Panzerkompanie 1750 (LW) - apuja kaivataan

Niitä ittiänsä.
Halkomahooli

Panzerkompanie 1750 (LW) - apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli »

Hauptquartier:
2*Pz IV H 190

Kampfzug
1. Panzer Zug:
3*Pz IV H 285

2. Panzer Zug:
4*StuG G 380

Dienststelle Stütze (Div. Support)

Schwere Panzer Zug:
1*Tiger I E 215

Gepanzerte Panzergrenadier Zug 285
3 Panzergrenadier Gruppe
Kommando Panzerfaust SMG zug
Sd Kfz 251/10 (3,7cm)

Mot. Artillerie Batterie 220
2 Waffen Sektor

Tässä olisi pohja mitä olen nyt viime aikoina miettinyt panssarikomppaniaksi, pisteitä olisi vielä vapaana 175 ja mietinkin että mitä kannattaisi/olisi hyvä koittaa ujuttaa mukaan/tiputtaa pois?

Muutenkin mietteet tervetulleita.

- Yksinäinen tiikeri, eli ottaakko toinen kaveriksi vaiko antaa olla yksin?
- 3 vaunun Pz IV H joukkue... ottaakko vaunu lisää vaiko antaa olla?
- Lisää jalkaväkeä?
- Jotain muuta?

P.S. Pahoittelen ruostunutta saksankielen taitoani mikäli muutama saan/lause on mennyt väärin.
An Eternity Of War And Carnage
Säkki

Re: Panzerkompanie 1750 (LW) - apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Säkki »

Sanoisin että tuo yhden Tiikerin joukkue ei LW:ssä enää kannata, se tuhoutuu liian herkästi, ainakin se toinen kannattaa olla mukana kuitenkin jos sen haluat ottaa. Jättäisin sen pois (jos se ei ole aivan must), ja ottaisin lisää perus-panzereita, voisipa nuo Combat platoonat pistää täyteenkin, tai ottaa kolme neljän tankin platoonaa.
En myöskään olisi niin varma tuosta Motorised Artillerystä, ottaisin ennemmin joko Armoured artilleryä tai Rocket Launchereita.
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Minun kokemukseni yksittäisestä tiikeristä ovat olleet erittäin hyvät. Toisaalta en ole pelannut panzerkompanieta, jolla tilanne voi olla hieman erilainen. Jos kestävyys jännittää, niin onhan aina kuningas tiikeri. Jokatapauksessa suosittelen käyttämään sitä mobiilina antitank yksikkönä.
Yksi Recon yksikkö olisi poikaa. Kun kerran epäilyttää jalkaväen määräsi, niin miten olisi jokin recon yksikkö moottoripyörillä tai scwimmwageneilla.
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Yhdyn popon ehdotukseen tiedustelusta, se on osoittautunut erittäin kovaksi mun panssareilla. Toinen asia mikä kiinnittää huomiota on juurikin mainitsemasi 3 Pz IV:n joukkue, sillä omien kokemusten mukaan se neljäs vaunu on lähes aina tarpeellinen Panzer nelosille, erityisesti jalkaväkeä vastaan mutta myös muissa tilanteissa.

Sen sijaan en näe mitään syytä miksi yksinäinen tiikeri ei voisi toimia, itse olen peluuttanut joskus yhtä jagdpanttheria, mennyt sillä jopa assaulteihinkin ja ihan hyvin toimi joten en näe miksi tiikeri ei voisi toimia samoin. Sillä pitää vaan pelata lähes täysin eri lailla kuin esim 2 tiikerin joukkueella.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Halkomahooli

Kiitoksia paljon mietteistänne, ohjeista ja neuvoista :)

Tuosta popon ehdottamaa tiedustelua olen itekkin miettinyt jotta se voi olla kullan arvoinen mm. paljastamaan mahdollisia väijyttäjiä tai muuten vain tarvittaessa istumaan objektiivilla.

Tuon tiikerin haluaisin pitää lähinnä tunne syistä, ja mitä nyt "testailin" sitä koti oloissa niin kyllä sillä pärjää yksinäänkin istumassa jossain ja paukuttamassa... ainakin "testimaaleina" toimineet 3 shermania tippuivat kuin omenat puusta syksyllä :P pitää seuraavalla kerralla testailla sitä "sher... t-34:a" vastaan ja katsoa millaista jälkeä saa aikaan.
Säkki

Viesti Kirjoittaja Säkki »

Yhden Tiikerin joukkue on varsin haavoittuvainen jalkaväkeä vastaan, sekä medium tank swarmeja. Ehkä hiukan liioittelin edellisessä viestissä, ;), se oli vaan henkilökohtainen mielipide.
Kyllä se oikein pelattuna toimii ihan hyvin. (Paitsi Jenkki - Armoured Rifle - veteran - bazooka - hordea vastaan;)
Halkomahooli

Heh pistetään muistiin jotta jos tollasia tulee vastaan nii mä pistän sen jonnekki kauas taakse puskaan piiloon ja ympäröin muilla vaunuilla ;D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FoW: Armeijalistat”