wraithien combat reso

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
chematrich

wraithien combat reso

Viesti Kirjoittaja chematrich »

Eli tulin miettineeksi asiaa wraithien tappamisesta niin pitkään että menin aivan sekaisin.

Eli, jos joku ei maaginen ase lyö wraithia ja onnistuu woundaamaan, haavaa ei tietenkään oikeasti tule.Mutta lasketaanko tälläinen haava lopussa combat resoon?Olen sekä edellisen että nykyisen edikan aikana ajatellut että tottakai tulee, woundi mikä woundi.Nyt kuitenkin aloin epäillä, joten jos joku viitsisi kertoa oikean ratkaisun, että saisin varmuuden.
Oberon

Re: wraithien combat reso

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Vain ne woundit lasketaan mitkä otetaan, eli jos seivaat/muutenvain olet immuuni, niin ei tietenkään lasketa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
chematrich

Viesti Kirjoittaja chematrich »

Okei, nää onkin sitten juustosempia kuin odotin.Jotenkin vaan päähän jäänyt mielikuva että nekin woundit lasketaan.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Nyt kun tuli tällainen topic, niin kysynpä itsekin ajankohtaisen kysymyksen.

Ottavatko Wraithit crumblingia 8. edikassa hävitessään combatin?

Toisten mielestä eivät, koska Erratan mukaan vampyyrikirjassa olevat Etheral -säännöt poistettiin ja ne korvataan ison rulebookin säännöllä. Isossa kirjassa ei sanota, ottavatko Etheralit sulamista (koska vain VC:llä on tämä sääntö) koska ei tiedetä, onko crumbling maaginen isku.

Toisten mielestä (mukaanlukien minä) kyllä, koska Wraithit ovat silti Undeadeja, ja ottavat sulamista Undeadien tapaan. Ainoa mikä muuttui on se, että Ethereal-kohdassa ei muistuteta että nekin ottavat damagea hävitessään.

Eli mitäs mieltä olette? Tästä on väännetty jo hetken tuolla Errata -osiossa mutta haluaisin tehdä tänne ihan sääntökysymyksenä.
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Omasta mielestä tää on GWn moka, vähän samanlailla ku parit "Pelaava pelaaja päättää" -vastaukset. Tarkoitus oli varmaan että ethereal undeadit vahinkoa ottais sulamisesta. Mutta RAWin mukaan noi ei kyllä crumbelsta vahinkoa ota.
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Muuallakin näköjään käydään tätä keskustelua... http://www.vampirecounts.net/thread-10174.html

Tuollakin sanoivat että sulavat, kun löytyy se crumbling... Kohta pitänee tehdä FAQ FAQ:ille. ;)
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Periaatteessa tätä voisi kai järkeillä niinkin, että jos tarkoitus olisi että ne eivät ota crumblea, niin miksi niistä ei ole tehty unbreakabeleja?
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Yögobbo kirjoitti:Periaatteessa tätä voisi kai järkeillä niinkin, että jos tarkoitus olisi että ne eivät ota crumblea, niin miksi niistä ei ole tehty unbreakabeleja?
Kyl UD säännössä se unbreikkablekin löytyy...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

HerraMauno kirjoitti:Kyl UD säännössä se unbreikkablekin löytyy...
Käytännössä toimii samaan tapaan, mutta itse kyseistä sääntöä niiltä ei löydy.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Eikös FaBa 8 edikan sääntökirja selkeästi sivulla 68 sano, jotta ethereal olennot eivät ole immuuneja combat resoluutiolle.

Mitenkä ne sitten olisivat immuuneja combat resoluution aiheuttamalle vahingolle?
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Sanotaan. Paljon melua tyhjästä.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Risto.Salonen kirjoitti:Eikös FaBa 8 edikan sääntökirja selkeästi sivulla 68 sano, jotta ethereal olennot eivät ole immuuneja combat resoluutiolle.

Mitenkä ne sitten olisivat immuuneja combat resoluution aiheuttamalle vahingolle?
Tämä on Internet. Ihmisten on pakko vääntää asioita vaikeammiksi kuin ne oikeasti ovat, vääristellä sanamuotojen merkitystä ja yrittää lukea selvää englantia väärin vain, koska haluavat tekstin sanovan jotain muuta kuin se todellisuudessa sanoo.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”