Best Miniature of Pori II

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Gerazu

Re: Best Miniature of Pori II

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Sääntö #4: Ei palkata palkkamaalaria
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Konffauksesta sen verran, että puolustelen omaa baseani sillä, että figun ollessa edikkaa 2(?), on sen valutaso ja yksityiskohdat perseestä. Näin yksinkertaisesti sanottuna.

Eikä se mua haittaa vaikka pistäisi kuvan Iltasanomiin, kunhan on itse maalannut figun tätä kisaa varten.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Geratsu kirjoitti:Sääntö #4: Ei palkata palkkamaalaria
Jos tuo sääntö erikseen tarvitaan niin menee kyllä Poriin lopullisesti usko :D
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Joo eikai tässä sen kummempia sääntöjä ole, muuta kuin tuo deadline. Konffatkoon tai maalatkoon kuka mitä haluaa, vaikka pikkukivestä leppäkertun. (Toivottavasti en paljastanut kenekään ideaa nyt)

Mitä palkkamaalareihin tulee, otan tilauksia vastaan ;) (Hinta korvaa laadun)
Kalat meni kotio...
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

En kyllä lähtisi laittamaan liikaa painoarvoa mahdollisille konversioille. Vaikka oma figuni koostuukin toistaiseksi kolmen eri figuboksin osista, niin ei sille pidä antaa etulyöntiasemaa niiden konversioiden takia. Eli aivan sama vaikka olisitkin laittanut haltiallesi kolmannen rinnan ja piiskan, jotta se olisi Slaaneshin kolmirintainen papitar, tai sitten nappaat figun suoraan blisteristä maaleihin, niin samalla viivalla ne molemmat ovat arvostelutilanteessa.
harkkari

Joo ei tuo konvertointikaan mikään ongelma ole, se on melkeinpä lempipuuhaani ja koko figuvarastoni olen melkein hankkinut konvertointia ajatellen ja usein lyönkin useista sprueista matskua noihin ukkoihin. Ihmisiä tosin lähinnä olen väsäillyt. Mordheimiin ja erilaisiin ropeihin ukoiksi. Kuitenkin nyt kun tuota warmachinea aloittelee ja sitä rataa, niin haluaisi melkein sellaisen tirvaista maaleihin. Kyrsii vaan jos konversiot on se sitten joka ratkaisee. Pitää alkaa vääntään jotain kahdeksantissistä khornen kääpiöruhtinasta.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Ei kai niistä conversioista nyt voi ylimääräistä stressiä ottaa. Sama pisteytys se on kaikille.

Voisi tietysti viilata pilkkua, että tämähän on bestis mini of pori eikä bestis maalaus of pori ;) Mutta siis eiköhän se maalaus ole joka tapauksessa se pääasia ja oikeesti nyt koska muka paskasti maalattu conversio voittaisi kunnollisen maalauksen.

Mut jos joku riemuidiootti haluaa, että conversiot kielletään, niin minen välttämättä sitten kyllä pysty osallistumaan en mä osaa olla twiikkaamatta figuja :D

Teen kohta kiusallani figuksi pelkän kultaisen patsaan ja teen sille niin eeppisen basen, että se voittaa kaikki.... joojustheihei
Antrax

Pitää se basekin maalaa, ja näyttävän kullan maalaminen on sekin yllättävän haastavaa.
Spoonyone
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Ei konversioista pitäisi mitään haittaa tosiaankaan olla. Figun ideaahan ne yleensä ovat parantamassa kun miniatyyrivalmistajat eivät vain osaa tehdä täsmälleen sellaisia hirvityksiä kuin mitä kansa vaatii. Pitänee vaikka järjestää oma kisansa pelkästään konvertoinnille, niin saadaan antaa satikutia oikein isän kädestä kaiken maailman wet-blendauksille, jos joku yrittää moisella repiä pojoja.

En sitten tarkoittanut tuossa Slaaneshin papitar vs. blisterin figu -esimerkissäni ketään ketjuun postaajaa, vaikka sanavalintani sellaisen vaikutelman saattoikin antaa.
Antrax

Jei. Konversiokisa. Kunhan sitä ei tartte maalata. Eipä pääse maalausjälki vaikuttamaan asiaan.

no olkoon, vitsinä heitin.
Spoonyone
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

harkkari kirjoitti:Ai konffiako tässä eniten katsotaan?
Häh? Mitä? Eih, ei ei. Sanoinko minä noin? Ihan sitä maalausta minä yritin painottaa, että sitä me katsotaan eniten kuitenkin ja oli ukko miten tahansa konvattu tai vaikka green stuffista tehty, niin se maalaus senkin kykenee pilaamaan. Tuliko nyt selvästi sanottua? Ei jäänyt mikään pimentoon?

Mutta kuten Petteri sanoi, tämänhän pitäisi olla parhaimman miniatyyrin etsintä. Ei smoothimpien blendien. Kyllä sitä konversiostakin voi pisteitä saada vaikka maalaus onkin varmasti loppujen lopuksi se, jolla on eniten sanomista asiaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
harkkari

Joo toki toki, aloitin koko jauhannan puoliksi piruiluna. Ei minulla ollut mitään harhaluuloja kilpailun luonteesta. Toki tuon Capun kommentin ymmärsin väärin alunperin. En missään nimessä soisi silti sitä, että konvertointi kielletään, peljästyin vain suuresti sitä jos Porin figukulttuuripiirit arvostaa vain konvertointia yli maalauksen. Ensimmäinenhän lienee kuitenkin niistä kahdesta se helpompi toteuttaa hyvin, paitsi jos puhutaan ihan sculptauksesta, mikä lieneekin järjettömän vaikeaa. Tai mistäpä minä sen tietäisin, itsellä noita konversioita on nurkat väärällään ilman maalipintaa. Siitä tuo johtopäätös. Tästähän voidaan kymmenen vuodens sisään, kun porissa on satapäinen porin figuttajat ry, järjestää vaikka kymmenen eri figuilun alalajiin liittyvää kisailua. Vaikka peräti best base of pori 2020, tai kunnianhimoinen best undercoat of pori. Mutta nyt vedetään vaan hyvin yksinkertaisesti best miniature of pori. Eipä se jätä paljon selittelynvaraa.
Kalat meni kotio...
Antrax

Sodassa ja figuilussa on kaikki sallittua. Varsinkin figusotailussa. Rakkaudesta emme tiedä mitään.
Spoonyone
harkkari

Antrax kirjoitti:Rakkaudesta emme tiedä mitään.
Paitsi rakkaudesta figuiluun.
Kalat meni kotio...
Antrax

harkkari kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Rakkaudesta emme tiedä mitään.
Paitsi rakkaudesta figuiluun.
Totta turiset
Spoonyone
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Menin sitten sössimään tuon "kisafiguni" siinä määrin että sillä ei taideta ainakaan osaa ottaa. Yritetään kaivaa kaapista kuitenkin jokin suht tuore tuotos ja mahdollisesti korjailen sitä, eli jatkan jolloin kyseessä on taas "uusi" figu jolla otetaan osaa tähän. Osallistuminen kunniaan maalaustasosta riippumatta.
Mitenkäs joko muilla alkaa figut olemaan maaleissa?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Antrax

Onhan se. Ketuttaa vain että osa siitä jäi niin huono jälki.

Mites muuten tuo deadline? Kuun kolme vikaa päivää olen toivon mukaan Conissa, niin kuin varmaan moni muukin. Otetaanko arvostelu käyntiin ennen vai jälkeen?
Spoonyone
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo eiköhän tuo minunkin ala valmis olemaan. On nyt ollut kaapissa jonkin aikaa "kypsymässä", katotaan hienosäädetäänkö sitä vielä, tuskimpa. Kameraa tarvis alkaa virittelemään kunhan jaksaa/ehtii
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Omani odottelee Tampereelle Porissa olevaa Spreitä. Metallin minä mielelläni spreijasin ennen maalauksen aloittamista. Jos ihan älyttömän kiirus tulee tämän homman kanssa, niin sitten pitää tehdä kuten Ville ja ottaa joku hetki sitten maalattu ukko, johon mennään hailaitit sun muut tekemään.

Niih, mitenhän se Deadlinen kanssa sitten käy kun itsekin olen siellä palloilemassa. Sinne menevien pitää ainakin laittaa etuajassa se kuva minulle, mutta mitenhän se aiheen tänne laittaminen ajoillaan onnistuu? Menikö Coni toisen kuun puolelle? Eihän se mene. 29-31.7:hän tuo ihana vuoden hetki onkin. Ei minusta sitä tarvitse siirtää, kuva-arvostelun meillä tästä on.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Minä mistään hailaiteista ole mitään puhunut, perusväreillä mennään. Varjostukset ja korostukset tulevat luonnostaan vai miten se oli. Rumaa jälkeä on siis tulossa mutta mennään niillä taidoilla mitkä on minulle luoja suonut, mora pysyy paremmin kädettä kuin tuo suti.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”