Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja Runt »

OSALLISTUJAT:Lähettäkää minulle yksityisviestillä armeijanne (ei armeijalistaa) millä olette ottamassa osaa liigaan.
Lisään osallistujat armeijoineen ensimmäiseen viestiin.
Mikäli joku omistaa pelipöydän, maastoa, tilat yms. ja on halukas antamaan ne liigapelaajille käyttöön (tai halukas itse pelaamaan omalla pöydällä) niin ottakaan yhteyttä minuun (mainitkaa vähintään paikkakunta).
Lisään ensimmäiseen viestiin pelaajien kohdalle joilta nämä löytyvät niin jokainen voi lähestyä heitä kohtaan suoraan sopiessa pelejä jolloin välikäsiä ei tarvita.

Porin ulkopuolelta +50km näyttää osaa ottavan ainakin 2 pelaajaa, yritetään näille pelaajille saada mahdollisuuksien mukaan pari peliä per reissu. Jolloin päästään hieman pienemmillä matkakuluilla. Olettaen että pelaajat jaksavat/haluavat pelata pari peliä putkeen. Toki jos joku on halukas Porista matkaamaan esim Raumalle pelaamaan niin sehän on aina positiivista.

Liiga pelit on tarkoitus pelata vähän missä sattuu pelipöytä maaston yms. löytymään.
Itse kuitenkin olen valmis tarjoamaan tilat ja pelipöydän maastot yms. mikäli vastakkain asettuu kaksi pelaajaa joista kummallakaan ei ole resursseja järjestää peliä.
Toki mahdollisuuksien mukaan järjestän pelejä myös pelaajille joilta pelipöydät yms löytyvät mikäli vain se on mahdollista.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

syrja kirjoitti:
El Capitan kirjoitti: Borkkiyksikköni eivät 20:n toiselle puolelle mene.
Kai nyt edes 21 tai hiukan enemmän jopa. Hienoa, että viimeinenkin vastarinta alkaa selvästi murtua.
20 Borkkia maksaa jo sen 300p kilven ja komennon kanssa. Liian hapokasta jo nykyiselläänkin T4 5+ saven ukoksi. Ohan sillä joo 4+ save ampumista vastaan, mutta ei ne kestä yhtään mitään. Voisivat osata tapellakin kun noin paljon palkkaa vaativat.

Kai mää voin tulla kanssa pelaamaan örkeilläni. Emmää haltsuja halluu nostaa kun ovat vähemmissä määrin maalattuja. Wywern + 2 jättiläistä on muutenkin voittajakombo aina. Surkimukset, teihinkin uppoaa neljännes pisteistä suoraan... Hrmhh. 2 400p pelissähän on muuten 600p auki rarelle? Oisko kolmannen jätin paikka mitään? Ai niin, mut ei mul oo. Höh.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Sitten kun listoja julkaistaan. Niin paljastetaanko heti kaikki (itemit, liput, upgradet jne)? Vai kerrotaanko vain yleisesti esim lord xxx pistettä ( ja ehkä että 1 maaginen ase ja 1talismaani), 800 goria full command (ahw) xxx pistettä?

Voisin Anton lainata vaikka parikin jättiä sulle lisää, mutta kun alle 3000p peleissä ei saa olla kuin 2 samaa rarea.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Kaikki vain. Ei me sitä kuitenkaan katsella. Jos katsellaan, niin sitten ei muisteta.

Vähintään kuitenkin kerrotaan se, mitä ukolla näkyy yllä. Jos ottaa Armour of Destinyn tai vastaavan, niin sitten kirjoittaa, että Warboss with HA.
- Sinitähti
Runt

Listoista tosiaan, ajatuksena oli että listat ovat kokonaisuudessaan ittemeitä myöden nähtävillä. Tällä tapaa ei puskaradio kierrä "sillä on semmonen ittemi jne.". Samalla varmistetaan se että jokaisen lista pystytään kokonaisuudessaan tarkistamaan sääntöjen mukaiseksi. Katsotaan vielä miten tuo listojen julkaisu toteutetaan, yksivaihtoehto on että minä julkaisen listani ensimmäisenä ja loput postaavat sen jälkeen listansa minulle ja minä julkaisen loput listat kaikkien saavuttua. Tällä tapaa ei ketään pääse sanomaan että joku on nähnyt muiden listat ennen kuin ne on julkaistu. Toki tällä tapaa kaikki näkevät minun listani ennen oman julkaisia mutta en usko siitä olevan paljoakaan apua muille.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Pistäkää minulle yyveenä ja sanokaa montako pitäisi tulla. Voin sitten heittää listat sellaisinaan foorumille. Olen ulkopuolinen ja neutraali enkä näytä niitä kenellekkään ikinä. Siinä vaiheessa saatte arvioida sitten niitten laillisuuden kun on kaikki ilmoilla.
Kalat meni kotio...
Runt

Taas päivityksiä tehty pelin pisteytyksiin modelien osalta jotka omistavat enemmän kuin 1 woundin. Myös osallistuja lista sai alkunsa.
Anton eikö sinulla ole pelipöytä? Lisätäänkö listaan mukaan niin väki tietää että luoksesi voi tulla pelaamaan pelejä. Ei tarkoita sitä että sinun pitäisi ottaa 2 ulkopuolista pelaajaa pelaamaan luoksesi, vaan lähinnä omia pelejäsi.
Harkkarin ehdoitus passaa itselleni mainiosti.

Armeijalistat:
Nyt kun listoja aloitetaan tekemään niin olisi suotavaa valittavien esineiden yms. kirjoittaa listaan koko nimi lyhenteen sijaan. HoDA ei juurikaan sano kenellekkään mitään mutta Hail of Doom Arrow kertoo jo paljon enemmän.
Toki yleisiä lyhenteitä kuten BSB, FC, gw yms. saa käyttää koska ne ovat kaikkien tiedossa. Tällä pyritään siihen että listojen tarkistaminen on helpompaa henkilöille jotka eivät kaikkien armeijoiden esineitä yms. entuudestaan tunne.
Listojen tarkistuksen suorittavat kaikki vapaaehtoiset yhdessä, täysin omatoimisesti. Toisin sanoen jos löydät toisen listasta virheen niin mainitse asiasta, mikäli listojen tarkastaminen ei jotakuta kiinnosta ei sitä pakko ole tehdä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jooh, ohan mulla. Laitoin itse tuonne listaasi lukemaan.
- Sinitähti
syrja

Joo Hartsalle vaan listat, eipä sitten kenestäkään tunnu epäreilulta tms. Hmm...pidetäänkös sitten muuten tuo pisteytys sääntöjen mukaisena. Eli pisteitä tulee vain täysin tuhotuista yksiköistä, lipuista se 25p ja kenu+bsb bonus 100p. Toisaalta tuo ekstra pojot multi w tyypeiltä tuo hieman miten sanois epäreiluutta. Otetaanpas esimerkki, jos tapan 40:stä swordmanista 39= en saa pistettäkään, Mutta jos minulta 6 minotaurin yksiköstä tapetaan 3 niin yksiköstä saa silloin puolet pisteistä (n. 180p). Sama pätee muihinkin monstrous infartyyn/cavalryyn. Eli jos halutaan, että multi w tyypeistä tulee ekstra pojoja niin koskisikos pelkästään charaktereja? Vaihtoehtoisesti jos halutaan, että saadaan lisäpojoja jostakin. Niin sitten kaikista yksiköistä saa sen puolikkaat niinkuin 7:ssa. Ja silloin varmaan myös pelinlopussa pakenevista tulisi pisteet. Vai mennäänkö nyt puhtaasti kasia?
Ajatuksena ihan hyvä, mutta tosiaan onko se sitten reilua/tasapuolista jos joku mörkö ja yksikkö tappelee ja toinen saa pisteitä jos onnistuu tekemään 5w (esim tuosta puumiehestä n 240p) ja vastaavasti vaikka mörkö niputtais 100 ukkoo niin se ei ole minkään arvoista, jos se 101:n jää henkiin.
Runt

Tarkennetaan:8th:n säännöistä poiketen ei yksikköä tarvitse kokonaan, pisteiksi lasketaan kaikki mitä toiselta saadaan poistettua kentältä. Toisin sanoen yhdenkkin ukon poistaminen unitista tuottaa pisteitä. 40 x Sworman boxista jos 1 kuolee niin pistietä kertyy silloin 6.pts.
Toki jos jollain on järkevämpi pisteytystapa mielessä liigaa ajatellen niin kertokaa toki. Mielestäni on kuitenkin reilua että jokaisesta taposta saa pisteet.
syrja

just, käsitin ensin et koskisi vain multiw tyyppejä. Sopinee tuokin. Kertokaahan muutkin kommentteja.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jaa-a, että jokaisesta taposta pitäisi pisteitä jaella? Riittääkö mun matikantaito?

Mikä vika puolissa pisteissä on puoleksi tuhotuista yksiköistä? Tai puoliksi tapetuissa möröissä ja sankareissa? Ei tuossa tavassa mitään vikaa ole, mutta kestää kauemmin laskea se lopullinen saldo. Ei voi vain naputella muutamaa lukua, painaa yhtä kuin näppäintä ja voila.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

hajanaisia pisteitä? Ok tartteepi ottaa muistiin pano vehkeitä mukaan ja tänne raumalle tulo ei välttämättä ole hyvä idea, tilaa ei nimittäin ole.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

No niin alkaa varmaan osallistujat ja sääntö sydeemit olla hiljalleen selvillä. Kai ManAtArms huomasit ilmoittaa varmistustiedot Villelle? Jos joku vielä tietää jonkun ketä haluaisi osallistua niin varmistukset riprap, et päästään aloittelemaan. Ja nopealla aikataululla julkaisemaan army listoja. Sopiikos väelle, että jo mahdollisesti tulevana sunnuntaina olisi listojen viimeinen jättöpäivä? Vai haluatteko odottaa tuonne miittiin asti, joskos sieltä vielä joku innostuisi? Itse olisin kyllä valmis polkaisemaan hommaa käyntiin ettei turhia venyisi. Eli lyöppäs sinä Ville jotain takaraja päivää ilmoille, Kun olet tämän homman polkaissut käyntiinkin.
Runt

Päivämäärää on lyöty lukkoon nyt 12.6.11 eli tulevana sunnuntaina listat pitäisi löytyä Harkkarilta.
Kuten syrjä jo mainitsikin niin laittakaan sanaa kiertämään mikäli halukkaita osallistujia vielä mukaan löytyy!
Osallistujia olemme saaneet nyt mukavat 6.kpl jolloin pelejä kertyy 5/pelaaja.
Pelipaikkojakin löytyy se 3.kpl joten asiat ovat hyvällä mallilla mielestäni.
Nopealla matikalla laskettuna riittäisi jos jokainen järjestää kotonaan 1 pelin missä itse ei ole osallisena?
Nyt kun liiga starttaa listojen tarkistamisen jälkeen niin toivoisin ilmoituksia koska pelejä pelataan ja missä. Katsojia tässä ajattelen sekä lisäsääntötietämystä pöydän laidalle niin ja toki toisten taktiikoita katsomaan.
1.5 viikon sisään on nyt tullut pelattua 4 faba peliä joista 3 peliä 8th:n säännöillä, näiden testi pelien pohjalta pysytellään nykyisessä pisteytys menetelmässä.
Runt

Tupla postauksella mennään. Kertokaa toki jos tuo 12.6.11 deadline on liian tiukka?
Omalta osaltani aikataulu tulee olemaan todella tiukka, eli itse mielelläni sitä siirtäisin deadlinen 15.6.11 mutta mikäli kaikki muutkin tuohon 12.6 mennessä ehtivät niin pakko kait se on itsekkin.

PS:Liigaan ei ole tulemista jollei sotapartaa löydy! Empiren joukot tökkivät ilkeästi siloposkisten poikien muovisotilaita hilpareillaan kohti pöydän reunaa.
syrja

Ei kai se niin päivän päälle ole. Itselle riittää kyllä tuo 12 pv. Mutta jos menee liian tiukille, niin kai nyt joustoa muutamalla pv:llä suodaan. Itsellä kyllä lista kutakuinkin valmis, Parin eri vaihtoehdon kanssa vielä pähkäilen....minoja vai paaaljon minoja....hmmm. Harmi ettei niitä ole niin paljon, että sais tehtyä horden:) Ja proksyilemaan en halua nyt lähteä, kun armeija on muuten niin valmiissa ja yhtenäisessä maalauslinjassa. Ois se vaan komee näky 18 raivoavaa minotauria.
Anton epäreiluna 8edikka fanaatikkona tekee kuitenkin peikoista sellaisen ja voi sitä oksennusten määrää(isohko hymiö). Niissä hapoissa sulaa komeesti isotkin panssarit. Hitto, kun ne peikot on niin paljon halvempia ja ottivat pirut ne pois uudesta petokirjasta....
Runt

Itse myös yritän empirelle tehdä muutoksia maan ja taivaan väliltä, mikään ei vain tunnu sopivalta omaan käteen paitsi liiga-parta.
Ainoat pätevät valinnat mitä listasta löytyy ovat 2 x Arch Lector whit war altar...
Eipä ole ennen tuollaista kokoonpanoa tullutkaan peluutettua, mutta on se sentään niin häijy että kerran elämässä pitää kokeilla.
Ei kai tässä muuta kuin partaa kasvattamaan.
syrja

Ja luonnollisesti tupla tankki....
Runt

Tupla tankki Hmm... Kaapista löytyy vain yksi mutta eiköhän sitä base jostain keksitä ja asetella siihen tuollainen FoW saksalainen telaketjuihme. Kaupanpäälle saadaan mastokuviointikin, olihan se niin että siitä sai +1 coverin? Jos ei ollut niin pitänee muokata liigan sääntöjä uudelle pohjalle.

Minotaureista tulikin mieleen että olisi se 18 pirullinen näky kentän laidalla. Toisaalta eipä tarvitsisi miettiä mistä pisteet lähtee hakemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”