Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Sarjataulukko
Pelaaja/Pelatut pelit/Kokonaispisteet/keskiarvo
syrja [5] 10861.pts
Hapid [5] 10427.pts
Bringer-of-Doom [5] 8859.pts
Runt [5] 7635.pts
El Capitan [5] 7632.pts
ManAtArm [5] 6053.pts
Pelatut pelit
Beastmen VS Bretonnia: 2648-795
Bretonnia VS Empire: 798-2601
Bretonnia VS Warrior of Chaos: 1774 -2131
Beastmen VS Warrior of Chaos 1873-997
Orcs VS Warrior of Chaos 1093-1744
Orcs VS Beastmen 1893-1411
Empire VS Orcs 1322-1925
Empire VS Warrior of Chaos 1035-2572
Bretonnia VS Orcs 1250-2117
Empire VS Dwarfs 1216+56.66-2183
Empire VS Beastmen 1406-2500
Dwarfs VS Warriors of Chaos 2365 - 1415
Dwarfs VS Orcs 2521-524
Dwarfs VS Bretonnia 1908-1436
Beastmen VS Dwarfs 2529-1450
Keskiarvo pist/peli
syrja [5] 2172,2
Hapid [5] 2085,4
Bringer-of-Doom [5] 1771,8
Runt [5] 1527
El Capitan [5] 1526.4
ManAtArm [5] 1210.6
Tilastoja sekä ennätyksiä
Pahikset:15308.pts
Hyvikset:9947.pts
Parhaat pisteet yksittäisestä pelistä: Beastmen 2648.pts
Parhaat pisteet piste-erotuksen jälkeen yhdestä pelistä: Dwarf 1997.pts
Voittoja eniten putkeen: Orcs & Dwarf 3 voittoa
All games:
Hyvikset:19264 [12]
Pahisetl:24923 [14]
2011 LIIGA SÄÄNNÖT Ver.1.3
-Liiga on täysin ilmainen.
-Pelit pelataan 8th:n säännöillä.
-Armeija koko 2400.pts.
-Special Characterit eivät ole käytössä.
-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kuusi (6) kappaletta. Erikoismaastot eivät ole käytössä.
-Kierroksia pelataan 1 (keirros pitää sisällään yhden pelin jokaista muuta liigassa olevaa vastaan, max 2 kierrosta mikäli osanottajamäärä on vähäinen).
-Armeijalistaan ei sallita muutkosia kesken liigan, liiga pelataan alusta loppuun samalla listalla ilman muutoksia (myös valitut loret tulee olla läpi liigan samoja [spellit arvotaan jokaisessa pelissä]). Armeijalista tulee esittää ennen liigan alkamista (listat laitetaan kaikkien luettaviksi ja mahdolliset virheet korjataan ennen liigan alkamista).
-Pelien pisteytys:
Esimerkiksi jos tuhoan pelissä vastustajalta 680p verran ja vastustaja minulta 920p. Olen silloin saanut pelistä pisteitä 680 ja kaveri 920. Ja jos seuraavassa pelissä onnistun paremmin ja tuhoan vastustajaani 1680p verran. Saan silloin sen verran pisteitä ja ne lisätään aiemmin tienattuihin pisteisiin (680). Jolloinka kahden pelin jälkeen minulla olisi koossa 2360p jne jne. Ja kenellä siis on kaikkien peliensä jälkeen eniten niin on voittanut.
Modeista jotka omistavat enemmän kuin yhden (1) woundin, saa pisteitä prosenttuaalisen osan perille saaduista woundeista. Esimerkiksi Treeman 285.pts omaa 6 woundia, tällöin yhden woundin arvoksi tulee 47.5.pts. Jos pelin loputua Treeman on kärsinyt 3 woundia, saat pisteitä 142.5.pts. Laskukaava:Modelin pts arvo / Modelin alkuperäisellä wound (W) arvolla * kärsityjen woundien(W) määrä=saatava pistemäärä.
Armeijalistat postitetaan yksityisvieltillä käyttäjälle Harkkari 15.6.11 mennessä. Tämän jälkeen Harkkari postittaa kaikkien listat saman aikaisesti foorumille kaikkien tarkisteltaviksi, jolloin alkaa virheiden etsintä!
Osallistujat:
syrja:Beastmen (Pelitilat Porissa [niittymaa] keskustasta n. 10km rauman suuntaan).
Runt:Empire (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n.1.5km)
Hapid:Dwarfs
El Capitan: Orcs (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n. 800m.)
Bringer-of-Doom:Warrior of Chaos
MaAtArm: Bretonnia
PS:Mikäli halukkuutta osallistumiseen löytyy mutta säännöt eivät ole hallussa niin ottakaa yhteyttä yksityisviestillä, koitetaan sopia opettelupelejä tai vaihtoehtoisesti koitan neuvoa kirjallisessa muodossa 8th sääntöjä. Toki liigaan mukaan lähtemällä oppii varmasti 8th:n säännöt nopeasti.
Pelaaja/Pelatut pelit/Kokonaispisteet/keskiarvo
syrja [5] 10861.pts
Hapid [5] 10427.pts
Bringer-of-Doom [5] 8859.pts
Runt [5] 7635.pts
El Capitan [5] 7632.pts
ManAtArm [5] 6053.pts
Pelatut pelit
Beastmen VS Bretonnia: 2648-795
Bretonnia VS Empire: 798-2601
Bretonnia VS Warrior of Chaos: 1774 -2131
Beastmen VS Warrior of Chaos 1873-997
Orcs VS Warrior of Chaos 1093-1744
Orcs VS Beastmen 1893-1411
Empire VS Orcs 1322-1925
Empire VS Warrior of Chaos 1035-2572
Bretonnia VS Orcs 1250-2117
Empire VS Dwarfs 1216+56.66-2183
Empire VS Beastmen 1406-2500
Dwarfs VS Warriors of Chaos 2365 - 1415
Dwarfs VS Orcs 2521-524
Dwarfs VS Bretonnia 1908-1436
Beastmen VS Dwarfs 2529-1450
Keskiarvo pist/peli
syrja [5] 2172,2
Hapid [5] 2085,4
Bringer-of-Doom [5] 1771,8
Runt [5] 1527
El Capitan [5] 1526.4
ManAtArm [5] 1210.6
Tilastoja sekä ennätyksiä
Pahikset:15308.pts
Hyvikset:9947.pts
Parhaat pisteet yksittäisestä pelistä: Beastmen 2648.pts
Parhaat pisteet piste-erotuksen jälkeen yhdestä pelistä: Dwarf 1997.pts
Voittoja eniten putkeen: Orcs & Dwarf 3 voittoa
All games:
Hyvikset:19264 [12]
Pahisetl:24923 [14]
2011 LIIGA SÄÄNNÖT Ver.1.3
-Liiga on täysin ilmainen.
-Pelit pelataan 8th:n säännöillä.
-Armeija koko 2400.pts.
-Special Characterit eivät ole käytössä.
-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kuusi (6) kappaletta. Erikoismaastot eivät ole käytössä.
-Kierroksia pelataan 1 (keirros pitää sisällään yhden pelin jokaista muuta liigassa olevaa vastaan, max 2 kierrosta mikäli osanottajamäärä on vähäinen).
-Armeijalistaan ei sallita muutkosia kesken liigan, liiga pelataan alusta loppuun samalla listalla ilman muutoksia (myös valitut loret tulee olla läpi liigan samoja [spellit arvotaan jokaisessa pelissä]). Armeijalista tulee esittää ennen liigan alkamista (listat laitetaan kaikkien luettaviksi ja mahdolliset virheet korjataan ennen liigan alkamista).
-Pelien pisteytys:
Esimerkiksi jos tuhoan pelissä vastustajalta 680p verran ja vastustaja minulta 920p. Olen silloin saanut pelistä pisteitä 680 ja kaveri 920. Ja jos seuraavassa pelissä onnistun paremmin ja tuhoan vastustajaani 1680p verran. Saan silloin sen verran pisteitä ja ne lisätään aiemmin tienattuihin pisteisiin (680). Jolloinka kahden pelin jälkeen minulla olisi koossa 2360p jne jne. Ja kenellä siis on kaikkien peliensä jälkeen eniten niin on voittanut.
Modeista jotka omistavat enemmän kuin yhden (1) woundin, saa pisteitä prosenttuaalisen osan perille saaduista woundeista. Esimerkiksi Treeman 285.pts omaa 6 woundia, tällöin yhden woundin arvoksi tulee 47.5.pts. Jos pelin loputua Treeman on kärsinyt 3 woundia, saat pisteitä 142.5.pts. Laskukaava:Modelin pts arvo / Modelin alkuperäisellä wound (W) arvolla * kärsityjen woundien(W) määrä=saatava pistemäärä.
Armeijalistat postitetaan yksityisvieltillä käyttäjälle Harkkari 15.6.11 mennessä. Tämän jälkeen Harkkari postittaa kaikkien listat saman aikaisesti foorumille kaikkien tarkisteltaviksi, jolloin alkaa virheiden etsintä!
Osallistujat:
syrja:Beastmen (Pelitilat Porissa [niittymaa] keskustasta n. 10km rauman suuntaan).
Runt:Empire (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n.1.5km)
Hapid:Dwarfs
El Capitan: Orcs (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n. 800m.)
Bringer-of-Doom:Warrior of Chaos
MaAtArm: Bretonnia
PS:Mikäli halukkuutta osallistumiseen löytyy mutta säännöt eivät ole hallussa niin ottakaa yhteyttä yksityisviestillä, koitetaan sopia opettelupelejä tai vaihtoehtoisesti koitan neuvoa kirjallisessa muodossa 8th sääntöjä. Toki liigaan mukaan lähtemällä oppii varmasti 8th:n säännöt nopeasti.
Viimeksi muokannut Runt, La 13.08.2011 01:17. Yhteensä muokattu 40 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: WHFB pelejä porin seudulla
Ville, sie ymmärsit minut täysin väärin. Kyllä minulle kelpaa, että niillä metillä on joitain sääntöjä, mutta 8th:n muutokset vain ovat perseestä. Metsän pitää hidastaa liikettä, metsän pitää blokata LOS, metsästä pitää saada soft cover, metsästä ei pidä saada mitään terroria kun heitti sellaisen siitä typerästä taulukosta. Sama koskee muitakin metsänkappaleita. 8th ne vain on siinä, koska ovat niin hienoja.
Minulla on muutama asia, minkä haluan tähän sääntöpakettiin mukaan:
- Mittailu kielletty. Opetelle arviomaan.
- Guess Range takaisin. Ei mitään S5 pultteja, jotka tuhoavat yksikön 33% mahdollisuudella.
- Randon Charge pois ja M*2 takaisin.
- Lv3-4 velhot kuuseen. Te ootta liian voimakkaita, jos mulla ei ole samallaista. Voiman tasapaino järkkyy liikaa.
- Lordeja voisi rajoittaa jonkun verran. Jos joku pelaa goboilla tai jollain vastaavalla, ei sitä huvita katsella 8:aa warbossia.
- Stubborn tai Kenun Ld. Niinkuin 7th. Kukaan jaksa kattella Ld10 Stubborn Slaveja.
- Bsb re-rollii vain break testit. Mokoma ei kanssa kuole, jos se tiputtaa lippunsa kädestä. Ei se ole niin iso trauma.
Pokaalista en ole ihan niin innoissani. Sampsa sen kuitenkin nappaa Lv4 Tzeench velhollaan unohtamatta tietenkään Hellcannonia, Shrinea ja Nihtejään. Ei sille kukaan pärjää, jos ei itsekkään tuo macholistaa.
- Guess Range takaisin. Ei mitään S5 pultteja, jotka tuhoavat yksikön 33% mahdollisuudella.
- Lv3-4 velhot kuuseen. Te ootta liian voimakkaita, jos mulla ei ole samallaista. Voiman tasapaino järkkyy liikaa.
- Lordeja voisi rajoittaa jonkun verran. Jos joku pelaa goboilla tai jollain vastaavalla, ei sitä huvita katsella 8:aa warbossia.
- Stubborn tai Kenun Ld. Niinkuin 7th. Kukaan jaksa kattella Ld10 Stubborn Slaveja.
- Bsb re-rollii vain break testit. Mokoma ei kanssa kuole, jos se tiputtaa lippunsa kädestä. Ei se ole niin iso trauma.
Pokaalista en ole ihan niin innoissani. Sampsa sen kuitenkin nappaa Lv4 Tzeench velhollaan unohtamatta tietenkään Hellcannonia, Shrinea ja Nihtejään. Ei sille kukaan pärjää, jos ei itsekkään tuo macholistaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mä en nyt ehdotuksia lähde heittelemään koska joku saa mulle kasin esitellä joskus ( kuhan vaan löydän pelailulle taas aikaa :DD). Voi kyllä olla että minä en ehdi ottaa osaa tällä kertaa, mutta kysytään nyt kuitenkin: Pahoittaako joku mielensä konversiorikkaasta armeijasta? Omaksi jengikseni olen ajatellut ottaa demonit ja Nurglen, mutta jos joku kokee kyseisen jengin liian ylitehokkaaksi nykyisellä Doc-kirjalla niin mainittakoon että teen mielelläni myös HoC-kirjan pohjalta jengin, mikäli niin joku haluaa. Armeija valikoitui siitä syystä, ettei minulla ole varsinaista jengiä FaBaan ja tästä tulisikin reippasti konvertoitu jv-armeija, ilman sadan kuppakuskin lauttoja. Enemmänkin tyyli- kuin tehovalinta, siis.
Eihän tämä minulle kuulu, kun en pelaakkaan. Kuitenkin jotain mietteitä on pakko jakaa. Mielestäni arvailu ei kuulu mihinkään hyvää figupeliin. Kyllä kun peliä pelataan sopii, saa ja pitää mitata koska tahansa ja mitä tahansa. Tuo Rangen arviointi myös todella epäkätevä ja aidosti tyhmä pelimekaniikka. Toisekseen miksi haluat muualle takaisin tuota satunnaisuutta ja arpomista mutta chargeen et? Tuntuu että kitinä perustuu lähinnä omaan muutosvastarintaan kun mihinkään varsinaiseen pointtiin. Mutta jättäkääpä kommentointini omaan arvoonsa, ei minulla ole mitää sanottavaa tässä.El Capitan kirjoitti: - Mittailu kielletty. Opetelle arviomaan.
Kalat meni kotio...
-
Bringer-of-Doom
Eli toisin sanoen, vaadit muita pelaamaan seiska edikan säännöillä koska et tykkää kasi edikasta? Ei millään pahalla mutta ei kyllä millään hyvälläkään, nyt kyllä saisi jo tuo sun kasi edikasta valittaminen loppua. Varsinkin kun olet jatkanut sitä jo kohta vuoden ajan. Ja toiseksi, tunnut vetävän aikamoisia ääripää esimerkkejä tuossa Anton, tuskin kukaan porin seudulla tuon tyyppisiä pelittää, ellet sitten ihan itse. Ja kolmanneksi, liigapeleissä on vähän tarkoituskin, että yritetään tehdä mahdollisimman tehokas ja yleispätevä lista, jos siis tahtoo edes yrittää saada jotain aikaiseksi. Niin että älä ala rajoittamaan muiden pelaamista jos et itse halua tehdä "teholistaa", toisin sanoen edes vähän suunniteltua listaa.El Capitan kirjoitti:
Ja neljänneksi, mitä vittua sä alat musta mollaamaan? Muistelepa kuinka railakkaasti olen sultakin saanut pelissä turpaan edikasta riippumatta, ja sitten kun YHDEN kerran mun velho kerrankin onnistuu kunnolla loitsimisessa ilman että siinä sivussa räjäyttäisi oman päänsä irti ja sulta haihtuu pari yksikköä, annat luovutus voiton. Ja sitten sen tähdet vittuilet musta täällä. Kuules nyt, kuvittelin että täällä edes pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset mutta ei sitten. Ihan oikeasti.
Ja Runt, edes tässä kohtaa olen samaa mieltä anttonin kanssa. Ei tässä mitään pokaalia tarvita, pelkkä tieto siitä että voitti muut pitäisi riittää. Muuten tuo vaikuttaisi ihan toimivalta systeemiltä, kannatan.
Mittaaminen: Vähentäähän tämä arviointi taidon merkitystä huomattavasti, mutta on oleellinen osa 8th:ta pelatessa. Ei myöskään tule niitä "vahinko mittauksia" yms helpottavia elementtäjä mukaan joista 7th kärsi mielestäni liikaa.El Capitan kirjoitti:Ville, sie ymmärsit minut täysin väärin. Kyllä minulle kelpaa, että niillä metillä on joitain sääntöjä, mutta 8th:n muutokset vain ovat perseestä. Metsän pitää hidastaa liikettä, metsän pitää blokata LOS, metsästä pitää saada soft cover, metsästä ei pidä saada mitään terroria kun heitti sellaisen siitä typerästä taulukosta. Sama koskee muitakin metsänkappaleita. 8th ne vain on siinä, koska ovat niin hienoja.
Guess Range: S5 Pultit eivät pitäisi olla 8th:ssa ongelma, nämä kun ammutaan tykillä suht helposti pois kiitos mittaamisen.
Randon Charge: Onhan tämä riskipeliä koska varmaa charge kantamaa ei tiedä, todennäköisyyden voi kuitenkin laskea. Ramdon charge mahdollistaa isot/pienet riskit jolloin saadaan erillaisia pelitaktiikoita käyttöön.
Lv3-4 velhot: En juurikaan näe eroa onko kyseessä 2x2.lvl vai 1x4.lvl velho koska loitsumäärä on sama. Ainoat merkittävät erot ovat: 4.lvl velho tekee misscastin = loitsiminen loppuu siihen, 2.lvl velho tekee misscastin loitsiminen jatkuu. +4 VS +2 castaus heittoon. Ei siis juurikaan heilauta voimatasapainoa suuntaan tai toiseen. 4.lvl velho loitsii paremmin mutta suuremmalla riskillä, 2x2.lvl loitsii hieman huonommin mutta pienemmällä riskillä. Samalla periaatteella voisi ajatella että kääpiöiden ei tulisi saada +2DD:tä koska muutkaan armeijat eivät tätä saa, ettei DD tasapaino heilahda liikaa?
Lord rajoitukset: Eipä ole kokemusta 8:sta warbossista. Yhtälailla 2400.pts peliin esim: Empire saa 7 General Of The Empireä, Welffit saa 4 Wood Elf Higbornia jne... Muita lordeja ei sitten valitakkaan koska % ylittyisivät muuten. Toki voidaan lordit rajata Max:3 samaa mutta lieneekö tähän tarvetta oikeasti?
Stubborn tai Kenun Ld: Eiköhän Ld10 Stubborn slavet ole perus 8th:ta? Steadfast kuitenkin on suuri osa 8th jolloin lähes mikä tahansa yksikkö saa stubbornin käyttöön. Ld10 yksikköjä tai vähintäänkin Ld 10 kenraaleja kun tuppaa jokaiselta armeijalta löytymään niin puntit ovat suhteessa tasan.
Bsb re-rollii vain break testit Miksi taas palattaisiin 7th:n aikakauteen kun 8th on ollut jo kauan aikaa ulkona? Muutos lisäisi entisestään massa kuolemia, kun taas katapultti rajoituksilla niitä yritetään ottaa pois. Nyt yksi huono Ld heitto ei pilaa koko peliä.
Ihan noin yleisesti ottanen muutosehdoitukset ovat ristiriidassa keskenään jolloin niistä katoaa se POINTTI? Muutosehdoitukset muuttaisivat pelin melkeimpä "täysin" 7th:n takaisin. Kuten Harkkari tuossa mainitsikin niin muutosvastarinta tulee ensimmäisenä mieleen. Toki itsekkin vastustin aikanaan 8th:n säätö uudistuksia suuresti, jälkeenpäin ajateltuna muutokset toivat peliin pitkästä aikaa jotain uutta ja erillaista. Toisella tapaa ajateltuna ainoa mikä muuttui oli modelien määrä kentällä ja poistettavien määrä osaa otettaessa, sisältö pysyi samana kokonais kuvaa katsottuna.
Mitä tässä nyt keskusteluja olen eri pelaajien kanssa käynyt niin juurikaan muilla kuin El Capitanilla ei tunnu olevan mitään 8th:n säätöjä vataan. Pikemminkin väki haluaa pelata 8th:n säännöillä kuin tehdä muutoksia niihin.
(Epäselvyyksien välttämiseksi: Henkilökohtaisella tasolla ei itselläni siis ole mitään El Capitania vastaan.)
Pokaaleihin sen verran että jos ei usko ihan 1.sj taistelevan niin 2-3.sj sitten. 3:lle parhaalle mielestäni pokaalit lisäisivät peli-inttoa suuresti jolloin luovutuksia yms. nähtäisiin suurella todennäköisyydellä vähemmän. 5,00-10,00€ ei luulisi olevan mahdoton summa kenellekkään? Ymmärrän kyllä myös ajatusmaailman "en pärjää en halua maksaa tyhjästä", itsekkään en omasta pärjäämisestä ole mitenkään varma mutta peli-intoa lisätäkseni olen valmis tuon 10,00€ panostamaan.
Mutta pokaalit ovat nyt tässä vaiheessa se pienin murhe, yritetään päästä liigan sisällön suhteen eteenpäin ensiksi.
EDIT
Nyt on tarkoitus pelata liiga 8th:n säännöillä. Mielelläni poistaisin jopa tuon "-Metsien läpi ei näe" säännön. Otetaan vaikka seuraavaa liiga sitten 7th:n säännöillä tai vaikka ETC komppeilla yms. mikäli halukkuutta löytyy tarpeeksi.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jooh, tätähän tässä juuri onkin. Siitä onko siinä pointtia onkin sitten kyseenalainen seikka. Moni sannoopi, että ei ole.harkkari kirjoitti: Tuntuu että kitinä perustuu lähinnä omaan muutosvastarintaan kun mihinkään varsinaiseen pointtiin.
Mää vaan olen niin vahvasti sitä mieltä, että 8th meni siihen 5th aikaan, jolloin maailma räjähti joka vuoro. Kaikki on tehokkaita ja vuorossa kaatuu niin maan perkeleesti väkeä, että ei edes naurata. Emmää nää tässä pelissä enää mitään taitoa oikein kun taikominen onnistuu aina kun saa sen +4 castiin. Kukaan ei koskaan pelkää tai vastaavaa kun sen saa re-rollia. Kukaan ei enää juokse karkuun kun ollaan stubborn ja tuossa vieressä on kivasti kenraali. Kun ollaan klosiksessa, tulee Juhalle pipi kun sieltä tulee niin kovaa iskuja ja niin paljon.
En tykkää. Huono edikka.
Sampsa, haukuinhan minä sinun listojasi jo kauan ennen 8th:ia. Sullahan on aina ollut Shrine, 3+ wardinen diskivelho ja Nurglen kaveri, joka sniputtaa insta woundeilla minun sankarini. Ainahan sää oot pelannut kovaa. Ero entiseen tulee vain siinä, että aikaisemmin pystyin laittamaan jotain vastustakin toisin kun nykyään. Tarttee vain katsoa sun listaa ja sanoa, että hyvä peli oli.
Harri, mie tykkään niistä guessista ja mittaamisen kiellosta siitä syystä, että ne kaksi juuri näyttävät, että osaako kaveri pelata vai ei. Katapultilla kun ammutaan niin nykyään laitetaan vain lätty siihen keskelle ja pum, 33% mahdollisuudella yksikkö puolittui lukumäärässä. Jos kyseessä oli S5 pultti, jäljelle jäi vissiinkin sitten joku 25% alkuperäisestä väestöstä. Kun sitä arvioitiin, niin osaamaton ampuu yleensä vajaaksi. Chargejen kohdallakin voi tehdä ansoja ja laittaa kaverin pään pyörälle kun tuo yksikköänsä siihen lähettyville, mutta onko siinä 8" tuumaa väliä? Kantaako mun charge, otanko riskin? Mennäänkö päälle ja todetaankin, että kantama oli 8.5". Hähää, menit ansaat. N00b!
Sekin on 8th:ssa vikaa, että ei enää kykene samalla tavalla tekemään kunnollista listaa ja pärjätä kun on yksinkertaisesti sellainen skilwiz hc-machoman. Emmää väitä, että olisin joka pelin voittanut, mutta kapuloita rattaisiin kyllä pistettiin joka kerta. Nykyään otetaan vain massacrella nekkuun ilman mitään vastarintaa. Voisin mie kai tehdä kovempia listoja pelattavaksi, mutta se sitten sotii jo niitä ideologisia arvojani vastaan. Jos minä pelaan, niin sitten pelataan ilman kuningatarta.
Enemmistö kuitenkin määrätköön mitä tämän asian kanssa tehdään. 8th liigasta ilman muutoksia sääntöihin jättää minut rannalle. Pelataan sitten teiän kanssa kulissien takana.
- Sinitähti
- Sinitähti
Oma näkemykseni on, että ellei tyyppi ole ihan palikka, niin tuon välimatkan arvioinnin oppii ekana, eikä se kerro sillä tavalla "taidoista" jos nyt sotapeleissä sellaisista voidaan edes puhua. Yleensä se on sääntötietämystä ja niiden reikien hyväksikäyttöä. Kehuthan capu olevasi fiilistelypelaaja ja fluffipelaaja, eikai silloin pelaajan taidolla ole väliä. Onhan se realistisempaa että se katapultin miehistö tietää suurinpiirtein mihin ampuu, vaikka pelaajana olisi sokea paviaani joka kakkaa pelipöydälle edellispäivänä syötyjä noppia. Tuo on minusta pitkälti yksi naurettavimpia väitteitä että se matkojen arviointi osoittaisi jotain erityistä silmää tai taitoa peleissä. Jos osoittaakin, niin en ainakaan näe että se olisi sellaista taktista syvyyttä jota peleistäni haluan. Toisaalta, enhän pelaakkaan hammereita.
Niin pahoittelut, menee offtopiciksi ja tungen teiden pelipuheisiin riehumaan. Pahoittelut siitä vielä kerran.
Niin pahoittelut, menee offtopiciksi ja tungen teiden pelipuheisiin riehumaan. Pahoittelut siitä vielä kerran.
Kalat meni kotio...
Pelaako Capu jos ainoa rajoitus liigassa on ettei metsien läpi näe? Toisin sanoen säännöillä jotka aikaisemmin foorumille postasin.
Nopealla tuntumalla kenelläkään ei näytä olevan mitään sääntöpakettia vastaan (pois lukien Capu)? Vaihtoehtoisesti voisimme pelata täysin 8th sääntöjen mukaan jolloin metsien läpi näkeminen menee truelossin mukaan.
Osallistumimaksu/pokaalit jäävät todennäköisesti pois, syystä että kynnys osallistua pienenee. Nyt mukaan pääsee nekin jotka haluavat vain opetella 8th sääntöjä, eikä tarvitse pelätä rahojensa valuvan hukkaan.
Huudelkaah nyt jos liigan suhteen on jotain toiveita esittää niin saadaan tässä vaiheessa tehtyä tarpeelliset muutokset ettei jälkikäteen tule keskeytyksiä yms.
Pelit tullaan pelaamaan leppoisassa tahdissa (pelataan kun ehditään, kunhan nyt ei ensivuoden puolelle venytetä sentään).
Nopealla tuntumalla kenelläkään ei näytä olevan mitään sääntöpakettia vastaan (pois lukien Capu)? Vaihtoehtoisesti voisimme pelata täysin 8th sääntöjen mukaan jolloin metsien läpi näkeminen menee truelossin mukaan.
Osallistumimaksu/pokaalit jäävät todennäköisesti pois, syystä että kynnys osallistua pienenee. Nyt mukaan pääsee nekin jotka haluavat vain opetella 8th sääntöjä, eikä tarvitse pelätä rahojensa valuvan hukkaan.
Huudelkaah nyt jos liigan suhteen on jotain toiveita esittää niin saadaan tässä vaiheessa tehtyä tarpeelliset muutokset ettei jälkikäteen tule keskeytyksiä yms.
Pelit tullaan pelaamaan leppoisassa tahdissa (pelataan kun ehditään, kunhan nyt ei ensivuoden puolelle venytetä sentään).
Korvauksena tästä asiattomast offtopic riehumisesta voin lahjoittaa teille pokaalin. On vintti väärällään vaimon ja sisarustensa jotain vanhoja pokaaleja. Pienellä konffauksella sen voisi saattaa asianmukaiseen kuosiin. Sieltä kävin Blood Bowliinkin valikoimassa yhden, mutta eipä ole tullut käyttöön vielä.
Kalat meni kotio...
- Half-breed
Maaston kanssa pääsette helpoimmalla, jos sen maaston käyttäytymisen päättäminen jätetään pelaajien harteille ennen jokaista peliä. Kuitenkin se maasto pitää käydä läpi ennen peliä, niin samaan syssyyn voi sopia näkeekö metsien läpi vai ei.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ei pelata 40k:ta, ei tartte käyä niin perusteellisesti läpi. Talo ja kivikko kun yleensä on imbaa, joka tuhoaa järjestäytymättömästi liikkuvat siihen paikkaan ja kaikki muu sitten selvää pässinlihaa. Maaston läpi ei muutenkaan pitäisi nähdä koskaan ellei se ole aita tai jotain sen sorttista.Half-breed kirjoitti:Maaston kanssa pääsette helpoimmalla, jos sen maaston käyttäytymisen päättäminen jätetään pelaajien harteille ennen jokaista peliä. Kuitenkin se maasto pitää käydä läpi ennen peliä, niin samaan syssyyn voi sopia näkeekö metsien läpi vai ei.
Pitää sen metsän hidastaa liikettäkin. Marssikielto riittää minulle. 7th:n marssikielto + 1/2M oli tyhmä. Hampaita kiristellen voin tuolloin tulla mukkaan.Runt kirjoitti:Pelaako Capu jos ainoa rajoitus liigassa on ettei metsien läpi näe?
Ville, minulla on nimi. Käytä sitä.
- Sinitähti
- Sinitähti
Kuulostaa hyvältä, mitä turhaa tommoset ylimääräiset koti säännöt(okei spessut saa jäädä pois listoista) ... Ensimmäinen joka sanoo "max 1 trebu Breteille" saa turpiin heti kun saan kiinni.
Nyt listaaa miettimään.
Nyt listaaa miettimään.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
ei ton turtlesin oo mikää pakko pelata jos ei tahdo?
kyllähän esim. formuloissa muuttuu säännöt joka vuosi, joskus aika radikaalistikkin: pitää ajaa 2 kisaa samalla moottorilla jne jne jne....miettikää jtn schumacheria että montako eri sääntömuutosta se on vuosien aikana kokenut. nyt eletään kasi edikkaa ja pelit sen mukaan perkele!
kyllähän esim. formuloissa muuttuu säännöt joka vuosi, joskus aika radikaalistikkin: pitää ajaa 2 kisaa samalla moottorilla jne jne jne....miettikää jtn schumacheria että montako eri sääntömuutosta se on vuosien aikana kokenut. nyt eletään kasi edikkaa ja pelit sen mukaan perkele!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Mä en kyllä kans nyt kauheesti lähtis tekemään omia rajoituksia/muokkauksia. Nyt mennään 8 edikkaa ja siihen on omat sääntönsä. Ainoa poikkeus voisi olla tuo metsä, eli siitä ei nää läpi (metsässä olijat näkee ulos ja heidätkin nähdään). Eikä muuta muutosta siihen. Tämäkin vain siksi, että kovinkaan monella ei varmaankaan ole metsä maastoa niin paljoa, että saisi tarpeeksi tiheän pusikon kyhättyä. Samaten ei sallita spesiaali charaktereja.
Tuohon pistesysteemiin ehdotus: Elikkäs jokainen saa pelistä niin paljon pisteitä kuin siinä tekee. Ja kaikkien pelien pisteet lasketaan yhteen. Sillä kenellä on esim. kierroksen jälkeen eniten pisteitä niin on voittanut.
Voisikos tämä olla hyvä näin aluksi. Eli pidettäisiin nyt tämä "ensimmäinen" liiga lyhyenä ja yksinkertaisena. Jonka jälkeen 8 ed vähemmän pelanneillakin on jo parempi kuva säännöistä ja systeemistä. Ja sitten jatkossa kun on "pää auki" ja saatu hommaa kunnolla käyntiin niin voidaan miettiä muokkauksia, pidempää sarjaa, pudotuspelejä, kultaa, mainetta ja kunniaa, haastatteluja satakunnan kansan etusivulle jne.
Eli ehdottaisin tälläistä pisteytys systeemiä ja että pelataan vain yksi kierros (eli kerran kaikkia vastaan). Jos tietenkin osallistujia on vain esim 4 niin miksei siinä tapauksessa voisi pelata kaksi kierrosta ja vaikka pudotuspelitkin siihen päälle. Ettei nyt liiga ole läpi käyty pelaamalla kolme peliä/lärvä. Mutta tosiaan riippuen juurikin osallistuja määrästä.
Ollaan omalla porukalla pelailtu pari vkl turneeta tuollaisella pistesysteemillä ja toistaiseksi toiminut ihan hyvin. Siinä kun pitää lähteä hakemaan sieltä vastapuolelta niitä pisteitä. Eikä kulmissa kyyhöttäminen ja 10-10 tasurin haku enää onnistu. Koska jos et tee mitään niin et saa pisteitäkään.
Miltä kuullostaa tälläinen ehdotus? Villen sääntö paketti vol1 sopii mulle kyllä sellaisenaankin.
@ kuutsa. Kyllä minun puolestani räkä nurglet on tervetulleita. Vaikkakin demonit onkin kovia. Toisaalta niin on monet muutkin kovia.
@ mies aseissa. Ei haittaa tupla lingot. Saanpa vain lisää hyviä kohteita, ah niin ihanille harpyilleni. Ja ite ottaisin varmasti tupla hydran jos delffeillä pelaisin.
Tuohon pistesysteemiin ehdotus: Elikkäs jokainen saa pelistä niin paljon pisteitä kuin siinä tekee. Ja kaikkien pelien pisteet lasketaan yhteen. Sillä kenellä on esim. kierroksen jälkeen eniten pisteitä niin on voittanut.
Voisikos tämä olla hyvä näin aluksi. Eli pidettäisiin nyt tämä "ensimmäinen" liiga lyhyenä ja yksinkertaisena. Jonka jälkeen 8 ed vähemmän pelanneillakin on jo parempi kuva säännöistä ja systeemistä. Ja sitten jatkossa kun on "pää auki" ja saatu hommaa kunnolla käyntiin niin voidaan miettiä muokkauksia, pidempää sarjaa, pudotuspelejä, kultaa, mainetta ja kunniaa, haastatteluja satakunnan kansan etusivulle jne.
Eli ehdottaisin tälläistä pisteytys systeemiä ja että pelataan vain yksi kierros (eli kerran kaikkia vastaan). Jos tietenkin osallistujia on vain esim 4 niin miksei siinä tapauksessa voisi pelata kaksi kierrosta ja vaikka pudotuspelitkin siihen päälle. Ettei nyt liiga ole läpi käyty pelaamalla kolme peliä/lärvä. Mutta tosiaan riippuen juurikin osallistuja määrästä.
Ollaan omalla porukalla pelailtu pari vkl turneeta tuollaisella pistesysteemillä ja toistaiseksi toiminut ihan hyvin. Siinä kun pitää lähteä hakemaan sieltä vastapuolelta niitä pisteitä. Eikä kulmissa kyyhöttäminen ja 10-10 tasurin haku enää onnistu. Koska jos et tee mitään niin et saa pisteitäkään.
Miltä kuullostaa tälläinen ehdotus? Villen sääntö paketti vol1 sopii mulle kyllä sellaisenaankin.
@ kuutsa. Kyllä minun puolestani räkä nurglet on tervetulleita. Vaikkakin demonit onkin kovia. Toisaalta niin on monet muutkin kovia.
@ mies aseissa. Ei haittaa tupla lingot. Saanpa vain lisää hyviä kohteita, ah niin ihanille harpyilleni. Ja ite ottaisin varmasti tupla hydran jos delffeillä pelaisin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Metsä, pisteytys, finaalisääntöjä muokattu sääntöpakettiin.
Marssikieltoa en vielä listaan lisännyt johtuen siitä että tällöin jäisi kokonaan pelistä pois Dangerous Terrain testit.
Liikkumista kuitenkin metsissä hieman rajoitettiin.
Mikäli nämä säännöt eivät miellytä niin katsotaan jos antonia vastaan käydyissä peleissä kielletään metsässä marssiminen. Edellyttää toki että kaikki muut suostuvat tälläiseen koska sääntö puoltaa pelkästää yhtä pelaajaa/armeijaa.
Pelien pisteytyksien osalta voidaan mennä syrjan ehdoittamalla kaavalla, mikäli tämä kaikille sopii? Itsekkin samaa pisteytys tapaa aikaisemmin suunnittelin.
Maastoista nyt sen verran että onko pelaajilla toiveita Mystical Monumentsien suhteen? Löytyvät sääntökirjan sivulta 124 ja siitä eteenpäin.
Mikäli toiveita tulee niin koitan joku päivä käväistä K-Raudasta hakemassa rakennusmateriaaleja ja toteuttaa toiveita parhaani mukaan.
Elven Waystone löytyy joten sitä ei erikseen tarvitse toivoa.
Marssikieltoa en vielä listaan lisännyt johtuen siitä että tällöin jäisi kokonaan pelistä pois Dangerous Terrain testit.
Liikkumista kuitenkin metsissä hieman rajoitettiin.
Mikäli nämä säännöt eivät miellytä niin katsotaan jos antonia vastaan käydyissä peleissä kielletään metsässä marssiminen. Edellyttää toki että kaikki muut suostuvat tälläiseen koska sääntö puoltaa pelkästää yhtä pelaajaa/armeijaa.
Pelien pisteytyksien osalta voidaan mennä syrjan ehdoittamalla kaavalla, mikäli tämä kaikille sopii? Itsekkin samaa pisteytys tapaa aikaisemmin suunnittelin.
Maastoista nyt sen verran että onko pelaajilla toiveita Mystical Monumentsien suhteen? Löytyvät sääntökirjan sivulta 124 ja siitä eteenpäin.
Mikäli toiveita tulee niin koitan joku päivä käväistä K-Raudasta hakemassa rakennusmateriaaleja ja toteuttaa toiveita parhaani mukaan.
Elven Waystone löytyy joten sitä ei erikseen tarvitse toivoa.
Minun mielestä ei mitään liike miinuksia metsään. Korkeintaan tuo näkö juttu. Mutta sopii kyllä jos enemmistö niin haluaa. Kyllä Antonkin osallistuu ja mukautuu nykymaailmaan (tai sitten ei). Koska ei se nyt ole hyvä jos joku saa jotain erivapautuksia.
Minulle kyllä nuo erikoismaastojenkin käyttö sopii. Ja itsellänikin niitä on jonkin verran väsäiltynä. Mutta olisikos kuitenkin viisaampi, ettei niitä oteta vielä sekoittamaan kuvioita (unohtuvat kuitenkin niin helposti).
Niin ja Ville posti tuli vissiin perille? oliko mitään hyötyä?
Minulle kyllä nuo erikoismaastojenkin käyttö sopii. Ja itsellänikin niitä on jonkin verran väsäiltynä. Mutta olisikos kuitenkin viisaampi, ettei niitä oteta vielä sekoittamaan kuvioita (unohtuvat kuitenkin niin helposti).
Niin ja Ville posti tuli vissiin perille? oliko mitään hyötyä?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Teinpäs tästä oman aiheensa.
Onko muuten väärin olettaa, että jokainen Harria lukuunottamatta olisi osallistumassa, jos on täällä löpissyt?
Osallistua varmaan joo, kenties, ehkä, en tiedä, mutta mukautua en missään nimessä. Borkkiyksikköni eivät 20:n toiselle puolelle mene.syrja kirjoitti: Kyllä Antonkin osallistuu ja mukautuu nykymaailmaan (tai sitten ei).
Onko muuten väärin olettaa, että jokainen Harria lukuunottamatta olisi osallistumassa, jos on täällä löpissyt?
- Sinitähti
- Sinitähti
Mielivaltaisesti muokkasin säännöt uuteen uskoon, näillä mennään mitä nyt on tai sitten ei mennä lainkaan.
Nyt sitten vain listoja suunnittelemaan, katsotaan myöhemmin sopiva päivämäärä milloin listat julkaistaan.
Itse en ainakaan ole laskenut mitään sen varaan että kaikki täällä höpötelleet olisivat osallistumassa liigaan. Ns varmoja osallistujia ovat syrja, Hapid ja minä. Tosin eipä tässä nyt mihinkään suureen osallistujamääriin edes tähdätä, enemmänkin ideana on saada fabaa hieman pyörimään porin seudulla.
Nyt sitten vain listoja suunnittelemaan, katsotaan myöhemmin sopiva päivämäärä milloin listat julkaistaan.
Itse en ainakaan ole laskenut mitään sen varaan että kaikki täällä höpötelleet olisivat osallistumassa liigaan. Ns varmoja osallistujia ovat syrja, Hapid ja minä. Tosin eipä tässä nyt mihinkään suureen osallistujamääriin edes tähdätä, enemmänkin ideana on saada fabaa hieman pyörimään porin seudulla.
Posti saapui perille, en tiedä oliko varsinaista hyötyä mutta sisällöltään kyllä hyvä ja helppo lukuinen kun 7th on pohjalla. Saako kyseisen teoksen laittaa jakoon porin seudulla, ajatellen pelaajia jotka eivät 8th vielä sisäistä täysin?syrja kirjoitti:Niin ja Ville posti tuli vissiin perille? oliko mitään hyötyä?
Kai nyt edes 21 tai hiukan enemmän jopa. Hienoa, että viimeinenkin vastarinta alkaa selvästi murtua. Ja kohta se Antonkin mesoaa täysillä 8 edikan nimiin :). Joo tiedän ettet sitä vielä myönnä mutta katsotaan ja odotellaan....El Capitan kirjoitti: Borkkiyksikköni eivät 20:n toiselle puolelle mene.
Saa laittaa kiertoon jos niistä jollekin on hyötyä. Kannattaa muistaa, että ovat yksinkertaisia tiivistelmiä muutoksista/lisäyksistä. Ja en voi luvata ihan 100% oikeellisuutta. Eli kannattaa varmistaa sääntökirjasta jos jokin asia epäilyttää.Runt kirjoitti: Posti saapui perille, en tiedä oliko varsinaista hyötyä mutta sisällöltään kyllä hyvä ja helppo lukuinen kun 7th on pohjalla. Saako kyseisen teoksen laittaa jakoon porin seudulla, ajatellen pelaajia jotka eivät 8th vielä sisäistä täysin?
Niin ja tuosta brettiritarista tulkitsin, että Raumalta oltaisiin myös tulossa gameihin. Mitenkäs muuten pelit on ajateltu vetäistä läpi? Jokainen sopii itse vastustajan kanssa vai onko ajatuksena pelata aina jossakin tietyssä paikassa? Vai sekä että vai jim? Ja lisäisitkös Ville vaikka kaikki osallistujat myös sitten kootusti tuohon ekaan viestiin.