Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

WillHammer kirjoitti:Hemmetti kun on vieläkin kokoamatta noi heavy teamit ja toi Leman Russi. Pitäis kai jossain vaiheessa jaksaa...
Sovi peli -> instant motivation.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Muistaakseni varovaisesti varoittelin silloin figumiitissä siitä, että toi 40k tai faba on molemmat ihan uskomattomia motivaation tappajia, ainakin aloittelevalle pelaajalle. Jos kokoaminenkin tuottaa jo tuskaa, niin oottas kun otetaan pensseli käteen...

..Ei siis tarkoitus mitenkään lannistaa :D Hieno harrastus tämä on, oli peli mikä vaan.
Kalat meni kotio...
WillHammer

Viesti Kirjoittaja WillHammer »

Siis on ihan kivoja luomuksia tullu jo tähän mennessä (vaikka Half-Breed ja El Capitan voi olla eri mieltä) joten se väsäily ei oo se tuskanen juttu.
Nyt on vaan niin paljon kaikkea muutakin schaibaa. Sit kun muut hommat on hoidettu vois vaikka sitten kattoo noit figuja tarkemmin.
Minä en siis pelaa keisarillista kaartia. Minä ROOLIPELAAN keisarillista kaartia.
-WillHammer kuullessaan että WH40K liigan lopullinen pistesaldo on pyöreä nolla.
Half-breed

WillHammer kirjoitti:Siis on ihan kivoja luomuksia tullu jo tähän mennessä (vaikka Half-Breed ja El Capitan voi olla eri mieltä)
No minä nyt olen hirveä perfektionisti, jolle ei kelpaa liian hätäisesti maalatut figut (Hätäisesti: jos yksikön maalaus kestää kolmea kuukautta vähemmän.), ja El capu nyt ei tykkää, ellei figu ole vaihtoehtovalmistajan, ja se on maalattu tavalla millä valtavirta ei maalaa.

Joo El capu on hipsteri.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Sotua kun katselee, niin voisi aatella Porin skenen olevan elävämpi. Mehän ollaan post-countissa 5 suurin paikkakunta peliporukoissa. Turustakin ollaan alle sadan päässä. Nyt kiireellä Postaamaan niin päästään mokomien Turkulaisten ohi.
Kalat meni kotio...
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itse olen laittanut samaisen asian merkille kuin harkkari. Tuntui että miitin myötä porin figuilu sai todellista tuulta siipien alle.
Asiat mitkä ovat Porin alueella ruokkineet keskustelua:
WHFB Liiga
WH 40K Liiga
Lautapelit

Katsotaan josko tuo WM/H liiga lähtisi myös pyörimään jollain aikaa niin saadaan entistä enemmän keskutelua (itse maalailen figuja parhaillaan, mutta tahti on armottoman hidas).
Tällä hetkellä porilaiset ovat mielestäni aktivoituneet hyvin, tosin vieläkin väki tuppaa hieman pyörimään omissa porukoissaan. Onneksi suunta on parempaan päin ja valoa hieman pilkistää tunnelin päässä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Midder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Midder »

Voes itekkin tulevaisuudessa alkaa oikein pelailemaan.
Josko täältä löytyis joku ystävällinen sielu kenellä olisi aikaa ja viitsisi
opastaa hammerin perusteissa privalla niin olisin kiitollinen. Löytyy ukot fabaan sekä 40k,
että kumpaiseenkin opastus olisi tervetullutta.
Runt

Eiköhän täältä joku löydy joka jaksaa perusasiat kertoa ainakin faban osalta. Kannattaa myös harkita jos lähtisit seuraamaan esim jotain faba liigapeliä, siinä sivussa ne perusteet tulevat suht tutuiksi nopeasti ja samalla on helppo esittää kysymyksiä asioista mitkä eivät heti aukene kokonaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Itte oon kanssa pelannu vähän aikaa ja parhaiten on oppinut kun on itte pelaillu ja kattonu vierestä kun muut pelaa . Kyllä ne säännöt sieltä oppii kun vaan saa muutamia pelejä alle =)
Midder
Viesti:

Juu tottahan se parhaiten varmaan pelaamalla melkein oppisikin. Olisi vain tarkoituksena, että oppisi hieman perusteita ennen joulua jo ja ei oikein tuo aikataulu riitä ihan paikan päälle saapua. Onhan toki noita videoita tuubista tultu katteltua, että jottain ymmärrystä hieman löytyy.
Eikä oikeastaan tarkoituksena ole kaikkea kerralla oppiakkaan vaan ensin vaan, että pääsee hieman pelailemaan ja heittelemään noppaa. Sitten opiskelee lisää sääntöjä.
Henkka1986

Juu netistä kannattaa katsoa youtubelta sieltä saa hyvin tietoa .
Half-breed

Henkka1986 kirjoitti:Juu netistä kannattaa katsoa youtubelta sieltä saa hyvin tietoa .
Suurin osa juutuubissa olevista videoista on tappeluraportteja, joissa ei käydä sääntöjä enää läpi kun oletus on, että väki tietää ne. Sitten ne jotkin aloittelijoita opastavat videot on tasoltaan olleet hyvin vaihtelevia tasoltaan. Lopuksi kannattaa muistaa, että osa videoista voi olla vanhoilla säännöillä tehtyjä.

Paras ratkaisu on joko päästä kokeneemman pelaajan opastamaksi, tai sitten pelata itseään vastaan ja tavata sääntistä samalla. Ongelmatilanteissa pääsee heti testailemaan mikä kuulostaa järkevimmältä.
Midder
Viesti:

Joo mulla on yleensä kaikki mahdollinen nenän edessä, kun esim tuubista nyt katselen.
Itse olen kasonut seuraavaa: http://www.youtube.com/watch?v=QcQ9zfQukXY
Mielestäni tuo pitäisi olla ihan tätä edikkaa.
Ja vaikken nyt mikään kielitaituri ole niin ihan jotenkuten pääsen sisälle tapahtumista. Tietenkin nyt herää varmasti paljon kysymyksiäkin, kun saa nuo kaikki katsottua läpi.
Henkka1986

sitten on hyvä klikki youtubella (btp warhammer) =blue table painting games , niistä saa jotain tolkkua ja on ihan hyvin kuvattu
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Kyllähän noista vireoist ihna hyviä perusjuttuja selkii. Paras kuitenkin, kun lähtee käytännös kokeilemaan. Aluksi vaan simppeli lista ja pelaamaan. Kun idea selvinny niin kokeilemaan eri taktiikoita/yksikköjä/itemi komboja jne jne. Eli peliä peliä vaan.
Samoin voisit laittaa Midder pientä esittelyä itsestäsi ja figuistasi. Tiedettäisiin vähän että mitä ja minkä verran olisi porin kentille rynnimässä. Sitten olisi myös helpompi neuvoakin esim listoissa/taktiikoissa. Niin ja sitten vaan rohkeesti ehdottamaan pelejä.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Half-breed

Midder kirjoitti:Joo mulla on yleensä kaikki mahdollinen nenän edessä, kun esim tuubista nyt katselen.
Itse olen kasonut seuraavaa: http://www.youtube.com/watch?v=QcQ9zfQukXY
Mielestäni tuo pitäisi olla ihan tätä edikkaa.
Ja vaikken nyt mikään kielitaituri ole niin ihan jotenkuten pääsen sisälle tapahtumista. Tietenkin nyt herää varmasti paljon kysymyksiäkin, kun saa nuo kaikki katsottua läpi.
Joo tuo on kasista. Miniwarilla on vain ikävä ongelma, että niillä on vähän köhköhejä ne pelit välissä. Kyllä kai aloittelija niistä saa irti, mutta minä en niitä kauaa kestä.

Miten muuten nuorella väellä voi olla ongelmia englannin kanssa? Siihen törmää kaikkialla nykyään, niin miten siinä voi olla heikko?
Midder
Viesti:

Hjuva et joidenki mielest oon viel nuori. Itsestä ei kyllä ihan siltä tunnu. Omasta puolestani voin todeta, että 10 vuotta aikaa englannin opiskelusta niin se vähäkin jo unohtunut, mitä joskus osasi.
Runt

Englanti ja warhammerin pelillinen sanasto ovat kaksi täysin eriasiaa mielestäni. Englantia eikä pelillistä sanastoa kylläkään opi kuin opettelemalla. Itse aikanaan aloin suomentamaan 7th:n sääntökirjaa, siinähän se kielitaito sitten kehittyikin hurjasti. Koskaan en koko opusta ehtinyt kääntämään koska 8th pukkasi ulos.

Mutta mutta.... Sanotaanko näin että on hyvin vaikea lähteä opastamaan pelin sääntöjä, ellet yhtään tiedä millä tasolla opetettava on. Nyt tarkoitan että paljonko ja mitä perussääntöjä osaat tällä hetkellä?

Että peliin pääsee sisään jotenkin niin riittää varmaan että osaa seuraavat säännöt jotenkin:
Liikkuminen:Normaali liike, Marssiminen, Charge, Break & Pursuit
Ampuminen & Lähitäistelu:Taulukkojen lukeminen, Combat resojen laskeminen

Ylläolevilla säännöillä pääsee jo alkuun, näiden jälkeen on hyvä ottaa mukaan psykologia, magia yms.. lisähärpäke joka lisää pelin sisältö arvoa. Toki maaston tuomat edut sekä haitat tulevat jossain kohtaa mukaan.

Tosiaan rohkeasti vain seuraamaan jotain peliä niin pystyy neuvomaan pelin tiimellyksessä paremmin, juuri niissä asioissa missä apua eniten tarvitsee. Onhan se aina oma kynnys lyöttäytyä johonkin peliporukkaan mukaan, varsinkaan jos ei ole sosiaalisimmasta päästä olevaa sorttia. Tämän hetkisen liigan porukkaa jos katsotaan, niin osa ei ole edes toisiaan tavannut vielä koskaan. Tässä mielessä olet samalla lähtöviivalla näiden kanssa, joten sikäli hyvä sauma lyöttäytyä mukaan peliporukoihin. Mukavan leppoista sakkia peliporukassa pyörii joten ei tarvitse ujostella.
Half-breed

Runt kirjoitti:Englanti ja warhammerin pelillinen sanasto ovat kaksi täysin eriasiaa mielestäni. Englantia eikä pelillistä sanastoa kylläkään opi kuin opettelemalla. Itse aikanaan aloin suomentamaan 7th:n sääntökirjaa, siinähän se kielitaito sitten kehittyikin hurjasti. Koskaan en koko opusta ehtinyt kääntämään koska 8th pukkasi ulos.
Terminologia on ainoa ongelma, mutta kun sääntistä lukee, niin tajuaa helposti sen terminologian. Loppuosa on ihan normaalia englantia ja kääntyy ihan samalla tavalla kuin aina. Terminologian oppiminenkaan ei ole mikään vaikea juttu, kun käytännössä kaiken tarvittavan löytää sääntiksestä s. 3-10.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

ja vaikka täällä faba-pelaajat jo näköjään kierteleekin kuin haaskaa taivaalla, niin WH40K-pelaajia ja liigaa löytyy myös opiskelua varten ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”