Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Mää tiin, että minun sanani ei paljoa paina näissä sääntöasioissa kun pelailen ihan omissa maailmoissani ja sääntöseteillä, mutta eikö olisi niin, että 30 pääkatto olisi oikein mainio ja yksikön maksimihinta ei saisi olla isompi kuin 400p. Tähän neljään sataan lasketaan myös yksikköön liitettävien sankarien pisteet. Esim. 300p maksavaan yksikköön saa joinata maksimissaan 100p maksava sankari.
Voi ristus oikeasti. Mihin ajattelit sitten haltiasankarit tunkea, tai herregåd kaamossankarit? Haltioilla ei saisi näinollen lordia mitenkään edes sääliseen keihäsjengiin. Saatti johonkin oikeaan mättöjengiin.

30 pään kokokin tarkoittaa, ettei Hordeissa ole mitään varaa menettää jengiä, ja monet keihäin aseistetut hordet muuttuvat turhiksi.

Oikeasti joku roti noihin sun juttuihisi jo pikkuhiljaa olisi kiva saada.

Sitten itse aiheesta, niin ei mitään tuollaista höpöhöpö-pisteytystä kuin viime liigassa. Kylmästi verrataan pojoja seiskan säännöillä, ja sitten tsekataan tulos seiskan voittotaulukosta. Pisteitä peleistä saisi sitten se 0-20. Muutoin tuo ETC:n yksikkörajojen lisäys mukaan, ja alles klar mun puolesta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Munakoreihin tuskin kattoja ollaan laittamassa, mutta jos sellaiset tulevat niin ei ainakaan noin tiukkoja. Characterit kun tuppaa olemaan sen 300.pts parhaimmillaan niin jokainen haluaa characterinsa piilottaa yksikköön joka ei saman tien ota jalkojaan alle. Eivät ne munakorit ole niin pahoja kuin ajatellaan, perus kylki charge 5:llä knightillä, esimerkiksi saattaa helpostikkin murtaa 500.pts:n horden.
Jos nyt jonkinlainen rajaus tuohon yksikön kokoon pitäisi asettaa niin itse pitäisin sopivana 450-500.pts:n rajaa sopivana. Kyseiseen pistemäärään ei tosin lasketa charactereitä.
Munakoreja vastaan luultavasti tulee tässä liigassa olemaan enemmän aseita. Toisin sanoen mortaria ja catapulttia tullaan näkemään sekä paniikkia aiheuttavia asioita yms. joilla munakorit murskataan todella tehokkaasti.

Mielelläni Antonin tulevassa liigassa kyllä näkisin, viimekertainen taisto kun oli älyttömän tiukka. Lista oli myös omaperäinen ja sellaisenaan mukava lisä muiden peruslistojen joukkoon, jos asian näin voi mainita. Eivätkä ne Antonin pelitkään huonosti menneet jos en väärin muista niin taisit voittaa 3/5:stä pelistä?

Pelitahdista mainittakoon nyt sen verran, että tulevassa liigassa olisi tarkoitus jos jokainen osallistuja saisi pelattua 1-2 peliä/kk:ssa
Tuollainen pelitahti luulisi olevan ihan kohtuullinen myös niille jotka eivät varsinaisesti porissa asu.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Minusta se viime liigan pisteytys juttu toimi hyvin. Sillä menetelmällä ei niin haittaa vaikka joku munakorin tekisikin. Jos taas käytössä olis 8 edikan piste sydeemi niin esim viime liigassa kukaan ei olisi saanut mun minotaureista pisteen pistettä. Koska eivät kertaakaan tuhoutuneet kokonaan. Olisikos se hyvä ja reilu systeemi? ei minusta. Ja muutenkin miksi tehdä pistelaskusta liian vaikeaa. Yksinkertainen on kaunista.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Pisteytyksestä tuskin enempää kannattanee neuvoitella, eiköhän me tuolla vanhalla kaavalla mennä. Porilaiset on muutenkin niin jääräpäistä kansaa että tekee kaiken omalla tavallaan, joten emme lähde matkimaan muiden pistelasku menetelmiä.

Mitenkäs tuo munakorin katto? Tarvitaanko tälläistä ja jos tarvitaan niin mikä olisi sopiva pistekatto?
Oma mielipiteeni on että munakorien kokoa EI tarvitse rajoittaa, mutta jos tähän jokin järkevä rajoitus halutaan niin 500.pts (ei sis.Charaktereita) voisi olla sopiva. Tosin tällöin taitaa jäädä pois isoimmat mörkö boxit (12.kpl), myöskään kääpiöt eivät saisi juurikaan yli 30 modelin yksikköjä kun modelit maksaa 12-15.pts/kpl ja tähän päälle sitten komentoryhmät ja liput.

Ja ja oliskos vielä muita sääntöjä joista pitäisi keskustella, kenties maastojen määrästä pelipöydällä? Viimeksi pelattiin 6:lla maastokappaleella joka sinällään oli ihan hyvä, mutta tuntui että kaikki metsät esimerkiksi pystyi kiertämään/välttämään jos vain halusi. Tämän takai laitoin tuon 8.kpl maastoihin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Half-breed kirjoitti:Oikeasti joku roti noihin sun juttuihisi jo pikkuhiljaa olisi kiva saada.
Mun jutuissahan on paljonkin rotia. Sää et vaan aattele samalla tavalla kuin minä. Susta Ws10 S6 A5 Haltia prinssi lohikäärmeellä on siisti. Mun mielestä DA, Enska, Lance + Griffon on siisti.

17 Haltsua on ihan pop yksikkö ja hintaa sillä on vaivaiset 187p. Siihen iske rinssi, jolla on vaikka ha, enska ja 5+ ward niin hintaa on joku 150p. Menee kätsysti alle 400p se yksikkö vaikka siellä onkin hurja mättääjä. Kaaoksellakin exa pärjää ihan hyvin pelkän wardin ja enskan kanssa. Tai vaikka kilpi + dragon helm. Ohan niillä pelottavan isoja pistehintoja alastomina, mutta kun on pohjilla Ws7, S5, A4 ja kaaos haarniska, ei sille paljoa tarvitse ostaa.

Paljon kivempaa tämä peli on kun sankari ei ole sellainen machoman John Matrix, joka hakkaa lohikäärmeen, jättiläisen, demonin, minkälien kumoon, jos eteen saapuu. Hävitähän sellaiselle pitäisi. S4 on pop ja sillä mennään.
Runt kirjoitti:Mielelläni Antonin tulevassa liigassa kyllä näkisin, viimekertainen taisto kun oli älyttömän tiukka ... jos en väärin muista niin taisit voittaa 3/5:stä pelistä?
Ooh, minulla on faneja. Jooh, olihan ne mätöt kyllä tiukkoja, mutta tsäkällä oli kyllä näppinsä aina siellä ja täällä pelissä mukana. Ne olivat kuitenkin liiankin tiukkoja pelejä minun makuuni. Piti aina mennä parturiin varaamaan aika huomiseksi, että palautuu ihana ruskea väri hiuksiini. Eikä minun hampaitteni ole enää tästä paljoa enää varaa kulua. Näyttää rumalta tämä hymyni kun narskuvat joka vuoro tilannetta katsellessa. Su:kin kun Henrin kanssa pelasin, on se ihme ja kumma miten niitä rottia riittää vaikka joka vuoro 10 pamahtaa kuoliaaksi blokista ja sitten hänen chargattua joku 7 klosiksessa.

Voisinhan minäkin kyllä pelata "hyvällä listalla". Meen vaan kopipasteamaan jonkun listan täältä Sotusta itselleni ja pelata sillä. Mutta mitä hauskaa siinä sitten olisi? Kyllä pro-pelaajan pitäisi pelata ilman akkaansa. Siitähän ne kovimmat kiksit saa kun voittaa ollessaan underdog ja Rockyn teema soi taustalla.

Örkeillä mie en halluu tulla, niillä pelasin viimeksi. Muutenkin on vähän basejen kanssa ongelmia, että abautti rallaa samallaisella listalla pitäisi pelata. Ogreja mie en ole vielä ostanut takaisin, että niillä ei voi pelata. Liskoja minulla ei ole 2.4k kuten ei myöskään kaaosta. Bretit ovat edelleen väärillä baseilla vaikka sain joskus heinäkuussa Harrilta paljon baseja, suuri kiitos niistä. Rotilla joudun proxyttämään liikaa tai pelaamaan Klaanirotta armeijaa eli not. Kääppiä ei ole tarpeeksi, niitä kunnollisia fikuja. Faban omia en kehtaa enää komentaa tippaakaan kun on söpöjä Manticin otsattomia ja ränkkäämättöämiä otuksia, joita pomotella. Mitä jää jäljelle? Haltsut? Jooh, haltsut. Katso yllä spearmen kokoonpano ja pistä toiselle puolelle Sampsan 600p Kaaos warrut tai Hapidin tuplaurut, 40 Lonkkurangeria jne. Jee.

Oliko siinä kaikki armeijani? Empire, alkutekijöissä. Tässä kuussa, jos lisää tilaan, ei riittäisi siltikään napit.

Jaksanko mie tuoda Griffoniani pöydälle? Tai awsm 2 * 5 Shadow Warruani unohtamatta tietenkään tähtipelaajiani, 2 * 5 Ellyrianeja? Tai emmää tii tähtipelaajasta. Farmaritiimin ehkä. Kyllä se Griffon äijäni on se kaikista kovin äijä pelipöydällä. Kotkatkin olisivat hyviä vaihtoehtoja, mutta heiltä minä odotan suuria saavutuksia pelipöydällä. Ovathan ne kuitenkin armeijan paras yksikkö.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Halffin kommentti näemmä meni kokonaan ohi silmieni. Pitänee lukea läpi paremmalla ajalla.

Antonille sen verran sanottava, että lähde liigaan kokeilu mielellä ja laita armeijalistaasi oikeasti jotain uutta. Hapid veti viime liigan juuri tähän tyyliin, eipä hänkään ollut ennen kääpiöitä hordessa peluuttanut. Liiga on oiva tilaisuus kokeilla uusia kokoonpanoja, aikaa figu hankintoihin on hyvin, katsotaan jos ensikuussa tai viimeistään marraskuussa liiga saataisiin käyntiin. En toki ala painostamaan sinua mukaan mutta aina hienompi liiga saadaan aikaan mitä enemmän osallistujia on.
Half-breed

Runt kirjoitti:Mitenkäs tuo munakorin katto? Tarvitaanko tälläistä ja jos tarvitaan niin mikä olisi sopiva pistekatto?
Oma mielipiteeni on että munakorien kokoa EI tarvitse rajoittaa, mutta jos tähän jokin järkevä rajoitus halutaan niin 500.pts (ei sis.Charaktereita) voisi olla sopiva. Tosin tällöin taitaa jäädä pois isoimmat mörkö boxit (12.kpl), myöskään kääpiöt eivät saisi juurikaan yli 30 modelin yksikköjä kun modelit maksaa 12-15.pts/kpl ja tähän päälle sitten komentoryhmät ja liput.
Kyllä se rajoitus olisi hyvä saada. Siinä 450-500 haarukassa olisi sopiva väli. Tällöin ei tulisi niin hulluja jengejä vastaan, mutta silti annettaisiin mahis peluuttaa kalliimmilla yksiköillä hordeja.
El Capitan kirjoitti:17 Haltsua on ihan pop yksikkö ja hintaa sillä on vaivaiset 187p. Siihen iske rinssi, jolla on vaikka ha, enska ja 5+ ward niin hintaa on joku 150p. Menee kätsysti alle 400p se yksikkö vaikka siellä onkin hurja mättääjä. Kaaoksellakin exa pärjää ihan hyvin pelkän wardin ja enskan kanssa. Tai vaikka kilpi + dragon helm. Ohan niillä pelottavan isoja pistehintoja alastomina, mutta kun on pohjilla Ws7, S5, A4 ja kaaos haarniska, ei sille paljoa tarvitse ostaa.
http://www.youtube.com/watch?v=V3y3QoFnqZc

Ok kaamossankari ei paljoa lisäkamaa tarvi, mutta mitä helvettiä sä ajattelit tehdä liian pienellä keihäsyksiköllä jossa on prinssi joka ei osaa mitään ja joka tapetaan nyrkillä? Yksikössä pitää olla ruumiita ottamassa osumaa sen verta, ettei olla täysin kyvyttömiä ekan lähiksen jälkeen, ja sankarin pitää nyt tehdäkin jotain, eikä vain hengata paikalla. Jos haluat vain hengaavan jantterin, niin varusta se niin, eli Stubborni ja mielettömästi panssaria mukaan. Tuollainen heittopussi on vain pisteiden tuhlaamista.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Terve !!! mukana ollaan jos vaan saan tehtyä 2400pst listan siis jos mahtuu mukaan ? =) Taas mun lempi lausahdus ( sama se miten pelit menee , pääasia et pääsee pelaamaan =) ) Meni tuo 1500 pst peli anttonii vastaa ihan hyvin , mut kyl ku noppa tuuri oli kohdillaa niin ne skavenien slavet vaan pysy vuorosta toiseen taistelussa ja saatiin aika lailla tasanen peli =)
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Jos piste rajoitus ei sisällä sankareita, ainoa keino miten voin tuon itse ylittää on ottaa yhteen yksiköön 8+ Pegasus ritaria(10 on maksimi koko niille) ilman paladin vahvaa ritari yksikköä.

Mitä sankarien peluutukseen ja yksikkö kokoihin tulee eiköhän se ole jokaisen oma asia. Asiaan liittyen 6 Paladiinia(ei taika varusteita, mutta normaaleilla lisä varusteilla)+BSB(lähes täysin varustettuna) on mahdollinen yksikkö itselleni tuolla piste määrällä joten koskeeko piste rajoitus pelkistä sankareista koottuja yksiköitä myös?

Liigaan kyllä pitäis mahtua mukaan jos listaan saa täytettä :D.

Edit: ja jos on epäselvää niin ole mukana ja yllä mainnitulla armeijalla (ei en otä noin isoa jengia Pegasusu ritareita)
Viimeksi muokannut ManAtArm, Ti 04.10.2011 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Henkka1986 kirjoitti:Terve !!! mukana ollaan jos vaan saan tehtyä 2400pst listan siis jos mahtuu mukaan ? =)
Liigassa ei ole rajoitettu osallistujien määrää joten mukaan mahtuu varsin mainiosti. Mikäli listastasi jotain puuttuu vielä niin aikaa on hyvin tehdä vielä uusia hankintoja ennen kuin pelit aloitamme. Eikun verkkokauppoihin tekemään ostoksia ja armeijalista kuntoon.

Jos pisterajoitus asetetaan tuohon 450-500.pts kieppeille niin tuo pistemäärä ei tule sisältämään sankareita. Brettien hero yksikkö siis olisi täysin laillinen yksikkö vaikka rajoituksen asettaisimmekin.
Tällä hetkellä kuitenkin mielipiteet näyttävät menevän siihen suuntaan että pisterajoituksia yksiköiden osalta emme tarvitse. Mutta katsotaan nyt mitä tässä tapahtunee, luultavasti tuolla sääntöpaketilla minkä aikaisemmin julkaisin tullaan tuleva liiga pelaamaan.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Niin itsekin olen mukana tulevassa liigassa. Tosin tulevaisuus näyttää nyt siltä, että pelajä kerkii ottamaan vain sen 1-2/kk. Mutta eipä tuossa tainnut mitään aikarajaa tms ollakaan. Villen alkuperäinen sääntöpaketti sopii minulle. Yksikköjen pisterajoituksia ei mielestäni tarvi. Mutta jos välttämättä ne halutaan niin sitten isommat kuin jotku etc hömppä rajat. Ettei sitten sorsi ketään ja jokainen saa tehdä mieleisensä listan. Mulla kuitenkin yksikköjen pistemäärät pysyneen "inhimillisinä". Ehkä:) hmm...kokeiliskos jotain 18kpl cold one knight jyrää heroilla ja herkuilla...

Eli Jarkko ja dark elffit mukana. Ja se pelitila löytyy.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Halffis kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:17 Haltsua on ihan pop yksikkö ja hintaa sillä on vaivaiset 187p. Siihen iske rinssi, jolla on vaikka ha, enska ja 5+ ward niin hintaa on joku 150p. Menee kätsysti alle 400p se yksikkö vaikka siellä onkin hurja mättääjä. Kaaoksellakin exa pärjää ihan hyvin pelkän wardin ja enskan kanssa. Tai vaikka kilpi + dragon helm. Ohan niillä pelottavan isoja pistehintoja alastomina, mutta kun on pohjilla Ws7, S5, A4 ja kaaos haarniska, ei sille paljoa tarvitse ostaa.
http://www.youtube.com/watch?v=V3y3QoFnqZc

Ok kaamossankari ei paljoa lisäkamaa tarvi, mutta mitä helvettiä sä ajattelit tehdä liian pienellä keihäsyksiköllä jossa on prinssi joka ei osaa mitään ja joka tapetaan nyrkillä? Yksikössä pitää olla ruumiita ottamassa osumaa sen verta, ettei olla täysin kyvyttömiä ekan lähiksen jälkeen, ja sankarin pitää nyt tehdäkin jotain, eikä vain hengata paikalla. Jos haluat vain hengaavan jantterin, niin varusta se niin, eli Stubborni ja mielettömästi panssaria mukaan. Tuollainen heittopussi on vain pisteiden tuhlaamista.
Mä niin ihqtan sua <3.

Mitäs, jos lopettaisit sen itsesi viiltämisen siellä synkässä ja pimeässä, lukkiseittien täyttämässä komerossasi ja tulisit tänne yksisarvisten ja sateenkaarien keskelle minun viereeni? Voin soittaa banjolla vaikka paranoidia, jos haluat kun silität kaunista lettiäni. Et sää RTS-pelejäkään pellaa sillä mentaliteetilla, että rushaan sut kuoliaaks ennen kuin rushaat mut. Tai tee liittolaisuuksia ja sopimuksia puukko selän takana. Ei soo pelaamista.

Kyllä ne 17 haltsua saa paljonkin aikaan kun vastaan tulee 24 Empiren keihäsukkelia, goblinia tai rottaa. Kyllä se Haltiarinssi saa paljonkin aikaan ja kestää ihan hyvin kun siellä Empiren kapteenilla challengessa on yllään kilpi, full plate ja re-roll to wound miekka. Siinä on epic duel of fates sulle. Ehkä sitten kun tulee vastaan ne kaksitoista kaaoksen kätyriä, voi housut tutista, mutta kummasti magian parantavat ja voimistavat tuulet voivat lohduttaa mieltä. Tai sitten tuuraan siihen eteen ne 14 Jellonaa/Swordista/Feenixiä. Kyllä ne niitä pataan pistää ja tappelee takaisin kiitettävästi. ASF + >I antaa hyvin osumia ja kun on punttiakin kivasti, niin kyllä väkeä pitäisi kaatua. Step uppia me sitten emme tunne, ei löydy edes sääntökirjastakaan niin ei takaisin isketä ihan niinkään paljoa.

Haltsuil on kanssa sen vertaa kivoja asioita, joilla tiputtaa populaa matkan varrelle. Röpötin, BS4 ukkeleita hurjien jousiensa kanssa ja kaikkea muuta, että ei niitä gobboja ole se 24 välttämättä kun tuijotellaan toisia silmästä polveen. Ei ne gobbojen boltterit niin tehokkaita ole, että kauniita ja ylväitä haltsuja tappaisi.

Me Porilaiset ollaan kovia poikia pelaamaan. Me pelataan peliä eikä kisata, kumpi heittää eka Gatesta 11-12 strenaksi tai 4+ jostain Deathin snipuloitsusta.
- Sinitähti
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

jos jtn rajotuksia tulee yksiköihin ni mä ainaki skippaan tän liigan, viime liigassakin mulla oli yli 1000 pointin yksikkö.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Niin no asettamalla koko rajat saatetaan tehdä eliitti armeijoista hankalia pelata, mutta se Hapidin jätti boksi oli kyllä paha paikkam mutta niin oli myös se turnauksen hammeri boksi. Mä en varmaan vain osaa pelata käpsiä vastaan. Mutta ehkä se piste rajoitus on tarpeeton, sillä eihän kaikki kumminkaan niitä hirmuja käytä ja osa ei oikein kykene tai jos kykenee se ei ole kannattavaa(*köh*man-at-armit*köh*). Ja nekin jotka käyttävät tulevat silla tavoin rajoittamaan kaikkea muuta mitä niillä on. Esim molemmissa peleissä kääpiöitä vastaan ne ovat menettäneet kaiken ammuntansa vaikka itse sitten olen kärsinyt paljon vahinkoa sota koneista ja niistä hirmuista. Jälkikäteen mietittyä Breteillä on ollut keinoja Hapidin boksien voittoon. Niitä ei vain ole tullut käytettyä(ainakaan oikein).

takaisin asiaan: Eli koska itse tuskin pääsen edes lähelle maksimi piste rajoja, sijottaudun samoin kuin special charactereiden kanssa edellisissä keskusteluissa. Sopikaa keskenänne, sillä en tule itse peluuttamaan niitä. Ja toiseksi mulla on kova into saada kosto kääpiölle.
8 maastoa kuulostaa hyvältä määrältä tolle 6x4 kentälle, saapahan enemmän taktikointia liikkeisiin(ainakin minä, en tiedä kuinka paljon se teidän peleihin vaikuttaa mutta puolet brettien yksiköistä ottavat lähes aina, kun eivät ole avoimella, dangerous terrain testejä, ja niissä epäonnistuminen on kuin antaisi ilmaisia pisteitä).
Mitä jos otettaisi pisteyteksessä ylös molemmat. Edellinen tapa ihan vain vertailun vuoksi ja 0-20 voittajan ratkaisemiseksi?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Molempien pisteytys tapojen ylös ottamista pohdiskelin myös itse. Tosin itse puolestaan ajattelin että vanhalla tavalla mentäisiin ja 0-20 systeemi laskettaisiin vain kokeilun omaisesti, jolloin saataisiin verrata liigan lopussa olisiko sillä ollut vaikutusta kuinka paljon sijoituksiin.
Itse näen asian niin että 0-20 asteikko puoltaa armeijoita joilta löytyy iskuvoimaa ja panssaria samassa paketissa. Tällöin itse kärsitään vähän tappioita ja tehdään paljon tuhoa joka tarkoittaa suurempia piste eroja peleissä ja tämän kautta suurempia pistemääriä suoraan.
Vanhalla kaavalla pelatessa voi hyvin lähettää heikomman hilpari boxin kovempaakin unittia vastaan, koska itse saa kutenkin muutaman pisteen eikä puolestaan menetä pisteitä. Onhan tämä niinkin että taktisesti se ei ole fiksu päätös ja sen myötä sietääkin menettää pisteitä. Nyt ei kuitenkaan menetetä pisteitä mutta vastustajalle niitä annetaan "ilmaiseksi" tälläisellä taktikoinnilla.

Nyt en enään itsekkään oikein tiedä mitä pisteytykseltä loppupeleissä haluan mutta tällä hetkellä vaaka kääntyy vanhan systeemin puoleen. Mikäli enemmistö kannattaa 0-20 pisteytystä voidaan sellainen ottaa käyttöön, itse en siinä tapauksessa kapuloita laita rattaisiin. Tuolla tapaa tosin äkkiä minunkin listassa tullaan näkemään 2x steamtank yms joka kestää ja kestää vuorosta toiseen läpi pelin, en koe tälläisiä armeijoita kuitenkaan mieluisiksi pelata saatika mieluisiksi vastustajiksi.

Hapid, ei se sinun boxisi yli 1000.pts olut jos charactereita ei lasketa. Charactereiden kanssa toki meni yli, mutta nyt puhuimme rajoituksista joissa charactereita ei olla laskettu mukaan pistemäärään.
Half-breed

Runt kirjoitti:Molempien pisteytys tapojen ylös ottamista pohdiskelin myös itse. Tosin itse puolestaan ajattelin että vanhalla tavalla mentäisiin ja 0-20 systeemi laskettaisiin vain kokeilun omaisesti, jolloin saataisiin verrata liigan lopussa olisiko sillä ollut vaikutusta kuinka paljon sijoituksiin.
Itse näen asian niin että 0-20 asteikko puoltaa armeijoita joilta löytyy iskuvoimaa ja panssaria samassa paketissa. Tällöin itse kärsitään vähän tappioita ja tehdään paljon tuhoa joka tarkoittaa suurempia piste eroja peleissä ja tämän kautta suurempia pistemääriä suoraan.
Vanhalla kaavalla pelatessa voi hyvin lähettää heikomman hilpari boxin kovempaakin unittia vastaan, koska itse saa kutenkin muutaman pisteen eikä puolestaan menetä pisteitä. Onhan tämä niinkin että taktisesti se ei ole fiksu päätös ja sen myötä sietääkin menettää pisteitä. Nyt ei kuitenkaan menetetä pisteitä mutta vastustajalle niitä annetaan "ilmaiseksi" tälläisellä taktikoinnilla.
Ei kukaan tykkää matikantunnista pelin jälkeen. Vaikka olet kyllä hieman oikeassa tuon mielipiteesi kanssa, unohtaen tosin että sama ajattelu sopisi nykyiseen pistesysteemiin, niin mielestäni 0-20 pistelaskulla joudutaan joukkojen tekemisiä oikeasti miettimään. Onhan se totta, ettei kamikazerynnäköistä olisi paljoa hyötyä, mutta tällöin sitä joutuu vähän pelaamaankin, kun yrittää tuhota niitä vihollisen joukkoja, eikä vain ampuu sinne ampuu tänne ja katselee kun pisteitä tippuu. Lisäksi 0-20 pisteytys toisi peleihin hieman haastetta, kun pitäisi saada tietty tulos aikaiseksi, sen sijaan että vain keräisi tietyn määrän pojoja.
El Capitan kirjoitti:Kyllä ne 17 haltsua saa paljonkin aikaan kun vastaan tulee 24 Empiren keihäsukkelia, goblinia tai rottaa. Kyllä se Haltiarinssi saa paljonkin aikaan ja kestää ihan hyvin kun siellä Empiren kapteenilla challengessa on yllään kilpi, full plate ja re-roll to wound miekka. Siinä on epic duel of fates sulle. Ehkä sitten kun tulee vastaan ne kaksitoista kaaoksen kätyriä, voi housut tutista, mutta kummasti magian parantavat ja voimistavat tuulet voivat lohduttaa mieltä. Tai sitten tuuraan siihen eteen ne 14 Jellonaa/Swordista/Feenixiä. Kyllä ne niitä pataan pistää ja tappelee takaisin kiitettävästi. ASF + >I antaa hyvin osumia ja kun on punttiakin kivasti, niin kyllä väkeä pitäisi kaatua. Step uppia me sitten emme tunne, ei löydy edes sääntökirjastakaan niin ei takaisin isketä ihan niinkään paljoa.

Haltsuil on kanssa sen vertaa kivoja asioita, joilla tiputtaa populaa matkan varrelle. Röpötin, BS4 ukkeleita hurjien jousiensa kanssa ja kaikkea muuta, että ei niitä gobboja ole se 24 välttämättä kun tuijotellaan toisia silmästä polveen. Ei ne gobbojen boltterit niin tehokkaita ole, että kauniita ja ylväitä haltsuja tappaisi.

Me Porilaiset ollaan kovia poikia pelaamaan. Me pelataan peliä eikä kisata, kumpi heittää eka Gatesta 11-12 strenaksi tai 4+ jostain Deathin snipuloitsusta.
Jotkut haluaa pelata kunnon pelejä, joissa listat ja yksiköt toimii, eikä ne mene käyttökelvottomiksi heti. Lisäksi pelissä on kiva jos siinä tapahtuu jotain, eikä peli jää 0-0 tasuriksi jossa pallo ei liiku keskikentältä pois (Kuten futiksessa.), jossa pelaajat lähinnä istuvat paikoillaan (Kuten futiksessa.), ja jossa ei ole mitään kontaktia (Kuten futiksessa). Jos sä haluat pelata shakkia vain sotilailla ja kunkulla, niin siitä vaan. Me muut halutaan pelata peliä jossa vaaditaan aivojen käyttämistä, ja jossa oikeasti tapahtuu jotain.
El Capitan kirjoitti:Mitäs, jos lopettaisit sen itsesi viiltämisen siellä synkässä ja pimeässä, lukkiseittien täyttämässä komerossasi ja tulisit tänne yksisarvisten ja sateenkaarien keskelle minun viereeni? Voin soittaa banjolla vaikka paranoidia, jos haluat kun silität kaunista lettiäni. Et sää RTS-pelejäkään pellaa sillä mentaliteetilla, että rushaan sut kuoliaaks ennen kuin rushaat mut. Tai tee liittolaisuuksia ja sopimuksia puukko selän takana. Ei soo pelaamista.
Sori mutta haluan edelleen leffani/sarjani/kirjani järkevinä juoni pääasiassa pidettyinä, enkä satuina lallallaa-maassa jossa hahmot käyttäytyvät niin idioottimaisesti kuin olla ja voi, eikä maailma edes toimi sen lallallaa-statuksen takia. Tulen ja jään laulujen kirjoittaja Martin selostaa miksi satuilu on paskaa. Lisäksi itsensä viiltely on parempi, kuin lobotomia.

Joo mut olen mukana, jos kestätte hitaan pelaamiseni, kun opiskelu toisella paikkakunnalla vähän rajoittaa pelaamista Porissa. Delffit tulee pieksemään alempia rotuja.
Runt

Ehdoitus pisteytyksestä

0-20 pisteytys
Multiwound modeleista ei saa pisteitä ellei koko modelia ole poistettu pelikentältä

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Mielestäni tällä pisteytys menetelmällä multiwound modeleiden kohdalla ei enään toimi, joten sen muuttaisin. Alkaa olla kentällä liian helppoja pisteitä muuten. Vaikka kentälle nyt sitten ilmestyisikin T10 W10 Steamtank niin en usko että sen poistaminen kentältä on kenellekkään ongelma, mikäli 300.pts tästä haluaa saada. Tankki taitaakin olla faban yksi vaikeimmin kokonaan poistetta modeli, loput onkin sitten loharia yms. jotka pystyy tiputtamaan jo huomattavasti helpommin.

Kertokaahan mielipiteenne?
Loppupeleissä pääasia varmasti on että jokainen pääsee pelaamaan mukavia liiga pelejä, eikä niinkään mikä on pisteytys systeemi.
Half-breed

Eli siis edelleen jokaisesta poistetusta figusta saisi pisteitä vai? Tuollain menee edelleen ärsyttäväksi säätämiseksi jokaisen pelin jälkeen, kun pitää niitä tarkkoja pisteitä laskea turhan pitkään. Mielummin se seiskan puolet pojoista alle puolessa vahvuudessa olevasta jengistä, ja kaikki tuhotusta (Pakeneva = tuhottu). Ei joudu tällöin säätämään liikaa.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Mun mielestä se pisteytys systeemi, oli hyvä millä pelattiin. Koska ,tossa missä ei saa pisteitä täysin tuhotuista joukoista, on huono juttu. =( Kun täytyy tuhota samaa yksikköä niin kauan et kaikki on kuollu. Toisia joukkoja sit taas ei välttämättä ehdi tuhota kokonaan. Mun mielestä jokasesta modellista/ woundista pitäs saada pisteitä = koska ei tuu keskityttyy pisteiden keräykseen vaan pelaamiseen . Eikä siinä kauheata laskemista oo loppu viimein =) Niin ja esim: jos on joku kova rykmentti jossa on janttereita ihan yllin kyllin ja kaikki bsb , charakterit sun muut ni voi hiukan ketuttaa jos ei saa kaikkia tuhottua ( esim : jää yks modelli ja ei saa pisteitä ) =)

Tossa oli mun mieli pide , kumpikin pisteytys käy mut kannatan tätä pisteytystä !!!
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Pisteytyksen laadusta en sano mitään, mutta aikaa vievää se kyllä oli. Oli siinä aina pelin jälkeen matikantaidot koetuksella. Vähintään rinnalle olisi kiva saada joku toinen keino ihan vaikka vertailun vuoksi. Eroja tuloksiin tulisi ihan varmasti. Ei sitä tii olisiko Ville yhtään alempana ollut kun voitti vain Bretit massacrella.

Yksirajoituksien käytölle Hapid sitten antoikin minusta +1:n. Joku rajoitus myös, paljonko se yksikkö saa maksaa sankareiden kanssa, olisi poikaa kanssa. Ettei vain ekaa riviä sitten tehtäisi vaikka kokonaan niistä sankareista. Levitetään joukot hyvät ihmiset!
Jotkut haluaa pelata kunnon pelejä, joissa listat ja yksiköt toimii, eikä ne mene käyttökelvottomiksi heti. Lisäksi pelissä on kiva jos siinä tapahtuu jotain, eikä peli jää 0-0 tasuriksi jossa pallo ei liiku keskikentältä pois (Kuten futiksessa.), jossa pelaajat lähinnä istuvat paikoillaan (Kuten futiksessa.), ja jossa ei ole mitään kontaktia (Kuten futiksessa). Jos sä haluat pelata shakkia vain sotilailla ja kunkulla, niin siitä vaan. Me muut halutaan pelata peliä jossa vaaditaan aivojen käyttämistä, ja jossa oikeasti tapahtuu jotain.
Aattele miten vakava asia joku perus tulipallo on johonkin 17 kokoiseen haltiaboksiin? Aattele miten yksi hailee se on 50 rottaboksille. Aattele miten jännittävää on heittää break testiä, kun ei olla aina steadfast, bsb ei ole vieressä ja kenukin saattaa nippa nappa olla kantamassa. Jos mää jokaisen rottaboksin laitan 50 kokoiseksi, niin eiköhän sitä aina olla Stubborn Ld10, mutta nyt voi tulla tilanteita, jossa ollaankin vain Ld7-8 ja hävitään vaikka sillä yhdellä. Aattele miten siistii on pelata, kun on paljon yksiköitä komennettavaksi. Siinä on sitä armeijantuntua kun on väkeä levittäytyneenä koko kentän pituudelta sen sijaan, että muodostetaan yksi häröpallo johonkin kohtaan kenttää ja johonkin nurkkaan laitetaan sitten tykistö. Aattele kanssa miten siistii on pelata ilman Purple Sunia ja Gatea ja ties mitä vielä. Ei mene peli paskaksi heti kun vähän tuuri potkaisi. Saa se magia olla tehokasta, mutta kun yksikkö katoaa kerta laakina pöydältä, niin on vähän pwnd-olo.

Enkä mää koskaan ole sanonut, että soltuilla ja kunkulla pitäisi peliä pelata. Saa sitä heppaa ja lähettiäkin käyttää. Torni on vähän niin ja näin, kovin ja rohkein pelaa ilman. Akka on n00beille ja Halffiksille.

Kokeilisit joskus, yllättyisit varmasti miten jänniä peleistä tulee ja miten sitä kummasti tartteekaan taitoa pelaamiseen, kun ei voi vain kävellä yli ja luottaa siihen, että kyllä nää mun ukot S6:lla hakkaa sitten kiitettävästi kuolemia kun mun vuoroni tulee iskeä. Ihan sama kuoliko multa kymmenen tai viisitoista, noita riittää ja tapoinpahan enemmän kuin sää.

Join to the Joy joy happy happy side mf.
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”