Fabaan megabattlea?

Humppilan peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Zere
Peliporukkavalvoja

Fabaan megabattlea?

Viesti Kirjoittaja Zere »

Eli tällaista tuli pähkäiltyä. Ajankohta lukittu 5.11. Kaikki vois tulla paikalle klo 10 aikaan että saadaan maksimoitua peliaika.

-4 vs 4
-Pöydäksi suunniteltu 8' x 4' niillä mun vihreillä palikoilla.
-1600 pisteen normaalit listat

-Normaalit armeijoiden säännöt

-Ei special charactereita / nimellisiä hahmoja

-Molemmille liittoumille valitaan Superior General ja BSB jotka toimivat normaaliin tapaan kaikille liittouman yksiköille 18" säteellä. Ei kasva tästä isommaksi vaikka olisi Large Target.
Superior Generaliksi valitaan liittouman armeijoiden general jolla isoin LD. Superior BSB valitaan liittouman armeijoiden omien BSB:itten välillä.
-Winds of Magic heitetään 4d6. Jotka ovat liittouman yhteiset casting nopat ja 2 isointa noppaa liittouman yhteiset dispel nopat. Normaalit channelit. Max casting nopat 24.

-Jos taika kohdistuu vastaliittouman pelaajaan saa hän ensin vuoron dispellaukseen, jos ei dispellaa saavat muut yrittää/olla yrittämättä. Dispellauksen modifierit menee sen mukaan mikä armeija ko. dispellauksen suorittaa.

-Skenaariona Pitched Battle lisättynä 3 objektiivilla. Objektiivit asetetaan vähintään 12" reunoista tai toisistaan. Lähin ei pakeneva ryhmä 6" päässä objektiivista hallitsee sitä.

-Pelin lopussa lasketaan normaalit victory pointsit + 300 pistettä jokaisesta objektiivista, 200 pistettä Superior Generalista, 200 pistettä Superior BSB:stä, täydet pisteet pakenevista ja puolet pisteistä ryhmistä tai modeleista jotka ovat menettäneet puolet tai enemmän alkuperäisistä woundeistaan.

-Victory conditions voisi mennä 7 edikan taulukon mukaan.

Pelin kulku:
Taiat: Viimeistään kun pöytä on saatu katettua mäillä ja metsillä heittävät taikurit taikansa.
Objektiivit ja deplo: Liittoimat heittävät nopan. Isomman lukeman saanut päättää kumpi puoli laittaa ensimmäisen objektiivin. Tämän jälkeen objektiivit asetellaan vuorotellen. Toisena (eli yhden) objektiivin laittanut puoli aloittaa deplon haluamalleen puolelle pöytää. Deplo normaali 12". Ensin deplonsa lopettanut saa normaalin +1 aloitusheittoon.
Pelin aloitus: Ennen "voittonopan" heittoa vanguard yms liikkeet ovat sallittuja. Tämän jälkeen heitetään normaalisti kumpi aloittaa. Isomman lukeman saanut päättää kumpi aloittaa. Bretonnian rukoilu ei vaikuta tähän.
Itse peli: Ihan normaalisti ja niin pitkään kuin aika vain sallii.

Armeijat saisivat olla mahdollisimman kuvaavia. Ei haittaa vaikka takariveissä olisikin vähän väärän näköistä figua, mutta ei pelkkiä baseja.

Olisi hienoa jos saataisiin Forces of Order vs Forces of Destruction matsi.
-Forces of Order: High Elves, Dwarfs, Wood Elves, Empire, Bretonnia ja Lizardmen.
-Forces of Destruction: Skaven, Warriors of Chaos, Beastmen, Daemons of Chaos, Dark Elves, Vampire Counts ja Orcs & Goblins.
-Lisäksi Ogre Kingdoms ja Tomb Kings, joita voi peluuttaa kummalla puolella tahansa.

Sääntökysymykset ja kommentit sallittuja.

Mukana olijat: Boldatut varmistettuja pelaajia, alleviivattuna käytettävä armeija.

Team 1:
-Jere (Bretit)
-Santeri (WoC)
-Jyke (HE)
-Saku (O&G)

Team 2:
-Karri (TK & Skaven)
-Lauri (VC)
-Jani (Empire)
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
anteeksiantamaton

Re: Fabaan megabattlea?

Viesti Kirjoittaja anteeksiantamaton »

Kyllä kiinnostusta löytyy et enköhän mää niillä lizarmaneilla voi mukaan tulla. Tai tavittaessa TK:lla kumalletahansa puolelle. Mut tulisin mielummin varmaan lizardmaneillä kun noi mun skeletonit ja niin kärsineen näkösiä.
(ja oon muuten Aki niille jotka ei tiennyt)
Tupsu

Viesti Kirjoittaja Tupsu »

Mää oon mukana, armeijoita löytyy se OK, WE ja Beastit. Mulle on pitkälti ihan sama et millä noista pelaan.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Mukana ollaan, armeijana WoC tai kääpiöt.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Thrall Master

Viesti Kirjoittaja Thrall Master »

Jos oppis pelaan fabaa kunnolla siihen mennessä ja sais armeijan, niin vois kiinnostaa.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965
anteeksiantamaton

Eiköhä joku voi lainaa armeijaa ja opettaa pelaan (ainakin mä voin)
Vaul

Viesti Kirjoittaja Vaul »

Oon messissä, jos ei sinä viikonloppuna ole mitään, ja ehtona on myöskin se, että saan jotain jolla pelata. Tosin, jos on liikaa pelaajia siihen matsiin, niin jättäydyn mieluusti pois muiden tieltä.
Thrall Master

Viesti Kirjoittaja Thrall Master »

Joo, ei se kauheen vaikee fabaa oppii kun 40k:ta on pelannu ja sääntis on itellä kans.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965
Zere
Peliporukkavalvoja

Heitin ton päivän takaisin siihen mikä se oli alunperin. Karri joko pääsee tai ei pääse, jolloin karrin kohdalla homma venyisi 5 viikkoon.
Ratovaari

Thrall Master kirjoitti:Joo, ei se kauheen vaikee fabaa oppii kun 40k:ta on pelannu ja sääntis on itellä kans.
On ne loppujen lopuksi aika erilaiset pelit kuitenki.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Zere
Peliporukkavalvoja

No niin. Pistetään tälle jonkin takaraja, johon mennessä kaikki voisi miettiä osallistumistaan sekä armeijaa jolla pelaisi. Ja jos jollakin on armejoita joita muut voisivat lainata, niin voisi nekin toki kertoa.

Pelaajia näyttäisi nyt tulevan 8 eli 4 per puoli ja jos mitenkään vaan on mahdollista niin koitetaan saada se order vs destruction peli.

Takarajaksi nyt meinasin tämän viikon perjantaita eli 21.10.

Mukana siis Jere, pelaisin itse Bretonnialla ja High Elffejä löytyy, mutta vaatii proxyfiguja.
Tupsu

Viesti Kirjoittaja Tupsu »

Jos mää pelaan beasteilla, eli jos joku haluaa pelata welffeil tai ogreil niin onnistuu, welffeistä pitää ilmottaa etukäteen koska ne on tampereella.
Ratovaari

Varmistan nyt mukanaoloni. Alleviivataan kääpiöt, lainaan voin antaa (varmaan silloin jo) ~5000pts kaaosta. :)
Voin myös pelata kaaoksella jos ei saada disorderiin yhtä pelaajaa (kyllä me saadaan).

Onko kaaoksen myrsky käypää? Saanko Goblin Hewerin? :D
Viimeksi muokannut Ratovaari, Ma 17.10.2011 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anteeksiantamaton

Joo mä pelaan Lizardmaneilla ja mult voi lainata Tomb Kingejä jos haluu, vaikka mun vähät kin skeletonit ovat hiukan kärsineitä (käsiä irti ja sellasta)
Ratovaari

anteeksiantamaton kirjoitti:Joo mä pelaan Lizardmaneilla ja mult voi lainata Tomb Kingejä jos haluu, vaikka mun vähät kin skeletonit ovat hiukan kärsineitä (käsiä irti ja sellasta)
Niin on mun kääpiöiltäki.. :) Kuitenki vanhimmat taitaa saada kohta jo kaljaa kaupasta :D
Noh, liimalla ehjätään.

Joku tartti trollia lainaan? Ois mul jättiläinenki :)
Ja FB:stä siirretty keskustelu tänne;Tapio, myös Terolla on Empireä ja minun Mordheim jengini on tehty Empiren figuista lähinnä.
straviax

Viesti Kirjoittaja straviax »

Mä, Joonas ilmoittaudun myös mukaan örkeillä, ellei joku halua lainata armeijaa mulle?
Mielelläni pelaisin jollain laillisella armeijalla kun on vaan 7 edikan örkkien bookki...
Kuka uskaltaa lainata mulle armeijaa?
straviax

Ps. Mä pääsen varmasti mukaan viides päivä, ja mulla on oma armeijakin hyvällä tuurilla.
Toivon että vaikka pelaajia on jo 10 niin pääsisin vielä mukaan.
Pliis!!! 8D
anteeksiantamaton

Kyllä joku varmaan voi armeijaa lainata (ainakin mä voin)
Juu ja mulla on jo varmaa puol vuotta suunnitteilla korjata mun TK:t mut ei sitä oo oikein tullu alotettuu (ja muutenkin mulla on aika vähän skeletoneja mut kyllä niistä armeijan saa kasaan) Ja jos joku haluu lainata multa TK:ta nii ei haittais jos viittis ilmottaa ajoissa niin koittasin saada korjattuu ees osan niistä (tästä vois saada hyvän motivaation korjata ne ja osa on vielä kasaamattakin...:D)
straviax

anteeksiantamaton kirjoitti:Kyllä joku varmaan voi armeijaa lainata (ainakin mä voin)
Juu ja mulla on jo varmaa puol vuotta suunnitteilla korjata mun TK:t mut ei sitä oo oikein tullu alotettuu (ja muutenkin mulla on aika vähän skeletoneja mut kyllä niistä armeijan saa kasaan) Ja jos joku haluu lainata multa TK:ta nii ei haittais jos viittis ilmottaa ajoissa niin koittasin saada korjattuu ees osan niistä (tästä vois saada hyvän motivaation korjata ne ja osa on vielä kasaamattakin...:D)
Mä voin ilmoittautua sun TK:hon kiinni (jos nyt faba armeijan saanti viivästyy) kun pelikokemustakin niistä jo on.
Zere
Peliporukkavalvoja

5 pelaajaa nyt mukana.

3 niistä on Orderia, 1 Destructionia ja yksi joka kelpaa molempiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Humppila”