Eli siinä ois toisen squadin kessu. Seki on melko WIPPI, baretti puuttuu, aseen hihna täytyy tehdä ja muutenkin jotai viimeistelyä.

Joo pitää koittaa jaksaa panostaa loppuun saakka. :D Bitsejä on vähän rajallisesti tällä hetkellä mutta mikäli niitä jostain saan hankittua niin liimaan kyllä kaiken mahdollisen. Ja plasticardistakin saa kyllä väkerreltyä kaikenlaista kivaa detailia kun vaan jaksaa väkertää.Drumavatic kirjoitti:Hell Yeah! Konversiot Kaartilaisissa ovat kauniita, (Eritoten pidän aseista, G36:set kun sattuvat olevat lempipyssyjäni, ne ovat niin komeita.) ja Chimeroitten rungot ovat erittäin onnistuneita. Nuista tulee kyllä hienon näköisiä, en malta odottaa lopputulosta.
Muista vain repiä joka ikinen sopiva Bitzi noihin tankkeihin, Detaljit tuovat elävyyttä!
Millä tavalla muuten leikkaat Plasticardia? Itse olen kokenut sen penteleen aineen leikkaamisen erittäin hankalaksi, kun veitsellä leikatessa se vaati pirusti aikaa, ja veitsi tylsyy, ja Sakset saavat aikaan rumaa jälkeä. Ja mitenkäs taitat tuota Cardia, esim tuossa Telaketjun etulokasuojassa? Itse olen kokeillut kiehuvaa vettä ja lamppua lämmikkeenä, mutteivat ne tunnun tepsivän.
Joo kyllä minulla on ihan tarkoituksena tilkitä nuo kaikki raot puttyllä ja tasoittaa nuo kulmat. Sattumanvaraisenkokoisista vanereista kasattuja valetankkeja? :o Ei kai ne nyt sentään niin raakileilta näytä? :D Melko radikaali ilmaisu, varsinkaan kun harva pala noissa on sattumanvarainen.Isku76 kirjoitti:No, tiedä nyt tuosta em. tarkkuudesta. Itsellä huomio kiinnittyy tankeissa lähinnä levyjen saumoihin joissa näkee muutaman (2-3) millin rakoja. No, tämähän tekee mittakaavaa miettien oikean kokoiseen tankkiin sellaisia noin 15 cm rakoja, jotka ovat kai lähinnä sietämätöntä toleranssia?
Ja vielä kun katselee kuinka vinksinvonksin levyt ovat liimailtu toisiinsa, tulee lähinnä mieleen sattumanvaraisenkokoisista vanereista kasatut valetankit.
Niin voisihan sitä rueta pahvisia sapluunoita tekemään, mutta se on tylsää. :P Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voisi harkita ainakin jos nyt päätän rueta hirveitä määriä rakentelemaan. Eikä mulla nyt liikaa aikaa oo mittailuihin ja kittaukseen kulunut. :P Aika nopeesti nää kokoon on mennyt kun oon jonku tunnin verran päivässä aina koonnut näitä. Ja kun mulla ei oo muutakaan armeijaa vielä valmiina niin ei ole mitään kiirettä näitä kokoon edes saadakkaan. :)Isku76 kirjoitti: Näihin juttuja miettien, voisi, kun kuitenkin kyseessä on jonkinlainen sarjatuotanto, tehdä pahviset sapluunat kaikista osista, joilla sitten ainakin piirrellään osat muoviin, ja leikataan palaset niin että kaikki rakennelmat olisivat samanlaisia, tasalaatuisia.
Nopeuttaa kummasti väkerrystä kun suunnittelee ensin prototyypin hyvin ja tekee sitten sillä mallilla loput. Ei kulu aikaa turhaan korjailuun, kiroiluun, mittaukseen, kittaukseen ja ähräykseen.
Niin tuota en kyllä ole tullut ajatelleeksikaan. Hyvä kun sanoit. :D Pitääpä varmaan siirtyä sitä perinteistä lyijjykynää käyttämään.Isku76 kirjoitti: Ainiin, yksi mitä kannattaa välttää mallien piirtelyssä muoviin, on sekalaiset sattumanvaraiset tussi- ja kuulakärkikynät joissa voi olla maalin läpi tunkevia inkkejä. Turvallisin väline kaiketi terävä lyijykynä tuohon..
Kiitoksia. Mukava oli kuulla sun mielipiteitä ja kritiikkiäkin. Pitää koittaa vielä panostaa enemmän tuohon tarkkuuteen, mutta sapluunoita en kyllä vielä jaksa rueta tekemään. :PIsku76 kirjoitti: Odotan innolla näidenkin valmistumista ja tulevia projektuureja.
Joo täytänhän minä. :) Ja heavy bolteri tulee olemaan muovinen ja multilaserit kokoan todenäköisesti plasticardista tai improvisoin jostain. Joo turrettiin tulee kurkistus luukku ja tohon etupeltiinkin tulee tähystys luukku. Yksityiskohtia olen kanssa mietiskellyt ja ainaki jonkunlaiset moottorin tuuletus ritilät tulee tuonne turretin taakse katolle, sitten tietysti takaovi, sitte jotkut pienet luukut mistä kyyditettävät voivat ampua lasguneilla ulos tuolta, pelteihin tulee jonkun näköisiä vahvikkeita tietty, smoke launcherit. Siinä nyt ainakin jotain mitä tuli mieleen näin äkkisiltään.Bringer-of-Doom kirjoitti:Jumatsuikka että on komeita tankkeja! Tankit on tehty tarkasti ja taidolla, linjat on suorat eivätkä mitenkään sotkuiset. Kai muuten täytät vähän noita levyjen välejä gs:llä tai vastaavalla? Muovise aseet varmaankin. Meinaatko laittaa jonkinlaisen katto luukun noihin? Millaisia yksityiskohtia olet suunnitellut?
Ja miten helvatassa sä väsäät noita tuollaista tahtia!? Prkle uusi kuva melkein joka päivä! Ja silti noin siistiä jälkeä! Ei prkle että oon kade nyte :)

Imperial General kirjoitti:Voisit kokeilla noita chimeroitten tornien koloja/halkeamia vähän peitellä. Menisitkö ite tankkiin johon valuu sisään kaikki päälle kaadetut hapot ja mömmöt?
Tosiaan nuo eivät siis ole vielä valmiita. :P Niitä tullaan kyllä vielä parantamaan että ei tarvitse niistä koloista huolehtia kenenkään. Ne kyllä varmasti saa täytettä kunhan sen aika koittaa. :P Ja pulttejakin tietysti tulee lisää. Nyt keskityin vain ton keulan väsäämiseen.Xenon kirjoitti:Joo kyllä minulla on ihan tarkoituksena tilkitä nuo kaikki raot puttyllä ja tasoittaa nuo kulmat.