Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Jätkät, se on vain yhteen laskua tai vähennys jos on pahasti saanut turpaan ja vain pari figua kentällä ja vähän jakolaskua(jos multiwoundeja tarvitsee laskea), yläasteen matikan tunnitkin oli vaikeampia, helpoimmillaan. Ja hei siinä on just muutama tunti käytetty pelaamiseen(tai vähemmän), kymmenen minuuttia, maksimissaan, pisteiden laskemiseen ei maailmaa kaada.

Ja kyllä ne isot massat ottaa päähän mutta hei, sitä tämä kasi edikka on, miksi rajoitttaa eliitti armeijoita kun halvat massa armeijat tuo kentälle lähemmäs sata nappulaa ellei reilusti yli. Ja useimmilla armeijoilla on paljon vaihtoehtoja peluuttaa listaa, mutta useimmilla vain yksi tai kaksi todella tehokasta listaa, ainakin jos on forumeista löytyvää nurinaa turnaus listoista on uskominen.

Sama vanha laskukaava ja niistä vertaa sitten tuon 20-0 asteikon ja katsotaan sitten myöhemmin että onko se sittenkään parempi vaihtoehto, ja muistelkaapa mitä Jussi Vares sanoi Porilaisista :D ennen kuin joku möläyttää jotain ehdotukseni järjellisyydestä tai järjettömyydestä(vai onko joku täällä muka kotoisin Vulcanista).
Joku rajoitus myös, paljonko se yksikkö saa maksaa sankareiden kanssa, olisi poikaa kanssa. Ettei vain ekaa riviä sitten tehtäisi vaikka kokonaan niistä sankareista. Levitetään joukot hyvät ihmiset!
Hyppää nyt... Siinä meni sitten se idea pallu lancesta. Itse puhut hauskasta ja peleistä nauttimisesta, niin mikä vika siinä olisi?

Ja jos jokin raja on pakko saada laittakaa se yksikkö koolle älkääkä piste arvolle :D
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Henkka1986 kirjoitti:Mun mielestä se pisteytys systeemi, oli hyvä millä pelattiin. Koska ,tossa missä ei saa pisteitä täysin tuhotuista joukoista, on huono juttu. =( Kun täytyy tuhota samaa yksikköä niin kauan et kaikki on kuollu. Toisia joukkoja sit taas ei välttämättä ehdi tuhota kokonaan. Mun mielestä jokasesta modellista/ woundista pitäs saada pisteitä = koska ei tuu keskityttyy pisteiden keräykseen vaan pelaamiseen . Eikä siinä kauheata laskemista oo loppu viimein =) Niin ja esim: jos on joku kova rykmentti jossa on janttereita ihan yllin kyllin ja kaikki bsb , charakterit sun muut ni voi hiukan ketuttaa jos ei saa kaikkia tuhottua ( esim : jää yks modelli ja ei saa pisteitä ) =)

Tossa oli mun mieli pide , kumpikin pisteytys käy mut kannatan tätä pisteytystä !!!
No kasin pisteytys onkin täysin järjetön, ja siksi ehdotinkin seiskan pisteytystä, koska seiskan pisteytys oli harvinaisen järkevä. Lisäksi huomautan, että tuossa sinun esimerkissäsi pisteitä tulee aika paljon, sillä et saa ainoastaan yksikön, tai jonkun charrun pisteitä riippuen siitä kuka on hengissä lopuksi.
El Capitan kirjoitti:Aattele miten vakava asia joku perus tulipallo on johonkin 17 kokoiseen haltiaboksiin? Aattele miten yksi hailee se on 50 rottaboksille. Aattele miten jännittävää on heittää break testiä, kun ei olla aina steadfast, bsb ei ole vieressä ja kenukin saattaa nippa nappa olla kantamassa. Jos mää jokaisen rottaboksin laitan 50 kokoiseksi, niin eiköhän sitä aina olla Stubborn Ld10, mutta nyt voi tulla tilanteita, jossa ollaankin vain Ld7-8 ja hävitään vaikka sillä yhdellä. Aattele miten siistii on pelata, kun on paljon yksiköitä komennettavaksi. Siinä on sitä armeijantuntua kun on väkeä levittäytyneenä koko kentän pituudelta sen sijaan, että muodostetaan yksi häröpallo johonkin kohtaan kenttää ja johonkin nurkkaan laitetaan sitten tykistö. Aattele kanssa miten siistii on pelata ilman Purple Sunia ja Gatea ja ties mitä vielä. Ei mene peli paskaksi heti kun vähän tuuri potkaisi. Saa se magia olla tehokasta, mutta kun yksikkö katoaa kerta laakina pöydältä, niin on vähän pwnd-olo.
Siksi yksiköihin otetaan aina tarpeeksi väkeä, ettei se eka tappio ole mikään "HERREGÅD MITÄ ME NYT TEHÄÄN!"-tason katastrofi. Yksiköissä pitää olla lihaa sen verta, että ne kestävät lähiksessä. 17 haltiaa ei kestänyt seiskassa tarpeeksi pitkään, eikä ne kestä edes sitä kasissa. Steadfastin takia sitten otetaankin yksiköitä jotka osaa oikeasti iskeä, tai tehdään kombohyökkäyksiä janttereiden kanssa jotka vie pois sen Steadfastin. Ei fabaa ole tarkoitettu "Kävellään toisia päin ja viskotaan noppaa"-peliksi, kuten sä luulet, vaan käytetään sitä joukkojen mobiliteettiä hyväksi, että ne saadaan hyviin tappeluihin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Nyt tulee saavi kaupalla ihan höpö höpö löpinöitä näistä yksikkö/piste rajoituksista. Näitä ei tule!
Pisterajoitus olisi sinällään ok mutta veisi suuren osan pois 8th:n viehättävyydestä. Jos taas laitettaisiin 40 modelin raja niin 40xHalberdies vs 40xWarrior of Chaos WTF? Tälläisellä modelirajoituksella kustaan monen pelaajan saappaaseen ennenkuin ensinmäistäkään peliä olisi pelattu. Rajoituksille iso EI!

Mutta sitten ihan asiaa pisteytyksestä, näillä näkyminen mennään seuraavasti.
-Jokainen poistettu modeli tuottaa pisteitä (kuten ennenkin)
-Multiwound modeleista saa % osuuden pisteitä tehdyistä haavoista
-Pelin lopullinen pisteytys katsotaan taulukosta 0-20 systeemillä

Yllä oleva pisteytys tapa lienee se kompromissi tässä kohtaa. Jos yksikkö pitäisi poistaa kokonaan tai ainakin yli puolet saadakseen siitä pisteet niin munakorit saisivat paljon lisäpotenttia (tässä kohtaa mielestäni aivan liigaa). Kyse on kuitenkin pienemmästä liigasta jossa on tarkoitus enemmän pitää hauskaa, kuin pelata hampaat irvessä voitosta. Toki eihän ketään liigaan varmasti ole häviämään lähdössä mutta tuskin voittoakaan kovinkaan moni lähtee metsästämään suorilta käsin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

Tässä uudistettu sääntöpaketti, joka alkaa olla todellä lähellä lopullista sääntöpakettia. Ellei sitten ole jo lopullinen.
Kertokaa sääntöpaketista mielipiteet, niin katsotaan hyväksytäänkö se tuollaisena vai tehdäänkö vielä tarvittavia muutoksia.

PORI WHFB LIIGA

Yleistä
Tarkoituksen on pelata ”talkoovoimin” whfb liigaa porin maaperällä. Pelit tullaan pelaamaan siellä missä niitä pystyy pelaamaan, eli toisin sanoen liigaan osallistuvien kotona ja pelipöydillä.
Liigaan ei vaadita mitään täydellistä sääntötietämystä, saatikka maalattua armeijaa. Pienimuotoinen proxyttaminen on myös sallittua.
Muistetaan kuitenkin että maalatuilla armeijoilla sekä oikeilla figuilla pelaaminen on aina hauskempaa!

Säännöt
Säännöt: 8th
Armeija koko 2400.pts
Special Characterit eivät ole käytössä
Pelipöydän koko 6x4 (~180x120cm)
Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta
Mysterious terrainit ovat käytössä
Pelataan yksi pelikierros jokaista muuta osallistujaa vastaan

Pelien pisteytys
Jokainen poistettu modeli tuottaa modelin pistearvon verran pisteitä. Useamman haavan (W:n) omaavista hirviöistä yms. saa % määrän pisteitä tehtyjä haavoja kohden.
Esimerkiksi Treeman 285.pts 6W, teet 2W jolloin saat pisteitä 95.pts joka on 2/6=33.33% Treemanin kokonaispistemäärästä. Tulos pyöristetään aina ylöspäin seuraavaan tasapisteeseen.
Pelin lopussa fleeaavat yksiköt lasketaan tuhotuiksi.
Pelin lopullinen pisteytys katsotaan taulukosta 0-20 systeemillä.

0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Ilmoittautuminen
Ilmoita itsesi ja armeijasi tässä viestikejussa. Mikäli omistat pelitilan ja pelipöydän mainitse se samalla. Esimerkki: Runt:Empire (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n.1.5km)
Armeijalista toimitetaan yksityisviestillä (En tiedä vielä kenelle) xx.xx.xx päivään mennessä.

Osallistujat:
Runt:Empire (Pelitilat Porissa [uusikoivisto] keskustasta n.1.5km)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Runt kirjoitti:Nyt tulee saavi kaupalla ihan höpö höpö löpinöitä näistä yksikkö/piste rajoituksista. Näitä ei tule!
Pisterajoitus olisi sinällään ok mutta veisi suuren osan pois 8th:n viehättävyydestä. Jos taas laitettaisiin 40 modelin raja niin 40xHalberdies vs 40xWarrior of Chaos WTF? Tälläisellä modelirajoituksella kustaan monen pelaajan saappaaseen ennenkuin ensinmäistäkään peliä olisi pelattu. Rajoituksille iso EI!
Que?

Tämän takkii se yksikön pistekattokin olisi kivaa kuten sanoin. Otetaan vaikka se minun ehdottomanani 300p. Kaaoksen kätyri on halvimmillaan 16p ja komentokin taisi olla joku 30p. Markki 5-30p:ttä. Kuvitellaan markiton poppoo komennon kanssa, 270 jaettuna 16 = 16,8. Halberdeillä on komento 25p, joten 275 jaettuna 5 = 55. Jos kilvet halluu selkään roikkumaan niin ukkoja piisaa 45,8. Vaikka ukkokatto tulikin vastaan niin mää kehtaisin väittää, että aika tasainen mättö tulisi poikien välille. Tai emmää tii, on noita halberdeja aika paljon. Poista step up, niin ei minulla ainakaan kaaos pelaajana harmaita hiuksia ilmesty. BSB:kin on kuitenkin vitriiniin jätetty ja Stubbornia pelataan 7th:n ihanalla säännöllä eli kenun ld tai hänen, jolta stubborn tulee, eli tässä tapauksin halberdeilta --> Stubborn ld7.

Pyöritellääks vielä lukuja?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Jos itse lähtisin yksikköihin jotain rajoituksia asettamaan niin rajoituksen laittaisin 500.pts (sis.commandit ja bannerit [ei charactereita]).

Mutta tosiaan tuolla sääntöpaketilla oltaisiin nyt toistaiseksi aloittamassa. Säännöt puolestaan on koottu enemminstön mielipiteiden mukaan ja samalla pyritty tekemään kompromisseja asioissa kuten pisteytyksessä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Häh?

500? 500? 500! Sillähän saa 29 kaaos warrua ja ne jätkät on eliittiä kalleimmasta päästä. Onko vain Temppelikaarti kalliimpa? 29 tarkoittaa hordea ja ei hordeen saa laittaa mitään eliittiä. Eliitti on harvapäistä ja horde on isopäistä, pikkupaskaa. Ei hordemahdollisuutta saa antaa mille tahansa. 10p kun ylitetään, niin puhutaan jo kovista pojista ja kovat pojat taistelevat pienissä ryhmissä. Pikkupaskoista kun puhutaan, on pistehaarukka siinä 5-8p:n paikkeilla. Sellaiset tuhnut hordeen vaan. Niille se sääntö kuuluu, jos sen jollekin pitäisi edes kuulua.

500 voisi olla jees, jos siihen laitetaan sankarit mukkaan.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Ei rajoja, se yksikkö koko kommentti aikaisemmin oli vitsi. Ja sankarien sisältäminen siihen piste rajoitukseen tarkoittais että itse en saisi täysin varusteltua Lordia 12 Knight of the Realmiin, n. 60 pistettä jää tilaa taika varusteisiin jos ei käytä taika lippua sillä 500 rajalla. Ja sillä sun 300 en saisi edes sitä 12 Realmia(paitsli ilman standardia). Vain siksi että ne eliitti hordet on kovia ei tarttis yrittää rajoittaa meikäläistäkin siinä samalla.

Nykyinen sääntö paketti käy.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Häh?

500? 500? 500! Sillähän saa 29 kaaos warrua ja ne jätkät on eliittiä kalleimmasta päästä. Onko vain Temppelikaarti kalliimpa? 29 tarkoittaa hordea ja ei hordeen saa laittaa mitään eliittiä. Eliitti on harvapäistä ja horde on isopäistä, pikkupaskaa. Ei hordemahdollisuutta saa antaa mille tahansa. 10p kun ylitetään, niin puhutaan jo kovista pojista ja kovat pojat taistelevat pienissä ryhmissä. Pikkupaskoista kun puhutaan, on pistehaarukka siinä 5-8p:n paikkeilla. Sellaiset tuhnut hordeen vaan. Niille se sääntö kuuluu, jos sen jollekin pitäisi edes kuulua.

500 voisi olla jees, jos siihen laitetaan sankarit mukkaan.
Eli helffien jouset ja Lothernit on eliittiä? Tai kääppien peruswarrut? Ja horde on enemmänkin muodostelma joka maksimoi iskuvoiman, joten on ihan järkevää, että yksiköt jotka iskevät kovaa pyrkisivät maksimoimaan sen iskuvoiman tarvittaessa. Vähän kuin ampujatkin kannattaa asettaa leveiksi, jolloin ne maksimoivat sen tulituksensa.

Enivei. Vaikka en pidä tuosta "jokainen haava antaa pojoja"-tsydeemistä, niin muutoin säännöt ovat ok. Paitsi tietty mysteerimaastojen käyttö. Maasto on maastoa, eikä mitään höpöhöpöä. Lisäksi soisin, että maastosäännöt tulisi pelaajien sovittaviksi ennen peliä, ettei pitäisi retardilla truelosilla pelata osassa maastoista. Mutta joo kyllä olen mukana delffeilläni ja se pelipaikkakin sitten löytyy Porista Uudestakoivistosta.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Nyt on oikeet pisteytykset sun muut , mitä sitä turhaan yksikkö kokoja tai muita rajoittaa kun kaikilla on sama lähtö kohta =)
Runt

Mysterious terraineista pitää hieman jakaa omaa mielipidettä. Itse tykkään suuresti mysterious terraineista varsinkin metsien kohdalla, 7th:ssa kun metsästä sai ilmaisen suojan ja samoinhan saisi 8th:ssa mikäli mysterius terraineja ei olisi käytössä. Ratsuväki kärsii 8th:ssa suht paljon maastosta joten olisi kohtuutonta mielestäni pelata niin että toinen kärsii maastosta suuresti ja toinen ei lainkaan.

Minun puolestani voidaan sopia että mikäli molemmat pelaajat haluavat pelata ilman mysterious terrain sääntöä, voidaan peli pelata ilman mysterious terraineja.
Mikäli toinen pelaajista haluaa pelata mysterious terrain säännöillä, niin peli pelataan mysterious terrain säännöillä.

Trueloss on normaalisti sääntöjen mukaan käytössä mutta toki ennen peliä on hyvä sopia hieman miten minkäkin maaston kanssa toimitaan ja miten mikäkin maastokappale tulkitaan jne..
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

[quote="El Capitan Pyöritellääks vielä lukuja?[/quote]

Pyöritellään nyt ennemmin noppaa kuin jotain mathhammer tms lukuja.
Runt kirjoitti:Trueloss on normaalisti sääntöjen mukaan käytössä mutta toki ennen peliä on hyvä sopia hieman miten minkäkin maaston kanssa toimitaan ja miten mikäkin maastokappale tulkitaan jne..
Jep. Jätettäiskö kuitenkin suosiolla mysteerit pois.
Viimeksi muokannut syrja, To 06.10.2011 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Runt minua lähestyikin viesteitse. Olen siis seuraavassakin liigassa valmis ottamaan kannettavakseni raskaan vastuun armeijalistojen vastaanottajana ja julkaisijana. Lähettäkääpä niitä siis minulle, kun valmista tulee.
Kalat meni kotio...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

7th:ssa se maasto oli enemmän sellainen äärettömän korkea musta läiskä, johon kukaan ei mennyt. Saihan siitä suojaa ampumista vastaan, mutta paremman suojan saa siellä lähiksessä ja 2" liikkeellä sinne ei ihan niin nopeasti päästä. Enemmän se metsä antoi suojaa olemalla yksiköiden välissä blokkien LOSin, joka oli sen päätarkoitus soft coverin sijaan.

Teinpäs ihan huvin vuoksi listan Helffeille ja jostain kumman syystä ilman tähtipelaajaani. Ihan mälsää, että on joko 100p liikaa äijiä kentällä tai sitten 123p vajaa. Mitä ihmettä mie nyt teenkään?

Kokorajoitusten puolesta edelleen valmis huutamaan.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Oletkos Ville miettinyt alustavaa aloitus ajankohtaa liigalle?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Mysterious terraineista taidamme vielä tämän päivän ainakin vääntää kättä. Jos ei muuten mysterious terraineja oteta niin metsiin ko säännön ainakin haluaisin. Tosin joet tuppaavat olemaan hieman vähemmällä meidän liigassa koska juurikaan monelta ei niitä löydy. Muita mysterious terraineja ei tainnutkaan olla.

Mitään tarkkaa päivämäärään en osaa sanoa koska liigaa oltaisiin aloittelemassa. Mutta sanotaan että jos marraskuussa saataisiin liiga käyntiin niin olisi hyvä.
Toki jos kaikkia figuja ei tällöin vielä löydy mitkä on armeija listaan laitettu, ei ole pakko aloittaa pelaamaan omia pelejään heti vaan voi hyvin lykätä ensimmäistä peliään ~2viikkoa. Tai vaihtoehtoisesti proxyttaa kyseisen figun siihen asti kunnes se postiluukusta tipahtaa.
Elikkä:
1-3 viikkoa aikaa ilmoittautua sekä lähettää armeijalista
1viikko aikaa tarkistaa armeijalistat läpi ja tehdä tarvittavat muutokset.
(1kk:den sisään tulevan liigan olisi tarkoitus alkaa)

Ensiksi kuitenkin pitäisi saada sääntöpaketti lyötyä lukkoon, jonka jälkeen päästään ilmoittautumaan mukaan liigaan. Tässä kohtaa voidaan myös asettaa tarkemmat päivämäärät milloin listat pitää olla toimitettuina jne..
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Mulla on joki, jos haluutte lainaa. *virn*
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Half-breed

Runt kirjoitti:Mysterious terraineista taidamme vielä tämän päivän ainakin vääntää kättä. Jos ei muuten mysterious terraineja oteta niin metsiin ko säännön ainakin haluaisin. Tosin joet tuppaavat olemaan hieman vähemmällä meidän liigassa koska juurikaan monelta ei niitä löydy. Muita mysterious terraineja ei tainnutkaan olla.
Fabassa on oikeastaan kaikkeen mysteerimaastosäännöt. Kaikki niistä on myös typeriä. Jos maaston antamalle suojalle haluaa jonkin vastavedon, niin marssimisen kieltäminen maastossa riittää IMO.
Runt

Itse en missään nimessä lähtisi ainakaan marssimista kieltämään, nyt kuitenkin pelataan 8th:ta eikä 7th:ta. Marssiminen jos kielletään niin sitä enemmän ratsut kärsii metsistä ja puolustava osapuoli saa enemmän aikaa harventaa vihollisen rivejä ampumalla jne...

Onko mahdoton idea että mennä Mysterious forest säännöillä, ja jos kumpikaan pelaaja ei halua sääntöä käyttää niin sitä ei tarvitse käyttää?
Yritetään siis kompromissia taas löytää tähänkin, osa meistä kuitenkin haluaa mysterious terrainit käyttöön (minä ja Hapid nyt ainakin).
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

toki, miksi jättää hyviä gw:n keksimiä sääntöjä pois pelistä koska ne kuuluu tähän kasi edikkaan?

en muutenkaan niinku ymmärrä useimpien ihme rutinaa kaikist säännöist et otetaanks se ja otetaanks se, ja sitte nää rajotukset? ei tää oo mikään kansainvälinen figuliiton turnaus vaan me ollaan ihan puulaakiporukkaa.

muutaku paskanjauhaminen loppuu ny, tehää listat ja aletaan pelaan, 8th edition raamatusta löytyy kaikki se tarpeellinen mitä meidän tarvii tietää pelistä. tuo 0-20 pisteytys systeemi on ihan hyvä, vaihtelua sekin.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”