Infinityn demotusta tarjolla kesällä
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Infinityn demotusta tarjolla kesällä
No nyt pitää kyllä piruilla sen verran että muistat sä Anton yhden vuosituhannen alussa ilmestyneen pelin, joka sijoitti kultaiselle 2550 -luvulle "meidän" maailmaamme ja jossa ihmiskunta oli kohdannut uskonnollisten muukalaislajien Liittouman ;)...? Vitsi vitsi, olisihan tuo 16.6 ihan messevä hetki pitää se demotus ja itse olen oitis sen ajankohdan kannalla, mutta eikö Furinji sanonut, että Miitti olisi ihan kaffittelutilaisuus? Tosin jos tähän nyt näin monta kiinnostunutta olisi tulossa niin Miitti lienisi IMO se paras vaihtoehto. Mutta mitä tästä sanookaan Furinji, annaksää luvan demoon?
Örrrr no en nyt halua olla ilonpilaaja, mutta mielestäni demotukselle kannattaisi hankkia ihan oma aikansa. Miitti syö aikaa demolta ja demo syö aikaa miitiltä ja tietysti mikä oleellisinta, niin eivät nuo tilat edes ole pelaamiseen kovin sopivat. Kyseessä kun on vain pieni leffahuone, jonka katsomo koostuu läjästä patjoja. Takana on sen verran pöytää ja tuolia, että kahvittelu ja juttelu sentään sujuu.
Minkä kokoisella pöydällä/kentällä infinityä muuten edes pelataan?
Plus, että ainakin minun mielestäni on parempi että ensimmäinen miitti pyhitetään sille, että porukka törmää toisiinsa ja että mahdollisesti keksittäisiin yhdessä jotain tulevaisuutta, että näistä demoista ja peleistä tulisi paljon arkipäiväisempää tänne poriin, eikä jotain näin harvinaista herkkua, että jokaiseen miittiin täytyy tällä tapaa tarttua kuin viimeiseen oljenkorteen ;)
Minkä kokoisella pöydällä/kentällä infinityä muuten edes pelataan?
Plus, että ainakin minun mielestäni on parempi että ensimmäinen miitti pyhitetään sille, että porukka törmää toisiinsa ja että mahdollisesti keksittäisiin yhdessä jotain tulevaisuutta, että näistä demoista ja peleistä tulisi paljon arkipäiväisempää tänne poriin, eikä jotain näin harvinaista herkkua, että jokaiseen miittiin täytyy tällä tapaa tarttua kuin viimeiseen oljenkorteen ;)
Ei infinityssä ole kuin yksi uskonto, ja sekin vissiin aika avarakatseinen. Haqqislamit ovat uus-Islam-uskoisia ja heidän kotiplaneettansa onkin ainoa. Haqqislamit omistavat suurimman osan maailman silkintuotannosta joka on noussut kovaan kysyntään ja vartioivat visusti ''silkkitietänsä''. Silkkiä käytetään uusimpaan lääketieteeseen sekä huumeisiin.
Joka porukalla on ihan mielenkiintoinen tarina, ainoat ei-ihmiset tuovat hieman mieleen Mass Effectin reaperit, ovat alistaneet useita muita rotuja halintaansa ja käyvät niillä sotaa.
Maa on tosiaan olemassa, joten sijoittuu siten ''tähän'' maailmaan, myös kansakuntiin on viittauksia. Ariadna koostuu uudisasukkaiden jälkeläisistä, jotka lähtivät asuttamaan planeettaa. Planeetta joutui kuitenkin jonkun myrskyn silmään ja yhteydet katkesivat, he odottivat pitkään apuja, tarvikkeita ja muita asutus-aluksia. Ajan myötä selvisi ettei ketään ollut tulossa ja alkoivat tutkia planeettaa ja asuttamaan sitä. Planeetalla on myös natiivi rotu Antipodit, tribalistisia susi heimoja joita vastaan käytiin verisiä sotia. Myrskyn laannuttua aikojen saatossa yhteydet muihin saatiin takaisin, mutta uudet keskenään kisaaavat faktiot olivat kiinnostuneita lähinnä planeetan arvokkaista Teseum varannoista, joista valmistetaan aseita ja ammuksia. Ensimmäisen asutus-aluksen jälkeläiset (Yhdysvaltalaisia, Venäläisiä, Ranskalaisia ja Skotteja) pitivät jo planeettaa omanaan ja alkoivat rajoittaa muiden pääsyä planeetalle ryöväämään varantoja. Tuntevat myös tulleensa petetyiksi. Tuossa oli lyhyt tiivistelmä Ariadnan fluffista. Kansallisuudet ovat lähinnä joidenkin yksiköiden nimissä ja tuovat oman mausteensa.
Erikoista miten ollaan tylsäksi leimaamassa peliä jos ei ole lukenut fluffia yhtään, taikka pelannut :)
Joka porukalla on ihan mielenkiintoinen tarina, ainoat ei-ihmiset tuovat hieman mieleen Mass Effectin reaperit, ovat alistaneet useita muita rotuja halintaansa ja käyvät niillä sotaa.
Maa on tosiaan olemassa, joten sijoittuu siten ''tähän'' maailmaan, myös kansakuntiin on viittauksia. Ariadna koostuu uudisasukkaiden jälkeläisistä, jotka lähtivät asuttamaan planeettaa. Planeetta joutui kuitenkin jonkun myrskyn silmään ja yhteydet katkesivat, he odottivat pitkään apuja, tarvikkeita ja muita asutus-aluksia. Ajan myötä selvisi ettei ketään ollut tulossa ja alkoivat tutkia planeettaa ja asuttamaan sitä. Planeetalla on myös natiivi rotu Antipodit, tribalistisia susi heimoja joita vastaan käytiin verisiä sotia. Myrskyn laannuttua aikojen saatossa yhteydet muihin saatiin takaisin, mutta uudet keskenään kisaaavat faktiot olivat kiinnostuneita lähinnä planeetan arvokkaista Teseum varannoista, joista valmistetaan aseita ja ammuksia. Ensimmäisen asutus-aluksen jälkeläiset (Yhdysvaltalaisia, Venäläisiä, Ranskalaisia ja Skotteja) pitivät jo planeettaa omanaan ja alkoivat rajoittaa muiden pääsyä planeetalle ryöväämään varantoja. Tuntevat myös tulleensa petetyiksi. Tuossa oli lyhyt tiivistelmä Ariadnan fluffista. Kansallisuudet ovat lähinnä joidenkin yksiköiden nimissä ja tuovat oman mausteensa.
Erikoista miten ollaan tylsäksi leimaamassa peliä jos ei ole lukenut fluffia yhtään, taikka pelannut :)
Soi viulu
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jaah, se paikka on sellainen. Noh, ee se mittään. Minä vain ajattelin, että kun sinne miittiin on tulossa ihmisiä, jotka ovat kiinnotuneita näkemään sen pelin, niin kai siinä samalla voi sitäkin katsella uusien tuttavuuksien lisäksi.
Tai sitten vain mää oon niin mustavalkoinen ihminen, että en voi hyväksyä Scifiä, jossa ei olisi jotain avaruushirviötä, joka ei uhkaisi syödä kaikkea elävää. Scifi ilman avaruusmörköjä on kuten Fantasia ihmisillä. Ei se toimi. Muutama olio tai mörkö ei pelasta tilannetta minun silmissäni. Siitä sitten en uskalla yhtään sanoa mitään, kuinka paljon noita mörköjä on Infinityssä, mutta jälleen kerran minulla on sellainen kuva, että ihminen vs ihminen aika pitkälti.
Jooh, on se vähän. Mutta sain joskus täällä Sotussa pienen perehdytyksen pelin fluffiin ja edelleen kun luin tuon saan sellaisen mielikuvan, että uskonnot eri nimillä osoittelee toisiaan aseilla ja sanoo itsensä olevan oikeassa.Jeijo kirjoitti: miten ollaan tylsäksi leimaamassa peliä jos ei ole lukenut fluffia yhtään, taikka pelannut :)
Tai sitten vain mää oon niin mustavalkoinen ihminen, että en voi hyväksyä Scifiä, jossa ei olisi jotain avaruushirviötä, joka ei uhkaisi syödä kaikkea elävää. Scifi ilman avaruusmörköjä on kuten Fantasia ihmisillä. Ei se toimi. Muutama olio tai mörkö ei pelasta tilannetta minun silmissäni. Siitä sitten en uskalla yhtään sanoa mitään, kuinka paljon noita mörköjä on Infinityssä, mutta jälleen kerran minulla on sellainen kuva, että ihminen vs ihminen aika pitkälti.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei toi uskonto ole juuri ollenkaan kuvassa mukana, ainakaan siitä ei juuri kerrota mitään kirjoissa. Erilaiset faktiot kisaavat vallasta ja samaan aikaan pitäisi torjua uusi alieneiden uhka on homman nimi tiivistettynä. Alieneilla on lähinnä ne möröt, joskin ihmiskunnalta löytyy myös isompia roboja ja erikoisia heppuja. Hyvin on toiminut.
Soi viulu
Tylsyys on pelaajan silmässä, itse pidin alunperin infinityssäkin Combined armyä sangen tylsänä, pakollisena, alienrotuna. Fantsussakin yleensä näen muut rodut vähän turhana, eri ihmiskulttuurien kärjistettyinä ilmentyminä, jotka voisi hyvin korvata ihan oikeilla ihmisillä. Se on mistä tykkää, mutta kyllä Infinity on ihan tarpeeksi satumaista scifiä varmaan el caputinkin mieleen. Uskonnot voi mielestäni ottaa mukaan joukkojensa taustalle jos haluaa, mutten näe niitä kyllä mitenkään kovin isossa osassa. Toisilla enemmän toisilla vähemmän, kuitenkaan mistään uskonsodista ei ole kyse, vaan juurikin factioiden taloudelliset intressit enemmän kyseessä. Ehkä joskus casus belli, voi olla se uskonto kuitenkin? Setting on sangen klassinen: hajanainen ihmiskunta ja sitä kohtaava ulkoinen uhka, kuten käytännössä on 40k, Faba ja Warzonekin. Se tarjoaa mahdollisuuden nahistella ihmisten kesken tai fantsumpia möttöjä vastaan, tarjoaa vähän kaikille jotain. Infinityssa pelataan niin pienillä porukoilla, että kaikenlaisen oman fluffin lisääminen oman porukan taustalle onnistuu varmasti hyvin, itse olen maalannut ja maalaan oman Nomad porukkani sellaisen vähän räkäisen palkkasoturiporukan meiningillä.
Itselle tuli kanssa välittömästi mieleen tuo miitissä tapahtuva demotus, mutta kuten jo todettu, ja Furinjikin sanoi, että kyseessä olisi vain miitti. Siksipä en lähtenyt esittelemään ajatusta sen kummemmin. Muutenkin olen samaa mieltä, että parempi pitää miitti ihan miittinä kun lähteä yhtä peliä demottamaan, saattaa jäädä pois porukkaa, jotka ei infinitystä ole sillä tavalla kiinnostuneita.
EDIT: Lisäksi jos Capua painaa ihmiset vs ihmiset ajatus, se on omalta kohdalta helppo välttää pelauttamalla Combined Armya tai jotain se alajaostoa.
Itselle tuli kanssa välittömästi mieleen tuo miitissä tapahtuva demotus, mutta kuten jo todettu, ja Furinjikin sanoi, että kyseessä olisi vain miitti. Siksipä en lähtenyt esittelemään ajatusta sen kummemmin. Muutenkin olen samaa mieltä, että parempi pitää miitti ihan miittinä kun lähteä yhtä peliä demottamaan, saattaa jäädä pois porukkaa, jotka ei infinitystä ole sillä tavalla kiinnostuneita.
EDIT: Lisäksi jos Capua painaa ihmiset vs ihmiset ajatus, se on omalta kohdalta helppo välttää pelauttamalla Combined Armya tai jotain se alajaostoa.
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jooh, tää on hyvä kuulla. Olin vain saanut väärän käsityksen siinä tapauksessa.harkkari kirjoitti: kuitenkaan mistään uskonsodista ei ole kyse, vaan juurikin factioiden taloudelliset intressit enemmän kyseessä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ajateltiin alustavaksi päivämääräksi Sunnuntaita 19.6. joskus iltapäivällä, esim. klo 16. Miltä tämä kuulostaa ihmisten mielestä. Aikaa voidaan hyvin muuttaa mikäli se muodostuu monelle ongelmalliseksi. Lisäksi ehditte nähdä meidät jo miitissä perjantaina niin ei olla niin pelottavia mörköjä tuon jeijon kanssa. Pelipaikkana suurella todennäköisyydellä joko Jeijon tai minun kämppäni. Jeijon kämppä on keskustassa joten osoittautunee hedelmällisemmäksi pelinkylvömaastoksi, lisäksi ei lapset huuda kokoajan korvaan ja heittele figuja ympäriinsä.
Kalat meni kotio...
Entä jos minä tai Ilpo huutaa ja heittelee fikuja?harkkari kirjoitti: lisäksi ei lapset huuda kokoajan korvaan ja heittele figuja ympäriinsä.
Tuo 19. pv on varmaan aika passeli just. Sitä odotellessa.
Minähän en visko kuin raskaita kuulia. Ja niitäkin mikäli mukaan tulee varsi ja kahva.Geratsu kirjoitti:Entä jos minä tai Ilpo huutaa ja heittelee fikuja?
Ainakin itselleni näyttäisi sopivan oikeinkin hyvin tuo su 19. Ja toki jos Jeijolle sopii niin hänellä, sinne ainakin allekirjoittaneella lienee helpompi tulla :D.
Näillä näkymin voisin myös päästä paikalle ihmettelemään ja näyttämään rumaa naamaani. Nyt kun tuo miitti jää väliin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- Kardinaali
- Viesti:
Harmillista, Itse olin kovin kiinnostunut näkemään myös demotusta, mutta jos 19.6. tulee olemaan kyseinen päivä niin en suurella todennäköisyydellä pääse paikalle. :(
Ei pysty silloin on pyhän kolminaisuuden päivä...vitsivitsi ei mitään tietoa vielä omista aikatauluista tuolle viikonlopulle, mutta näytän ehdottomasti peukkua hyvälle organisointilogiikalle, että ensin näyttää naamansa miitissä, niin saa paremmin sitten sen jälkeen houkuteltua väkeä pimeään kellariin :D Tässä alkaa uhkaavasti näyttää siltä, että Porissa saattaa jotain tapahtuakin.
Ei hätää kardinaali, vedetään iloisesti vaikka toinenkin demotus ihan privaattina sulle! Kuhan muistat vaihto kalsarit jne ;)
Soi viulu
Nyt on muuten ihan pakko tiedustella että mistäkähän noita d20 kannattaisi lähteä hommaamaan/ite ootte hommannu? Mulla ei ole ennen vaan ilmennyt ihmeenpää tarvetta noille niin aattelin että ihan muksumassista ei varmaan löydy(?). Olen kyllä kattellu em4:n Sivuja ja mukavasti tuolta noppia tuntuisi löytyvän, mutta postimaksuista sitten taas tiedä...
Roolipeliharrastuksen myötä noita noppia löytyy vaikka millä mitalla. Voin vaikka Tampereen reissullani ostaa fantsusta muutaman ja tuoda sitten demoon jossa vaihdan ne rahaan, ihan samaan määrään mitä niistä maksankin.
Kardinaalille tosiaan tiedoksi että otetaan tässä varmaan Jeijon kanssa jo ennen demoa pieni lämmittelypeli että menee demot jouhevammin ja palaa säännöt paremmin mieleen. Ilmoittelen sitten ajankohtaa teikäläiselle.
Kardinaalille tosiaan tiedoksi että otetaan tässä varmaan Jeijon kanssa jo ennen demoa pieni lämmittelypeli että menee demot jouhevammin ja palaa säännöt paremmin mieleen. Ilmoittelen sitten ajankohtaa teikäläiselle.
Kalat meni kotio...
Paljon mahtaa tulla hinnaksi/zipale?harkkari kirjoitti:Voin vaikka Tampereen reissullani ostaa fantsusta muutaman ja tuoda sitten demoon jossa vaihdan ne rahaan, ihan samaan määrään mitä niistä maksankin.
Ymmärtääkseni suomalaisesta kirjakaupasta sai ainakin joskus noppia, tosin ne saattaa olla niitä settejä, missä on kaikki eri nopat, eikä pelkkiä d20.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
ne nopat on varmaan jotain euron pintaan kappale.
Kalat meni kotio...
Paljonkohan noppia tarvittaisiin että pystyisi pelaamaan?