Faba Turnaus 24.9

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: Faba Turnaus 24.9

Viesti Kirjoittaja Runt »

nuuuubi kirjoitti: Tuon jotain maastoja paikalle, ei mulla mitää kummallista ole, mutta jotain kenkälaatikkoa...

-Jarkko
Maastoista sen verran että kallioita/kukkuloita ei kannata tuoda mukanaan, näitä löytyy tällä hetkellä tarpeeksi. Kenties jokin talo tai vastaava ja jokunen metsä voisi olla paikallaan.
Metsiä yritän itse myös hankkia lisää, syrja näitä jo tarjoilinkin aikaisemmin lainaksi mutta kun ei saa aikaiseksi hoitaa kaikkia hommia niin jää viimetippaan. No maastoa kuitenkin tulee jokaiselle pöydälle joten siitä ei kannata murehtia. Katsotaan sitten että minkälaista maastoa sinne oikeasti saadaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Saattaapi olla että tulen vilkaisemaan miten menee. Mikäli vaan mitenkään selviän. Varmaan tosin ihan vaan piipahtamaan, mutta kuitenkin.
Kalat meni kotio...
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

mä ainaki tuon oman ruohomattoni ja naulaan sen vaikka pöytään kiinni sekä tuon kasan mäkiä ainakin, voi ***** ***** ***** mä en minkää ***** valkosen pöydän päälle rupee ***** asettelee ukkojani.

on muuten vähän huonosti ilmoitettu tuo turnauksen alkamisaika? mitä vittuu niinku? 10-12 välisenä aikana? miettikää ny jos kaikki muut tulee klo 10 ja yks tulee vasta 11.45 ni venaillaanko siä niinku kuuta nousevaa vai? klo 10 kaikki paikalle ja heti peliä käyntiin sitä mukaan ku porukkaa lappaa paikalle ja pelataan niin monta kierrosta ku vaan iltaan mennes ehditään
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Hapid on taas seurannut viestiketjua todella tarkasti tuttuun tapaan
Runt kirjoitti:
Turnuaksesta
klo:
11.00 Turnaus alkaa (katsotaan peliparit, pöydät, yms. tarpeellinen asia sekä pelataan ensinmäinen kierros)
13.00 Toinen pelikierros alkaa
15.00 Ruokailu (1h aikaa käydä syömässä)
16.00 Kolmas pelikierros alkaa
18.00 Neljäs pelikierros alkaa (pelataan jos väki jaksaa, muuten ei)
20.00 Mahdollinen palkintojen jako jonka jälkeen kerätään tavarat kasaan ja lähdetään kotiin
Maastoja ei tarvitse tuoda mukana!
Nyt on maastoa sen verran hankittuna että kaikille pöydille tulee riittämään maastoa reilusti. Omia maastoja ei siis kanata raahata turhaan pelipaikalle.

Pelipaikalta löytyy jääkaappi, jota saa halutessaan käyttää (juomat, eväät jne..).

Klo:10.50 kun saapuu pelipaikalle niin on oikeaan aikaan paikalla. Älkää kuitenkaan saapuko paikalle ainakaan ennen 10.30 koska voi olla ettei pelipaikalla silloin vielä ole ketään. Ja jos on niin silloin vielä järjestelyt ovat menossa jolloin olette vain tiellä.

Mikäli nyt jollekkin jokin asia on epäselvää niin kirjoittakaa tähän viestiketjuun, tai vaihtoehtoisesti soittakaa tai tekstatkaa minulle.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

mut tietääkö kaikki mikä sun numero on?
Runt

Kaikki porin pelaajat tietävät numeroni ja Parkanon Jarkolle laitoin numeroni yv:llä

Turnaukseen on näillä näkymin jokunen katsoja tulossa, toivotaan että he myös löytävät tiensä perille. Numeroni saa turnaukseen osallistuvilta pelaajilta, tai vaihtoehtoisesti voi vielä tämän illan aikana laittaa minulle yv:tä niin postailen numeroni viimeistään aamulla.
Runt

Viimehetken muutoksia turnaukseen:
Geratsu/Antti ei valitettavasti pääse osallistumaan turnaukseen joten minä tulen ottamaan Antin pelipaikan.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

No niin, voittajan jo tapasinkin ja ilmeisesti kaikki järjestelyt jne toimi hyvin. Nyt odotellaan vähän tarkempia tuloksia, yhteenvetoo jne. olikos kellään kameraa mukana? Harmittaa kyllä ettei päässyt osallistumaan ja myös ettei ehtinyt edes käymään. No elämä on...Mutta hauskinta on, että "vedonlyönnit" voittajasta taisi mennä persilleen:)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Turnauksen sijoitukset ja pisteet:
1.Tomi Tuomisto/Bretonnia 3600.pts
2.Ville Ylipaasto/Dwarfs 3524.pts
3.Ville Myllynen/Empire 3418.pts
4.Jarkko Vähämaa/Beastmen 3365.pts
5.Henri Iltanen/Skaven 2294.pts
6.Sampsa Viljanen/Skaven 2269.pts

Turnuas oli todella tiukka kuten tuloksista huomaa, neljän kärki on alle 250.pts sisällä. Myöskin 5 ja 6 sijoista käytiin todella tasaista vääntöä.
Turnauksen alkuun hetin veikkauksen että Bretit tulevat viemään voiton, no eipä ketään tähän uskonut kun katsottiin edes menneen faba liigan tuloksia mutta kuinka ollakkaan sieltä takavasemmalta bretit tulivat ja pokkasivat kotiin vietäväksi pussillisen kettu karkkeja ;)

Omasta puolestani turnaus sujui mukavasti, jokainen peli näytti aluksi menevän Empirille selkeästi (Skaven,Bretonnia ja Beastmen) mutta jollain ihmeen tavalla noppatuuri aina kääntyi ja vastapuoli nappasi voiton. Ainoa peli jonka voitin oli Henkan skaveneita vastaan. Empiren paras suorittaja oli ehdottomasti Volley Gun, joka listi brettien ritareita siinä missä beastmenien minotaurejakin. White Wolffit puolestaan alisuorittivat jos suhteutetaan siihen mitä niillä oli tarkoitus tehdä kentällä. Crossbowmenit eivät myöskään pahemmin mitään tehneet mutta eipä 10:llä ampujalla pahoja tuhoja ole tarkoitus saadakkaan aikaan.

Kuvia turnauksesta tulee kunhan Jarkko ehtii niitä julkaisemaan, Ville (Hapid) taisi myös jokusen kuvan napata joten sieltäkin suunnalta saattaa joitakin kuvia ilmaantua.
Turnauksesta saa antaa palautetta, niin tiedän mitä ensikerralla tehdään paremmin!
Miinuksena voidaan ensinmäisenä sanoa että turnaus ilmoitus kun laitettiin foorumille, niin aikataulut yms asiat eivät oltu lyöty lukkoon. Eli jatkoa ajatellen koitan saada säännöt, kellonajat yms selville ennenkuin turnausilmoitus postataan foorumille. Toki turnaus ilmoitus foorumille postattiin hyvissä ajoin joten...

Kiitokset:
Sampssalle pelitiloista
Villelle batlematin ja maastojen lainaamisesta
Jarkolle (syrja) maastojen lainaamisesta
Sekä muille kilpailuun osallistuneille mukavista peleistä
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Kääpiöt, kääpiöt... Eikö niitä jukolauta saa millään murtumaan, tai sankareita kuolemaan?.

Paras suorittaja(t) oli omalla armeijalla kyllä Pegasus ritarit, toista vain mätkittiin ja toinen sai rauhassa liikkua ja häiriköidä, puhumattakaan siitä kaikkien toden näköisyyksien vastaisesta rynnäköstä minotaureja ja Gorebullia vastaan ja meni vielä läpi!

Keisarikunnalle kuitenkin kiitos siitä helposti murtuvasta hordesta ;).

Beastmen, Empire ja Dwarfs, selvä trendi. Vähemmän voitto pisteitä itselle ja enemmän vasta puolelle.

Tuli ainakin todistettua että kyllä ilman jalkaväkeäkin pärjää. Mutta ammuntaa ja magiaa voisi kyllä hyödyntää.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Sellaisen voisi vielä mainita että Bretit pelasi kolmea pahinta mahdollista vastustajaa vastaan kun taas Empire ja Dwarfs sai pelata yhdet pelit 5 ja 6 sijojen skaveneita vastaan. Joten tästä näkökulmasta tarkasteltuna brettien turnausvoitto nousee vieläkin suurempaan arvoon.
Empiren hilpari boxi brettejä vastaan tosiaan pääsi murtumaan hieman liian helposti, White Wolffit puolestaan kun eivät saaneet neljää realm knightiä breikkaamaan niin siihen se peli sitten kaatuikin. Bretti pelissä Empire menetti tärkeitä pisteitä ja antoi pisteitä samalla Breteille. Näin sitä vaaka heilahtaa puolelta toiselle nopeasti kun nopat eivät annakkaan sitä teoreettista tulosta. Hauskat matsit oli jokatapauksessa ja bretteille pitää nostaa hattua.
Hapid

Itse siis voitin ekan pelini sampsan skaveneita vastaan. toisessa pelissä henkkaa vastaan tyhjensin koko pöydän hänen skaveneistaan ja viimeisessä pelissä olin ihan varma että saan breteiltä turpaani ja kunnolla. Viimeisen taistelun tilanne oli tämä:

Kuva

Oli kuudennen vuoron tomin tasoittava puolisko ja olin ihan varma että nyt lähti kaikki, olihan tuossa pegasus knightit, errantit, realmit ja vielä kenraali pegasuksella. Mutta ei sentään. Errantteja jäi muistaakseni 3, realmeja 4 tai 5, pegasus knightit hakkasin kaikki pois ja mikä tuuri, kenraali lähti vielä pakoon joten sain siitäkin vielä pisteet kotiin. Halle fucking luja!
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Oli kyllä hieno turnaus jo kokemuksena =) kiitos muuten kaikille peleistä !!!=) Kaikin puolin oli hyvä turnaus ja oli kivaa , ja mikä parasta pääsi pelaamaan ja oppi sääntöjä oikein urakalla . Ja kyllä se huono tuurikin loppui sit 3 pelin 5 vuorolla kun vaihdoin nopat ja pääsin pois häviäjän paikalta =) ( AINOO MIKÄ JÄI HARMITTAMAAN OLI DWARFI PELIN 1 VUORON JÄLKEINEN KILPA JUOKSU PAKOON =) .
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Kuten lupailinkin tässä olisi taistelu raportit, englanniksi tosin. http://www.roundtable-bretonnia.org/ind ... 550#107550

Pitäis olla oikein mutta jos jotain unohdin silloin kirjata ylös ja joku muistaa paremmin kommentoikaa(tai kirotkaa).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

Kiitoksia järjestäjälle turnauksesta! Toimi loistavana introna 8 editioniin ja nyt lista on muokattu niin, että seuraavassa rähinässä pedot on entistäkin raivotautisempia ja vaarallisia :) Pelaamalla oppii, nyt tajusin kuinka isoja virheitä tuossa listassa ja taktiikoissa oli.
Kiitoksia vastustajille, olitte ymmärtäväisiä ja hienoa peliseuraa.
Palautteena turnauksesta: En missään vaiheessa elätelly luuloja, että aikataulu pitäis joten se ei haittaa :D Tilaa oli mukavasti ja maasto hyvää, mutta pakko sanoa, että jonkinlaiset maalausvaatimukset tekis terää... Esimerkiksi "kolme väriä ja base" on jo aika paljon kun vertaa muovinharmaaseen ;)

ManAtArmille: Muistaakseni mun Beastlord teki yhden woundin sun kenraalille haasteessa (2 wardia, toinen epäonnistui). Mulla ei tosin ole noin tarkkoja muistiinpanoja, eli saatan olla väärässäki. Muuten oikein tarkka raportti =)

Postitan kuvia kunhan ehdin ja kirjoitan varmaan ittekin jonkinlaisen viiltävän analyysin aiheesta Minä ja Petomiehet - Raportti Porin Taisteluista.
Runt

Mitäs väki oli mieletä siitä miten peliparit seuraaville kierroksille valittiin?
Valinnathan meni niin että edellisen pelin 1 ja 2 vastakkain, 3 ja 4 vastakkain sekä 5 ja 6 vastakkain. Tarkoituksena oli siis saada saman tasoinen pelaaja toiselle puolelle pöytää, kahdessa jälkimmäisessä pelissä. Ensimmäiset peliparit puolestaan oltiin arvottu noppaa heittämällä joten samantasoista pelaajaa ei välttämättä toisellapuolella pöytää istunutkaan.

Omalla kohdallani sain toisessa pelissä Bretonnia vastaan joka oli todella tiukka peli ja kolmannessa pelissä vastaan asettui beastmenit joka myöskin oli tiukka matsi kunnes hilpari boxini taisi murtua 5-6 vuorolla, joka käänsikin piste-edun beastmeneille.

Tulosten valossa 4 kärki oli muistaakseni 250.pts sisällä toisistaan, joten paperilta katsottuna peliparien valinnat olivat hyvät.
Esim kääpiöt pelasi yhden 700.pts pelin mutta kaksi muuta peliä meni sen verran hyvin ettei Empiren jokaisesta pelistä saadut +1000.pts riittänyt kuitenkaan 2.sijaan.
Kääpiöt taisi myös olla ainoa armeija joka voitti kaikki 3 peliä, jos oikein muistan.

Mutta kertokaa omia henkilökohtaisia mielipiteitä asiasta.
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

Äh, sen unohdinkin mainita.. Vastustajien valitseminen pisteiden perusteella oli oikein hyvä, pidin. Nähdäkseni se on reiluin tapa ja sillä saa aikaan tiukimmat (jännittävimmät) turnaukset kun piste-erot pysyy mahdollisimman pieninä kaikkien pelatessa oman tasoistaan vastustajaa vastaan.
Hapid

***** kääpiöt jyrää hei miettikää ny, koko turnauksen niinku pääasia mulla oli kuitenkin se että mä voitin ton sampsan. me ollaan sampsan kans bestiksiä, ruvetaan käymään bissellä ehtosin.

mutta peliparit oli oikein hyvät, itellä oli ainakin joka pelissä semmonen vaihe että kohta tulee lusikallinen oikeesti housuun ja kääpiöt saa pataan, esim. sampsankin voitin vissiin vasta viimeisen vuoron viime hetkillä, kuin myös bretonniankin, iltasen peli kaatui täysin huonoon noppatuuriin.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Juuri näin =) hahahahaha täytyy ottaa seuraavaks oikeet nopat heti alusta asti !!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”