Faba Turnaus 24.9

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: Faba Turnaus 24.9

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo olen kans seuraillut, et vähän nahkeeta on ilmottautumisien suhteen. No on tässä vielä aikaa. Ja mahtaako olla samanlainen ilmiö kun maalauskisassa. Eli viimetipassa väki ilmottautuu. Mutta kai Sampsakin "isäntänä" osallistuu. Silloin olisi jo hienot 3 peliparia koossa. Ja siihen vielä päälle pari tyyppiä mukaan niin alkaa turnee olla "täysi". Nyt jo kuitenkin kohtuu mukava määrä tulossa. Jos mietitään "Porin mittakaavassa". Vieläkun saisi nuo paikalliset seiskailijatkin päivitettyä nykyaikaan. Mukavaa myös huomata, että kiinnostusta löytyy myös pidemmältäkin.
Itse joudun kyllä passaamaan turneen tällä kertaa. Menee aikataulut niin kiireisiksi, et ei oo mahdollisuutta uhrata koko päivää peleihin. Yritän kuitenkin tulla käymään paikanpäällä jossain vaiheessa. Et älkää laskeko mun varaani mitään. Toisaalta parempi näin niin saa joku muu mahdollisuuden voittaa:) Mutta pitäkää onnistunut turnee niin saadaan kenties jatkoakin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Bringer-of-Doom

Viesti Kirjoittaja Bringer-of-Doom »

Sampsa Viljanen
Skaven
Pori
Bringer-of-Doom

Viesti Kirjoittaja Bringer-of-Doom »

Niin juu elikkä turnaus Pidetään ainakin näillä näkymin meidän taloyhtiön tarjoamassa kerhohuoneessa, mikä on kiitettävän iso tila. Vaikka siellä voi ihan vapaasti pitää kaveri pelejä vaikka pari kertaa kuussa ilman mitään ongelmia, niin tämän tasoinen tapahtuma vaatii jo luvan kysymisen taloyhtiön auktoriteeteiltä. En ole vielä ehtinyt kysyä (koulu alkoi just viime viikolla, so sue me), mutta käytännössä kunhan voluumi pidetään siedettävissä rajoissa, suomeksi, EI ylenmittaista örveltämistä ja meuhkaamista, ja paikat pidetään siistinä, niin ainoa esto olisi jos joku olisi jo varannut tilan tuolloin. Hyvin epätodennäköistä, mutta varmistan asian. Lisäksi tuosta ruoka puolesta, parasta että tuotte omat eväänne. Tilassa on kyllä jääkaappi, mutta se oli viimeksi pois käytöstä, eikä ole oikeastaan syytä olettaa ( ainakaan tämän taloyhtiön työntekijät tuntien) että tilanne olisi muuttunut. Lisäksi tilasta löytyy vessa, mutta samat siisteys säännöt koskee sitäkin.

Tiivistettynä:
EI aivan kauheaa meteliä
EI sotketa paikkoja
omat sotkut siivotaan
omat ruuat mukaan.

Lisäksi, olisi parasta jos porukka toisi omia maastojaan. Koska pöytiä riittää, pelkkä peli mattokin riittää (multa tulee jo yksi, joten ainakin kaksi vielä), minkä lisäksi maaston kappaleita (metsiä mäkiä,rakenuksia, jne...).

Ja osoitteen pistän kaikille jotka ei tiedä jo yv:nä kunhan tilan saatavuus varmistuu.

Lisäksi, koska vieras parkkipaikkoja ei ole hirveästi, Kimppakyyti tai pyörällä kulkeminen olisi suositeltavaa. Lisäkysymyksiä tiloista mulle tänne, vastaan jos viitsin :)
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

Jarkko Vähämaa
Beastmen
Parkano (mutta Pori on lähellä sydäntä!)
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Henri Iltanen (henkka)
Skaven
Pori
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Noniin, nyt alkaa näyttää osallistuja määrä sellaiselta mitä pitääkin. Nyt pelaajia olisi 8 jota alkujaan kaavailin sopivaksi määräksi.
Ilmoittautua saa edelleen, koska peruuntumisia saattaa tulla sekä pelipöytien määrästä ei vielä ole tarkkaa tietoa paljonko niitä saadaan paikanpäälle rakennettua. Toivonmukaan pelipaikkoja saadaan yhtäpaljon kuin pelaajiakin jolloin kenenkään ei tarvitse jäädä turnauksen ulkopuolelle.

Mikäli et pääse turnaukseen!
Ilmoitta siitä mahdollisimman nopeasti jolloin tiedän järjestää peliparit yms. asiat uudelleen. Pelipaikkasi voidaan myös tällöin antaa jollekkin joka on halukas osallistumaan turnaukseen.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Jaaha, nyt selvis sitten jo turneen voittajakin! Koska porilaiset pelkäävät nykyään minotaureja niin voitto menee Parkanoon. Ja hei mikä yhdistelmä...Jarkko ja pedot....ei voi mennä vikaan. Muistelkaa vaikka liigaa:)
Runt

Samaa tuossa katselin mitä Jarkkokin, enne on ainakin paha enteinen. Onneksi liigassa opittiin muutamat beastmen taktiikat joten tällä kertaa laitetaan kapuloita enemmän rattaisiin mikäli arpa heittää petoja Empiren eteen. Lopputulos voi siltikin olla kohtalokas, mutta jäädään seurailemaan miten tilanne kehittyy ja ketkä mahtuvat mukaan turnaukseen ja ketkä eivät (toivottavasti saamme kaikki ilmoittautuneet mahtumaan, myös varasijalla olijat).

Mukavasti hieman laidasta laitaan armeijoita eri taktiikoilla varustettuina, listoja ei ainakaan pysty rakentamaan kovinkaan taktisesti koska mukana on niin kevyttä rottaa kuin raskaasti panssaroitua kääpiötä, tähän kun lisätään lujaa iskevät demonit ja beastmenit on soppa valmis puhumattakaan raskaasti varustetusta ratsuväestä joita löytyy breteiltä ja empireltä. Mainittakoon high elffit jottei ketään jätetä pois laskuista, onhan haltioillakin ne omat kikkansa pelikentällä jos ei muuta niin ainakin nopeutta riittää.

Tällä hetkellä armeijat jotka ovat turnaukseen tulossa:
Empire
High Elves
Bretonnia
Dwarfs
Skaven
Skaven
Daemons of chaos
Beastmen
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

liiga oli opin kannalta erittäin hyvä. Nyt jos hieman eri tavalla peli menis paremmin... Pitäsköhän vielä varmuudeks vaihtaa nopat? Ainiin aläkä unohda ward saveja sen pannsarin lisäks ;).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Osallistuja listaa päivitetty, tällä hetkellä 7 pelaajaa on ilmoittautunut joten jos peliparit mielitään kaikille saada niin 1 pelaaja uupuu tällä hetkellä.
Eiköhän tämä tästä ensiviikon aikana selkiydy ja saadaan lyödä osallistujat yms. asiat lukkoon. Armeija listoja odotellaan edelleen monelta pelaajalta, toivomuksen mukaan väki ei jätä niitä viime tippaan.
Runt

Hoputetaan väkeä armeijalistonjen osalta etteivät ne jää viime hetkeen.
Tämän hetkinen tilanne on seuraava:

1.Ville Myllynen/Empire (Armeijalista toimitettu)
2.Antti Ramstadius/High Elves (Armeijalista toimitettu)
3.Tomi Tuomisto/Bretonnia (Armeijalista toimitettu)
4.Ville Ylipaasto/Dwarfs
5.Sampsa Viljanen/Skaven
6.Henri Iltanen/Skaven (Armeijalista toimitettu)

Varasijalla:
1.Jarkko Vähämaa/Beastmen

Pelaajat jotka pääsevät turnaukseen
Tällä hetkellä tilanne on se että pelaajia on 7 ilmoittautunutta ja tarvitsisimme parillisen määrän pelaajia jolloin saisimme järjestettyä kaikille pelit samaan aikaan. Parittomalla pelaaja määrällä menee hieman soveltamiseksi sekä päivän pituus tulisi venymään jonkin verran, jos kaikki haluaisivat saada 3-4 peliä pelatuksi.
Jos tämän enempää ei pelaajia ilmoittaudu jättäydyn itse pois turnauksesta (olen varapelaaja sairastapauksien yms. varalta) jolloin Jarkko Vähämaa pääsee pelaamaan turnaukseen.

Näillä mennään nyt, tiistaina pitäisi viimein selvitä pelipöytien määrä sekä lopullinen aikataulu (ainakin aloittamis aika).
Runt

Pelipöytä tilanne yms. on nyt käyty kartoittamassa paikanpäälä. Päätimme että menemme kolmella (3) pelipöydällä, neljännen pöydän saisi "rakennettua" pienten kikkailujen avulla mutta pelataan tässä kohtaa varmanpäälle joten jätetään neljäs pöytä pois laskuista.

Turnuaksesta
klo:
11.00 Turnaus alkaa (katsotaan peliparit, pöydät, yms. tarpeellinen asia sekä pelataan ensinmäinen kierros)
13.00 Toinen pelikierros alkaa
15.00 Ruokailu (1h aikaa käydä syömässä)
16.00 Kolmas pelikierros alkaa
18.00 Neljäs pelikierros alkaa (pelataan jos väki jaksaa, muuten ei)
20.00 Mahdollinen palkintojen jako jonka jälkeen kerätään tavarat kasaan ja lähdetään kotiin

Aikataulu tulee elämään sen mukaan miten pelejä saadaan pelattua. Pelien kesto max.2h+tasoittava vuoro.
Turnaukseen saa tulla myös seuraamaan pelejä vaikka itse ei pelaisikaan.

Tämän hetkinen osallistuja lista:

1.Jarkko Vähämaa/Beastmen (Armeijalista toimitettu
2.Antti Ramstadius/High Elves (Armeijalista toimitettu)
3.Tomi Tuomisto/Bretonnia (Armeijalista toimitettu)
4.Ville Ylipaasto/Dwarfs
5.Sampsa Viljanen/Skaven
6.Henri Iltanen/Skaven (Armeijalista toimitettu)

Varasijalla:
1.Ville Myllynen/Empire (Armeijalista toimitettu)

Armeija listat puuttuvat edelleen muutamalta pelaajalta (Sampsan lista minulla saattoi jo olla en ole varma), joten kirjoitelkaa listat valmiiksi hyvissä ajoin ettei jää viimetinkaan.
Listoista sen verran huomattamista että mikäli listassa on velho tulee käytössä oleva Lore lukea listassa! Mikäli Lore nyt listastanne on jäänyt puuttumaan niin postatkaa minulle joko kokonaan uusi lista missä on Loret ilmoitettuna. Tai vaihtoehtoisesti pelkät Loret mitä velhonne käyttävät.

Laitan myöhemmin lisätietoja pysäköinnistä yms. turnaukseen liittyvästä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

mä en nyt ymmärrä, eli siis ei pelata jokaista pelaajaa vastaan vai? silloihan jos on 6 pelaajaa niin olisi 5 peliä? vai onko sillä edes merkitystäkään vai jos 3 kierrosta keretään pelaamaan ja niistä vaan lasketaan pisteet/kö?
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Kaikki eivät pelaa kaikkia vastaan, vaan kukin pelaaja pelaa 3-4 pelaajaa vastaan. Näistä peleistä koostuu kokonaispisteet joilla voittaja puolestaan määritellään.
Mitä paremmin peli menee, sitä parempi vastustaja asettuu vastaan aina seuraavalla kierroksella jne...
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

voiko unit filttereitä käyttää?
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Kyllä voi, jos filttereiksi et muuta keksi niin tyhjät baset käyvät myös. Jossain aiemmassa viestissä muistaakseni kirjoitinkin esimerkkejä asioista jotka ovat sallittuja.
Runt

ARMEIJALISTAT

Armeijalistojen tarkistus menee niin että jokainen turnaukseen osallistuja voi halutessaan tarkistaa toistensa listat ja ilmoittaa virheistä mikäli niitä löytyy.

Antti Ramstadius
Mage 2nd Lvl, Jewel of the Dusk, Silver Wand Lore of Fire 160
Noble BSB Heavy Armour, Warbanner 139
18 Spearmen Full Command 187
15 Archer 165
20 Swordmaster Full Command (+Sword of might) 345
Bolt Thrower 100
Bolt Thrower 100

Henri Iltanen

LORD:
Warlord; halberd,shield (96pst)

HEROES:
Warlock engineer; 1lvl wizard, doomrocket (95pst)
Chieftain; Battle standard,halberd,shield (74pst)

CORE:
36xClanrats;shield,spears,fullcommand (185pst) , +Poisoned wind mortar (65pst) (yht.250pst)
35xClanrats;shield,fullcommand (164pst)
30xStormvermin;halberd,shield,fullcommand (241pst)

SPECIAL:
5xGutter runners:2nd weapon:poisoned attacks:sling (90pst)
5xjezzails (100pst)

RARE:
Warplightning cannon (90pst)

yht: 1200pst

Tomi Tuomisto
Kenraali(Paladin): Royal Pegasus, Virtue of Purity, Enchanted shield, Sword of might, peitsi. yht. 159
BSB: Ratsu, Dragonhelm, Virtue of Duty. yht. 114
12 Knights Errant, FC, Errantry Banner. yht. 281
12 Knights of the Realm, FC. yht. 312
3 Pegasus Knights. yht. 165
3 Pegasus Knights. yht. 165

Kokonais arvo 1196

Jarkko Vähämaa
Beastlord
Gnarled Hide,
Ramhorn Helmet,
Luckstone,
Biting Blade,
Ironcurse Icon,
heavy armour, shield
204 pts.

Gorebull
BSB, shield,
Blackened Plate
208 pts.

5 Ungor Raiders
30 pts.

5 Ungor Raiders
30 pts.

5 Ungor Raiders

30 pts.

5 Ungor Raiders

30 pts.

29 Gor
Foe-render, banner, musician
additional hand weapons
257 pts.

3 Minotaurs
Additional hand weapons
177 pts.

17 Bestigor
Gouge-horn, banner, musician
234 pts.

Total 1200 pts.

17% lordia
17,3% sankaria
31,4% core-yksiköitä
34,3% special-yksiköitä
0% rare-yksiköitä

Ville Ylipaasto

Runesmith - 141 pts.
-shield
-gw
-rune of spellbreaking
-rune of stone
-2x rune of iron
-rune of furnace

Thane - 115 pts.
-master rune of gromril
-battle standard bearer

12x quarrellers - 156 pts.
-gw

12x guallerrels - 156 pts.
-gw

29x hammerers - 407 pts.
-shields
-full command

grudge thrower - 105 pts.
-rune of accuracy

organ gun - 120 pts.

heroes: 256
core: 312
special: 512
rare: 120

total: 1200 pts.

Sampsa Viljanen

Scouting force of the Great-Mighty Grey seer Drashnik (SKAVEN)

LORDS:

Grey seer 240 pts.
with: Talisman of Preservation 45pts.
TOTAL: 285 pts.

HEROES:

Chieftain 45 pts.
with: Battle Standard 25 pts.
Banner of the Under-Empire 25 pts.
shield 2 pts.
TOTAL: 97 pts.

CORE:

50 Clanrats 4 pts./model
with: spears 0.5 pts./model
shields 0.5 pts./model
Musician 4pts.
Standard Bearer 8 pts.
Clawleader 8 pts.
Poisoned Wind Mortar 65 pts.
TOTAL: 335 pts.

15 Stormvermin 7 pts./model
with: shields 1 pts./model
Musician 5 pts.
Standard Bearer 10 pts.
Fangleader 10 pts.
Ratling Gun 55 pts.
TOTAL: 200 pts.

19 Giant Rats 3 pts./model
with: 3 Packmasters 8 pts./model
TOTAL: 81 pts.

RARE:

Plague Claw Catapult 100 pts.

Plague Claw Catapult 100 pts.

TOTAL: 1198 POINTS[/quote]

Ville Myllynen

LORD
Arch Lechtor Of Sigmar 134.pts
-Heavy Armor, Shield
-Lore of Beast
HERO
Warrior Priest 110.pts
-Barded Warhorse
-Heavy Armor, Shield
Master Engineer 65.pts
CORE
49xHalberdies 265.pts
-FC
10xGrossbowmen 80.pts
11xWhite Wolf 293.pts
-FC
SPECIAL
2xMortar 150.pts
Cannon 100.pts

ALL:1197.pts
Viimeksi muokannut Runt, Ma 19.09.2011 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
syrja

Ihan hauskan näköisiä listoja. Teille tulee varmasti mukavat karkelot. Tomppakin lähti oikein lentely touhuihin, muistat nyt vaan tälläkertaa niiden liikutus systeemin. Yksi asia pisti silmään, miksi helffien swordmasteri champalla on SoM? Kun normaalisti lyö S5 iskuja niin nyt vain S4. Vai halusitkos hänelle tarkoituksella maagiset iskut?
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

syrja kirjoitti:Yksi asia pisti silmään, miksi helffien swordmasteri champalla on SoM? Kun normaalisti lyö S5 iskuja niin nyt vain S4. Vai halusitkos hänelle tarkoituksella maagiset iskut?
Joo tämä olisi oikeasti kiva tietää. Kuitenkin about samoilla pisteillä kun saisi koko yksikölle maagiset iskut. Lisäksi olisi kiva tietää miksi niin moni peluuttaa bösbiä todella vähillä panssareilla?

Joo mut listojen perusteella laitan rahani likoon kääville ja pedoille.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Half-breed kirjoitti:
syrja kirjoitti:Yksi asia pisti silmään, miksi helffien swordmasteri champalla on SoM? Kun normaalisti lyö S5 iskuja niin nyt vain S4. Vai halusitkos hänelle tarkoituksella maagiset iskut?
Joo tämä olisi oikeasti kiva tietää. Kuitenkin about samoilla pisteillä kun saisi koko yksikölle maagiset iskut. Lisäksi olisi kiva tietää miksi niin moni peluuttaa bösbiä todella vähillä panssareilla?

Joo mut listojen perusteella laitan rahani likoon kääville ja pedoille.
Eipä tossa kohtaa tullu oikeen ajateltua, jotain pisteiden täytettä vaan, mutta, no näillä mennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”