10 syytä miksi FB on parempi kuin 40k

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

mr.tp kirjoitti:1. Mitä H******* järkeä tässä topicissa on? (Sorry minun kielen löyhkä mutta... "höpötystä"... "jorinaa")
2. Kummatkin pelit ovat YHTÄ HYVIÄ.
3. Jos toisessa pelissä on jotain mieltä raastavaa, älä pelaa/valita.
4. (Niin rumaa tekstiä että sitä ei voi lehteen painaa ja tänne kirjoittaa).
Kuten saatat huomata, viestin voimakas liekkipitoisuus oli hyvin tiedossa jo ykkössivulta asti. Topicin tarkoitus on purkaa patoutumia vaikuttamatta sen suuremmin maailman yleiseen menoon.

Niin ja tämä pelien keskinäinen paremmuus...eihän mielipide liity tähän asiaan millään lailla. EU:n lautapelivirasto pitää jatkuvasti kirjaa pelien suhteellisesta laadusta, että kuluttajat pysyisivät ajan tasalla. Tällä hetkellä FB:n luokitus on 5.87 ja 40K:n 5.32. Virhemarginaali on 0.04 yksikköä suuntaansa, joten ero on ehdottomasti merkitsevä ja kiistaton. Tältä osin keskustelun voi siis lopettaa tähän.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Ei tässä topikissa hirveästi mieltä ole, mutta kun nyt luin sen niin pitää kai itsekin kommentoida :wink:

Itse olen sitä mieltä että pelejä ei tulisi kevyin mielin lähteä rinnastamaan. Tosin pidän kyllä FB:stä huomattavasti enemmän. Miksi? Se nyt on vaan sellainen tunne. Jos perusteluja pitäisi löytyä, niin sanoisin että 40k on jollakin tapaa köyhempi peli kuin Fantasy. Ei yhtä paljon taktiikkaa, vaikka sitäkin löytyy ja se on erilaista. Silti, kaikki perustuu melko suoraan lähestymistapaan tyliin "tapetaan ne". Fantasyssa joutuu ottamaan huomioon muutakin eikä itse tappaminen useinkaan ole yhtä tärkeää, manööverointi, Rank Bonukset tms. ovat pääasia. 40k:ssa Combat resoa saa vain tapoista, ei swarmimisesta. Lisäksi se Fantasyn psykologia on kyllä huomattavasti parempaa: joukot säikkyvät kun kaverin niskaan putoaa auton kokoinen kivi, joukot panikoivat kun vierestä kuolee kavereita tms. Kun taas 40k:ssa ryhmä voi pelästyä vaan kun 25% jengistä kuolee tulitukseen, tai tulee joku pelottava örkki vastaan. Kiteytettynä: fantasyssa on enemmän strategiaa, se vaatii enemmän shakkityyppistä ajattelua ja on monipuolisempi kuin 40k. Välillä tuntuu että 40k:n säännöt ovat vain pelkistetty yksinkertaistus Fantasysta...
Ja sitten on tietysti se perusfakta että miekka on hienompi ase kuin pyssy :roll:

Mutta kyllä minä mielelläni sillä Tau-jengilläni myös pelailen. Hauskoja pelejä lopujen lopuksi kummatkin.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Se nyt sattuu olemaan niin että jos pitää avaruusmelskeestä enemmän kuin fantasystä, siihen ei pitäisi olla sanomista. Ei juuta eikä jaata.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Joopajoo, pitääkin seurata tiiviisti tätä lankaa, ei kestä kauaa kun tämä räjähtää.
edit: Näyttää että on aikalailla jo räjähtänyt, sekä kaikki hedelmällisen ja rakentavan keskustelun ainekset käytetty.

Noh. Lähdetään siitä, kun nyt tänne kirjoittamaan aloitettiin, että mielestäni pidän ehdottomasti enemmän 40k:sta, koska yksinkertaisesti en pidä alkuunkaan fantasyn rank'n'file (tms) systeemistä. Siis että äijät liikutellaan trayillä. Tuo oli varmaan huonoin ja kehnoin selitys koskaan, mutta... Itse vain olen mieltynyt tuohon 40k:hon paljon enemmän. Ei sillä että tässä sanon fb:tä huonoksi peliksi, se on varmasti parempi kuin 40k, uskon sen. FB vain ei ole minulle, ainakaan siinä määrin mitä 40k on.

Jokaisella on omat mieltymyksensä, ja mielestäni on parempi, että jokainen tekee juuri niin kuin itse parhaaksi näkee, ja pelaa mitä parhaaksi näkee, koska vastoin omia mieltymyksiäänhän tämä ei ole kivaa. Hauskuus. Se mistä tämä kaikki lähtee. Miten tämä voi olla hauskaa jos siitä ei pidä?
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”