aatami kirjoitti:Miten suosittu Warmaster Ancients on Suomessa?
Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Jos kokonaisuus riippuu ainoastaan hinnasta ja määrästä, niin kyllä, Vallejo on parempaa.Da Big Boss kirjoitti:Jos nyt verrataan Vallejon ja GW:n maaleja, niin vallejo taitaa kokonaisuudessaan olla parempi, halvemmalla hinnalla ( Maelissa) ja suuremmalla määrällään?
Vallejon maalit on ihan ok, mutta ne pakottavat vaihtamaan maalaustyyliä, jos olet tähän asti maalannut niin, että olet ottanut suoraan purkista pensseliin maalia. Vallejolla se ei nimittäin onnistu, sillä maalit tulevat tippanokkapulloissa. Itse vaihdoin noin 6 vuotta sitten maalini enimmäkseen Vallejon Game Colouriin heitettyäni ensin roskiin muutaman kymmentä kuivunutta Citadel-purkkia. Modeleita en ole juurikaan kokeillut, mutta ymmärtääkseni Game peittää paremmin, separoituu vähemmän herkästi ja värikartta on tuttu GW:n maaleihin tottuneille. Game Colourissa -kuten melkeinpä kaikissa maalisarjoissa- on kuitenkin joitakin maaleja jotka eivät toimi sitten lainkaan (*ysk* Dark Green). Nykyään käytän GW:ltä ainoastaan Foundation paintteja, Washeja ja metallimaaleja. Mitä olen intter neteistä lukenut, monella muulla tuntuu olevan samanlainen kokoelma.
Vallejolla maalausta varten kannattaa melkeinpä askarrella märkäpaletti, mutta se nyt on puolen minuutin homma ja tarvikkeet löytyy ihan varmasti jokaisen kotoa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Just tuohon GWn maalejen kuivumiseen kyllästyneenä oon ajatellu vaihtaa vallejoon..
Eipä tässä sitten muuta kun maaleja hommaamaan :)
- Kaapelikala
Vähemmän. Olis ihan kiva, jos olisi enemmän. Siitä käännytyspuuhiin vaan.aatami kirjoitti:aatami kirjoitti:Miten suosittu Warmaster Ancients on Suomessa?
Vallejo-asiaan. Itse olen huomannut, että Vallejon maalit ovat hieman vetisempiä (mikälie oikea termi) kuin GW:n vastaavat. Joutuu laittamaan useamman kerroksen, mutta hiljaa hyvä tulee. Jotkut maalit aivan tunkkia (em. tumma vihreä esim.), mutta ne kyllä oppii tunnistamaan. Ja ainahan niitä voi käyttää sekoituksiin silti. Transparentit oletettavasti osin läpinäkyviä; glazet vähän kuin vanhoja inkkejä/uusia washeja, joskaan eivät niin pigmenttikylläisiä. Joku viisaampi varmaan tarkentaa noita.
Tietääkö kukaan, että onko missään suomalaisella kivijalka liikkeessä ebob miniaturesin figuja?
Onko sinulla hyvä olo? Älä ole huolissasi, se menee kyllä ohi!
- Kaapelikala
Taistelutarvike lähinnä, mutta noita ei ole varastossa. Kysele, josko tilaisi.Kuttu kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onko missään suomalaisella kivijalka liikkeessä ebob miniaturesin figuja?
Ittellä ei ole kyllä ollut kuivumisen kanssa ongelmia minkään Citadelin maalin kanssa. Jos alkaa vähän koostumus paksunemaan, niin muutama tippa vettä sekaan ja kunnon sekoitus, niin maali on kuin uusi. Taitaapi olla vanhimmat purnukat tuolla viiden kuuden vuoden takaa, ja aivan täydellisen käyttökelpoisia maaleja vielä ovat. Ihan on omasta viitseliäisyydestä ja huolellisuudesta (osaako loksauttaa sen korkin kunnolla kiinni, eikä jätä raolleen) kiinni noitten maalien ikä.HampsterC kirjoitti:Just tuohon GWn maalejen kuivumiseen kyllästyneenä oon ajatellu vaihtaa vallejoon..
Järjenkäyttö sallittu!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jos mielin yrittää sculptata figun ihan varpaista hiuksiin käyttämällä mahdollisimman vähän valmiita bitsejä, onko olemassa jotain parempaa ainetta siihen kuin gs:ssä? Jotenkin vain tuntuu siltä, että gs on vähän liian kallista tökötintä kokonaisen fikun tekoon.
Niin ja mistä niitä vaihtoehtoisia vahoja tai muita sitten saisi ostettua?
Niin ja mistä niitä vaihtoehtoisia vahoja tai muita sitten saisi ostettua?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Milliput Yellow-Grey on ihan hyvää kamaa skulptaukseen.
En sanoisi, että parempaa kuin GW, vaan erilaista.
Vanhakaarti myy tätä ainakin.
Tällä tökötillä ei ihan niin pieniä yksityiskohtia tehdä kuin Green Stuffilla, mutta hieman isompan skulptaukseen se sopii mainiosti. Ja ainahan voi skulptata aluksi tällä, ja luoda päälle yksityiskohdat Green Stuffilla eli Kneaditellä.
Täältä sitä saa
Green Stuff kannattaa ostaa isommassa paketissa kuin tuo GW:n kallis pieni paketti. MM. täältä löytyy:
http://taistelutarvike.fi/catalog/produ ... ts_id=1908
Tuet samalla Suomalaisia firmoja! :)
Lisäksi myynnissä on myös muita Milliputteja, mutta itse olen havainnut tuon Yellow-Greyn hyväksi. Standard white on aika.. kaameaa.
Hienommat aineet taas maksavat..
Btw, Jos haluaa säästää, kannattaa katsella myös ulkomaisia myymälöitä. Saksasta sai muistaakseni green stuffia, joka oli halpaa ku makkara.
En sanoisi, että parempaa kuin GW, vaan erilaista.
Vanhakaarti myy tätä ainakin.
Tällä tökötillä ei ihan niin pieniä yksityiskohtia tehdä kuin Green Stuffilla, mutta hieman isompan skulptaukseen se sopii mainiosti. Ja ainahan voi skulptata aluksi tällä, ja luoda päälle yksityiskohdat Green Stuffilla eli Kneaditellä.
Täältä sitä saa
Green Stuff kannattaa ostaa isommassa paketissa kuin tuo GW:n kallis pieni paketti. MM. täältä löytyy:
http://taistelutarvike.fi/catalog/produ ... ts_id=1908
Tuet samalla Suomalaisia firmoja! :)
Lisäksi myynnissä on myös muita Milliputteja, mutta itse olen havainnut tuon Yellow-Greyn hyväksi. Standard white on aika.. kaameaa.
Hienommat aineet taas maksavat..
Btw, Jos haluaa säästää, kannattaa katsella myös ulkomaisia myymälöitä. Saksasta sai muistaakseni green stuffia, joka oli halpaa ku makkara.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Milliputin ja Green Stuffin sekoituksen sanotaan toimivan todella hyvin, vaikken vieläkään ole tuota ehtinyt itse kokeilla. Ei se Green Stuffikaan niin kallista ole, kun ostaa ison pakkauksen. Sitä kuluu kuitenkin todella vähän normaalikokoisiin otuksiin. Pelkän Green Stuffin pyöristyvät reunat saattavat tosin olla ikäviä ja pahimmillaan viedä koko hommasta mielenkiinnon, mihin pitäisi auttaa juurikin tuon Milliputin lisääminen. Melko halvalla siis pääsisi pidemmän päälle ostamalla Milliput Yellow-greytä ja sekoittamalla siihen vaikkapa 30-40% Green Stuffia, eikä laadustakaan tarvitsisi näin tinkiä. Molemmat aineet toimivat erikseen, mutta lukemani perusteella parhaiten yhdessä.
Miau.
- Kaapelikala
Makkaramiehen vio tehdä myös esim. Fimosta. Suosittelen itse tuota kamaa harkoittelua varten, kun ei kovetu ennen uunireissua
- Devastator
mikä tää bumba juttu on?
mauno kirjoitti:....Sotavasara.netissä ei missään nimessä ole tarkoitus tappaa.
- Teonanacatl
Ulkomaan foorumeilla joku keksi, että Beastien uusi mörkö, razorgor, näyttää aivan Leijonakuninkaan Pumbalta. Siispä uudelleenkastaminen Pumbagoriksi.Devastator kirjoitti:mikä tää bumba juttu on?
Sotavasarassa maniaa lähti lietsomaan Joensuun oma poika, Rune, ja katso: uusi tähti oli syntynyt.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Devastator
ja tämä bumba on nyt puolella tusinalla sotulaisella avatarina!!!111
mauno kirjoitti:....Sotavasara.netissä ei missään nimessä ole tarkoitus tappaa.
-
Alien of Change
Pumba takes over Sotavasara.net!Devastator kirjoitti:ja tämä bumba on nyt puolella tusinalla sotulaisella avatarina!!!111
Join to the Pumba Navy!
The Pumba needs you!
- Half-breed
"Elämä on.", "Syökää kanaa.", "Mistä näitä _____ tulee?", "Game over man, game over." Ihmisillä on tapana mennä jonkin onnistuneen jutun taakse etenkin jos se on hauska.Devastator kirjoitti:ja tämä bumba on nyt puolella tusinalla sotulaisella avatarina!!!111
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Kaapelikala
Pakko olla. Yritin vastustaa, mutta ei vaan voi.
Kysymys;
Mitä eroa on Dreadnoughilla ja Ironcladilla?
- Half-breed
Eri versioita Dredistä. Space Marine -codexista näkyy erot.Aksu13524 kirjoitti:Kysymys;
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Osaako joku suositella hyvää Nippon (fanmade) armybookkia? Joo, kyllä mä osaan googlea käyttää, mutta osaisiko joku jotain hyvää ehdottaa, ettei tarvi miljoonista etsiä sitä yhtä.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify