Citadel Mega Paint pack
Re: Citadel Mega Paint pack
Miten sää ne kuukaudessa tuhoat? Itsellä kestäneet edellisenkin inkarnaation purkit jo vuosia, kun muistaa lisätä vettä/vastaavaa aika ajoin eikä turhaan pidä auki. Mutta kyllähän VMC:llä pääsee yleensä helpommalla.
Pitämällä kaapissa avaamattomina...Ei se paljoa enempää GW purkeilla vaadi :D Ostaa, laittaa kaappiin kun ei ny tarvitsekkaan(innostunkin maalaamaan jotain muuta), sit joskus palaa taas ja kas maali kiinteää töhnää. Muutaman kerran kävi kunnes vaihdoin vallejo purkkeihin.Morze kirjoitti:Miten sää ne kuukaudessa tuhoat? Itsellä kestäneet edellisenkin inkarnaation purkit jo vuosia, kun muistaa lisätä vettä/vastaavaa aika ajoin eikä turhaan pidä auki. Mutta kyllähän VMC:llä pääsee yleensä helpommalla.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ostaa kerralla enemmän, saat halvemmalla. Ja minä nimenomaan ehdotin sitä vallejon settiä jotka eivät kyllä kuivu kuukaudessa, pysyvät käyttökelpoisina vuosia. Ja tietysti jos niitä ei tarvitse niin sitten jättää ostamatta. Miten nyt kukin sen näkee. Oman harkinnan mukaan kannattaa tietysti toimia.tneva82 kirjoitti: Jos haluaa enemmän värejä niin miksei yhtä hyvin osta erillisinä...Paitsi että noin tehdessä voi ostaa vain värit joita oikeasti tarvitaan(itsellä ei ole yhtään projektia ny tai jatkossa johon tarttisin purppuraa tai pinkkiä) ja valmistajalta jonka maalit kestää pidempään.
Tuolla ostaminen "jos joskus tulevaisuudessa tarvitsee" on vähän nihkeetä ku GW:n maalit monesti kuivuu ennenkuin ehdit käyttää jos et tarttee ahkerasti...Nimim. monta maalipurkkia ostanut alussa "jos joskus tarttee" ja sit kuivuvat ennenkuin ehdin edes ekaa kertaa käyttää...
Jos GW:n maalia ostaisin antaisin sille kuukauden elinaikaa tops joten jos en usko kuukaudessa maalaavani kaikkea loput menee hukkaan.
"Koska GW on lulz ja ootte tyhmiä kun ostatte, mä tilaan PUNNILLA briteistä PAREMPAA halvemmalla lällällää kun oon fiksumpi!"Morze kirjoitti:Miten sää ne kuukaudessa tuhoat?
Kannattaa muistaa tnevan kommentteja lukiessa, että hänen tarkoituksenaan eri foorumeilla on vain trollata ja lollotella sekä inttää typeryyksiä pelkästä inttämisen ilosta, ei tuoda mitään asiakontribuutiota mihinkään keskusteluun.
Kyllä aika tarkasti toi Tnevan analyysi pitää paikkansa, kun omat pari vuotta vanhat GW:n maalit, jotka ovat kaapissa olleet avaamattomina, ovat tuosta vain kuivuneet (poislukien vanhat kunnon inkit). Meinasin itse ainakin siirtyä Vallejon maaleihin juuri tuon "enemmän vähemmällä" seikan takia sekä Vallejolta saa mm. jokaista värisävyä "foundation" muodossa sekä airbrushaamisesta kiinnostuneille löytyy oma Airbrush maalisarja.Diogenes kirjoitti:"Koska GW on lulz ja ootte tyhmiä kun ostatte, mä tilaan PUNNILLA briteistä PAREMPAA halvemmalla lällällää kun oon fiksumpi!"Morze kirjoitti:Miten sää ne kuukaudessa tuhoat?
Kannattaa muistaa tnevan kommentteja lukiessa, että hänen tarkoituksenaan eri foorumeilla on vain trollata ja lollotella sekä inttää typeryyksiä pelkästä inttämisen ilosta, ei tuoda mitään asiakontribuutiota mihinkään keskusteluun.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Nevalaisen "faktojen" (joita se kohta tulee puolustelemaan tutulla "todista että olen väärässä trolololooool" -intännällään) mukaanhan maalit kuivuvat purkkiin kuukaudessa, ei vuosissa. GW:n edellinen maalisukupolvihan ei mitään huippulaatua edustanut, mutta silti kannattaa erottaa toisistaan tosiasiat ja hankolainen huuhaa, ja toki muistaa se tosiseikka että tuollaisessa tavarassa tuotantolinjoilta pääsee välillä läpi myös niitä heikompia kappaleita.Kylis kirjoitti:Kyllä aika tarkasti toi Tnevan analyysi pitää paikkansa, kun omat pari vuotta vanhat GW:n maalit, jotka ovat kaapissa olleet avaamattomina, ovat tuosta vain kuivuneet (poislukien vanhat kunnon inkit).
Ei niin että itse olisin käyttänyt viimeiseen kymmeneen vuoteen GW.n tuotteita, joten en ole siihen suuntaan mitenkään biasoitunut. Mutta on minulle muutama maanantaikappale Vallejoltakin osunut käsiin tuollaisen vajaan sadan purkin otoksella, eli kyllä sieltäkin linjalta joskus heikompaa tavaraa pääsee läpi.
- LAV-Kitsune-
Kyllä tuo tnevan kommentti on aikalailla asiaa eikä suinkaan mitään trollaamista. Eriasia on sitten meneekö homma välillä liioittelun puolelle, että maalit kuivaisivat kuukaudessa jo pois, mutta ei sekään kaukana totuudesta ole. Itsellä huomasin juuri GW:n valkoisen kuivaneen purkkiinsa ja ostin sen kesän lopulla. Maalia oli jäljellä vielä puolet ja tämä ei ole mitään mitä tapahtuu vain silloin tällöin vaan lähes poikkeuksetta GW maalien kanssa. Paljon on sunnuntaikappaleita sattunut GW:ltä vastaan näin ainakin minulle *heh*.
Hitto :OLAV-Kitsune- kirjoitti:Kyllä tuo tnevan kommentti on aikalailla asiaa eikä suinkaan mitään trollaamista.
Tämä teoreema tuli sitten juuri todistettua
Diogenes : Äläpäs lähde ketään nimeltä mainiten turhaan trollailijaksi nimittelemään tms, se ei vaan ole kivaa. Eikä suotavaa. Kohteliaat käytöstavat kunniaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mikäjottei, jos maalaa työkseen....oh wait, mutta silloin et käytä juurikaan GW:n maaleja...
Paitsi jos maalaat GW:lle työksesi :D En nimittäin ihmettelisi jos sopimuksessa lukisi että on käytettävä GW:n tuotteita...Furinji kirjoitti:Mikäjottei, jos maalaa työkseen....oh wait, mutta silloin et käytä juurikaan GW:n maaleja...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eihän ne niin helppokäyttöisiä ole, mutta tuntuvat tiiviimmiltä kuin vanhat suorat purkit. Itse olen käyttänyt GW:n maaleja vain vähän päälle vuoden, ei ole vielä yksikään purkki kuivahtanut. Jotkut vanhemman tyyppiset purkit tosin vähän mönjääntyneet ja niitä on pitänyt taas jatkaa vedellä välistä. Ei mulla nyt hirveästi GW:n maaleja olekaan.Goat of Yuggoth kirjoitti:Kyllähän tuo on helppo lisätä koriin jos pitää kaikki maalit uusia, mutta en suosittelisi. GW:n nykyiset purkit todella ovat syvältä, eniten harmittaa se, että näistä kaikista uusimmista puuttuu se purkin ainoa hyvä asia eli toppari kun avaat purkin...
Eihän ne säilyvyydessä tietenkään pärjää hyvin pidetylle metallipurkille. Mulla on vieläkin käytössä jotain 20+v sitten ostettuja Humbrolin ja Revellin maaleja. Joku viikko sitten löysin vanhan Humbrol-purkin jota ei oltu käytetty varmaan 15 vuoteen, ja pikku sekoituksella maali oli taas hyvässä kunnossa.
Ovatko nuo Humbrolin ja Revellin maalit myös vesiohenteisia ja nopeasti kuivuvia, vai niitä öljypohjaisia useita tunteja kuivuvia pienoismallimaaleja? Voi nimittäin olla maalin koostumuksella enemmän vaikutusta kuivumiseen kuin purkilla.Flogger kirjoitti:Eihän ne säilyvyydessä tietenkään pärjää hyvin pidetylle metallipurkille. Mulla on vieläkin käytössä jotain 20+v sitten ostettuja Humbrolin ja Revellin maaleja. Joku viikko sitten löysin vanhan Humbrol-purkin jota ei oltu käytetty varmaan 15 vuoteen, ja pikku sekoituksella maali oli taas hyvässä kunnossa.
Öljypohjaisiahan ne. Hitaammin ne kuivuvat (minun kirjoissani hyvä asia) mutta en usko että se 20 vuoden aikaskaalalla juuri vaikuttaa. On minulla niitäkin kuivunut läpikotaisin jos purkki on ollut huonosti suljettu. Ja kyllä niistäkin mattavärit kuivuvat tosi nopeaa, melkein yhtä nopeasti kuin akryylit.Yögobbo kirjoitti:Ovatko nuo Humbrolin ja Revellin maalit myös vesiohenteisia ja nopeasti kuivuvia, vai niitä öljypohjaisia useita tunteja kuivuvia pienoismallimaaleja? Voi nimittäin olla maalin koostumuksella enemmän vaikutusta kuivumiseen kuin purkilla.Flogger kirjoitti:Eihän ne säilyvyydessä tietenkään pärjää hyvin pidetylle metallipurkille. Mulla on vieläkin käytössä jotain 20+v sitten ostettuja Humbrolin ja Revellin maaleja. Joku viikko sitten löysin vanhan Humbrol-purkin jota ei oltu käytetty varmaan 15 vuoteen, ja pikku sekoituksella maali oli taas hyvässä kunnossa.
- Goat of Yuggoth
QFT. Tosin tarkoitin alkuperäisessäni että GW:n uudet normimaalit eivät ole saaneet topparia, mutta foundationeissa ja washeissa kyseinen lärpäke vielä on. Kyllähän pehmeä korkki on parempi kuin se kierrevanha, joka oli aina maalaussession jälkeen putsattava veitsellä.Flogger kirjoitti:Eihän ne niin helppokäyttöisiä ole, mutta tuntuvat tiiviimmiltä kuin vanhat suorat purkit. Itse olen käyttänyt GW:n maaleja vain vähän päälle vuoden, ei ole vielä yksikään purkki kuivahtanut. Jotkut vanhemman tyyppiset purkit tosin vähän mönjääntyneet ja niitä on pitänyt taas jatkaa vedellä välistä. Ei mulla nyt hirveästi GW:n maaleja olekaan.Goat of Yuggoth kirjoitti:Kyllähän tuo on helppo lisätä koriin jos pitää kaikki maalit uusia, mutta en suosittelisi. GW:n nykyiset purkit todella ovat syvältä, eniten harmittaa se, että näistä kaikista uusimmista puuttuu se purkin ainoa hyvä asia eli toppari kun avaat purkin...
Eihän ne säilyvyydessä tietenkään pärjää hyvin pidetylle metallipurkille. Mulla on vieläkin käytössä jotain 20+v sitten ostettuja Humbrolin ja Revellin maaleja. Joku viikko sitten löysin vanhan Humbrol-purkin jota ei oltu käytetty varmaan 15 vuoteen, ja pikku sekoituksella maali oli taas hyvässä kunnossa.
Mulla on kymmenisen GW:n purnukkaa kuivahtanut, lähinnä kirkkaita värejä kuten Goblin Greeniä on mennyt useampi roskiin. Siksi suosin Vallejoa kirkkaissa väreissä, tummat taas tuntuvat GW:n seteissä pitävän sävyn paremmin sekoittamattakin.
Ja tosiaan hyvin huollettu purkki kestää paljon pidempään mistä tahansa purnukasta onkaan kyse.
-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
"Where once there was pink, now there is blue."
Olen ostellut maaleja aina muutaman vuoden välein 80-luvun puolesta välistä saakka. Purkit maksoi 2mk ja niissa oli viisi kertaa enemmän maalia kuin nykyään. Lisäksi purkit olivat sen ajan innovaation huipputuote. Kun muut kuivuivat korkkiin niin Citadel maalit psysyivät timmeinä. Ostin joskus alkuperäisen Basic Paint setin ja niitä purkkeja käytän välillä vieläkin. Ikää näillä on neljännesvuosisata, vähintään. Välillä ostelin Citymarketin poistopinoista LOTR maalisettejä, niitä pieniä purkkeja samassa rivissä. Kaikki olivat avatessa jo mömmööntyneitä. Monet uudet Citadel maalit joita olen joskus ostellut ovat myös usein hetkessä mömmööntyneet.
Vallejon maalit ovat usein litkuja ja niitä saa ravistella todella usein. Peittävyyttä löytyy viitsivälle ravistelijalle sitten ihan riittävästi. Kuivamaalasin keltaisella mustan päälle ja joskus muinoin se vaati aina ensin valkoista pohjalle onnistuakseen. Citadellin keltainen toiminee nykyään samankaltaisesti.
Mieti ennen kuin ostat mitä maalaat ja haluatko tukea erikoisliikkeitä vai suurta ilkeää GW korporaatiota. Fakta on että hinta on kuusikymmentä kertaa suurempi kuin muinoin. Sitä ei ihan inflaatiolla selitetä.
Vallejon maalit ovat usein litkuja ja niitä saa ravistella todella usein. Peittävyyttä löytyy viitsivälle ravistelijalle sitten ihan riittävästi. Kuivamaalasin keltaisella mustan päälle ja joskus muinoin se vaati aina ensin valkoista pohjalle onnistuakseen. Citadellin keltainen toiminee nykyään samankaltaisesti.
Mieti ennen kuin ostat mitä maalaat ja haluatko tukea erikoisliikkeitä vai suurta ilkeää GW korporaatiota. Fakta on että hinta on kuusikymmentä kertaa suurempi kuin muinoin. Sitä ei ihan inflaatiolla selitetä.
Sytytä miehelle nuotio ja pidät hänet lämpimänä yön yli. Sytytä mies nuotiossa ja lämmität hänet loppuelämäksi.
Sensijaan selittyy helposti effektiivisellä monopolilla joka GW:llä oli pitkään. Ehkä sit ku muitaki firmoja alkaa olla samassa asemassa ku GW niin GW:nkin on pakko rauhoittaa hinnan nostoja hiukkasen kilpailukyvyn säilyttämiseksi. PP on hyvää vauhtia nousemassa asemaan jossa voisi jopa nousta vakavasti otettavaksi kilpailijaksi.kiintins kirjoitti:Fakta on että hinta on kuusikymmentä kertaa suurempi kuin muinoin. Sitä ei ihan inflaatiolla selitetä.
GW:n monopolin rikkoutumista kannattaa toivoa vaikka olisi GW:n fani henkeen ja vereen eikä muiden firmojen peleistä/figuista välittäisi. Monopolissa kärsijä on aina asiakkaat. Olipa monopoli sitten lailla vahvistettu(kuten monet suomalaiset monopolit) tai käytännön monopoli markkinoilla(GW ja microsoft ny parina esimerkkinä).
Mahdatko muistella ihan oikein. Airfixin maalit maksoivat tuona aikana 5mk purkki, joka oli samankokoinen kuin Humbrol/Revell nykyään. Ja emalit ovat aina olleet halvempia tuottaa kuin akryylit.kiintins kirjoitti:Olen ostellut maaleja aina muutaman vuoden välein 80-luvun puolesta välistä saakka. Purkit maksoi 2mk ja niissa oli viisi kertaa enemmän maalia kuin nykyään. Lisäksi purkit olivat sen ajan innovaation huipputuote.
Eihän GW:llä monopolia ole onneksi hetkeen ollut ja kilpailutilanne muuttuu jatkuvasti "normaalimmaksi" jonka uskon olevan hyvä Gw:n peleillekkin.
Toisaalta GW tekee jatkuvasti minua kummastuttavia ratkaisuja, joten on täysin mahdollista, ettei GW selviä tästä muutoksesta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Onhan se kuokkaan ottanut ymmärtääkseni jo lukuisia vuosia. En ole tosin numeroita itse tarkistanut mutta muuten aika hyvin seurannut tilannetta.
Toisaalta GW tekee jatkuvasti minua kummastuttavia ratkaisuja, joten on täysin mahdollista, ettei GW selviä tästä muutoksesta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Onhan se kuokkaan ottanut ymmärtääkseni jo lukuisia vuosia. En ole tosin numeroita itse tarkistanut mutta muuten aika hyvin seurannut tilannetta.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
GW on tehnyt pari viime vuotta ihan hyvää voittoa, mutta myyntivoluumit ovat pienentyneet, silloin kun LotR-kupla puhkesi ne putosivat kerralla aika isostikin.MakeH kirjoitti: Toisaalta GW tekee jatkuvasti minua kummastuttavia ratkaisuja, joten on täysin mahdollista, ettei GW selviä tästä muutoksesta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Onhan se kuokkaan ottanut ymmärtääkseni jo lukuisia vuosia. En ole tosin numeroita itse tarkistanut mutta muuten aika hyvin seurannut tilannetta.