin toimii.
Taisikin löytyä jo kaveri siihen, mutta tehdäänpä niin että otan sua vastaan 1v1 omalla kaartilla. He tykkäävät mäiskiä demoneita. Se 1k pisteitä sopii itselle ainakin.
finmirage

YO,

Huomenna 16.12. on tämän vuoden viimeinen Hapen peli-iltama. Seuraavan kerran pelataan tiistaina 12.1. ja siitä eteenpäin vuorot jatkuvat aina tiistaisin.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

finmirage kirjoitti:YO,

Huomenna 16.12. on tämän vuoden viimeinen Hapen peli-iltama. Seuraavan kerran pelataan tiistaina 12.1. ja siitä eteenpäin vuorot jatkuvat aina tiistaisin.
Oi. Pitääpi käydä katsomassa tulevana vuonna, kun sattuu sopivaan aikaan.
Haddock

Hamar kirjoitti:Taisikin löytyä jo kaveri siihen, mutta tehdäänpä niin että otan sua vastaan 1v1 omalla kaartilla. He tykkäävät mäiskiä demoneita. Se 1k pisteitä sopii itselle ainakin.
En oikein tiedä sitten. Kokeilin jo tuota viime viikolla, kaartin tarjotessa "kohtalaisen" vastuksen. Taitaa tosin olla pahasti vikaa listassakin, se ei vaan toimi yksinään.
Hamar

Voin luvata että nämä pojat eivät kaadu ihan tuosta vain. Liitolaisina tulee Daemonhunteria.

Tässä olen yrittänyt levittää sanaa, olisi kiva jos on kolmaskin paikka jossa pelata figuilla.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Tässä tämmönen viime hetken pyyntö: jos joltakulta tänään paikalle ilmestyvältä löytyy yksi ylimääräinen muovinen Marauder Horsemen-lippu, haluaiskohan hän luopua siitä, tarttis bösbifiguun?

-Henry
Haddock

Hamar kirjoitti:Voin luvata että nämä pojat eivät kaadu ihan tuosta vain. Liitolaisina tulee Daemonhunteria.
Hihih, viittasin omaan listaani. Vastuksena oli siis IG-ensikertalaisen (jolle nykyedikka ei ollut tuttu) lainafiguilla pelaama lista, eikä paikalla ollut ketään IG-tietävää. Lopputuloksena 940p jalkalista isolla kasalla lascannoneita ja plasmaa (viime edikan armeija) ja stormareilla. Komennoista ei ollut tietoakaan, vaikka kentällä oli pari komentoryhmää. Sain siitä huolimatta nostaa napit pois kentältä sitä mukaa kun ne sinne ilmestyivätkin.

Vähän mietiskelin asiaa ja huomasin että kaartin perusmokkeri laserpyssykällä on pisteisiinsä nähden melkein kolme kertaa tappavampi ampuja ja lähistelijä kuin vastassa oleva horrori, minä kun pelaan Tzeentch-teemalla. Ja minulla tulee vain puolet armeijasta kentälle puolisatunnaisiin paikkoihin. :/ Sitten vertasin mokomia perus- ja ruttomarineihin (yhden jälkimmäisen tappamiseen vaaditaan 204p (!) horrorien ammuntaa) ja alkoi hieman ihmetyttää koko homma. En tiedä sitten pitäisikö osoittaa sormella codexia, joka ei tue jumalteemaista listaa millään tasolla, vaiko itseäni, kun tämmöiseen listaan ryhdyin tutkimatta ensin sen kilpailukykyä.

Mutta ei auta itku markkinoilla, kun saan nuo loput Tzeentchiläiset pois alta (jotka lupasin jo maalaavani), täytyy siirtyä vaikkapa Khorneen, että lista saisi vähän lähistelytehoa. Plaguebearerit olisivat niiiin hyödyllisiä, mutta sitten tulee kaksi vastajumalaa listaan, joka rikkoo fluffin totaalisesti. Toisaalta, GW meni kirjoittamaan kaaoksen fluffinkin uusiksi. Tähän mitenkään liittymättömänä sivuhuomautuksena, Boostepissä olisi Warmachinen aloitusboksit 25€ kipale. ;)

Voin minä nuo silti raahata paikalle, on niillä kerran reilut taut voitettu. Jos tuot repentia-teemallisen listan, pieksen kaikki. :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsinki”