Izmo Laitela kirjoitti:Ystävien kanssa voit puhua vähän mistä tahansa, eivätkä he koko ajan vittuile siitä, mutta jos kaveriporukassa kerrot jotain "hölmöä" voit olla varma siitä, että sinulle vittuillaan.
Minulla vain on sellainen käsitys, että kaikki ihmiset ovat egoisteja.
Jos käsityksesi "porukasta" on se tupakkajengi, joka vapaa-ajallaan pyörii mopoillaan ympäri kaupunkia ja viikonloppuisin vain juo kaljaa, niin mikäs siinä.
Porukka on oman käsitykseni mukaan se ryhmä ihmisiä, joilta yksilö saa näennäistä hyväksyntää. Näennäistä sen takia, koska uskon kaikkien ihmisten olevan egoisteja. Minusta erilaisten porukoiden olemassaolo vain on jotenkin naurettavaa. Kyllä tiedän että on porukoita, en kiellä tietenkään, en ihan tyhmä ole, mutta se, että sosiaalinen elämä on rajoittunut johonkin porukoihin... Ei. Se on lapsellista. Oikeanlainen sosiaalinen elämä on minusta se, että ollaan tekemisissä sellaisien ihmisten kanssa, joiden luonne miellyttää. Se ei velvoita porukoiden olemassaoloa, vaan yksilöiden. Siis nämä laskisin kavereiksi ja sitten on ne loput, koska kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Yhteisen hyvän puolesta(, joka ei ole automaattisesti oman hyvän vastaista).
Izmo Laitela kirjoitti:Remos kirjoitti:Itse ainakin ymmärsin jo yläasteella, ettei "leikkiminen" enään kuulu niin "vanhan" ihmiseen normipuuhiin"
Mikäli asennoidut siihen, että figutus on leikkimistä, et taida itse tietää harrastuksestasi yhtään mitään.
Harmikseni en saa sarkasmia kunnolla esiin tekstissä. Selitänpä asian rautalangasta.
Nämä meidän rakkaat "pikku-ukot", joilla soditaan, on melko läheisesti rinnastettavissa pienten lasten lelu-ukkoleikkeihin. Eikö vain? Tässä vain on onnistuneemmat säännöt (noh, siitä voi varmaan olla montaa mieltä). Koska nämä esiteinit eivät osaa ymmärtää mitään, mitä he eivät jo ole siihen mennessä oppineet ymmärtämään, on seuraamus dissaus. Minkä takia? Koska leikkiminen on out.
Itse pidän ainakin FaBa ja 40K pelejä strategisina peleinä. Niissä pitää ottaa huomioon useita tekiöitä jokaisessa vuorossa ja todellakin saattaapi olla esiteineille melko hankalaa ymmärrettävää. Itse en missään nimessä väheksy figupelejä. Haluat nyt tarttua aivan vääriin kommentteihin...
Viestejäsi lukiessa ihmettelen suuresti sitä, että olemme saman ikäisiä, sillä sinulla tuntuu olevan murrosikä vasta nyt aluillaan...
...jonka takia uskonkin että tässä keskustelussa on joku muu, jonka murrosikä on vasta aluillaan. En näe mielipiteissäni mitään korjaamisen varaa, vain selvennystä, koska internetissä halutaan lukea vain ne osat, joista ollaan erimieltä, ei itse asiaa.
Niin ja aikaisempiin viesteihini selvennystä. Itse pääsin yläasteelta 8,71 keskiarvolla tekemättä oikeastaan muutakuin kokeet ja lukiossa pyörii 8 pinnassa. Ainiin, amiksessa olen luokkani menestynein.
Ok, saatan olla melko jyrkkä mielipiteissäni, mutta siihenkin on syynsä, en halua pehmistellä vain sen takia, että kenellekään ei tulisi paha mieli, sillä näen aina olevani oikeassa, kunnes joku muu toisin todistaa, pystyn myöntämään virheeni, siihen ei tässä keskustelussa ole kuitenkaan ollut vielä tarvis.