Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Runt kirjoitti:Itse en missään nimessä lähtisi ainakaan marssimista kieltämään, nyt kuitenkin pelataan 8th:ta eikä 7th:ta. Marssiminen jos kielletään niin sitä enemmän ratsut kärsii metsistä ja puolustava osapuoli saa enemmän aikaa harventaa vihollisen rivejä ampumalla jne...
No voi kyynel. Jos menet metsän kautta, niin saat sen suojan ampumista vastaan. Maksat siis hyödystä. Jos et halua jäädä ammuttavaksi, vaan nopeasti kiinni, niin liiku sitten avoimella.
Hapid kirjoitti:toki, miksi jättää hyviä gw:n keksimiä sääntöjä pois pelistä koska ne kuuluu tähän kasi edikkaan?

en muutenkaan niinku ymmärrä useimpien ihme rutinaa kaikist säännöist et otetaanks se ja otetaanks se, ja sitte nää rajotukset? ei tää oo mikään kansainvälinen figuliiton turnaus vaan me ollaan ihan puulaakiporukkaa.

muutaku paskanjauhaminen loppuu ny, tehää listat ja aletaan pelaan, 8th edition raamatusta löytyy kaikki se tarpeellinen mitä meidän tarvii tietää pelistä. tuo 0-20 pisteytys systeemi on ihan hyvä, vaihtelua sekin.
Koska niissä säännöissä on sen verta retardeja juttuja, jotka olisi helppo korjata juurikin parilla helpolla korjauksella. Ihmiset haluaa pelata peliä jossa joukkojen peluuttaminen ratkaisee voittajan. Ei siihen, että metsä olikin höpöhöpömetsä ja kusi pelin höpöhöpösäännöillään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Maksan hyödystä menemällä ritariboxilla metsään? Raskaasti panssaroidut ritarit ottaa paljon mielummin nuolia kilokaupalla niskaansa saatika heittelee dangerous terrain testejä.

Höpö höpö metsiä, tätä ei suoranaisesti voi liittää siihen osaako pelata vai ei! Jokainen joka sinne "höpö höpö metsään" astuu, tietää ennalta että riskit on olemassa.
Chargetkin taitavat olla tätä nykyään ihan höpö höpöä jos ajattelu tapaa viedään pidemmälle, onhan se perseestä kun heittää M7+1,1,1 ja charge matkaan oltaisiin vaadittu hurjat 11"! Viime liigassa itselleni todellakin kävi juuri noin ja siksi hävisinkin pelin suht reippaasti kun en saanut +2CR:ää (Charge + charge down to hill). Chargen onnistuessa olisi ollut jopa hyvät mahdollisuudet reippaaseen voittoon.

Mikäli armeija listat ovat pelaajien välillä tasaiset niin yleensä peleissäkin joutuu ottamaan riskin jos toisenkin jos haluaa voittaa selvästi pelin. Kyynel..

Toistetaan aikaisemmin esittämäni kysymys:
Onko mahdoton idea että mennään "Mysterious forest" säännöillä, ja jos kumpikaan pelaaja ei halua sääntöä käyttää niin sitä ei tarvitse käyttää?

EDIT
Ei se nyt omalla kohdallani silti maailmaa kaada vaikka emme mysterious forest sääntöä ottaisi lainkaan mukaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

Noniin, laitettiin vauhtia taas touhuun. Nyt on uusi topicci avattuna ilmoittautumisille yms. yritetään pitää ko topicin keskustelu asiallisella linjalla ja jätetään se paskanjauhanta vaikka tähän topicciin.
Keskittykäämme siis olennaiseen. Hopi hopi, ilmoittautumaan!
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Runt kirjoitti:Mysterious terraineista taidamme vielä tämän päivän ainakin vääntää kättä. Jos ei muuten mysterious terraineja oteta niin metsiin ko säännön ainakin haluaisin. Tosin joet tuppaavat olemaan hieman vähemmällä meidän liigassa koska juurikaan monelta ei niitä löydy. Muita mysterious terraineja ei tainnutkaan olla.
Väännetään nyt vielä hiukan. Mitä tarkoitat, että muita myst terraineja ei ole? Onhan niitä vaikka kuinka ja paljon. Jotkut mysteerit kun ovat myös rakennuksia tai niitä voidaan myös käyttää sellaisena. Toiset ovat taas "patsaita" tms monumentteja eli impassible terraineja. Ja sitten on vielä marchlandit joita olen itse tehnyt kuramaton kappaleista. Eli kyllähän niitä on muitakin kuin metsät ja joet. Ja kaikilla kellä on maastoa niin on samalla myös mysteerisiä maastoja.

Ja edelleen itse kuitenkin kannatan, että pelattaisiin liiga "yksinkertaisina" battle lineina ja normaalein maastoin. Ja unohdetaan mysteerit sekoittamasta peliä. Mutta toki niillä pelaan jos ne halutaan.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Ei siinä kirjassa ole muita kuin joet ja metsät mitkä on pelin alussa mysterious terraineja, kaikki muut heitetään samantien esim. Mäki, sen heitettyä heittää uudelleen nähdäkseen onko se normaali, Temple of skull vai jotain muuta.

Ja voit olla Halffis ihan varma että mä en mene metsään oli se 8 tai 7 säännöillä, ellei peksut epä huomiossa laskeudu hipaisemaan sitä tai äijät pakene tai suoristaudu rynnäkön jälkeen siihen. Ja sitä paitsi ne maasot ei itselläni kyllä ole ratkaisevasti peleihin vaikuttanut, paitsi tietenkin metsien kiertäminen jalan tai ratsulla ja niissä muutamassa tapauksessa kun olen mennyt niin ei siltä nyt niin hirveitä asioita löydy..
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Kaikkihan ne on silti mysterious terraineja. Metsien ja jokien mahdollisia efektejä ei vaan tiedetä ennenkuin niihin mennään. Mutta joo taidetaan vaan ajatella vähän eritavalla asiasta. Eli se siitä.
Mites muuten on, minkäs verran brettiyksiköt saavat maagisia lippuja? Itse ainakin olen tykästynyt siihen strider-lippuun. Ei haittaa ratsuväkeä risut eikä männynkävyt eikä mitkään muutkaan. Että vink vink jos et ole Tomi asiaa miettinyt/huomannut.
ManAtArm

Vain Questing ja Graalin ritarit saa sen tai BSB, ja mä kallistun Questareilla ennemmin Valorous standaariin ja BSB saa varustusta hengissä pysymiseen ;). Olen tietoinen mitä se tekee mutta en ole nähnyt sitä ihan niin tärkeänä.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Mulle käy ihan kumpi vaan mysterious jutuista niissä on hyviä puolia sekä huonoja puolia =)
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

Olen Sääntöpaketista täysin samaa mieltä Runtin kanssa, se on täydellinen ja olen tyytyväinen kaikin puolin. Pelaan Beastmaneilla. Koska alkaa? =)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

nuuuubi kirjoitti:Olen Sääntöpaketista täysin samaa mieltä Runtin kanssa, se on täydellinen ja olen tyytyväinen kaikin puolin. Pelaan Beastmaneilla. Koska alkaa? =)
Alko jo.

Sääntöpaketista sanon kuitenkin sen, etten oikeasti halua enää samanlaista millimetrin tarkkaa jengin laskua enää ikinä. Jantterin tarkkuudella laskettavat pisteet on kyllä niin hirveää pilkunviilausta, että huhhuh. Menee myös vähän makua yksikön piilottamisesta, kun tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole enää väliä jos yksikkö tuhoutuu vai ei. Lisäksi harvemmin ne kamikazerynnäköt mitään tekee. Liskomiesten kahden viimeisen rynnäkön pistesaldo oli 52 pojoa, mutta samalla menetettiin kaksi boksia, joten meni aika pahasti miinukselle. Järkevällä pistelaskulla ainakin toinen boksi olisi voinut piilotella vielä, ja pitää puolet pisteistään turvassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Ei siinä mitään tyhmää ole mikäli pisteytys toimii sillä tavalla. Pitää pelata vaan sillä tavalla miten pisteytetään. Tällähetkellä jonkun pitäisi vaan nuo säännöt kerät selväksi omakksi topicikseen. Saadaan homma huomattavasti selkeämmäksi.

Fiksumpaahan se on, että rykmentti laskettaisiin vaikka vain osissa. Olisi ehkä pitänyt olla tätä seuraamassa enemmän ennen aloitusta.. Champan tappaminen ryhmästä oon muuten nykyään aika pistetuottoisaa...
syrja

Half-breed kirjoitti:
nuuuubi kirjoitti:Olen Sääntöpaketista täysin samaa mieltä Runtin kanssa, se on täydellinen ja olen tyytyväinen kaikin puolin. Pelaan Beastmaneilla. Koska alkaa? =)
Alko jo.
Joo liiga on jo "virallisesti" alkanut. Toisaalta tänään on vasta pelattu eka peli. Mutta eikai me ny nii porilaisii ol, etteikös nuuuubi voisi vielä osallistua? Jos haluaa. Ja mikäli nopeasti laittaa listansa tuohon toiseen topikkiin. Ja tietysti jos se nyt muillekin ja ylituomarijärjestäjä Villelle sopii. Siitä, että muiden listat on jo julkistettu. Ei nyt kuitenkaan ole mitään hyötyä, kun osallistujia muutenkin niin paljon.
Half-breed kirjoitti: Sääntöpaketista sanon kuitenkin sen, etten oikeasti halua enää samanlaista millimetrin tarkkaa jengin laskua enää ikinä. Jantterin tarkkuudella laskettavat pisteet on kyllä niin hirveää pilkunviilausta, että huhhuh. Menee myös vähän makua yksikön piilottamisesta, kun tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole enää väliä jos yksikkö tuhoutuu vai ei. Lisäksi harvemmin ne kamikazerynnäköt mitään tekee. Liskomiesten kahden viimeisen rynnäkön pistesaldo oli 52 pojoa, mutta samalla menetettiin kaksi boksia, joten meni aika pahasti miinukselle. Järkevällä pistelaskulla ainakin toinen boksi olisi voinut piilotella vielä, ja pitää puolet pisteistään turvassa.
Ei se nyt niin vaikeaa ole. Kuitenkin tiedät mikä on ukkosi yksittäinen hinta. Ja niin monta kuin pelin lopussa puutuu niin ropisee pisteitä. Multi w tyypeissä nyt on hieman enemmän laskettavaa. Niin ja jokainen pelaa tyylillään ja ottaa halutessaan riskejä. Eikä piilottelu kuulu sotaan! Otetaan vaikka esimerkkiä kenraali Custerista....:)
Runt

Liigaan mahtuu vielä hyvin mukaan, listoja on kuitenkin niin laidasata laitaan eri tyylisiä ettei taktikoinnille juurakaan ole mahdollisuutta kun katsotaan kokonaiskuvaa.
Armeijalistaa vaan tuohon toiseen topickiin niin mukana olet.
ManAtArm

syrja kirjoitti: Otetaan vaikka esimerkkiä kenraali Custerista....:)
Ehkä kaikkein huonoin esimerkki ikinä, taktisesti ajateltuna siis. Juu ei piilottelulla ole asiaa mutta kyllä nyt joku fiksumpi(ja ihan oikea kenraali, ei lempinimellä ja kuoleman jälkeisellä ylennyksekkä varustettu) olis ollut parempi, Hannibal esimerkiksi.

Juu mukaan vaan ja itse en pahaksi laita vaikka pientä boostia löytyy listasta ;)
syrja

Vai ei ollut hyvä esimerkki..........:) Varmaan huomasit hymivön. Ollaan muuten menty turkulaisten ohi lätinöissä...katotaan ketä selätetään seuraavaksi. Niihin on kyllä hieman matkaa
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

El Capitan kirjoitti:Olen hävinnyt jokaisen otteluni massacrella
se totisesti pitää paikkansa
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”