Kuvankäsittely (64bit)

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Runt

Kuvankäsittely (64bit)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Nyt tarvittaisiin jokin helppokäyttöinen kuvakäsittely ohjelma(64bit), ehdoituksia siis saa heittää ilmoille. Hakusessa mielellään jokin ilmainen, mutta jos koet ohjelman olevan hyvä niin toki maksullisia saa myös ehdoitella.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Kuvankäsittely (64bit)

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Gimp on ainaki mun tarpeet täyttänyt. En nyt tiedä kuinka vaativaan työskentelyyn etsit ohjelmaa, mutta kaikki perus jutut sillä ainakin sujuu melko hyvin ja eiköhän sillä jotai vaativampaakin saa tehtyä ainaki jossain määrin, jos osaa.

Ja juu se on ainaki ilmainen ja helppokäyttöinen.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Runt kirjoitti:Nyt tarvittaisiin jokin helppokäyttöinen kuvakäsittely ohjelma(64bit), ehdoituksia siis saa heittää ilmoille. Hakusessa mielellään jokin ilmainen, mutta jos koet ohjelman olevan hyvä niin toki maksullisia saa myös ehdoitella.
Mille käyttikselle on tulossa? Minkälaista hommaa olet tekemässä? Gimpillä pystyy tekemään kaiken, mitä fotarillakin, joten se on oma suositukseni. Toki siinä on omat kikkansa ja vähän opettelua, mutta on erittäin hyvä softa. Toki jos ei tarvitse kaikkia ominaisuuksia, on noita muitakin olemassa. Itse en ole Paint.Netiä kokeillut, joten siitä en mitään osaa sanoa.
Runt

Käyttiksenä toimii Wondows 7 64bit. Tarkoitus ei ole kovinkaan ihmeellisiä asioita toteuttaa, lähinnä jos nyt olisi jokin perus tarpeet kattava niin tämä riittää vallan mainiosti. Toisin sanoen vähän valotusta, tarkennusta yms perus ominaisuuksia vaadin. Photoshop on jo todella kattava omiin tarpeisiini melkein voisin sanoa että jopa liian kattava. Toivotaan että tämä selvensi hieman mitä olen hakemassa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Gimpillä pärjäät erittäin hyvin. On myös avoin, joten jos jotain muutoksia tarttee tehdä, niin sekin onnistuu :P.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Itse käytän säännöllisesti molempia, Gimpiä ja Paint.netiä. Kevyempään käyttöön tulee tosin käytettyä paint.netiä useammin, koska se latautuu murto-osassa Gimpin latausajasta.
Gimpin windows versiosta ei myöskään ole tullut uusia versioita pitkään aikaan ja se on vieläkin täynnä bugeja ja sen käyttöliittymäsuunnitelu on hirveätä kuraa. Silti joudun sitä välillä käyttämään kun ei välistä paint.netillä kaikki piirtohommat onnistu. Paint.net myös päivittyy melko tiheään.
Jos kuvankäsittely tarpeesi sen sijaan rajoittuu esim. digikuvien valotuksen, valkotasapainon, terävyyden jne. säätöihin, voi esimerkiksi Picasan tai Live Photo Galleryn työkalut olla siihen hommaan aivan riittävät. Yleensäkin jos käytät kuvienkatseluohjelmaa (niinkuin Irfan tai edellämainitut), pienet muokkaukset kuviin on yleensä helpointa tehdä samassa ohjelmassa niin ei tarvitse avata toista ohjelmaa sitä tekemään.
Runt

Kiitoksia vastauksista, eiköhän näillä eväillä pärjätä. Tällä hetkellä tuo gimp löytyykin jo mutta katsotaan jos jotain edellä mainittuja koittaisin gimpin lisäksi. Toki keskustelua saa edelleen pitää yllä asian tiimoilta, itselläni ainakin löytyy kiinnostusta vielä vaikka kuvankäsittelyohjelma nyt löytyykin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”