aloitteleva surkimus
Re: aloitteleva surkimus
no, nyt mie sitten saattasin saaha kaverinkin pelaamaan... Muuten mitä ne arviolta maksaa?
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
Päivän sana 'tavallisesti luotettavilta internet huhulähteiltä' on Skaven & high elffit starttiboksissa.Nazgúl kirjoitti:Nykyisten huhujen mukaan aloitusboksiin tulee örkkejä ja empireä. Aika kätevä käytäntö joillain on ollut ostaa startteri (tai kaksi) puoliksi, kumpikin osapuoli saa hyvät alut armeijoilleen.
Kysyppä tuolta liikkeestä josko voisivat pelata kanssasi muutaman koepelin, niin saat vähän tuntumaa siihen tuntuuko homma hyvältä. Sitten kannattaa vähän pälyillä valmiiksi maalattuja nappuloita, ja valita niistä minkä tyylinen armeija tuntuisi omalta. Ikä riittää pelin pelaamiseen hyvin, tosin hommaa helpottaa, jos löydät kokeeneempaa peliseuraa.player 0 kirjoitti:Joo eli olen tässä mietiskellyt kyseisen pelin aloittamista, ja en oikein osaa päättää armeijaa mitä ropeaisin aluksi keräämään. Minulla ei ole ajempaa kokemusta miniatyyripeleistä, eikä ikääkään ole paljon (12...=S ).
Ja kyllä, empire on oikea valinta...
vaikeeks tulee jos ei ole aikaisemmin nähnyt sääntökirjasta kuin kannet...
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
Ei siinä mitään vaikeata ole, myyjä ottaa homman pelin esittelynä, selittää säännöistä tarvittavat asiat, ja kertoo mitä liikkeitä ja valintoja voit tehdä. Ennen kuin peliin investoi aikaa ja rahaa, kannattaa kokeilla edes yhtä esittelypeliä.player 0 kirjoitti:vaikeeks tulee jos ei ole aikaisemmin nähnyt sääntökirjasta kuin kannet...
joo, ei tajuan kyllä... ei kannata roveta 200e tunkemaan turhaan...
E: (myöhässä...) Tarkoitan siis ymmärtäväni pointin, ei ole mitään järkeä tunkea rahaa harrastukseen josta ei välttämättä pidä...
E: (myöhässä...) Tarkoitan siis ymmärtäväni pointin, ei ole mitään järkeä tunkea rahaa harrastukseen josta ei välttämättä pidä...
Viimeksi muokannut player 0, Su 28.03.2010 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli saattaa aluksi tuntua monimutkaiselta ja ettet opi ikinä sääntojä. Näin ei suinkaan ole. Peli on loppujen lopuksi melko yksinkertainen figupeli. Eli kyllä sinä ne sännöt opit ajan kanssa.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Missäs näin, minulle ei mitään ole kerrottu!smaxx kirjoitti:Päivän sana 'tavallisesti luotettavilta internet huhulähteiltä' on Skaven & high elffit starttiboksissa.Nazgúl kirjoitti:Nykyisten huhujen mukaan aloitusboksiin tulee örkkejä ja empireä. Aika kätevä käytäntö joillain on ollut ostaa startteri (tai kaksi) puoliksi, kumpikin osapuoli saa hyvät alut armeijoilleen.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
- Kaapelikala
Demopeli on pop. Varsinkin jos sen pitää yksinkertaisena. Fabakytkoossa on simppelit säännöt (jotka tosin eivät seuraa mitään järjen häivää osittain), jotka oppii muutaman pelin aikana. Liikutaan tietyn verran, sitten ammutaan, sitten tapellaan. Toista kunnes kumpikin pelaaja on pelannut n vuoroa.Justice kirjoitti:Peli saattaa aluksi tuntua monimutkaiselta ja ettet opi ikinä sääntojä. Näin ei suinkaan ole. Peli on loppujen lopuksi melko yksinkertainen figupeli. Eli kyllä sinä ne sännöt opit ajan kanssa.
Ainakin silloin joskus on fabaa/40K/lotr/jtn muita päässyt kokeilemaan fantsulassa. En tiedä näistä nykyisistä tiloista Joensuun CM:n lähellä, kun en siellä ole käynyt. Kyllä niitä demottajia löytyy
Laita hyvä ihminen ilmoitus sinne peliporukoihin ("Haetaan [demotusta/peliseuraa/maalaus seuraa/kaffeochbulla] [pelin nimi] [sijainti]"), tai soita Fantsuun, että voiko demottaa.
Eräs kaveri osaa pelata peliä, vaikkei ole koskaan itse hiplannut sääntistä. Itse en ole myöskään vaivautunut lukemaan sääntistä, vaan sieltä pikku pätkiä jos jotain on tarvinnut tarkistaa. Ei se sääntis "pakollinen" ole.player 0 kirjoitti:vaikeeks tulee jos ei ole aikaisemmin nähnyt sääntökirjasta kuin kannet...
saisinko saman suomeksi? ((ei oikein yksinkertanenkaan slangi mene) nähtävästi minuu kannustettiin kysymään jotankuta/fantasiapelejä koe peliin?)
Eli pyydä jotakuta pelin säännöt tuntevaa ja figut omistavaa esittelemään sinulle peliä. Tällaisen henkilön voit luultavasti löytää ainakin joko peliporukat osiosta tai paikallisesta fantasiapelien liikkeestä. Myyjät luultavasti ainakin voivat demopelin tarjota.player 0 kirjoitti:saisinko saman suomeksi? ((ei oikein yksinkertanenkaan slangi mene) nähtävästi minuu kannustettiin kysymään jotankuta/fantasiapelejä koe peliin?)
vois koekilla joskus, kun aikaa olis...
Miula ois pari kysymystä hankinnoista ja toimivuudesta tällä hetkellä (en diid ole koskenut edes AB:hen joten..)
Miten ratsastuväki (sekä ampuvat että ritarit), tykki ja musketööri painotteinen armeijat toimisivat?
sekä vaikuttaako ritarien maalaus jotenkin niiden "taitoihin" kun luvin jotain jota en tajunnut...
nyt ajattelin pistoler paketin ostaa. kannattaako? siis pelimielessä...
Miula ois pari kysymystä hankinnoista ja toimivuudesta tällä hetkellä (en diid ole koskenut edes AB:hen joten..)
Miten ratsastuväki (sekä ampuvat että ritarit), tykki ja musketööri painotteinen armeijat toimisivat?
sekä vaikuttaako ritarien maalaus jotenkin niiden "taitoihin" kun luvin jotain jota en tajunnut...
nyt ajattelin pistoler paketin ostaa. kannattaako? siis pelimielessä...
- Half-breed
Kaikenlaiset ääripääarmeijat (Full shoot, full cavalry jne.) on suht samanlaisia. Aluksi voitat ihan pystyyn, mutta sitten kaverit tajuaa mikä on pelinb henki ja kehittävät vastavedot listaan. Sellainen kultainen keskitie on paras.player 0 kirjoitti:Miten ratsastuväki (sekä ampuvat että ritarit), tykki ja musketööri painotteinen armeijat toimisivat?
Maalaus ei vaikuta mitenkään pelillisesti.player 0 kirjoitti:sekä vaikuttaako ritarien maalaus jotenkin niiden "taitoihin" kun luvin jotain jota en tajunnut...
Hyviä ovat.player 0 kirjoitti:nyt ajattelin pistoler paketin ostaa. kannattaako? siis pelimielessä...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
eli parhaiten toimii vain sotia tasapainoisella armeijalla? tykkiä ja pistooli porukaa, musketöörejä. sekä jalkaväkeä ja ritareita?
- Kaapelikala
Yleensä Empirellä ulkoilutetaan varsijousia, ritareita, pistolieeroja/outridereitä, helblastereita ja (joskus) tykkejä. Jokunen 21+ miekka- tai keihäsblokki on kanssa ihan hyvä valinta (ainakin hilpareihin verrattuna).player 0 kirjoitti:eli parhaiten toimii vain sotia tasapainoisella armeijalla? tykkiä ja pistooli porukaa, musketöörejä. sekä jalkaväkeä ja ritareita?
Pyydä sitä demopeliä, niin näet miten peli toimii. Kurkkaa Armeijalistat-osioon, niin näet armeijoiden kokoonpanoja ja yleisiä yksiköitä. Nykyisen sääntökirjan pystyy löytämään esim. myyntipalstan, ostopalstan tai vaikka ebayn kautta. Itse ostin yhden Faban taskusääntiksen 8 eurolla. Lukaisee säännöt läpi samalla liikutellen esim. kiviä ja männynkäpyjä, niin säännöt alkavat mennä. Armeijakirja on hyvä ostos (taas myyntipalstalta puoleen hintaan tms.), niin näkee vehkeiden taidot, pistehinnat ja pystyy suunnittelemaan hiukan pidemmälle.
Jos figujen hinnat uutena pelottavat, kannattaa kurkata myyntipalstaa uudestaan tai metsästää jostain alelaareista tai ulkomailta. Suomalaista toki kannattaa suosia, varsinkin jos ko. mesta tarjoaa pelipaikan.
Empirellä hyvä ostos alkuun on laatikko (8) ritaria tai laatikko tai pari jalkaväkeä (joko state troops=miekka, kilpi, hilpari tai handgunners=kivääri,varsijousi; molemmissa 10/kpl). Ritareille peitset ja kilvet, yksi kannattaa jättää kasaamatta, niin myöhemmin saa tehtyä sankarin esim. hienon hatun avulla. Sotilaille miekat ja kilvet ja ampujille varsijouset (10) tai kiväärit (10).
miun pitäs varmaan lopettaa täältä kysely... kummat on parempia, musketiy vai varsijouset? ja miten ne outraiderit toimii?
PS. käutän tätä viestiä kysymyksiin tämän jälkeen...
PS. käutän tätä viestiä kysymyksiin tämän jälkeen...
Musketit ampuvat vähän tehokkaammin mutta varsijouset vähän pitemmälle. Outraiderit toimivat aikalailla sillä tavalla, että ampuvat aika hyvin ja osaavat liikkua vapaammin ja nopeammin kuin valtaosa yksiköistä. Pääsevät siis ampumaan vastustajan ulottumattomista tai hyökkäilemään vihollisen yksiköiden sivustaan tai selustaan.
Eli aluks ostan ritareita 8kpl, 10kpl jalkaväke ja 10 kpl kivääri porukkaa.
sitten tosta lisäämään molempia noista, sekä niitä pistooli kavereita, kanuuna (vai hellblasteria, miten niiden toiminta muuten eroaa toisistaan?) yms. (??????)
sitten tosta lisäämään molempia noista, sekä niitä pistooli kavereita, kanuuna (vai hellblasteria, miten niiden toiminta muuten eroaa toisistaan?) yms. (??????)
Hellblasteri ampuu paljon pienempiä kikkareita ja kanuuna yhden ison.
- jupu_pupu_mies
Hei nolla voin pelata sua vastaan muutaman viikon päästä kun tulen joensuuhun (täytän kesällä 13)... Olen nyt pelaillut aktiivisesti 2 vuotta ja hyvin onnistui jo 10 vuotiaana (okei voittoja ei tullut ja maalausjälki oli rumaa mutta säännöt ymmärsin). Joten kyllä sen ymmärtää, lisäksi uskon että ei ne Rune, aco, Gila ja muut kumppanit ole niin ahdasmielisiä ettei ottaisi sinua pelaamaan mukaan. Onhan se tietysti jännää olla turnauksen nuorin pelaaja. (olen ollut aina-.-.) (niin ja ei se ole;)) Mukaan vaan jos et pelkää pitkätukkaisia parikymppisiä hörhöjä jotka puhuvat kieltä josta outsiderit ei ymmärrä mitään:D.