Best Miniature of Pori II

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Best Miniature of Pori II

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Diih.

Joku tuossa yhteistoiminnan heräämisaihe #2:ssa otti puheeksi tämän meidän vuotuisen perinteemme ja miten se on jäänyt vähän sivummas huomiosta viime päivinä, viikkoina... kuukausina, erh vuosina. Jos siis joku tietämätön ihmissielu ei tiedä mistä puhutaan niin se on maailmalla kuuluisuutta saanut maalauskisa, joka on tyystin Porilaisille ja siellä vaikuttaville ihmisille tarkoitettu maalauskisa. Kaikkialta maailmasta kuitenkin niitä fikuja tullaan kuvaamaan ja uutisiinkin voidaan mahdollisesti päästä.

Ei siis mikään ihmeellisempi tapahtuma ole kyseessä. Tuolla meillä on ekan vuoden maalaukset, joita onkin hurjat määrät ja yleisen tason voi silmin havaita olevan melkein samallainen kuin omalla maalauspöydällä olevat ukot. Se on se Sotun oma maalauskisa, jossa on vähän tasokkaammat työt.

Alunperin oli tarkoitus, että tämä on vuoden lopussa oleva tapahtuma, mutta kai me voidaan ottaa unohdettuja vuosia kiinni ja pitää toinen sitten siellä joululoman tienoilla. Mutta onko kenelläkään mitään interenssejä tätä maalauskisaa kohti? Kolme osallistujaa olisi sellainen loistava, jotta kenellekkään ei tule paha mieli kun saa mitalin pakosti, mutta en minä ainakaan nokkaani nyrpistä, jos se neljäskin, viides, sadas osallistuja saapuu mukaan "maalatulla" ukollaan.

Deadline 31.7.2011 Klo: 23.59.59.
Jos ei kukaan huuda kovaan ääneen just nyt heti paikalla, että ei kerkeä, fiku tilauksessa, ei ole maaleja, ei ole rahaa siihen ensimmäiseen fikuunsa, aikoo tehdä itsarin ennen tuota ja haluaa kisata Best miniature of Pori:ssa ennen kuolemaansa, niin tuona päivänä tuohon kellon aikaan viimeistään olisi kivaa, että kuva fikusta, niin monesta eri kuvakulmasta kuin tahtoo, on lähetetty minulle, Antonille, El Kapulle, yv:nä.

1.8.2011 Klo 00.00-23.59.59 välillä laitan kuvat Sotuun omaan tiedotteeseensa ja äänestys alkakoot.

Pisteytys tapahtuu niin, että jokainen osallistuja antaa jokaiselle työlle (omaansa lukuunottamatta) tietyn verran pisteitä. Tällä hetkellä vaikuttaisi olevan 11 osallistujaa, joten arvioitavia töitä on yhteensä 10kpl. Omasta mielestään hienoimmalle työlle annetaan 10p, seuraavaksi hienoimalle 9p ja pistesumma alenee seuraavalle aina 1:llä, jolloin vähiten hienoin työ saa 1p:n.

Tällä hetkellä osallistujina
Geratsu
Furinji
Halffis
El Kapu
Javurys Kuva saatu
Kardinaali
syrja Kuva saatu
Jeijo
Runt Kuva saatu
Hapid
Harkkari
Antrax Kuva saatu
ManAtArm
Mastergalcar Kuva saatu
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Gerazu

Re: Best Miniature of Pori II

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Um, itse olen Turkissa tuolloin Heinäkuun viimeisellä viikolla, voitaisiinko pitää 31.6?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Niih noh, viime kerralla kokoonnuttiin kirjastoon tapaamaan ja silloinhan moni jätti tulematta kun ei tullut kellonajat ja päivät sovittua omiin menoihin. Jotkut eivät edes näistä mitään sanoneet vaan jäivät nukkuviksi osallistujiksi kun alettiin laittamaan lukkon niitä päiviä.

Voitaisiin kanssa miettiä, onko meidän pakko kokoontua yhdessä johonkin kattomaan töitä yrittäen sabotoida niitä rasvaisilla sormillamme. Itselle ainakin passaisi hyvin kuva nettiin, linkki mulle ja mää laitan aiheeseen. Se on sitten oma häpeä, jos kuva on huono. Tuskin meistä kukaan yöuniansa menettää, jos ei voita meidän maalauskisaa.
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Kannatan tuota nettiäänestystä. Menee ihan mahdottoman vaikeaksi saada aikaan täydellistä päivää, jolloin armeijallinen väkeä pääsisi figun kanssa äänestämään toisista figuista.

Maalauskilpailu sinällään ei ole oikein minun juttuni, mutta ehkä ihan hyvän asian eli aktivoitumisen vuoksi voisin jonkun ukkelin siihen ilmoittaa.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Kannatan myös Nettiäänestystä. Turhaan sitä nyt kokoontumaan tällaisen takia, koska äänestää pystyy kuvaakin (kunhan se on selkeä) kuin figuuria livenä. Tottakai figuureita olisi hieno ihastella luonnossakin, mutta helppouden nimissä kyllä nettiäänestys saa kantani.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

ääh. eikös me kaikki aikalailla Porissa hengailla. Itse koen että kuvista saa figuista hieman huonon kuvan. Kyllä niitä pitää itse katsella että näkee jokaisen persvaon karvatupot sun muut detailit ja monesta suunnasta. Lisäksi olen äärettömän heikko kuvaaja, etenkin mitä figuihin tulee. Suoraan voinen todeta että kuvakisaan jää osallistumatta, mutten kyllä pahastu jos näin päätätte sen vetästä. Ei pakottavaa tarvetta osallistua. Voitinkin muuten viimeksi sangen kovatasoisessa kisassa kyseisen kyseenalaisen kunnian :D Voittajana on hyvä poistua ringistä. Toivon toki ihan IRL figuarvostelua, joutuu sitten katselemaan murisevia kilpailijoita silmiin kun haukkuu heidän figut ihan surkeiksi.
Kalat meni kotio...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ei nyt ihan kaikki aina olla paikal Poris. Esmes minä ja El capu voidaan olla muualla, niin se nettiäänestys olisi paljon buenompi. Lisäksi sillälailla saataisiin paremmin osanottajia mukaan tähän IMO.

Kaipa tähän nyt voisi sitten osallistua, niin saisi ehkä jopa jotain maalattua tänä kesänä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
harkkari

Niin niin, mutta eihän sillä ole väliä, ette te veljekset varmaan nyt kärkisijoista kuitenkaan kamppailisi ;) Ei vaiskaan, ihan miten vaan käy minulle. En jaksa kuvata saatika stressata asiasta. Teknisesti ottaen tämä on muuten Best Miniature of Pori III, vaikka edellisestä ei taida sotussa mitään todistusaineistoa ollakkaan.
Kalat meni kotio...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

harkkari kirjoitti:Teknisesti ottaen tämä on muuten Best Miniature of Pori III, vaikka edellisestä ei taida sotussa mitään todistusaineistoa ollakkaan.
Niin muuten perhana vieköön onkin. Määhän maalasin siihen sen Terminaattorin. Ei sitä kuitenkaan tarvi laskea kun taisi olla vain kolme osallistujaa. Neljää enempää siinä ei ainakaan ollut.

Kyllä määkin kannatan, että mennään johonkin joskus kattomaan toisten töitä. Paljon kivempaahan se on, mutta toisaaltaan myös on ne lomat, sairaudet, koulu- perhekiireet, urheilukisat sun muut, jotka saavat homman pysymään paikoillaan. Joku asuu Tampereella ja toinen Limbossa, joka Turkuna paremmin tunnetaan. Kuvata en itsekään osaa niin hyvin kuin voisi, mutta ei se ole ennenkään minua estänyt räpsimästä. Oma häpiä, jos syö hailaitit.

Kun kukaan ei valita, niin kai tuo heinäkuun loppu, 31.7, on sitten se deadline. Pistäkää mulle yv:nä linkki kuvaanne, niin siinä syysloman puolessa välissä, juhannuksena viimeistään, laitan ne tänne Sotuun arvosteltavaksi. Sellainen toive myös itseltä, että ne jantterit, jotka haluavat osallistua ilmoittavat siitä joskus kesäkuun alussa. Minä ainakin haluaisin tietää suurin piirtein kuinka iso kisa tästä saatiinkaan aikaiseksi ennen kuin kuvia lähetätte.
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Tuli tuossa sellainenkin idea mieleen, että voisihan sitä kiskoa kehiin best-of-both-worlds ja pitäis kilpailijoiden kesken tapaamisen, jossa sais ihmetellä paikalle ehtineiden töitä livenä ja joku valokuvauksellisesti lahjakas napsisi niistä monsterijärkkärillään valokuvia, niin näin nettiäänestykseen saataisiin edustavasti nekin, joilla on peukalo keskellä linssiä.
Viimeksi muokannut Furinji, To 26.05.2011 10:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Half-breed

Onkos muuten figun koolla mitään väliä? Vai kisataanko vapaalla figulla, eli ajoneuvot ja jalkamiehet kisaa yhdessä?
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Mun puolesta on ihan sama, mutta pistetäänkö fantsu ja scifi erisarjaan jos saadaan osallistujia tarpeeksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Half-breed kirjoitti:Onkos muuten figun koolla mitään väliä? Vai kisataanko vapaalla figulla, eli ajoneuvot ja jalkamiehet kisaa yhdessä?
Tuskin meistä kovinkaan moni maalaa edes sitä ajoneuvoa. Ehkä yksi saattaa, mutta ei sellaisen takia omaan lahkoonsa kannata laittaa. Scifin ja Fantsun omat ekolokerotkin olisi ihan jees, mutta siinä taas pitää huomata se koodisana "jos". Ei sitä tiedä kuinka moni lähettää sen kuvan ukostaan. Nyt on neljä tyyppiä, joiden pitäisi maalata ukko. Ainakaan tällä hetkellä ei minusta kannata laittaa omia lokeroitaan.

Katotaan sitten kun on enemmän. Sitten voisi olla hyväkin idea. Ukon saa maalata vaikka molempiin. Jos töitä on myös paljon, niin voidaan me lopuksi yhdistää lokerot ja kattoa mitkä kaikki olivat toisia hienompia kaikista töistä.
- Sinitähti
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Jos sitä vaikka hyppäisi mukaan ja tällä kertaa saisi figunkin niin hyvälle mallille, ettei se joutuisi tappelemaan viimeisestä sijasta likimain pohjamaalatun mariinin kanssa kuten kävi siinä pikamaalauskisassa.

Figujen mahdollinen tuomarointi ja kuvaus voisi hyvinkin onnistua Arkin kahvitiloissa omalla työvuorollani, jos osallistujien määrä ei ole päätä huimaava. Pitäisi vain käyttää karismaattisia kykyjäni, jotta mahdollinen kokoontuminen miellettäisiin vain outojen hyypiöiden kaffitteluhetkeksi, jolloin pääsy-/tilavarausmaksuja ei tulisi. Meikäläinen voisi myös yrittää hoitaa kuvauspuolen seksikkäällä pokkarikamerallani, media-assistentin oppiarvon kun satun omaamaan. Pitäisi vain jaksaa tässä kuvailla testimielessä tämän hetken tuotoksiani gallerian puolelle.
Half-breed

Alkaa tuo figu olla huolestuttavan valmis (Minä maalaisin figun valmiiksi alle pariin kuukauteen? Wtf?!), niin olisi kiva tietää nyt se kiveen kirjoitettu deadline. Onko se nyt ens kuun, vai tän kuun loppu?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Otetaan vain kuvaäännestys ja ensi kuun loppu. Jos omia kuvaustaitojaan epäilee, niin eiköhän kaveri osaa ottaa ja laittaa nettiinkin, jos senkin kohdalla epäröi kykyjään.
- Sinitähti
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Niin juu. Kyllä minäkin tähän ajattelin ottaa osaa. Taisin vain olla viime viestissäni hieman epäselvä. Tämä saattaa olla vähän hölmö kysymys, mutta pitääkö kilpailuun osallistua ns. uudella figuurilla, vai voiko ottaa osaa vanhalla tuotannollani?
harkkari

Ei kai sitä kukaan tiedä vaikka ottaisi osaa vanhalla. Tietty kivahan se on uusi siihen maalata.
Kalat meni kotio...
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Tietty jos on pakko pistää before ja after kuvat
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Ei sillä varmastikkaan ole merkitystä onko uusi vai vanha. Pääasia on, että on itsemaalannut (ja toisaalta milläs senkin sitten todistat, mutta itse luotan ja uskon ettei kukaan huijaa). Sama juttu ennen ja jälkeen kuvissa. Voisin kanssa yrittää saada maalattua pedoilleni gw heron. Eli laittakaa minutkin ilmottautuneeksi.

edit.
Mites muuten äänestys sydeemi menee? Kuinka paljon pisteitä jaetaan(esim 3 mielestään parhaalle 2 toiseksiparhaalle ja 1 kolmannelle, vai pelkästään parhaalle piste)? Ja omaa ei voi varmaan äänestää? Mites muuten tuo arvostelu, arvioidaanko kokonaisuutta (figu+base+mahdolliset konffit) vai pelkkää figun maalausjälkeä? Minulle sopii, että kokonaisuutta. Itse en kuitenkaan aio mitään kauheita erikois härpäkkeitä lisätä figuuni. Ja pienet perustelut on varmaan hyvä myös laittaa sitten mukaan, kun pisteitä jakelee.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”