Warmachine / Hordes , kiinnostusta?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Warmachine / Hordes , kiinnostusta?
Tuossa pelissähän on sääntöjen puitteissa aika tarkat ne basejen koot, että koita nyt Capu keksiä joku patentti sitten, ettei tarvi lähteä arpomaan peliin sopimattomien basejen kanssa. Line of sightit ja se figun volyymi katotaan siitä basesta. Teet vaikka jotkut pyöreet mihin ne neliöt menee magneetilla kiinni tai jotain. Tai heität sinitarralla kiinni niihin oikeisiin alustoihin kun pelaat hordeasia.
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jooh, vähän pelkäsinkin, että voi olla ongelmia basen kanssa. Magneetteja mie en ossaa käsitellä tai jaksa alkaa niin monelle ukolle laittelemaan, että vissiin sitten äijä vain lätkäistään basen päälle ilman mitään senkummoisempia juttuja.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Pitää itsekin alkaa laittaa Skornen mörrejä maaleihin heti kun vain saan ison kasan maaleja Maelstromilta. Miksiköhän sitä ei tullut eilen napattua skornelaisten armeijakirjaa samaan lähetykseen, vaikka kävin ties miten monesti katsomassa kyseisen faktion nappeja...
Oma jengini koostuu tällä hetkellä aloitusboksista ja parista blisteristä. Aloitusboksin figujen kokoaminen oikeaoppisesti on tosin melkoista salatiedettä, varsinkin titaanin kohdalla. Pariin kertaan se on lyöty pöydänkulmaan ja yritetty koota uudestaan, jos olisi vaikka parempi onni seuraavalla kerralla. Omistan myös fluffisyistä Hordesin pari Mk1-sääntökirjaa.
Oma jengini koostuu tällä hetkellä aloitusboksista ja parista blisteristä. Aloitusboksin figujen kokoaminen oikeaoppisesti on tosin melkoista salatiedettä, varsinkin titaanin kohdalla. Pariin kertaan se on lyöty pöydänkulmaan ja yritetty koota uudestaan, jos olisi vaikka parempi onni seuraavalla kerralla. Omistan myös fluffisyistä Hordesin pari Mk1-sääntökirjaa.
Oho, en ollutkaan huomannut tätä ketjua. MUllakin löytyy Cryx armeijan alkua. Parit Bonejackitkin jo maaleissa. Tosiaan olisi hienoa jos esim. Jackal voisi demotusta järjestää!
Soi viulu
Cygnar porukka saapui viimein postista. Koskas väki pääsisi testailemaan kyseistä peliä ja samalla hieman opastamaan/opettelemaan sääntöjä pelaamisen ohessa? Toisin sanoen löytyykö halukkaita pelaajia. Figut eivät itselläni ole maaleissa eivätkä vielä edes kasattuina ja sääntökirjaa on sen verran raotettu että ollaan se saatu päällystettyä joten lähes täysin 0:sta lähden liikkeelle.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Voisi Skornen poikia jo pikku hiljaa ulkoiluttaakin, armeijakirjakin saapui viime perjantaina ihmeteltäväksi. En ole tosin ehtinyt kovinkaan paljoa laittaa figuja parkettikuntoon kun on pitänyt maalauskisan figun kanssa sählätä. Pari pahinta tapausta on sentään jo lipputankoja vaille koottuina.
Kannattaa varmaankin ensimmäiseksi heittää saman pelijärjestelmän poppoot toistensa kurkkuihin kiinni. Pelin opettelu saattaa nimittäin olla aika kimuranttia aloittelijoille, jos pitää sekä WM:n että Hordesin sääntöjä tulkita samaan aikaan. Enkä muutenkaan vielä omista Hordesin MkII-sääntistä kun Boostepissa tai Maelstromissa ei ole moisia hyllyssä, ei ainakaan kovakantisena, jollaisena omani haluan. Sehän ei estä minua tulemasta katsomoon huutelemaan, resurssisysteemit kun taitavat vain lähinnä olla ne suurimmat erot Hordesin ja WM:n välillä.
Kannattaa varmaankin ensimmäiseksi heittää saman pelijärjestelmän poppoot toistensa kurkkuihin kiinni. Pelin opettelu saattaa nimittäin olla aika kimuranttia aloittelijoille, jos pitää sekä WM:n että Hordesin sääntöjä tulkita samaan aikaan. Enkä muutenkaan vielä omista Hordesin MkII-sääntistä kun Boostepissa tai Maelstromissa ei ole moisia hyllyssä, ei ainakaan kovakantisena, jollaisena omani haluan. Sehän ei estä minua tulemasta katsomoon huutelemaan, resurssisysteemit kun taitavat vain lähinnä olla ne suurimmat erot Hordesin ja WM:n välillä.
Osa munkin Cryxeistä saapui, saan kokoon 15/16 pogon jengin. Maaleissa on muutamat napit.
Soi viulu
Joo Jeijon kanssahan meillä oli sopimus, että pelaamme vasta maalatuilla armeijoilla. Olen valmis tästä lipsumaan kyllä, sikäli mikäli se tulee tarpeelliseksi. Tosin hieman nihkeällä fiiliksellä. Ukkojahan on vain muutama. Luulisi ne saavan maaliinkin. Itsellä on tuo tasan 25 pongoa hankittuna, mutta ukot palasina ja ilman maalia. Aloitan kyllä niitä pian ja varmaan teen kisafigunikin niistä, ei jaksa hieroa nyt tolkuttomasti jotain hyödytöntä showcase figua. Tosin mitä nyt noita kommentteja listastani olen tulkinnut, niin aika torso lista se on :) Nooh, ehkäpä se siitä lähtee eteenpäin, kun otetaan käkeen jonkun aikaa.
Kalat meni kotio...
Tuskimpa kauheasti vaikuttaa alussa mitä kummallakin on, Khador saattaapi olla jopa aika ystävällinen aloittelijalle. Hauskuus ja oppiminen siinä etusijalle ettei mee heti kauheeks kilpavarusteluks :D
Soi viulu
Joo toki toki kokeillaan vaan aluksi. Hienojen figujen perässä tässä ollaan. Katsoo sitten jos jossain vaiheessa saa tehtyä jonkun ultimate listan.
Kalat meni kotio...
Itselläni figut tällä hetkellä kasattuina ja tänään pitäisi pohjamaalia vedellä pintaan sekä mahdollisesti jotain lisä väriä myös. Pisteissä en ole armeijan kokoa vielä laskenut mutta ei niitä paljoa ole.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Laitetanpa tännekin sitten viestiä, eli olen NYT Ulvilassa (Friitala, Kanervankuja) ja tätä riemua jatkuu ensin Jazzien loppuun, jonka jälkeen käväisen Espoossa ja sitten taas takaisin. :-) Mukana on kasa maalaamattomia peikkoja, maalauskamat ja innostus pelata Hordes / War Machineä millä pisterajoilla tahansa...
Olen lomalla ja sen vuoksi haahuilen huonosti netissä, joten minut tavoittaa parhaiten viestillä tai soitolla numerosta 040 5677 923.
Terveisin,
Marko Sysipuro
Olen lomalla ja sen vuoksi haahuilen huonosti netissä, joten minut tavoittaa parhaiten viestillä tai soitolla numerosta 040 5677 923.
Terveisin,
Marko Sysipuro
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
And either way, I lose"
Noniin. Saatinpa ekat kokeilupelit pelailtua. Dru Perimin hyvällä opastuksella otettiin matsia. Jeijon kanssa molemmat koitettiin vuorollamme häntä vastaan. Turpiin tuli yllättäen molemmille. Pitää kyllä sanoa että hyvä peli tämä on, jäi meinaan aikas kova hinku päästä pelaamaan pian uudestaan. Odottelen innolla että tyypit saa ukkoja sen verran kasaan että päästään kokeilemaan, voitte puolestani unohtaa kaikki maalauspakot sun muut, kunhan päästäisiin pelaamaan. Itse taidan pyrkiä saamaan nuo kuitenkin mahdollisimman pian maaleihin.
Kiitokset vielä Markolle mukavista pelihetkistä.
Kiitokset vielä Markolle mukavista pelihetkistä.
Kalat meni kotio...
Minkä kokoista peliä pelasitte? Mullahan on tota Everblightia jonkinverran, ei tosin maaleissa kuin joku 10p..
Itselläni on nuo Cygnarit (warjakcit) kohtapuolin maaleissa, joten eiköhän niitä viitsi pian ulkoiluttaakkin. Toki keskeneräisinä voisin tässä kotonakin niitä ulkoiluttaa mutta kuljetella en viitsisi tässä vaiheessa. Toki jos tänne haluaa pelaamaan lähteä niin ipana pyörii jaloissa joten siihen kannattaa varautua.
Hyvä peli oli, tykkäsin paljon. Oma matsi oli myös tosi tiukka loppuun asti, ja voittaja kättelytkin tehtiin kahteen kertaan ( voitin ja hävisin :D )
Soi viulu
Tämä toinen peli ei ollutkaan niin tasainen :D Jeijo hoiteli meikäläisen Warcasterin toisella vuorolla, hyvää pelaamista Jeijolta, itsellä aika kriittinen moka ja vihollisen tehojen aliarvioiminen. Harmi ettei saanut tehtyä muuta kun kerran liikutettua ukkeleita. No, ensikerralla en mene samaan hamaan. Pahoittelut Geratsulle että joutui tulemaan seuraamaan mokomaa farssia minun osaltani, toisaalta, toimikoon se opetuksena. Näin sitä saa minusta varmasti hyvän pelikaverin, kun voittaa. Jää sellainen kostonliekki palamaan, että pakko se voitto sieltä kalastella jossain välissä :)
Kalat meni kotio...
Joo kiitokset Harkkarille ja Jeijolle peleistä! Jeijo voitti minutkin pelissämme melkein jo toisella vuorolla ja sitten vielä uudelleen melkein jotain viidennellä vuorolla, mutta voittokättelyn jälkeen Jeijo tarkisti vielä sääntöjä ja totesimme, että ei peli vielä päättynytkään ja sain vielä yrittää ja "voitto" vierähtikin lopulta peikoille. Tosin täysin harjoituspelejähän nämä olivat. Jeijolle ja Harkkarille nämä ekat pelit ikinä ja itsellänikin vain joku 6 peliä takana. Paljon siis oli opittavaa kaikilla.
"Now it's time to choose
And either way, I lose"
And either way, I lose"
Joo mekin tossa Antin kanssa pelailtiin, tosin peli oli Mk1 Trollien ja Skornen aloitusboksien korteilla ja säännöillä, Mk2 kirjat kun ovat mulla vasta ostoslistalla. Minulle peli oli ihan ensimmäinen, Antille kai toinen. Tai siis ehdittiinhän me melkeen kaksi peliä pelaamaan. Hieno maku kyllä jäi pelistä, tuntuma oli mukavasti "Kaikkee pitää olla", Antilta kun puuttui raskas peto ja näin ollen suuri osa armeijan lyöntivoimasta. Myöskään Lockki ei ollut sieltä parraasta päästä, tosin minäkin tyydyin vain buffimaan petoja pMorghoulillani.
Kummissakin peleissä pelattiin Lockin tappamista. Eka peli meni jotenkuten sillä tavalla että minä pääsin alkamaan, jonka jälkeen asemia haettiin kaksi vuoroa. Ampumista ei ollut kuin Antilla ja taisi mennä vähän kokemattomuuden piikkiin ettei hän käyttänyt Impalereiden animusta. Se kun olisi saattanut tehokkaastikin pehmittää meikäläisen Titan Gladiatoria, joka osoittautuikin pelin kovimmaksi turpakäräjöijäksi peräti kolmella (tuski+kaksi kättä) perusiskullaan. Kolmannella vuorolla Antin Axer pääsi käpälöimään allekirjoittaneen kyklooppia, tosin vahinko jakautui onnekkaasti kahdelle eri aspektille. Sen jälkeen mun Laardiaattorini jauhoi Axerin jo sellaiseen kuntoon, ettei mokomaa edes olisi tarvinnut huomioida. Ainakin Mk1:ssä siis aspektien poisto sattui, mitenkäs Mk2:ssa? Neljännellä vuorolla Antti taisi heikentää mun toista Kyklooppiani, tosin vahinko oli minimaalinen. Toisaalla toinen Kyklooppi lopetti Axerin, Morghoul heitti fiittinsä, Abusen (liikespellli) ja Kykloopin animuksen Titaaniin, joka kävi antamassa pikku pusun Antin Lockille, johonka peli sitten päättyikin. Ihan mielenkiintoinen ottelu, joka paljasti ainakin sen, että on se iso beasti aika must, oli pelin koko mikä tahansa.
Yksi asia olisi hyvä selvittää: Pitääkö Mk2:den Chargessa liikkua koko SPD+3"? Tyhmä kysymys mutta ainakin Mk1 Quickstartin mukaan näin on.
Kummissakin peleissä pelattiin Lockin tappamista. Eka peli meni jotenkuten sillä tavalla että minä pääsin alkamaan, jonka jälkeen asemia haettiin kaksi vuoroa. Ampumista ei ollut kuin Antilla ja taisi mennä vähän kokemattomuuden piikkiin ettei hän käyttänyt Impalereiden animusta. Se kun olisi saattanut tehokkaastikin pehmittää meikäläisen Titan Gladiatoria, joka osoittautuikin pelin kovimmaksi turpakäräjöijäksi peräti kolmella (tuski+kaksi kättä) perusiskullaan. Kolmannella vuorolla Antin Axer pääsi käpälöimään allekirjoittaneen kyklooppia, tosin vahinko jakautui onnekkaasti kahdelle eri aspektille. Sen jälkeen mun Laardiaattorini jauhoi Axerin jo sellaiseen kuntoon, ettei mokomaa edes olisi tarvinnut huomioida. Ainakin Mk1:ssä siis aspektien poisto sattui, mitenkäs Mk2:ssa? Neljännellä vuorolla Antti taisi heikentää mun toista Kyklooppiani, tosin vahinko oli minimaalinen. Toisaalla toinen Kyklooppi lopetti Axerin, Morghoul heitti fiittinsä, Abusen (liikespellli) ja Kykloopin animuksen Titaaniin, joka kävi antamassa pikku pusun Antin Lockille, johonka peli sitten päättyikin. Ihan mielenkiintoinen ottelu, joka paljasti ainakin sen, että on se iso beasti aika must, oli pelin koko mikä tahansa.
Yksi asia olisi hyvä selvittää: Pitääkö Mk2:den Chargessa liikkua koko SPD+3"? Tyhmä kysymys mutta ainakin Mk1 Quickstartin mukaan näin on.
Jees, ihan hyvät pelithän nuo oli. Tosiaan se heavy beasti pitäisi saada jostain riehumaan kun se titaani tuntui päättävän ihan täysin mitä kukin teki kentällä. Tosiaan niitä animuksia en muistanut yhtään käyttää, enkä edes feattia kunnes heräsin siihen kun se axeri kuoli ja titaani tuli lockin niskaan. Trollien kirja on itselläkin hankitalistalla joskus tulevaisuudessa.
Charge MK2:ssa: Lueskelin tuota Mk2 sääntistä ja se on SPD + 3".
Charge MK2:ssa: Lueskelin tuota Mk2 sääntistä ja se on SPD + 3".