Infinityn demotusta tarjolla kesällä

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

Re: Infinityn demotusta tarjolla kesällä

Viesti Kirjoittaja harkkari »

www.infinitythegame.com

Sieltä löytyy etusivulta infinity army tms. Tässä suora linkki vielä. http://infinitythegame.com/dt_army/
Kalat meni kotio...
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Saatiin Geratsun kanssa pelattua harkka-matsi, joka oli aika tiukka vaikka eka peli hänelle olikin. Lopussa kostautui hieman modelien vähyys, eli karkuun lähtö. Expaa ja pelituntumaa ropisi varmasti kummallekkin.
Soi viulu
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Sniperi toimi hyvin, invincible oli nimensä veroinen.... Oniwaban olisi luultavasti halunnut chargeta vasta veteraaniin ja guilan odotti oikeaa hetkeä tappaa. Jota ei tullut. Hyvä peli silti oli
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Heitän tämän tänne vaikkei demotukseen mitenkään kuulu, siirtäkää jos koette tarpeelliseksi.

Tässä kun on aikaa liikaa lomailun ohessa niin sitä ehtii jopa hieman liikaakin syventyä itse peliin.
Nyt ollaan sen verran syvennetty että pelikenttää suunnitellaan, mutta mitat pitäisi saada sopiviin suhteisiin. Muutamat pelitekniset asiat askarruttavat myös käytäntöä silmällä pitäen.

-Mikä on isoin base-koko Infinityssä? Onhan se mukavaa että isommatkin robotit mahtuvat oviaukoista sisään, jos mahtuvat.
-Käsittääkseni Infinityssä liikutaan normaalin liikkeen verran liikuttiin sitten portaita johon voi pysähtyä, tai pystysuoria tikkaita pitkin? Yritetään minimoida miehien pysäköinti puoleen väliin tikapuita maastoa tehdessä. Toki pysyyhän ne seinässä kivasti pikaliiman avulla jos ei muuten.
-Robotit (ainakin osa niistä) pystyy kävelemään pystysuoria seiniä ylöspäin, miten normaalien sotilaiden laita?

Suunnitelmissa on tehdä jotain tähän suuntaan http://www.infinitythegame.com/forum/ar ... -2548.html
Tarkoitus on tehdä maastosta suhteellisen yksinkertaista, jolloin rakentaminen on helppoa ja nopeaa sekä nappuloiden liikuttaminen helppoa.
Rakennusten lisäksi tulee irtoroinaa kuten betoniporsaita yms. jotka antavat suojaa.

Sitten loppuun voisikin heittää ihan yleisiä kysymyksiä Porilaisille pelaajille, niin tiedetään hieman millainen kenttä/maasto miellyttää.
-Pitääkö rakennuksiin mielestänne päästä sisälle? Ei välttämättä kaikkiin mutta tuo pelikentälle lisää tilaa hyvässä mielessä.
-Moniko tasoinen (korkeustasoja eli kerroksia ns) kentän pitäisi olla jotta se on mielekäs pelata? Vähintään kaksi (1=Maataso, 2=Yksi kerroksinen rakennus) jolloin saadaan korkeuserojen tuoma lisä elementti käyttöön. Kolme kerrosta on täysin riittävä (1=Maataso, 2=Yksi kerroksinen rakennus, 3=Kaksi kerroksinen rakennus) ja tuo jo paljon lisäelementtejä peliin mutta ei hankaloita itse pelaamista vielä liikaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Ainoa mihin voin vastata: Kiipeeminen yhen kerroksen on short movement (puol order).
Jeijo

Joo noita voi pelata vähän miten sovitaan. Kiipeämiseen on oma skilli, mutta sopii mielestäni juurkin jotain hankalampaa seinää kiivetessä, ehkei muitenkaan ihan pystysuoraa ellei ole jotain mihin tarttua.

3 eri korkeus tasoa ja jotain nidden välillä toimii hyvin, mutta niitä korkeimpia riittää varmaan ihan joku 2-4.

Taloihin ei tarvitse päästä aina sisälle, mutta jos pääsee niin olisi sellanen helposti pelattava tila, eli modelit sopivat sinne ja mahdollisiin ikkunoihin pääsee ampumaan yms.

Tagien eli sojen robojen ei tarvitse kaikkiall epäästäkkään, 40mm baseilla ovat niinkuin esim dogwarrior, mutta erinäiset raajat voivat ylettyä pidemmällekkin.

Pelissä on myös tietyillä yksiköillä mahdollista tuhota seiniä tai tehdä niihin reikiä, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kaipa sellainenkin mahis olis. Pahviläpyskäkin sen varmaan ajaa...
Soi viulu
Runt

Kiitoksia vastauksista.
Climbing skillin tuossa juuri lukaisinkin läpi (half first MV value), jos nyt oikein muistan. Tosin peliteknisesti ajateltuna tuo 1 kerros toimii paremmin kuin puolikas MV arvo. Toki jos soveltaa tikkaissa 1 kerroksen liikettä ja seinää pitkin tuota sääntökirjan menetelmää niin ollaan vahvoilla.
Kerros kokeudeksi olen ajatellut 30-40mm, luultavasti tuo 40mm toteutuu jolloin figut mahtuvat sisätiloihin. Jos ei mahdu niin ne korvataan väliaikaisesti tyhjällä basella.
Sisätiloihin puolestaan ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin väliseinät, kaikki muu ylimääräinen irtaimisto jätetään pois laskuista. Toki ikkuna tai kaksi on aina paikallaan ja mahdollisesti myös jokunen granaatin aiheuttama reikä seinässä. Seinien tuhoutuminen toteutetaan luultavasti jollain merkillä, joka tarkoittaa että seinä on tuhoutunut. Menee liikaa askartelun/suunnittelun puolelle jos alkaa miettimään elementeistä kasattavaa taloa/maastoa.

Loppuun tulikin mieleen että meneekö tuo kiipeäminen jopa täysin kirjoittamani mukaan sääntökirjan perusteella? Climbing sääntö kuulostaisi muutoin hieman turhalta jos rappusia pitkin mentäisiin samaan tapaan...
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Kuulostaa hyvältä tuo kenttäsuunnittelu. Mielestäni 3 kerrosta on ihan hyvä, mutta tosiaan ei kaikkien tarvitse olla eikä haittaa ole vaikka joku kohta olisi korkeampikin. Meillähän tuota Necromundamaastoa on yllin kyllin, eli keskittyisin nimenomaan talojen tekemiseen ennemmin kuin tuollaisen platform hommelin. Niitä voi sitten hyvin yhdistellä kun sekoitellaan vähän pelipöytiä ja maastoja.

Hienoa että Geratsukin sai kunnon pelikosketuksen jo infinityyn. Pitääpi itsekin haastaa uusia kun saa mahdollisuuden. Kiva olisi kokeilla joskus sitä Hakkeriakin meinaan oikeasti.
Kalat meni kotio...
harkkari

Tuplapostaukset kunniaan, otin tuola infinityn threadista parit kuvat kentistä.

Tää oli joku ulkomaalaisten esimerkkikenttä.
Kuva

Tälläinen oli jonkun suomalaisen tekemä. Ei nyt kenttä mutta rakennuksia kuitenkin.
Kuva

Sitten pari kuvaa noista minun Necromundamaastoista kun ovat kokonaisuudessaan kasattuna. Pelattiin tuota jonkunlaisen öljynporauslauttana tms kompleksina. Kuva
Kuva

Tosiaan sitä LOSia pitäisi aika lailla saada poikki, muuten tulee tylsät pelit, kuten se meidän demo ehkä oli. Noissa necromaastoissa on juuri se huono, että sitä lossia ei suoranaisesti peitetä, että pitää sitten sopia että talon tai tornin yms. läpi ei nää.
Kalat meni kotio...
Runt

Päädytään varmaankin hieman selkeämpään/pelkistetympään kenttään/maastoon, mitä tuo "ulkomaalaisten" on. "Suomalaisen" tekemät talot näyttivät puolestaan hyviltä, selkeytensä puolesta (tekemistä näissäkin riittää). Mieluiten kuitenkin tekisin talot yms 40mm solimate-leystä (kerros korkeus myös 40mm), jolloin olisi helppo tehdä elementeistä taloja. Pitää vain hieman miettiä miten toteutus tapahtuu, eri kerroksissa kun pitää olla lattiat, ikkunat yms. eiköhän jokin fiksu ratkaisu tähänkin saada aikaiseksi.
Mietityttää hieman tuossa toteuttamisessa kerrosten välillä liikkuminen, joka kohtaan kun ei haluaisi tikkaita pistää. Tällä hetkellä harkitsen "irtorappusia" joita voisi sijoitella minne haluaa maastoa asetellessa kentälle.

Sitten vain sääntöjä kaikki lukemaan niin saadaan pelit rullaamaan.
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Kaskas, täällähän on äijät innostuneet oikeen kunnolla :D noo, mua pitää vielä vähän odotella, tosin noi maastojen ekat palat ovat olleet kyllä aika messeviä. Muuten, jos joku osais neuvoa mulle jonkun tavan tehdä viidakkoteemaisen pelikentän pöydän, siis tarkoitan vain itse pöytää eli aluskasvillisuus jne., rakennuksien teemat alkaa olla jo melko selkeenä. ;D tosin niistäkin saattaa haistaa vahvasti CoD: Black Opsin, vaikka varsinaisesti tarkoitus ei ollut lähteä kopioimaan...
Jeijo

En tiedä kuinka hyvin soveltuu, mutta RTV:llä ja varmaan Honkkarista halvemmalla löytyy sellasia parveke/pihamattoja.
Katselin sellasta vihreetä tasaista, jossa oli seassa vähän heinän keltaista ja harmaata. Kuvittelisin että toimisis hyvin kun oli kuitenkin sen verran tasaista. Toisella puolella sellasia pieniä vihreitä nystyröitä jotka voi leikata pois jos haluaa.

http://www.beranger.fi/TERASSIMATTO.JPG

Tuollaista, ja väri toi vihreä.

Edit: Mattoon myös varmaan tarttuu helposti erilaiset aluskasvillisuudet.
Soi viulu
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Tuli tuosta "ulkomaalaisten esimerkistä" yksi foorumiketju väkisinkin mieleen. En tiedä mitä tykkäätte tuollaisista paperimaastoista, mutta täällä niitä olisi kilokaupalla ilmaiseksi, kun tuo tyyppi niitä innolla väkertää.
harkkari

Loistavaa matskua tuo paperimies tehnyt. Pitääpi pistää printtaillen jossain välissä.
Kalat meni kotio...
Runt

"Paperimaastosta" en juurikaan itse perusta mutta eipä tuota halvemmalla tai helpommalla ainakaan parempaa maastoa saa. Kartonki tai joku muu hieman kovempi materiaali lienee paikallaan jonka päälle liimaa itse tulostuspaperin. Hienoa että joku on jaksanut nähdä hieman vaivaa ja jakaa avokätisesti saavutukset muiden harrastajien kanssa. Pitänee laittaa harkintaan ja ottaa yhteyttä M-realiin jonka jälkeen harkita taas uudelleen...
Runt

Hiljaisena kun ei mitenkään malta olla niin kirjoitellaan taas.
Kun on nuo SWC pisteet, niin miten näiden kanssa menetellään? Armeijahan saa jokaista 50 pistettä kohdin +1SWC:n, jos siis sotilaan tiedoissa SWC sarakkeessa lukee SWC:1 niin maksaako sotilas normaalin pistemäärän lisäksi 1 SWC pisteen? Vai saako SWC pisteen jos kyseisen sotilaan ottaa listaan?
Itse veikkailen että maksaa, mutta kun ei varmaa tietoa ole sääntiksestä löytynyt niin pitänee kysyä.
En myöskään aivan varmaksi kaikkien sotilaideni arvoja löytänyt "Infinitygames --> Dowloads --> Army list" joten onko jotain muuta paikkaa mistä tietoja mahdollisesti löytyisi? Samaiselta sivustolta muistaakseni jonkinlaiset pistearvot tai pikemminkin "Cost" arvot löysin.
Kyseessä seuraavat:
Hassassin Muyib (Rifle + Light Shotgun) Cost=25
Hassassin Lasiq (Viral Sniper Rifle) Cost=29

Joko uusi demopeli on suunnitteilla? Hankkii tämä sääntöjen opettelu olla vähän tahmeaa näin kirjallisessa muodossa, varsinkin tietokoneen näytöltä luettaessa.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Jos option SWC sarakkeessa lukee jotain, vähennetään armeijan käytettävissä olevista SWC:stä kyseinen luku. Poikkeuksena joidenkin luutnanttioptioiden kohdalla lukee +1, jolloin pooli kasvaakin yhdellä.

Armylist: PDF-tiedosto sisältää ainoastaan perusssääntökirjan yksiköt, Lisää löytyy Human Sphere -laajennoksesta. Voidaan yhdistellä keskenään, mutta HS:n yksiköt käyttävät tietenkin jonkin verran erikoissääntöjä, joita löytyy ainoastaan HS:n sääntöosiosta.
harkkari

Tuolla armybuilderilla voi hyvin tarkistaa ukkojensa tarkat pisteet sun muut. Sen linkki löytyy tästäkin threadista varmaan pariinkin otteeseen.
Kalat meni kotio...
Runt

(172.p/2.5S WC) Tuollaisia tuloksia saatiin armybuilderin avulla. Täysin vastaavia en kuitenkaan tuolta listasta löytänyt joten sovellettiin seuraavasti:
Hassassin Muyib (Rifle + Light Shotgun) --> Muyib (minelayer) Rifle + Light Shotgun, D.E.P. Viral Mines
Hassassin Fiday (Rifle + Light Shotgun)--> Fiday Rifle + Light Shotgun, Smoge Granades

Ei varmaankaan paljoa mennä metsään näillä sovelluksilla.
Jeijo

Yleensä jos on enemmän roippeita tms tulut mukaan niin se on uudempi ja korvaa vanhemmat tiedot uggelista.
Soi viulu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”