Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja Runt »

Täysin varma en ole menikö raportti nyt oikein mutta, ei se totuudesta paljoa ainakaan heitä. Toivotaan että raportti on myös luku kelpoinen sekä kuvat hieman parempia kuin viimekerralla. Ensimmäinen "kunnollinen" taisteluraportti siis minun tekemänäni joten ei voi odottaa suuria. 434.pts erolla Jarkko vei Porin liigan mestaruuden. Jottaa nääs piti kirjottaa mutta nyt tyhjeni pää... hmm... Pitänee miettiä hetki, tai ehkä kaksi.

Noniin nyt syttyi lamppu vaikka ei kovin suuri tehoinen sellainen. Tilastoja tuossa vähän päivittelin, nyt tilastot pitävät muuten paikkansa mutta hyvikset & pahikset sekä All time tilastot ovat persellään vielä. Katsotaan jaksanko ne tässä vkl:n aikana vielä päivitellä vai annanko olla tuollaisena.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Mulla on kokonaispisteissä 100p liian vähän!!! Niin kuin sillä nyt tässä kohtaa jotain merkitystä olisi....Mutta tosiaan hyvä rapsa ja kuvat. Eiköhän siinä kaikki olennainen joo tullut. Ja kokolailla oikeinkin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Korjaillaan kun ehditään, kiitoksia huomautuksesta itse kun ei aina kaikkea havaitse.

Jaahas! Koskas seuraavaa liigaa pistellään alkuun? Seuraava liiga sitten pelataankin ihan rauhalliseen tahtiin, joten nyt on halukkaiden hyvä pistää armeijansa 2400.pts kokoon.
Kuutsa, Geratsu, Halffi ja Javarus jos saataisiin seuraavaan liigaan mukaan niin sittenhän meitä olisikin jo se 10 pelaajaa kasassa ;) Mukava määrä siis pelejä olisi jokaisella pelattavana niin Bretitkin ehkä saisivat yhden voiton.
Täällä päässä on jo suunnitteilla Empirelle uutta listaa uusin kujein ja metkuin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Eikös se Jarkko ollut niin, että niillä pedoilla ei pärjätty 7th:ssa samaan tapaan kuin Ogreilla? Nyt kun nuo isot pojat on näin kovia kiusaamaan pienempiä, en minä ole niin paljoa kuullut ainakaan mitään pahaa sanottavan näistä kahdesta armeijasta.

Mutta mutta, oikea mies otti voiton. Tai siis teistä kahdesta finalistista se oikea mies.

Onko seuraavan liigan pakko olla noin iso taas? Eikö pienemmät kelpaa?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Itekkin olisin ennemmin pienemmän pistemäärän puolella, jos nyt tulen siis seuraavaan liigaan..
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Ensinnäkin kiitos Jarkolle hienosta pelistä. Opein taas monta uutta asiaa jota ei muissa peleissä tulisi esille. Eikä mua oikeastaan haittaa juurikaan vaikka tuon viimeisen matsin hävisin, jos mä olisin sen voittanut niin mulla olisi luultavasti noussu vaan kusi päähän :D Pidän itseäni kumminki aika keltanokkana vielä toistaiseksi.

Ja Runtille kiitokset hienoista taisteluraportin kuvista, ei ne olisi enää paremmat voinu olla.

Eniten mua kuitenkin ihmetyttää tämä viha meikäläistä kohtaan vai onko tää sit jtn katkeruutta vai mitä...minkä minä sille mahdan että kääpiöiden armeijassa on sotakoneita....mutta kuitenkin:
El Capitan kirjoitti: Kosta Jarkolle puolestani.
Ensin näin.....
El Capitan kirjoitti: Mutta mutta, oikea mies otti voiton. Tai siis teistä kahdesta finalistista se oikea mies.
.......ja sitten näin.....ei voi ymmärtää.

Mutta toisaalta:
El Capitan kirjoitti: mun listassa ei ole mitään vikaa.
Liigan toiseksi viimeísenä sun kannattaisi vaan opetella pelaamaan.

Eräs viisas mies tässä joku aika sitten sanoi "Ei se capitan oo koskaan mitään voittanut"
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti:Eikös se Jarkko ollut niin, että niillä pedoilla ei pärjätty 7th:ssa samaan tapaan kuin Ogreilla? Nyt kun nuo isot pojat on näin kovia kiusaamaan pienempiä, en minä ole niin paljoa kuullut ainakaan mitään pahaa sanottavan näistä kahdesta armeijasta.

Mutta mutta, oikea mies otti voiton. Tai siis teistä kahdesta finalistista se oikea mies.

Onko seuraavan liigan pakko olla noin iso taas? Eikö pienemmät kelpaa?
Joo ei oikeen pärjänneet kai seiskassakaan. Ja kyllä se nykyiselläänkin toi arvostus on aika alakanttiin. Kai sekin kertoo jotain jos etc hommeleissakin pedot saa +200p armeijan rakentamiseen eikä ole mitään erikoisrajoituksia. Toisaalta etc jutut nyt on omia juttujaan. ja henkilökohtainen mielipide on, että kompit on per...stä. Mutta se siitä.

oikea ja oikea, en sitten tiedä. Täytyy sanoa, että ihmettelen myös tuota kääpiöiden "syrjintää". Mitä pahaa niissä nyt muka oli? :)

Kai se varmaan voisi pienempikin olla. Vaikka ei tuo 2400 nyt mikään iso ole, kuitenkin aikalailla normaali nykyään. Toki onhan se nyt suhteessa isompi jos vertaa seiskaan. Siinä kuitenkin pyrittiin saamaan coret mahdollisimman halvalla, että jäi pojoja koviksiin. Pienemmissä pistemäärissä, ei vaan 8 edikan edut tule välttämättä esiin. Sitä massaa, kun tarvittaisiin. Vaikka ei silti, kyllä tuossa alkuvuodesta kokeilin. Niin esim delffeille sai ihan näppärän "7edikkamaisen" listan 1500p peliin. Toki oli hieman ehkä sikamainen.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Runt kirjoitti:Kuutsa, Geratsu, Halffi ja Javarus jos saataisiin seuraavaan liigaan mukaan niin sittenhän meitä olisikin jo se 10 pelaajaa kasassa. Mukava määrä siis pelejä olisi jokaisella pelattavana niin Bretitkin ehkä saisivat yhden voiton.
Njaa. Vähän heikkoa tekee, kun opinnot alkaa pian, enkä oikein aikatauluista vielä tiedä. Tietty jos ne sopii, niin kyllä sitä voisi tulla mukaan.
Hapid kirjoitti:Eräs viisas mies tässä joku aika sitten sanoi "Ei se capitan oo koskaan mitään voittanut"
No ei ehkä pelissä (Muuta kuin siis säkällä.), mutta joka pelin jälkeen capu heittää jotain tyyliin: "Olen moraalinen voittaja, sillä sä pelaat delffien turnausarmeijaa/Eldarmechiä.".
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Runt kirjoitti:Kuutsa, Geratsu, Halffi ja Javarus jos saataisiin seuraavaan liigaan mukaan niin sittenhän meitä olisikin jo se 10 pelaajaa kasassa ;) Mukava määrä siis pelejä olisi jokaisella pelattavana niin Bretitkin ehkä saisivat yhden voiton.
Täällä päässä on jo suunnitteilla Empirelle uutta listaa uusin kujein ja metkuin.
Juu ei. Ensi talvesta näyttäis mulle tulevan Raatteen tiehen verrattavaa helkkaria, ei oikeen riitä puntti fabaan. Masiinaa tietty vois aina ;)...
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Täytyyhän jonkun aina hävitä ne matsit niin miksi ei joku joka ei hetkauta ;) Ja voittihan Antoni minutkin(ok ei ehkä mikään hirveä saavutus).

Ei kääpiöt nyt niin ärsyttäviä olleet(Wardit toimi vaihteeks) ja enemmän itseeni sattui noi Mustat Örkit ja Minotaurit. Itselleni kyllä 2000 pistettäkin kelpaa jos jos sillä saa useamman osallistujan liigaan, mutta 1500 tulen kyllä vastustamaan henkeen ja vereen.

Vaihtoehtoja: lisää ratsuja, lisää magiaa... lisää ammuntaa, toinen laatikko Man-at-armeja..? Ai kun sattuu, *lisätkää kiroaminen talonpoikien lisäämisestä*.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Half-breedille alkuun ilmoitettaan että seuraava liiga pelataan ajan kanssa, joten mikään kiire ei ole pelejä pelailla. Itselläkin alkaa opiskelut maanantaina joten viikolla en juurikaan enään ehdi pelaamaan ja perhe sekä harrastukset syövät myös oman aikansa. Mukaan siis rohkeasti vain, pelaillaan pelejä sitten sitä mukaan miten ne kenellekkin sattuu sopimaan.

Vai että kääpiöitä mollataan, no ehkä hieman havaittavissa tämän tyyppistä ilmiötä, itse en kuitenkaan kääpiöitä lähtisi mollaamaan kuin huumorilla. Armeija ne kääpiötkin ovat siinä missä Empire tai Bretit ym. toisilla nyt taktiikka vain näytti toimivan paremmin kuin toisilla ja joskus noppa tuuri oli kohdallaan ja joskus ei. Mitä taas Antonin pelitaitoihin tulee niin mielestäni 3 voittoa 5:stä on todella hyvä suoritus varsinkin kun katsotaan listan rakennetta joka muistutti enemmän sopivan 7th kuin 8th peleihin. En siis laittaisi pelitaitojen piikkiin tässä kohtaa miinusta, enemmänkin tuo miinus menee listan tekemisen puolelle mutta tässäkin on huomioitava että Anton pelasi listallaan hyvin. Kukaan tuskin voi väittää että hän ei muka osannut joukkojaan ohjata oikein.

Yleisesti ottaen en ymmärrä tätä toisten armeijoita, pelitaitoja yms. mollaamista. Tässä kuitenkin on osakseen tarkoitus kehittää hyvää yhteishenkeä faba pelaajien keskuudessa jolloin turvataan tulevaisuuden faba pelit porin seudulla.

Sitten päästäänkin tähän 2400.pts keskusteluun. Onhan se totta että 2400.pts on toisille huomattavan iso, tosiasia kuitenkin on että jos liigaa ei pelata 2400.pts listoilla rajataan toisilta armeijoilta heti joitakin valintoja pois kuten dragonit (Dragon+ratsastaja on usein likemmäs 600.pts=25%). 2400.pts tukee myös montaa eri comboa armeijalistaa tehdessä, listaan siis saa oikeasti jotain millä pärjää pelikentillä mutta pisteet eivät kuitenkaan riitä ottamaan kaikkea tehoa irti armeijasta.
Liigan finaalipelin jälkeen hieman keskustelimme jos pitäisimme päivän kestävän turnauksen jossa pistekoko olisi ~1200-1600.pts. Eli älkäähän nyt sitten sekoittako turnausta liigaan. Mikäli halukkuutta liigan nyt jollain on mutta armeija ei aivan yllä siihen 2400.pts tai muuten vain haluaa tehdä erilaisia valintoja armeijaansa mutta oikeat modelit eivät tähän riitä kannattaa muistaa seuraavat asiat:
-Unit filttereitä saa käyttää
-Unitti voi sisältää sekalaisia joukkoja kunhan unittia ei sekoita vahingossa toiseen (esim eturiviin oikeat modelit ja takarivit täytetään X figuilla)
-Pienimuotoinen proxyttaminen on sallittua kunhan hahmo kuvaa edes joten kuten alkuperäistä mallia
-Ei maalauspakkoa, joten maalaamattomilla modeleilla pelaaminen on laillista

Liigassa siis ei ole kovinkaan tiukkoja rajoja vaikkakin Hapid joskus kommentoikin hieman tiukasti asiaan niin leppoisa kaveri on kyseessä eikä kaikkea kannata vakavasti ottaa. Uusi liiga ei ole kuitenkaan hetkeen alkamassa ja tämän lisäksi omaa aloittamistaan pystyy lykkäämään 2-4 viikkoa (riippuen pelaaja määrästä ja omasta pelitahdista) joten aikaa on ainakin 2kk lihottaa omaa armeijaansa. Ainoa missä takaraja tulee ensinmäisenä vastaan on armeijalistojen julkaisu, jolloin modeleita ei enään voi vaihtaa toisiin. Toki listojen julkaisun jälkeenkin on aikaa conffata yms mikäli se on vielä tarpeellista. Mikäli lompakon nyörit ovat tiukoilla kannattaa vilkuilla sotun myyntiosiota tai vaihtoehtoisesti jättää ostoilmoitus. Jos ei muuten niin tyhjillä baseilla täyttelee esim joka toisen modelin yksiköstä ;) Valintoja on siis monia niin kauniita kuin rumia, ketään ei kuitenkaan tuomita ainakaan minun toimestani joten tervetuloa pelaamaan liigaa.
Hapid

Seuraavaan liigaan/turnaukseen tulee ainakin yksi asia mitä vaaditaan ehdottomasti jokaiselta:

Armeijakirja!
El Capitan
Peliporukkavalvoja

En mie kääppiä mollaa armeijana, vain tuota Hapidin listaa. Ei se listana mikään huono ole, hyvähän toi on ja juuri siitä syystä sitä mollaan. Hyvä pelaaja ei tarvi hyvää listaa voittaakseen. Ihan kuin shakkia pelatessa, jokainen ottaa sen akan sieltä omalta puoleltaan pois, koska omaa niin yberskilzzit, että ei sitä tarvita matin tekoon. Miehiä kun kaikki ollaan, niin tietty siellä päässä on keltaista nestettä ja leuka muutenkin korkealla, että ei niitä tehovalintoja tarvita.

Ihan samaanhan tapaan olen kaikkia muitakin mollannut, Sampsaa ehkä eniten tosin.

Niin ja niistä osaamisista, 3 voittoa viidestä pelistä tuolla listalla. Kyllä sitä jotain kykyjä löytyy tai vähintään eroja vastustajaan.

Ville, kääppäVille, tarviiko sen armeijakirjan olla aito kaupasta ostettu? Jos mie tulostan? Helffeillä huvittaisi tulla, mutta kun se kirja on niin sunnuntaipainosta, että hajoaa käsiin jokaisella.
- Sinitähti
Hapid

no en pistä pahakseni vaikka olisi tulostettukin mutta pääasia kuitenkin että se on se uusin painos eli örkeillä jo 8.ed...muilla armeijoilla (poislukien tk) on vielä se 7.ed kirja.

ja ihan sen takia pitää olla toi kirja konkreettisesti pelissä mukana, jotta esim. minä kääpiö pelaajana näen että mitä loitsuja sillä kaverilla on ja mitä ne tekee, mua ei kiinnosta mitkää .pdf tiedostot tai mitkään muutkaan. eikä se 30e armeijakirjasta varmaan maailmanloppu ole, toivottavasti. se kirja on käytännössä tärkein pelin kannalta.
Runt

En tiedä vedottiinko minuun mutta vastataan kuitenkin koska niin oletan.
Itse en vastustajalta armeijakirjaa yms rompetta vaadi, mutta onhan se pakko myöntää että olisi se mukava vastustajalla olla jolloin itse voisi myös hieman sitä tiirailla pelin ohessa.
Tietääkseni en ole sanonut että armeijan pitäisi olla kaupasta ostettu, kerrottakoon kuitenkin nyt että minulle kelpaa vallan mainiosti lotri figuista tehdyt armeijat yms kunhan vain modelit kuvaavat edes jotenkin sitä mitä ne kentällä ovat.

Helffien kirjasta tosiaan ei mitään hyvää ole koskaan kuultu ainakaan jos sen sidonnasta puhutaan. Sen mitä olen lukenut niin järjestään jokaiselta pelaajalta on tuntunut sidonnat pettävän jossain vaiheessa. Tulostettu versio on tässä kohtaa todella varteenotettava vaihtoehto.

Hapid tuossa kun näistä loitsuista on höpötellyt niin tulostetut loitsukortit saavat ainakin oman kannatukseni, tällöin tosiaan vastapuolen on helpompi selata mitä loitsuja pelissä on käytössä. Itse ainakin menin sekaisen loitsujen suhteen kun pelailin Sampssaa vastaan, tuntui että jokianen loitsu on lähes samanlainen jne... Itse pärjään ilmankin mutta muista en sitten mene takuuseen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Niin, mutta se kirja on huono. Ei niitä noin olisi pitänyt muokata. Sitten kun tulee 9th:n kirja, niin ostan sen örkkikirjan sitten vähän sopivampaan hintaan. Hampaita yhteenpurren kuitenkin.
- Sinitähti
Hapid

El Capitan kirjoitti:Niin, mutta se kirja on huono.
no on se kääpiökirjaki paska, mutta silti se on tullu ostettua. 9 ed. kirjaa saat odottaa vuosia.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mikä kääppäkirjassa on vikana? Spessuissa oli aikaisemmin tosi kova tungos, mutta nyt kun sinne saa sen 50% tuhlata, niin ei mitään ongelmaa. Itse keksin vain sellaisia pieniä muokkaamisia, jotka toisivat lisää tasapainoa. Organiin to hit heitot, sleijerin S-buusti ennen GW:n tuomaa jne.

Ei se yhtä hyvä kirja ole kuin örkkien 7th, mutta lähelle päästään.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Runt kirjoitti:Half-breedille alkuun ilmoitettaan että seuraava liiga pelataan ajan kanssa, joten mikään kiire ei ole pelejä pelailla. Itselläkin alkaa opiskelut maanantaina joten viikolla en juurikaan enään ehdi pelaamaan ja perhe sekä harrastukset syövät myös oman aikansa. Mukaan siis rohkeasti vain, pelaillaan pelejä sitten sitä mukaan miten ne kenellekkin sattuu sopimaan.
No saattaa mun kanssa mennä pitkään, kun en kuitenkaan ole koko aikaa Porissa, mutta jos ihmisillä on kärsivällisyyttä, niin eiköhän sitä voisi sitten tulla mukaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Kärsivällisyyttä löytyy ja jos ei löydy niin laitetaan löytymään. Tässä liigassa mukana oli pelaajia kaikkiaan 6.kpl jolloin jokaiselle kertyi 5 peliä. Liiga puolestaan kesti ~2.5kk joten mikään keskimäärin jokainen pelasi yhden pelin kahdessa viikossa. Seuraavaa liigaa en itse luultavammin aivan tuolla tahdilla pysty pelaamaan mutta jos toiveen pelien aktiivisuudelle laittaa niin peli/kk voisi olla sellainen leppoisa tahti. Toki nopeamminkin saa liiga pelejä pelata mikäli se joltain vain onnistuu.
Yritetään siis ottaa huomioon kaikki ihmiset, ihmisillä kun loppuivat kesälomat ja työt alkavat, toiset puolestaan aloittavat/jatkavat opiskeluja, ja onhan sitä muutakin elämää olemassa kuin FABA joten jätetään myös sille hieman aikaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”