Best Miniature of Pori II - Äännestys
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Best Miniature of Pori II - Äännestys
Kai uuden kisan saisi vaikka siihen joulun kynnyksillekkin. Voisi käydä Javyruksen luona ottamassa kuvat tai maksaa jollekkin studiolle :D
Soi viulu
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Vai, että käytti Ville dippiä tuossa noin? Ihan sekoitettua mönjää vai suoraan heti aukaisun jälkeen tökkäsit sen sinne?
Omaan sijoitukseeni olen itsekin tyytyväinen. En minä mitään suurempaa tuolla lähtenyt tavoittelemaan, ei tuossa ole mitään ihmeellistä saatu aikaiseksi. Dipin minä siihen laitoin kanssa, mutta suoraan avatusta ja paperille pyyhkimällä kaikki maalausta parantavat vaikutukset. Haluan vain sen ohuen lakkakerroksen metalliukolleni. Oli pari kertaa pensseli päässyt käväsemään viivojen toisilla puolen, mutta näin sen vasta kuvaa nettiin laittaessani. Kai se silmä oli väsynyt tihrustamaan, että en ollut maalatessa huomannut. Tai sitten unohdin vain korjata, en muista enää.
Omaan sijoitukseeni olen itsekin tyytyväinen. En minä mitään suurempaa tuolla lähtenyt tavoittelemaan, ei tuossa ole mitään ihmeellistä saatu aikaiseksi. Dipin minä siihen laitoin kanssa, mutta suoraan avatusta ja paperille pyyhkimällä kaikki maalausta parantavat vaikutukset. Haluan vain sen ohuen lakkakerroksen metalliukolleni. Oli pari kertaa pensseli päässyt käväsemään viivojen toisilla puolen, mutta näin sen vasta kuvaa nettiin laittaessani. Kai se silmä oli väsynyt tihrustamaan, että en ollut maalatessa huomannut. Tai sitten unohdin vain korjata, en muista enää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Master Calgar
Noniin, onnea kaikille osallistujille tasapuolisesti. Hyvä nähdä monta eri työtä tosiaan.
Tällaiset sopivan leikkimieliset kilpailut terästävät peliporukoita aina ja voisi järjestää jotain muitakin pikku skaboja eikä vain maalausjuttuja :) Tai onhan tuolla se faban turnaus menossakin jo, mutta taivas rajana ideoiden kanssa varmasti.
Seuraavaan kisaan ehdottaisin ennemminkin live-esityksiä, kuin nettiarvioita. Kuvista, vaikka miten hyviä ovatkaan, ei ikinä saa samaa kuvaa napista kuin silloin kun sitä hypistelee näpeissään (mieluusti ei juuri autoremontin jälkeen öljyisillä sormilla). Lisäksi voisi tuohon hankkia jonkun ulkopuolisen arvostelu"raadin" joilla mielellään vielä kokemuksia maalauksista, tai sitten puhtaasti ihan sellaisia jotka eivät ikinä ole sutiin koskeneet tms :) Sinänsä on ihan hauskaa että maalarit pääsevät itse äänestämään, mutta siinä käy toisinaan niin että äänestystulokseen vaikuttaa tuo Runtinkin mainitsema "ihan kiva" tai vaikka jokin "tällasella fiiliksellä nyt äänestän" tms, eikä taustalla ole välttämättä tieto eri tekniikoiden vaikeudesta tai figun haastavuudesta.
Toisaalta, tällaiseen peliporukoiden sisäiseen äänestykseen sopii tuo maalareiden huutoäänestys jotta homma ei missään vaiheessa muutu liian vakavaksi tai "stressaavaksi" tms :) Onhan se hauska kuulla millaisina muut oman figun näkevät. Mutta seuraavaan tosiaan suosittelisin liveä, ettei figusta jää jokin kohta näkemättä (esim omista kuvista ensin jäi kokonaan tuo base pimentoon ja valotus söi jalan yms yksityskohdat) ja näkee miten nappi toimii luontaisessa ympäristössä, eli ihmissilmässä.
Mutta vielä kerran onnittelut kaikille osallistujille ja maalailkaa paljon figuja :D Itse ainakin huomasin että tuon työn jälkeen faban kaamokset ja 40k:n örkit saavat maalipinnan paljon nopeammin ja helpommin, mikä tietysti on hyvä asia kun pitää maalata useampaa nappia armeijaan. Tällaiset haastavammat figut välillä pistävät taitoa eteenpäin ja kun niissä soveltaa eri tekniikoita, alkavat nuo normikokoiset (en inquisitoria maalaile muutoin) napit tuntumaan taas helpoilta kuin heinänteko.
Pitäkää lippu korkealla ja tässä ennen vuoden vaihdetta voisin tulla haastamaan jonkun Porista vielä 40k mättöönkin :)
Tällaiset sopivan leikkimieliset kilpailut terästävät peliporukoita aina ja voisi järjestää jotain muitakin pikku skaboja eikä vain maalausjuttuja :) Tai onhan tuolla se faban turnaus menossakin jo, mutta taivas rajana ideoiden kanssa varmasti.
Seuraavaan kisaan ehdottaisin ennemminkin live-esityksiä, kuin nettiarvioita. Kuvista, vaikka miten hyviä ovatkaan, ei ikinä saa samaa kuvaa napista kuin silloin kun sitä hypistelee näpeissään (mieluusti ei juuri autoremontin jälkeen öljyisillä sormilla). Lisäksi voisi tuohon hankkia jonkun ulkopuolisen arvostelu"raadin" joilla mielellään vielä kokemuksia maalauksista, tai sitten puhtaasti ihan sellaisia jotka eivät ikinä ole sutiin koskeneet tms :) Sinänsä on ihan hauskaa että maalarit pääsevät itse äänestämään, mutta siinä käy toisinaan niin että äänestystulokseen vaikuttaa tuo Runtinkin mainitsema "ihan kiva" tai vaikka jokin "tällasella fiiliksellä nyt äänestän" tms, eikä taustalla ole välttämättä tieto eri tekniikoiden vaikeudesta tai figun haastavuudesta.
Toisaalta, tällaiseen peliporukoiden sisäiseen äänestykseen sopii tuo maalareiden huutoäänestys jotta homma ei missään vaiheessa muutu liian vakavaksi tai "stressaavaksi" tms :) Onhan se hauska kuulla millaisina muut oman figun näkevät. Mutta seuraavaan tosiaan suosittelisin liveä, ettei figusta jää jokin kohta näkemättä (esim omista kuvista ensin jäi kokonaan tuo base pimentoon ja valotus söi jalan yms yksityskohdat) ja näkee miten nappi toimii luontaisessa ympäristössä, eli ihmissilmässä.
Mutta vielä kerran onnittelut kaikille osallistujille ja maalailkaa paljon figuja :D Itse ainakin huomasin että tuon työn jälkeen faban kaamokset ja 40k:n örkit saavat maalipinnan paljon nopeammin ja helpommin, mikä tietysti on hyvä asia kun pitää maalata useampaa nappia armeijaan. Tällaiset haastavammat figut välillä pistävät taitoa eteenpäin ja kun niissä soveltaa eri tekniikoita, alkavat nuo normikokoiset (en inquisitoria maalaile muutoin) napit tuntumaan taas helpoilta kuin heinänteko.
Pitäkää lippu korkealla ja tässä ennen vuoden vaihdetta voisin tulla haastamaan jonkun Porista vielä 40k mättöönkin :)
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Onnea vaan voittajalle ja muillekin. Kiitokset hauskasta kisasta ja palutteista. Seuraavaan kisaan vaan muitakin mukaan. Teetkös Anton kuvista ja sijoituksista tulostaulun tms. Että on sitten jälkipolvillekin ihasteltavaa? Vähän niinkuin tuosta ekasta kisastakin.
Edit. Jaa olitkin jo listan tuonne laittanut. Kuvat (edes voittajan) olis kyllä kivoja myös.
Edit. Jaa olitkin jo listan tuonne laittanut. Kuvat (edes voittajan) olis kyllä kivoja myös.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niin, toki joo, kuvat olisi hyvä kanssa pitää siellä nähtävillä. Milloinkohan minä olen muuten mennyt poistamaan ekasta kisasta kuvat?
Laitan joskus näkyviin.
Laitan joskus näkyviin.
- Sinitähti
- Sinitähti
Suoraan purkista ilman ohennusta tai muitakaan kikkoja tuon dipin vedin. Tummuusasteitahan on 3 erilaista armypaintterin dippilakoissa, itse käytin Strong Tone Quick Shade dippiä. Dippaamisen jälki on suht laimea tuossa omassa figussani, eli varjostuksia saisi helposti tummemmiksi vielä jos haluaisi. Mutta kuitenkin kyseessä siis tälläinen:

EDIT:Niin ja tosiaan figua en siis missään vaiheessa ole kastanut purkkiin vaan olen levittänyt dipin sudilla. Sudilla on helppo vedellä tuo dippi ja samalla pystyy itse vaikuttamaan siihen paljonko dippiä jää mihinkin koloon.

EDIT:Niin ja tosiaan figua en siis missään vaiheessa ole kastanut purkkiin vaan olen levittänyt dipin sudilla. Sudilla on helppo vedellä tuo dippi ja samalla pystyy itse vaikuttamaan siihen paljonko dippiä jää mihinkin koloon.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
joo oli kyl viiminen maalauskilpailu mihin meikäläinen osallistuu
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Sitä mie meinasin Ville vain, että tuota mönjää käytettäessä sitä pitäisi ravistaa ennen kuin laitat ukkoja sinne. Se dippimönjä on raskaampaa kuin se vesilitku siinä päällä, jonka vuoksi kaikki se hyvä kama valuu sinne pohjalle käyttöjen välissä. Jos otat vain sitä vesilitkua ukkosi päälle, ei tuo dippi paranna maalauksentasoa läheskään yhtä paljon kuin ravistamalla.
- Sinitähti
- Sinitähti
Noh noh, leikkimielellä ollaan mukana. Ja live-esitys olisi varmaan parantanut sijoitustasi.Hapid kirjoitti:joo oli kyl viiminen maalauskilpailu mihin meikäläinen osallistuu
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
Ravistin kyllä, en minä sentään niin tumpelo ole että ravistamatta lakkaa levittelisin. Ammatiltani olen puuseppä ja jonkin laisen tietotaidon omaan pintakäsittelystä ammattini kautta, joten en lakkojen yms. aineiden kanssa ihan ensinmäistä kertaa ole liikenteessä. Sudin kanssa en aikaisemmin ollut dipannut mitään, enkä army paintterin tuotteista omannut kokemusta tätä ennen, ainoa mitä tässä joutui opettelaan niin oli lakan tummuus (koska tuote ei ollut ennestään itselleni tuttu).El Capitan kirjoitti:Sitä mie meinasin Ville vain, että tuota mönjää käytettäessä sitä pitäisi ravistaa ennen kuin laitat ukkoja sinne. Se dippimönjä on raskaampaa kuin se vesilitku siinä päällä, jonka vuoksi kaikki se hyvä kama valuu sinne pohjalle käyttöjen välissä. Jos otat vain sitä vesilitkua ukkosi päälle, ei tuo dippi paranna maalauksentasoa läheskään yhtä paljon kuin ravistamalla.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Master Calgar
Näin juuri. Ei tällaisia liian tosissaan kannata ottaa. Tämmöiset maalailukisat ovat hyviä tilaisuuksia vaihtaa myös maalausvinkkejä jne, eikä vaan pisteiden keruuta.Antrax kirjoitti:Noh noh, leikkimielellä ollaan mukana.Hapid kirjoitti:joo oli kyl viiminen maalauskilpailu mihin meikäläinen osallistuu
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jooh, vähän arvelinkin, että noin voisi olla asian laita.Runt kirjoitti:Ravistin kyllä, en minä sentään niin tumpelo ole että ravistamatta lakkaa levittelisin. Ammatiltani olen puuseppä ja jonkin laisen tietotaidon omaan pintakäsittelystä ammattini kautta, joten en lakkojen yms. aineiden kanssa ihan ensinmäistä kertaa ole liikenteessä. Sudin kanssa en aikaisemmin ollut dipannut mitään, enkä army paintterin tuotteista omannut kokemusta tätä ennen, ainoa mitä tässä joutui opettelaan niin oli lakan tummuus (koska tuote ei ollut ennestään itselleni tuttu).El Capitan kirjoitti:Sitä mie meinasin Ville vain, että tuota mönjää käytettäessä sitä pitäisi ravistaa ennen kuin laitat ukkoja sinne. Se dippimönjä on raskaampaa kuin se vesilitku siinä päällä, jonka vuoksi kaikki se hyvä kama valuu sinne pohjalle käyttöjen välissä. Jos otat vain sitä vesilitkua ukkosi päälle, ei tuo dippi paranna maalauksentasoa läheskään yhtä paljon kuin ravistamalla.
Tuota dippiä voi muuten ihan sekoittamattomanakin käytellä. Ainakin itse olen tyystin lakannut mönjän sekoittamisen siinä toivossa, että joskus oppisin maalaamaan. Sekoittamattomana dipin maalausta parantava vaikutus jää hyvin minimaaliseksi ja jää vielä pienemmäksi, jos pyyhit ukkoa talouspaperilla. Omiin ukkoihini jää tuolla konstilla vain se lakkapinta ja ei ainakaan tähän asti ole yhdestäkään metalliukosta lähteneet maalit liikkeelle.
Kun sitä dippiä käyttetelee, sitä voi jäädä koukkuun kun kerran näkee millaisena se ukko sieltä saapui. Jämähtää ne maalaustaidot paikoilleen tuolla menolla.
- Sinitähti
- Sinitähti