Flames of War Tournament @ Turku "Loska 2010" 3.10
Re: Flames of War Tournament @ Turku "Loska 2010" 3.10
Kylläpä tuo tuleva natsi(pelaaja) kaverini sanoi tulevansa pelaamaan. Turusta kun vielä kotoisin niin pääsee kotikulmille pyörimään. Lupasi tulla tänne itsekin ilmoittelemaan. Käyttäjänimeltään Jeijo. Muutaman pelin on ollutkin katselemassa mutta tosiaan demot pistetään käyntiin niin ei tarvi ihan alusta turnaukseen lähteä.
Kalat meni kotio...
Jep. Itse sain yhden pelin alle ennen kuin kesällä menin turnaukseen. Onneksi FoW on suhteellisen helposti omaksuttava peli kun yleensä ihmisillä on intuitiivinen käsitys siitä mitä yksiköt tekee.harkkari kirjoitti:Kylläpä tuo tuleva natsi(pelaaja) kaverini sanoi tulevansa pelaamaan. Turusta kun vielä kotoisin niin pääsee kotikulmille pyörimään. Lupasi tulla tänne itsekin ilmoittelemaan. Käyttäjänimeltään Jeijo. Muutaman pelin on ollutkin katselemassa mutta tosiaan demot pistetään käyntiin niin ei tarvi ihan alusta turnaukseen lähteä.
Jotain laina paraatia jos pääsen peluuttamaan niin onnistuu hyvin. Kokoonpanolla ei kauheasti väliä, kunhan olis monipuolinen. Demo pelii sitten ennen turnausta niin kertaantuu säännöt ja niin pois päin.
Sakari, Axis.
Sakari, Axis.
Viimeksi muokannut Jeijo, Ke 06.08.2014 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soi viulu
Hienoa, pistin sinut nyt Tnevan pariksi. Miettikää joku tyylikäs nimi vielä niin on sinetöity joukkueet.
Eli neljä (4) kpl joukkueita per puoli saatiin näillä näkymin joka tekee yhteensä 16 pelaaja! Ihan kivasti porukkaa siis tulossa.
Pitäisikö miettiä etukäteen mitkä kolme skenariota pelataan vain arvotaanko randomina paikan päällä?
Eli neljä (4) kpl joukkueita per puoli saatiin näillä näkymin joka tekee yhteensä 16 pelaaja! Ihan kivasti porukkaa siis tulossa.
Pitäisikö miettiä etukäteen mitkä kolme skenariota pelataan vain arvotaanko randomina paikan päällä?
-
Second Stringer
Ehkä voisi olla mukavampi jos skenaariot olisi mietitty etukäteen. Olisi mukava ajatella, että pelitilanteiden tasapuolisuutta ja monipuolisuutta on tarkasti puntaroitu lukuisista eri näkökohdista käsin. ;) Siinäkin tapauksessa, että ne sitten julkistettaisiin vasta paikan päällä.
Miltäs jonkinlainen äänestys tai tuollainen doodle juttu, joka päivämääränkin suhteen oli. Eniten ääniä saaneet skenaariot pelataan, jos kaikilla olisi vaikka kolme ääntä.
Kalat meni kotio...
Skenariot tulevat olemaan Breakthrough, No Retreat, ja vielä julkaisematon kolmas.
Miten muuten menee tuo turnauksen pisteytys? Ilmeisesti normaalit victory pointit, mutta ratkaisevatko ensin voitot ja sitten victory pointsit, vai toisin päin? Tuskin kukaan tulee hampaat irvessä turnausvoittoa hakemaan, mutta tuo metapeli vaikuttaa hieman siihen kuinka varovaisesti joukkoja käytetään. Varsinkin "confident" armeijoilla, joilla on paljon pieniä joukkueita, on tämä joltinenkin huolenaihe.
Ehdottaisin hieman harvinaisempaa Roadblockia kolmanneksi skenaarioksi. Olen sen kahdesti pelannut, sekä hyökkääjänä että puolustajana, ja molemmilla kerroilla ollut jänniä pelejä. Ja siinä menee defensive battlen puolustaja-hyökkääjä roolit vähän uusiksi.
Ehdottaisin hieman harvinaisempaa Roadblockia kolmanneksi skenaarioksi. Olen sen kahdesti pelannut, sekä hyökkääjänä että puolustajana, ja molemmilla kerroilla ollut jänniä pelejä. Ja siinä menee defensive battlen puolustaja-hyökkääjä roolit vähän uusiksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Itse myös tuota Roadblockia olisin ehdottanut, mutten muistanut miten sen reservisäännöt menevät, niin en viitsinyt. Kannatan kuitenkin Jussia tässä ehdotuksessa, itse viimeksi häntä vastaan tätä pelasin, ja vaikka turpiin tuli oli skenaario mukavan erilainen kipakka. Ainoastaan epäilyksiä tulee että ehtiikö tämän yhtä hyvin kolmeen tuntiin pelaamaan? Kyllä kai.
Itse olen ollut jotenkin käsityksessä että käytetään Total war pisteytystä, mutta nyt uudelleen lueskeltuani en tiedä mistä tämän käsityksen sain. Hyvähän se toki olisi tietää etukäteen, vaikka listaan enää suurempien muutosten tekeminen, tällä maalausaikataululla, näyttää heikolta. Kaikki käy. Turnauksen mottohan on: "voittoon hampaat irvessä ja otsa rypyssä!"
Itse olen ollut jotenkin käsityksessä että käytetään Total war pisteytystä, mutta nyt uudelleen lueskeltuani en tiedä mistä tämän käsityksen sain. Hyvähän se toki olisi tietää etukäteen, vaikka listaan enää suurempien muutosten tekeminen, tällä maalausaikataululla, näyttää heikolta. Kaikki käy. Turnauksen mottohan on: "voittoon hampaat irvessä ja otsa rypyssä!"
Kalat meni kotio...
Ei käytetä Total War -pisteytystä.
Pisteytys on voitot ensin, sitten voittopisteet tiebreakerinä.
Pisteytys on voitot ensin, sitten voittopisteet tiebreakerinä.
No Retreat siis uudelleen kirjoitettu versio Hold the Linesta jos joku ei tiennyt.
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=1304
Itse ehdottaisin kolmanneksi tuota Roadblock skenua myös ihan sen takia etten ole koskaan sitä pelannut. Haastetta kehiin!
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=1304
Itse ehdottaisin kolmanneksi tuota Roadblock skenua myös ihan sen takia etten ole koskaan sitä pelannut. Haastetta kehiin!
Olin itse ajatellut Encounter/Free For All, ja kallistaisin tällä hetkellä vaakakuppia ehkä jälkimmäiseen.
Yksi perustehtävä loppuun on tietenkin ihan hyvä veto, jottei ole liian villiä skenaariotoimintaa. Tosin jos kansan mielestä roadblock on hyvä niin olen tällekin avoin (en ole koskaan kokeillut).kmh kirjoitti:Olin itse ajatellut Encounter/Free For All, ja kallistaisin tällä hetkellä vaakakuppia ehkä jälkimmäiseen.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Lähinnä siis se ajatuksena ettei joka taistelu olisi defensive battle :)
Jostain syystä jäi huomaamatta kokonaan yksi jenkki pelaaja, joka on tällä hetkellä vailla paria. Eli jos US Para komentajan haluatte pariksenne, lähettäkää Janckeri :lle viestiä asap!
Mitä tulee tuohon kolmanteen skenuun, kmh taitaa olla oikeassa. Free for All voisi toimia ihan hyvin "kevyenä" kolmosena, tuossa vaiheessa on tullutkin jo pelattua melko paljon ja päivä alkaa olemaan putkessa.
Mitä tulee tuohon kolmanteen skenuun, kmh taitaa olla oikeassa. Free for All voisi toimia ihan hyvin "kevyenä" kolmosena, tuossa vaiheessa on tullutkin jo pelattua melko paljon ja päivä alkaa olemaan putkessa.
Free-for-all on kyllä ihan hyvä kolmosskenaario. Ainakin yksi matsi ilman reservejä.
Tuloksia kirjatessa olisi muuten hauska (jä hyödyllinen) lisä kirjata ylös myös voiton / pelin loppumisen syy: Objective / Morale / Time-out. Näitä tietoja voi sitten hyödyntää tulevia turnauksia ja tapahtumia suunnitellessa.
Tuloksia kirjatessa olisi muuten hauska (jä hyödyllinen) lisä kirjata ylös myös voiton / pelin loppumisen syy: Objective / Morale / Time-out. Näitä tietoja voi sitten hyödyntää tulevia turnauksia ja tapahtumia suunnitellessa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Ihan hyviä pointteja tuon free-for-all skenaarion puolesta, kyllä sen varmasti voisi ottaa. Mitenkäs sitten kun tulee pariton määrä joukkueita?
Kalat meni kotio...
Kuten aiemmin linjattu, pyritään järjestämään 2v1 jonkun varapelaajan kanssa. Tämä lasketaan byeksi.harkkari kirjoitti:Ihan hyviä pointteja tuon free-for-all skenaarion puolesta, kyllä sen varmasti voisi ottaa. Mitenkäs sitten kun tulee pariton määrä joukkueita?
Pystyisikö joku ystävällinen sielu lainaamaan turnauksen ajaksi P-40 Warhawk -lentueen (tai jotain muita lentokoneita)?
Kiittäisin kovasti.
Kiittäisin kovasti.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Voit käyttää ihan mitä tahansa nappeja/markkereita/noppia osoittamaan laivuetta, ei ole omasta mielestäni niin tarkkaa ilmavaivojen suhteen ;)