Todettakoon tähän että ihan tavallinen mallarimuovikaan ei kestä tuollaista pidemmän päälle, nimim. kokemusta on.Silveri kirjoitti:Iip! Jos hiustenkuivaajasta käy tuollaista, niin hieman hirvittää säilytys esim. kuumassa autossa - saatika aurinkoisessa näyteikkunassa.
Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
Re: Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
Ei minun Urienissa niin kummempia virheitä ollut ja helpompi se oli kasata ja maalit tarttuvat paremmin eivätkä kolhuile pois kuten metallisissa,
mutta voi luoja sitä valujätteen ( onko sille joku virallinen nimikin ) määrää. Se peitti käytännössä koko spruen palan, joten kyllä siinä kootessa hetki meni, muuten olen finecastin puolella.
mutta voi luoja sitä valujätteen ( onko sille joku virallinen nimikin ) määrää. Se peitti käytännössä koko spruen palan, joten kyllä siinä kootessa hetki meni, muuten olen finecastin puolella.
Ja kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja Warhammerin
- RaivokasMagma
Tulipas ostettua siskolle tuosta Finecast sarjasta Eldar Autarch with Swooping Hawk Wings. Meillä tuli sitten pikkunen kysymys; kestääkö noita resiini figuureja sprayata Mastonin spraylla? Ja miekka muuten katkesi...
"Every modern band is just copying Judas Priest"
Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
- Half-breed
Kestää sprayata.RaivokasMagma kirjoitti:Tulipas ostettua siskolle tuosta Finecast sarjasta Eldar Autarch with Swooping Hawk Wings. Meillä tuli sitten pikkunen kysymys; kestääkö noita resiini figuureja sprayata Mastonin spraylla? Ja miekka muuten katkesi...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
GW:n ratkaisu finecast-ongelmiin, joita ei heidän mukaansa ole.
Nestemäistä Green stuffia? nyt alkoi kyllä kiinnostaa O_ O''Furinji kirjoitti:GW:n ratkaisu finecast-ongelmiin, joita ei heidän mukaansa ole.
- Kaapelikala
"Green Stuff" on kansankielinen nimi Polymeric Systemsin valmistamalle Kneadatite Blue/Yellow kaksikomponenttiepoksikitille, joka alunperin tarkoitettiin putkien paikkaamiseen ja vastaavaan.
Ei ole vesiliukoista, joten jännittää mitä kiinalaista kräppiä GW kauppaa "nestemäisenä Kneadatitenä".
Ei ole vesiliukoista, joten jännittää mitä kiinalaista kräppiä GW kauppaa "nestemäisenä Kneadatitenä".
Nestemäinen green stuff lienee samaa tavaraa, mitä Vallejo ja moni muu firma kauppaa plastic puttyna, liquid puttyna, tai muilla nimillä. Eli kyseessä on tosiaan jotain ihan muuta kuin kaksikomponenttitahma. Noita muiden firmojen tekeleitä löytyy harrasteliikkeistä ja todennäköisesti isommissa purkeissa ja halvemmalla.
Ne on ihan pätevää tavaraa ylipäänsä kenelle tahansa figuharrastajalle, joka haluaa paikkailla helposti pieniä valuvirheitä, tai kolosia liimasaumoissa. Nämä sitten vaihtelevat vähän tarttuvuudeltaan, kovuudeltaan ja hiottavuudeltaan. Isompien reikien peittämiseen kannattaa käyttää normaalia green stuffia, tai jotain sen monista vastineista.
Ne on ihan pätevää tavaraa ylipäänsä kenelle tahansa figuharrastajalle, joka haluaa paikkailla helposti pieniä valuvirheitä, tai kolosia liimasaumoissa. Nämä sitten vaihtelevat vähän tarttuvuudeltaan, kovuudeltaan ja hiottavuudeltaan. Isompien reikien peittämiseen kannattaa käyttää normaalia green stuffia, tai jotain sen monista vastineista.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
- Kaapelikala
Tai sitten voi käyttää vaikka Milliputtyä, kun sekin on vesiohenteista :D.
En voi itselleni mitään.. mutta onko se niin. Että nää Finecast resiinit (oletan että vaaleampi harmaa tavara, josta tulee paljon auringossa palaneen ihoa muistuttavaa hilseitä mukaan?) todella heikkoa tavaraa vrt. muovisiin? Ainakin se on hiton pehmeän tuntuista kädessä.
Olen hankkinut Hellcannonin ja sehän nyt on finecast tuotantoa. Kun yritin sovittaa tykkien puolikkaita yhteen, tuntui että toinen puoli tykistä oli hieman "lenko" ja ei menny yks yhteen saumoineen. Tykissä on myös yksi "sovita puolipallo tähän reikään" kohta ja sekään ei toimi, onneksi sentäs on vehkeet korjaamaan asia. Mutta ei se näin pientä hirveyttä voi olla?
ps. se muovinen pakkaus jossa hellcannon on on v*tuttava.
Ei kai laatu näin huono voi olla?
Olen hankkinut Hellcannonin ja sehän nyt on finecast tuotantoa. Kun yritin sovittaa tykkien puolikkaita yhteen, tuntui että toinen puoli tykistä oli hieman "lenko" ja ei menny yks yhteen saumoineen. Tykissä on myös yksi "sovita puolipallo tähän reikään" kohta ja sekään ei toimi, onneksi sentäs on vehkeet korjaamaan asia. Mutta ei se näin pientä hirveyttä voi olla?
ps. se muovinen pakkaus jossa hellcannon on on v*tuttava.
Ei kai laatu näin huono voi olla?
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
- Kaapelikala
On se valitettavasti noin huonoa. Toki on parantunut jonkin verran ensimmäisistä. Mulla on pari spellsingeriä, minkä pinta on hiomapaperia ja silleen.
Tuli ihan mieleen.
MIkä tossa hellcannonissa on, että sitä ei voitu tehä muovista? Vai olenko ymmärtänyt väärin muovisten ja metallisten rajan?
MIkä tossa hellcannonissa on, että sitä ei voitu tehä muovista? Vai olenko ymmärtänyt väärin muovisten ja metallisten rajan?
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
- Kaapelikala
Esim se, että muovimuotti maksaa 10000+ euroa vrt. metalli- tai hartsimuotti pari kymppiä. Kukaan ei olisi halunnut 150e maksavaa kanuunaa kuitenkaan.
Nyt kun tämä ketju on taas herätetty, niin jatkankin sitä omalla kysymyksellä. Eli tietääkö joku, mikä idea noissa uusissa blistereissä on? Onko niissä joku mekanismi, jolla ne saa näpsäkästi auki, vai ovatko ne samanlaista alimmasta hornasta peräisin olevaa mallia missä elektoriikkatuotteet usein myydään? Yhden FC tuoteen olen ostanut, ja paketti piti lopulta leikata auki. Miksi ne eivät voi olla käteviä clamshellejä, kuten about kaikkien muiden valmistajien blisterit, mihin olen törmännyt?
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Ei niissä kai mitään ideaa ole. En ole itsekään keksinyt mitään avausmekanismia ja jossain arvosteluissa valitettiin ihan samaa. Sain itse jopa kunnon viillon peukalon päähän yhdestä boksista jota avasin. Se vain jotenkin lipesi ja upposi kivasti siihen kovaan ja terävään muovireunaan.Morze kirjoitti:Nyt kun tämä ketju on taas herätetty, niin jatkankin sitä omalla kysymyksellä. Eli tietääkö joku, mikä idea noissa uusissa blistereissä on? Onko niissä joku mekanismi, jolla ne saa näpsäkästi auki, vai ovatko ne samanlaista alimmasta hornasta peräisin olevaa mallia missä elektoriikkatuotteet usein myydään? Yhden FC tuoteen olen ostanut, ja paketti piti lopulta leikata auki. Miksi ne eivät voi olla käteviä clamshellejä, kuten about kaikkien muiden valmistajien blisterit, mihin olen törmännyt?
Modern cars - they all look like electric shavers.
Mutta eipä ole samaa ongelmaa kuin vanhojen blistereiden kanssa, että aukeilevat itsestään kun ovat huonosti liimattu. Ehkä GW haluaa vain erottua + näihin saa kivat kuvat ja photoshopsalamat.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Kyllä noihin clamshelleihin on yleensä kuva tungettu, usein myös pelikortti.
Luin aikaisemmin topiikista, että muoviliima ei kelpaa resiiniin?
Kelpaako mikä tahansa "pikaliima" jossa ei erikseen mainita "muoviliima" ?
- Kaapelikala
Syanoakrylaattia kannattaa käyttää. Syanoakrylaatti on siis sitä "normaalia" pikaliimaa, mitä lääkäritkin käyttävät.Arkki kirjoitti:Luin aikaisemmin topiikista, että muoviliima ei kelpaa resiiniin?
Jeps. Lääkäritkin käyttävät syanoakrylaattipohjaisia liimoja figujensa liimaamiseen. Mäkin tiedän yhden melkein valmiin ortopedin... joo... ja on se haavaliimakin syanoakrylaattipohjaista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!