Maneater of Zharr-Naggrund (17.4. Dramatic Gnoblar)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Jarva

Maneater of Zharr-Naggrund (17.4. Dramatic Gnoblar)

Viesti Kirjoittaja Jarva »

"I worked for the evil stunties and all I got was this lousy armor!"

Kyseinen konversio ehti jo pyöriskellä kaapin perällä semmoiset 3-4 vuotta, mutta nyt sitten sain potkittua itseni maalaamaan mokoman. Pääsyynä oli tosiaan se, että voisin harjoitella metallin maalaamista, kun taidot ovat sen suhteen vähän pökäleiset. Samalla tuli myös harjoiteltua ihon maalaamista, mitä kyllä normaalisti maalaisin ihan ongelmitta, mutta isommat ihoalueet ovat minulle se Akilleen kantapää. Osasyynä siihen taisi olla se, että ennen olin ainoastaan washannut figun ensin ja lähtenyt sitten vaan korostamaan kohti vaaleampia värejä ja sillä sipuli. Elikkä en koskaan ennen ollut varsinaisesti maalannut varjostuksia. Varsin opettavainen jättismies, täytyy todeta.

Normaalisti kun immeiset tekevät lumibaseja, niin he laittavat vaan ohuen kerroksen lunta, mutta itse halusinkin luoda oikein kunnon paksut nietokset, jossa on syytä olla varovainen, ettei tirvaise sitä rakasta nilkkaa lumen alla piilottelevaan terävään kiveen. Tosin basen tekokaan ei onnistunut ongelmitta, vaan sain tehdä sen kaksi kertaa täysin alusta. Toisella kertaa kyllä hönäsin ottaa terracotta-massan mukaan, joka homman hoitikin kotiin. Kivienkin kohdalla toimin poikkeavasti, eli en halunnut maalata niistä perinteisen harmaita, vaan mustahkoja laavakiviä jossain uinuvan tulivuoren lähettyvillä.

Kuva
Viimeksi muokannut Jarva, Ti 17.04.2012 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Weedeeo

Re: Maneater of Zharr-Naggrund

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Mee pois :::::O
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Huhhuh, aivan törkeän siisti!
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

No nyt on viimeistään metalli taidot ihan ruosteessa, on se hieno ja kivaa puuterilunta.

Onko ihan maaleilla tehty ruoste-efektit?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
pleijer

Viesti Kirjoittaja pleijer »

Mite sä oot tehny ton ruosteen, kerro ihmees muillekki. Ihan mahtava toi ruoste. Selässä oleva kilpi(?) vois kyl kans olla kokonaa ruostees, toi siniin väri ei kyl ihan sovi siihe.
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Hieno konversio ja nättiä maalausta - esimerkiksi patinaefekti selässä olevan kilven vasaroissa näyttää tosi realistiselta. :) Ja panssari on oikein hyvää jälkeä myös. Ainoa ikävästi silmiinpistävä asia on tuo lumi ja sen karvaisuus. GW:n lumiflocki ("Gav Thorpen hilse") on pelkiltään vähän karvaisen näköistä, joten suosittelisin jotenkin tasoittamaan sitä. Monet sekoittavat leivinjauhetta lumiflockiin ja/tai sivelevät vedellä ohennettua erikeepperiä karvaisen lumen päälle tehdäkseen siitä tasaisemman ja hiukan kiiltävänkin. Mutta kaikenkaikkiaan, oikein mallikas figu!
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Kyllä on niin mallikkaasti tehty tuo ruoste että voisin sanoa sen olevan yksi parhaista näkemistäni. Muutenkin tuo on mahdottoman selkeä ja luonnollisen näköinen. Ensin kun pikaisesti katsoi niin vähän näytti värittömältä ja tavallaan tylsältä, mutta se oli nyt vain nopean vilkaisun tuoma ensivaikutelma. Kun tuota hivenen enemmän katsoi, huomasi nopeasti mistä koko figussa on kyse ja heti nousi positiiviset kritiikit mieleen. Kaikki kulumatkin ja panssarin ottamat osumat on taidolla tehty.

Lumi on myös juuri figuun sopivaa ja näyttää yhtä luonnolliselta. Sopivasti tuo siihen kylmyyttä mukaan. Lumiteema toimii aina :)

Jos jotain parannettavaa tuossa olisi omasta mielestäni, niin korkeintaan kypärän pääkallo voisi olla hivenen korostetumpi, eli jotain toista "materiaalia" ja ehkä noita reunojakin voisi hieman sävyttää erilaisiksi, mutta tämäkin nyt on vain oman värisilmän nostama ehdotus. Koska kokonaisuus toimii noinkin.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Herra23

Viesti Kirjoittaja Herra23 »

Todella upean näköinen konversio ja maalaus ei voi sanoa muuta .DD jos jotain parannettavaa pitäis sanoa niin kasvojen puolelle voisi laittaa myös jotain selän vihertävän patinan tapaista.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

hieno tekniikka, mut hieman ykspuolinen värimaailma(tylsä) esim iho ei kauheen hyvin erotu panssarista, metallit vois olla hieman eri sävysiä kun kuitenkin kuluu yms eri tavalla riippuen miten on alttiina rasitukselle yms.
mut tää on vaan mielipide kysymys, itse pidän sarjakuvamaisemmista ja värikkäämmistä napeista....
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Jarva

Ogresta tosiaan halusin sellaisen "ankean" ruostekasan, kun kumminkaan kaaoskääpiöiden teollisuushelvetissä ei pahemmin välitetä varusteiden kauniudesta, vaan luotetaan siihen kunnon rautaan ja teräkseen. Mutta ymmärrän silti pointin, että siihen tarttisi muutakin väriä. Eräs sopiva paikkahan pronssiselle tai kultaiselle kääpiöornamentiikalle ois ollut nuo pyöreät kiekot olkapanssareissa. Mutta tulin kyllä siihen tulokseen, että ruoste tuo jo valmiiksi tarpeeksi kirjavaa tekstuuria figuun, joten en halunnut siitä entistä sekavampaa. Tosin olen itse enemmän inhorealismin puoleen, eli en muutenkaan liikavärikkyydestä oikein perusta.

Lumen "hentoisuuden" ihan tiedostin kun valitsin lumimatskua alustalle ja tarkoituksena oli nimenomaan saada sellainen jatkuvasti tuulen mukama pöllyävä puuterilumikenttä.

Ruosteen itse asiassa keksin vahingossa, kun huomasin vetäneeni ekan ruostepinnan ihan överiksi, mutta lähtikin sitten onneksi toimimaan jälkikäsittelyllä. Ruosteen teko aloitetaan VGC Gunmetal Metal -pohjalla, joka aluksi washataan Devlan Mudilla, jotta kaikki rajaukset ja syvennykset saadaan esiin. Tämän jälkeen 1-2 washausta Ogryn Fleshillä. Seuraavaksi maalataan vähän ronskimmin ohennettua VGC Beasty Brownia paikkoihin, johon kosteus kerääntyisi ja päälle Ogryn Flesh sitomaan väriä, mutta varoen liikaa lammikoitumista. Sitten ohennetulla GW Vermin Brownilla poimimaan kohtia joihin kosteus kerääntyisi kaikista eniten - mutta erittäin kohtuudella. Tämän jälkeen kuivaharjataan pinnat VGC Gunmetal Metallilla ja naarmut sekä kulumiselle alttiimmat kohdat korostetaan GW Mithril Silverillä. Lopuksi jos joku kohta hyppii silmille, niin päälle vaan Ogryn Fleshiä tai jos tarttee lisää korostusta niin Vermin Brownia.

Vielä kun ehtisi jossain välissä maalaamaan scratchbuildatun teurastajanikin, kun sekin lienee vielä muistaakseni samaa ikäluokkaa tämän Maneaterin kanssa.

Kiitos kaikille kommenteista!
pleijer

Et viittis viel kertoo ton ruosteen sillee et minäki ymmärrän =)
Siis samal taval ku idioottia opastaisit, ni saan ehkä jotaa selvääki.
Half-breed kirjoitti:
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Jarva

Onnistuu, eli siis:

1. VGC Gunmetal Metal -pohjaväri (käy myös GW Boltgun Metal)

2. Devlan Mud

3. 1-2 kertaa Ogryn Flesh

4. Vedellä ohennettua VGC Beasty Brownia syvänteisiin

5. Ogryn Flesh - pidä huoli, ettei washi vetäydy "paksuiksi" lammikoiksi figuun

6. Vedellä ohennettua GW Vermin Brownia kaikista syvimpiin kohtiin - mutta kohtuudella!

7. Kuivaharjaus VGC Gunmetal Metalilla

8. Extreme highlights ja naarmut GW Mithril Silverillä

(9. Mahdolliset siistimiset joko Ogryn Fleshillä tai GW Vermin Brownilla tarpeen mukaan)
Yazkamaniac

Viesti Kirjoittaja Yazkamaniac »

Kuvien perusteella ensin tekee mieleni tyrmätä napin väriteema tyyliin "No höh, toihan on ihan liian patsasmainen...", mutta mitä pitempään miettii ja tuijottaa tota, sitä enemmän silmiin ajautuu siistejä yksityiskohtia ja selkeitä kekseliäisyyksiä!

Tää pitäisi nähdä livenä jotta tietäisi paremmin! Siistiä työtä! :)
Sometimes you're the statue,
sometimes you're the pidgeon.
-Bruce Dickinson-
Anthallas

Viesti Kirjoittaja Anthallas »

Mun mielestä hillitty väriteema on oikein hyvä. Jotkut suosivat kovasti kontrasteja ja kyllähän tietenkin isossa yksikössä yksilöt puuroutuvat harmaaksi massaksi jos niitä ei ole. Toisaalta varsinkin ogreilla kun otukset ovat isompia, ei tätä ongelmaa välttämättä ole. Täytyy kanssa ottaa huomioon, että alustan lumi kyllä tuo aivan hurjasti kontrastia ja vaikka rintalihakset eivät panssarin keskeltä esille hyppääkään, niin kokonaisuutena napista ei kontrastia puutu.

Pistän kanssa korvan taakse tuon ruosteohjeen. Oletko muuten koskaan kokeillut jotain tököttiä jolla saisi vielä vähän tekstuuria ruosteeseen? Itse olen nimittäin sekoittanut HYVIN hienoa hiekkaa, liimaa ja maalia. Tällä tavalla on saanut sudittua ruostuneen kapineen pintaan hieman tekstuuriakin. Toimii kyllä paremmin isompiin pienoismalleihin, mutta jotain sellaista kannataa ainakin harkita.
Möltti.
Rock_Lobba

Viesti Kirjoittaja Rock_Lobba »

On tosi hieno figu. Ja erityisesti tuo ruosteen toteutus, niinkuin moni muukin jo sanoi. Lumi sopii hyvin teemaan ja kilvessä oleva oleva vaalean sininen väri sopii siihen hyvin, ainakin omasta mielestäni.
pleijer

Ihan näin nyt viel jos joku kertois mulle noist väreist GW:n vastaavat. Meidän taloudessa kun ei oikein saa tilailla mitään mistään =(
Half-breed kirjoitti:
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

pleijer kirjoitti:Ihan näin nyt viel jos joku kertois mulle noist väreist GW:n vastaavat. Meidän taloudessa kun ei oikein saa tilailla mitään mistään =(
http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Paint ... lity_Chart
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
pleijer

No mutta kiitos, vois kokeilla noit ruoste efektejä toho mun gobbo kunkkuun.
Half-breed kirjoitti:
Jarva

Anthallas kirjoitti:Oletko muuten koskaan kokeillut jotain tököttiä jolla saisi vielä vähän tekstuuria ruosteeseen? Itse olen nimittäin sekoittanut HYVIN hienoa hiekkaa, liimaa ja maalia. Tällä tavalla on saanut sudittua ruostuneen kapineen pintaan hieman tekstuuriakin. Toimii kyllä paremmin isompiin pienoismalleihin, mutta jotain sellaista kannataa ainakin harkita.
Olen itse asiassa harkinnut mezzotintan sekoittamista maaliin, on nimittäin vielä hienojakoisempaa kuin hiekka. Jotenkin epäilyttää, että hiekan raekoko olisi pelkissä ihmisen kokoisissa figuissa hiukan liian silmiinpistävä ja vahingossa saattaisi tukkia yksityiskohtia. Mutta toimisi kyllä oikein kunnolla ruostuneissa metalleissa. Forgeworldin toista Blight Drone -värimallia olen aina välillä ihastellutkin, kun siinä se ruostetekstuuri on niin makeasti toteutettu. Deviant Artin puolella mulle myös ehdotettiin ruokasoodan käyttämistä ruosteessa, mutta minusta siinä on se riski pilata figu, jos se ruokasooda pääsisi uudelleen kastumaan syystä tai toisesta.
pleijer kirjoitti:No mutta kiitos, vois kokeilla noit ruoste efektejä toho mun gobbo kunkkuun.
Onnea yritykseen! Mutta kannattaa muistaa, että ruoste on veren ohella varsin riskaabelia maalata, kun joskus tulee vaan epähuomiossa vedettyä ihan liian överiksi sillä hunajaisella "jos nyt tuohonkin vähän" -mentaliteetilla ja figuparka joutuu sitten kokonaan uusintamaalaukseen.

Ja kiitos jälleen kommenteista, mukava kuulla että tykätään.
pleijer

^^ On se tuliki aika vaikeeta, mut se ei vaa oo mitää mitä useimmin haluu alkaa levittää kok figuun.
Kunkusta ei saada kuvia (vaikka oli suunnitelmissa opetella valokuvausta tohon), koska tarvitsemme paikkausainetta käden tienoille = kohdassa jossa käsi yhtyy torsoon, on huomatta suuri aukko =)
Half-breed kirjoitti:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”