aatami kirjoitti:bling bling Kimble
Hienoin termi mitä olen kuullut pitkään aikaan *nauraa*.
Mutta siis joo. Aikoinaan magia meni siis niin, että heitetään 2D6 ja jaetaan sen verran winds of magic kortteja pelaajien kesken. Pakassa oli mm. power ja dispel kortteja joilla tehtiin loitsuja ja kumottiin niitä. Siellä oli myös paljon randomeja yms, mutta tuo oli perus idea. Seuraava on siis täysin minun spekulointia, mutta arvelisin tulevan systeemin menevän tähän malliin:
Magic phasen alussa heitetään 2D6. Nopat jaetaan pelaajien kesken niin, että pelaaja jonka vuoro on saa parittoman nopan. Jokaisesta velhon tasosta saa +1 power noppaa ja jokaisesta kahdesta velhon tasosta saa +1 dispel noppaa. Esimerkkinä siis heittotulos 7 yhdellä 1lvl velholla ja yhdellä 2lvl velholla antaisi 7 noppaa sinulle ja 3 vastustajalle, jos tällä ei ole yhtään velhoja. Jos noppien tulos olisi 12, molemmat pelaajat saisivat 6 noppaa, mutta isoihin määriin noppia tulee ilmeisesti samaisten huhujen mukaan haittapuolia syystä että magian tuulet ovat niin vahvoja että niitä on vaikea hallita.
Eli jos siis vertaa systeemiä vanhaan winds of magiciin niin yllä mainittu esimerkki on hyvin todennäköisesti se mitä tulee tapahtumaan uudessa edikassa. Yllä mainittu systeemi siis antaa hyvät mahdollisuudet pelata ihan vaikka vain yhtä velhoa ja saada silläkin jotain aikaan eikä samalla mene yli jos velhoja onkin paljon enemmän. Nämä siis ovat täysin minun omaa spekulointia ja arvailua, mutta pitäisi kyseistä systeemiä silti hyvin todennäköisenä vaihtoehtona.