FOW Gepanzerte 1750pts

Niitä ittiänsä.
popo

FOW Gepanzerte 1750pts

Viesti Kirjoittaja popo »

Tässä on joitakin pelejä Flamesia jo takana ja alkaa pikku hiljaa muotoutumaan listan poikasta.

Gepanzerte panzergrenadierkompanie
Company HQ 95pts
-Panzerfaust x2

Gepanzerte panzergrenadier platoon 285pts
-Panzerfaust
3 Squads

-Panzerfaust
3 Squads

Gepanzerte heavy platoon 210pts
1 Machinegun section
1 Mortar section

Self-propelled infantry gun platoon 200pts
2 Grille H

Heavy tank platoon 215pts
1 Tiger

Tank hunter platoon 380pts
4 Jagdpanzer IV

total: 1670

Jonkin verran on vielä pisteitä käyttämättä, mitäköhän niillä saisi? Eniten huolestuttaa vihollisen panssarit, vaikkakin varmaan syyttä.
Mielestäni on hieman typerää olla käyttämättä panzer ace sääntöä, joten tiikereitä on saatava. Toisaalta kun ne ovat niin saakelin kalliita pisteissä, niin yksi riittäköön. Eipä ole kaikkia munia samassa korissa.
Grillet vaikuttavat mielenkiintoisilta. Monipuolisuus on mukava asia. Myös vihollisten puolustus asemien ei pitäisi enään olla niin vankkoja.
Tavoitteena on laajentaa Panzer Lehrin joskus kun on enemmän nakkuloita. Senpä vuoksi stugien sijaan on jagdpanzereita.
Fiksummat ovat väittäneet, että mekanisoitu jalkaväki ei ole kovin aloittelija ystävällistä. En ole kuitenkaan huolissani. Olen ennemmin jopa ajatusta vastaan, koska se tekee peleistäni monipuolisempia, antamalla minun pelata sekä hyökkääjänä että puolustajana.

edit. Tilkittiin aukkoja
tneva82

Re: FOW Gepanzerte 1750pts

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

popo kirjoitti:Jonkin verran on vielä pisteitä käyttämättä, mitäköhän niillä saisi? Eniten huolestuttaa vihollisen panssarit, vaikkakin varmaan syyttä.
Sulla on fausteja, tiikeri, jaghpanzereita ja grillet. Niidenkin AT13 FP1+ tykit kyl sattuu.Eiköhän AT osasto ole kunnossa.

80 pistettä käyttämättä...Itse ottaisin kaksi 8-rad tiedusteluvaunua. Tiedustelun avulla hyökkäys jalkaväkeä vastaan(ja sinähän olet hyökkääjä jalkaväkeä vastaan) ei ole niin tuskaista. Sulta puuttuu tykistö joten ota hyvä mies edes tiedustelijoita :D Itse en tykkää hyökätä jalkaväkeä vastaan ilman kumpaakin(no ok on sul yksi mortar sektio mutta vain kahden piipun kokoinen. Sama vika grilleillä).
Mielestäni on hieman typerää olla käyttämättä panzer ace sääntöä, joten tiikereitä on saatava.
Noh jos haluaa maksaa kalliin hinnan siitä säännöstä niin mikäs siinä :D Ei se kuiteskaan ilmainen bonus ole joten ei se välttämätöntä ole.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Earnest

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Fiksummat ovat väittäneet, että mekanisoitu jalkaväki ei ole kovin aloittelija ystävällistä. En ole kuitenkaan huolissani. Olen ennemmin jopa ajatusta vastaan, koska se tekee peleistäni monipuolisempia, antamalla minun pelata sekä hyökkääjänä että puolustajana.
Oikea asenne.

8 Radit tosiaan ovat hyvä ja halpa recon osasto armeijallesi, ja sopii myös hyvin teemaan. Tiikeripelaajana voin sanoa että yksinäinen tiikeri tuhoutuu melko helposti LW kaudella jo, antaen viholliselle yhden VP:n lisää. Toisaalta pidä ihmeessä se tiikeri siellä jos tykkäät siitä, mieti vain miten käytät sitä muiden elementtejen kanssa, mitä 215 CV tiikeri sinulle antaa hyökätessä?

Grillet ovat hauskoja vempeleitä, mutta itse vaihtaisin ne tykistöön. Sinulla on jo mortarit (hyvä) jolla voi savuttaa vihollisen joukkoja, mutta kaivamiseen tai pinnaukseen sinulla ei juurikaan ole mitään. Länsiliittoutuneet saat pinnattuan varmasti ihan hyvin puoli telojen mg:llä, mutta neukkuja voi olla melko vaikeata pinnata.

Suosittelen pienen nebelwerfer patterin (125 pistettä) ostoa grillien sijaan, tai jos mahdollista, 3-4 Panzerwerferiä (onko 180 pistettä nykyään FE:ssä? Villers Bocagen pojat maksavat hurjasti enemmän). Panzerwerferit sopisivat teemaan; mobilisoitua raketti tykistöä. AT on muuten kunnossa, ja sinulla on tarpeeksi panssareita omasta mielestäni jotta tankki komppanialla olisi hieman hankalaa hyökätä suoraan päin naamaa.

Lista muuten näyttää kivalta pelata ja kuten itse sanoit, vain pelaamalla tietää (ihan itse) mitä tarvitsee taisteluun mukaan!
kmh

Viesti Kirjoittaja kmh »

popo kirjoitti: Gepanzerte panzergrenadierkompanie
Company HQ 95pts
-Panzerfaust x2

Jonkin verran on vielä pisteitä käyttämättä, mitäköhän niillä saisi?
Company HQ:lle Panzerschreckit niin kuin olisi jo :) Täysi no-brainer kun pisteitäkin on sen verran vielä jäljellä. Se auttaa myös vihollispanssareita vastaan.

Mekanisoitu jalkaväki ei ole mitenkään aloittelija-vihamielinen, se on vain vaikea pelattava siksi, että jos ei vaunuja/niitten sisältöä saa ehjänä perille, menettää lista teränsä. Jos taas jalkautuu liian aikaisin, menettää sen liikkuvuusedun josta on pisteissä maksettu.
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Earnest kirjoitti: 8 Radit tosiaan ovat hyvä ja halpa recon osasto armeijallesi, ja sopii myös hyvin teemaan. Tiikeripelaajana voin sanoa että yksinäinen tiikeri tuhoutuu melko helposti LW kaudella jo, antaen viholliselle yhden VP:n lisää. Toisaalta pidä ihmeessä se tiikeri siellä jos tykkäät siitä, mieti vain miten käytät sitä muiden elementtejen kanssa, mitä 215 CV tiikeri sinulle antaa hyökätessä?
Joo Recon yksikkö kuulostaakin fiksulta. Valitettavasti lehri ei saa 8 radeja, joten täytyy käyttää jotain muuta. Toisaalta, kuten tässä on jo osoitettu, tiikeri ei myöskään ole välttämättä "no brainer". Enpä tullut ajatelleeksi, että mitä se tekee hyökätessä. Joten hieman muutoksia sillä saralla.
Tarkoitus oli alkuun ottaa nebelwerfereitä, mutta koska ovat minun kirjoissani (Fortress Europe) todella kalliita pisteissä, päädyin Grilleihin ja mortareihin, jotka ovat miltei saman hintaisia kuin kolmen nebelwerferin patteri lataajilla. Tähän mennessä kun olenkin käyttänyt nebelwerfereitä, ovat ne lähes tulkoon järjestään tuhoutuneet kentis allekirjoittaneen huonoon peliin. Grillet pystyvät paremmin suojaamaan itseään. Myös kahden epäsuoraa tulta ampuvan yksikön tuhoaminen vaati vastustajalta enemmän työtä.

Gepanzerte panzergrenadierkompanie vol.2
Company HQ 95pts
-Panzerfaust x2

-Panzerfaust
3 Squads

-Panzerfaust
3 Squads

Gepanzerte heavy platoon 210pts
1 Machinegun section
1 Mortar section

Self-propelled infantry gun platoon 200pts
2 Grille H

Panzer platoon 285pts
3 Panzer IVH

Tank hunter platoon 285pts
3 Jagdpanzer IV

Reconnaissance 100
2 Sd Kfz 234/2 Puma

total: 1745

Todennäköisesti tulen vaihtelemaan panssarien määrää pelien välillä, vaikkapa 2 jagdpanzeriin ja 4 panzeriin ihan vain testatakseni, mikä toimisi parhaiten. Myös toisten panssarien vaihtaminen kahteen pak 40 tulee olemaan kokeilu listalla. Panzerschreckin hankkiminen on pyörinyt mielessä, mutta mielestäni perus platoonat alkavat olla jo tarpeeksi kalliita suhteessa henkiinjäämiskykyyn. Kunhan tuota lehriä pääsee kokeilemaan, palaan todennäköisesti panzerschreck kysymykseen takaisin.
Kiitos palautteesta.
ameaney

Viesti Kirjoittaja ameaney »

Armoured rocket artillery kannattaisi ottaa. Jotain epäsuoraa tulta kannattaa listasta löytyä, eikä kolme maksa paljoa. Neljä Jagdpanzer IV hoitaa PST:n yhdessä faustien kanssa. Grillet hauska lisä.
"Sir, how the hell are we supposed to keep the schedule on a road like this?"
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FoW: Armeijalistat”