Juu Juu Juustosta loytyy

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Juu Juu Juustosta loytyy

Viesti Kirjoittaja syrja »

Jeps. Kun nyt noita fabaliikan kommentteja lueskelin. Ja yllättäen esille nousi iso paha JUUSTO. Niin keskusteltaisiinkos hieman siitä.
Minua on aina vähän mietityttänyt, että mikänyt on niin kamalaa. Ettei ole muuta mahdollisuutta kuin luovuttaa jo ennen peliä. Tai ainakin aloittaa kova natina asiasta. Voi olla, että en vaan itse asiaa ymmärrä. Koska haluan pelata "kovaa" ja kovia juttuja vastaan. Mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö osaisi myös hävitä (ei tämä niin vakavaa ole). Minusta se, että on kovia listoja, on myös viihdyttävää pelaamista. Ja oli peli mikä hyvänsä niin jokainenhan kuitenkin sitä lähtee aina voittamaan, eikös? Tasapaksu nyhvääminen ei ole minusta viihdyttävää. Tottakai jos pelataan hupipeliä, niin listakin tehdään vähän sen mukaan "rennomalla otteella" ja kokeillaan erilaisia juttuja. Varsinkin jos pelaa ns kokemattomampaa vastaan niin eihän siinä ole järkeä tehdä täydellinen sikalista. Ja pyyhkiä vastustajalla per****ään. Ettei heti lannisteta uudempaa harrastajaa. Mutta ei se tarkoita sitä, etteikö voisi ottaa mukaan jotain kovaakin.
Mutta varsinkin jos lähdetään pelaamaan liigaa (tai turnausta). Niin kyllähän sitä haluaa tehdä sellaisen listan jolla on mahdollisuus pärjätä. Tai itse ainakin haluan. Vaikkakin, nyt lähdin liigaan heikommalla ja omasta mielestäni reilulla listalla. Olisin voinut tehdä toki kunnon sikasekoitus demonilistan. Mutten halunnut. Sen sijaan haluan kokeilla, että kuinka hyvin pärjää puhtaalla slaaneshilla. Ja jotta voisi edes yrittää pärjätä, niin pakkohan sinne oli nyt vähän kovuuttakin ottaa. Samalla tavalla ajattelin edellisessä liigassa. Eli halusin näyttää, että myös parjatuilla pedoilla pärjää. Otin mukaan tarvittavaa kovuutta ja näytinkin. Ja sekään(minot meinaan) ei ollut loppujen lopuksi mikään ylikova juttu. Täysin voitettavissa oleva yksikkö, silloin vain kukaan ei hoksannut miten se tehdään.
Mutta mutta mennään takaisin itseasiaani. Kertokaas mikä teistä on nyt sitä kuuluisaa juustoa? Olen noita liiga listoja nyt lueskellut. Ja minusta siellä ei ole yhtään mitään sikamaista. Paljon on kovia asioita. Jotka vaatii miettimistä, että miten hoidetaan. Mutta mitään ylikovaa autowin juttua siellä ei ole. Koska sellaista ei mielestäni ole lainkaan edes olemassa. Kaikilla on heikkoutensa. Ja kaikki on voitettavissa. Toiset toki vaikeammin kuin toiset. Vai onko ne juustot kenties juuri minun listassani?? Onko keepper ylikova juusto vai/tai/ja jokin kertakäyttö itemi? Vai mikä, kertokaahan. Voi olla, että kieroutunut mieleni ei vaan tunnista sellaista "juustoa". Vai onko jokin asia juustoa kun joku vaan niin sanoo? Esim delffien tupla hydra on kuulemma jotenkin hirveän juustoa. Jos vain seurailee noita copypaste armeijalista keskusteluja. Tai sellaisiksi ne listat ehdotetaan muuttamaan lähes poikkeuksetta. Onhan ne hydrat kovia joo, muttei lähelläkään kuolemattomuutta/voittamattomia. Ja edelleen hämmästelen suuresti miksei halffis ottanut edes yhtä?? Itse jos olisin delffeillä lähtenyt niin varmasti olisi ollut(meinaan 2)! Eli en taida vaan vissiin tajuta juustoisuuden jujua.
Ja nyt haluaisinkin, että nostetaas kissaa pöydälle. Kertokaa suoraan mikä on noissa liiga listoissa sitä juustoa ja millä perusteella? Ja voi tietty muitakin kertoa kuin liigaan liittyen. Samoin saa osallistua 40k tai muunkin pelin puolelta keskusteluun.

Tulipas paljon sekavaa tekstiä. Jokatapauksessa kertokaa...avautukaa...
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
gobliini

Re: Juu Juu Juustosta loytyy

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Haistan avautumisen tässä postissa...

Mutta se on silti asiaa, mutta jäätävästi pakettiin kirjoitettu joten osittain olemassa TLDR...

Silti samaa mieltä. En näe ainakaan omissa listoissani ole ikinä nähnyt emmentaalia tai cheddaria muussa kuin toimivassa muodossa. Sääntöjen hyväksikäyttö (kuten 20 slayeriä jonossa) on perseestä, mutta pitää sopeutua siihen mitä on.

Syrjan demonilistassa on petrseestä iso demoni, jota en tapa hetkessä, joten kyynel. Sinne meni myös enemmän pisteitä kuin yhteenkään omaan yksikkööni. Oma "pelinmurtaja" katapultti kuitenkin vain maksaa 145 pinnaa. Hyvän listan tekeminen ei ole rikos. Se on osa peliä. Sääntöjen hyväksikäyttö on perseestä.

Lasken pari rintakarvaa näppikselle ja otan hörpyn olutta jonka jälkeen nörttiyden jumala tuo teille kaikille viisauden.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Oottakaas kun päästään 40k-liigassa pidemmälle, niin näette mitä todellinen nestemäinen juustotuubi on!
</vitsi>

Mutta toki tämä aihe sopii mielestäni molempiin peleihin paikallisessa ilmastossa. Mielestäni juuston huutaminen kuuluu (40k:n) 3. edikkaan ja 13 vuotiaille. Juusto tuo ikäviä yllätyksiä toki aina välillä, mutta käsittääkseni ei sellaista juustoa olla vielä tehty, etteikö sitä tarpeeksi järeällä juustohöylällä sämpylän väliin saisi. En minäkään nyt sikalistoja hyvällä katso, mutta se mitä jotkut kiljuvat juustoksi ei ole todellisuudessa vielä mitään.

Vaikka nykyisin pelaankin (40k:ta) lähes viikottain on se minulle edelleen täysin opettelua takaisin peliin pitkän tauon jälkeen. Raivostuttavia yksiköitä tulee vastaan, mutta itse ainakin yritän ottaa ne haasteena. Kyllä niihin oikea lääke löytyy. Tottakai uusimman ja vanhimman codexin/armeijakirjan välinen kuilu on aina täysin naurettava ja mahdollisuudet voittoon voivat olla surkeat, mutta elättelen toivoa, että saattaisin oppia jonkun kikan, jolla piestä sitten edes ne kolme seuraavaksi vanhinta kirjaa seuraavissa peleissä :D

Olen hieman kahden vaiheilla kyllä tämän aiheen suhteen. En tahdo nähdä paikallisen herrasmiesliigailun muuttuvan miksikään ikenet verissä pelaamiseksi, mutta kurjaa se on katsoa sitä toistakaan ääripäätä. Onhan se väärin, jos joku kantaa kauhean turnausjyrän rauhalliseen liigaan. Ei ole kyse edes mistään palkinnosta tai vastaavasta, joten moinen veto on yksinkertaisesti varsin säälittävää oman egonsa valheellista pönkittämistä. Tälläistä tilannetta täällä Porissa ei nyt sentään varmaan ole ollut tänä vuonna?

En voi väittää seilaavani millään turnaustietouden aallonharjalla itsekään, sillä suoraan sanottuna tämä tuore 40k-liiga on vakavin ja suurin "tapahtuma" johon olen tähän mennessä osallistunut. Bloggailun sun muun kautta kuitenkin seuraan the internetsistä myös pelailun verisempää päätä. (älkää kuvitelko että tämä tarkoittaisi kohdaltani nettimentaliteetin tukemista. The internetsin mukaanhan minä en voi Eldarilla voittaa yhtään ketään tai edes tarjota vastusta viisivuotiaalle ellen ota täysin mekanisoitua listaa.) En tunne Fantasy Battlea oikeastaan yhtään, mutta voisin villinä mutuna heittää, että myös sen puolella Porissa ollaan varmaan suhteellisen "kaveripelien" tasolla kuitenkin varsinkin verrattuna siihen todelliseen turnaus"juustoon."

Turhan ja lapsellisen juuston kiljumisen ja epäherrasmiesmäisen herrasmiespeleihin osallistumisen lisäksi minua kyllä myös hiertää tuollainen omasta pumpulibunkkerista huutelu. Ei edes haluta yrittää kehittää itseään pelaajana ja listantekijänä, vaan istutaan nurkassa tyynyä halaten ja kiljutaan, että "ei voi voittaa, kun mun lista ei oo optimi mut oon just siksi oikeesti voittaja ja tiedän kaikesta kaiken paremmin vaikken halua edes omaa listaani muuttaa koskaan koska elämässä armeijalistaan jaettuja kortteja ei vaan voi muuttaa." Köh. Emt haluan nostaa hattua esimerkiksi Geratsulle, joka figumiitin jälkeen rohkeasti liittyi suht tiiviiseen vanhoista kavereista koostuvaan peliporukkaamme selkeästi nuorimpana ja suhteessa 40k:ta paljon vähemmän pelanneena. Hän ei ehkä osaa millään päättää millä codexilla lopulta pelaisi, mutta ainakin oppimisen suhteen asenne on kunnossa. Geratsu ymmärtää pelin jälkeen kuunnella vinkkejä mitä muita vaihtoehtoja voisi harkita seuraavassa vastaavassa tilanteessa ja ymmärtää myös itse kysyä muilta mielipiteitä ja apua armeijalistan tekoon, kun pohtii uutta kokoonpanoa. Veikkaan, että Porissakin on eräitä, joiden egon norsunluutorni ei tälläiseen pelin rehelliseen opiskeluun yksinkertaisesti pysty.

Enivei jos jotain oleellisempaa pointti tähän loppuun jatkuvan jorinani sijaan: Meidän 40K-liigaa ei olla pelattu vielä edes ensimmäistä "kierrosta" ja faban puolellakin vasta toinen liiga on potkaissut itsensä lähtökuopista. Minusta on vielä turhan aikaista sytyttää noitarovioita, koska ongelmakohdat eivät vain mitenkään voi realistisesti olla selvillä. Tälläisen hätäilyn takia juuri erinäisiin ulkomaisiin turnauksiin on syntynyt täysin naurettavia komppeja, jotka rikkovat peliä entisestäänkin enemmän ja todellisuudessa vain pahentavat tilannetta. Tässä vaiheessa paras tapa ohjata asiaa oikeaan suuntaan on oma asenne ja asennoituminen ja kenties joskus jopa paremman asennoitumisen vihjailu eteenpäin.

Helppohan mun on toki paukutella henkseleitä, kun oma codex alkaa olla ikäluokkaa vanha-kuin-synti, mutta entäs vuoden päästä tähän aikaan? Huhujen mukaan, kun siinä vaiheessa minulla pitäisi olla käsissäni uusi Eldar-codex, joten saanko paskaa niskaa vain sen takia, että väki ei halua ymmärtää tai oppia pelaamaan suippokorvien uusia outouksia vastaan?
syrja

Furinji kirjoitti:Olen hieman kahden vaiheilla kyllä tämän aiheen suhteen. En tahdo nähdä paikallisen herrasmiesliigailun muuttuvan miksikään ikenet verissä pelaamiseksi
Tämä ei ollutkaan missään tapauksessa tarkoitus. Vaan ihan vain, että miten ja miksi ihmiset asiat kokee.
gobliini kirjoitti: Syrjan demonilistassa on petrseestä iso demoni, jota en tapa hetkessä, joten kyynel. Sinne meni myös enemmän pisteitä kuin yhteenkään omaan yksikkööni. Oma "pelinmurtaja" katapultti kuitenkin vain maksaa 145 pinnaa.
Niinpä ja minusta tuo katapultti on ..sieltä.. Kun se voi tappaa kerralla minun lempeän Greater demonini? No joo. On vaan ilkeitä asioita joihin pitää yrittää löytää ratkaisu.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

syrja kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Olen hieman kahden vaiheilla kyllä tämän aiheen suhteen. En tahdo nähdä paikallisen herrasmiesliigailun muuttuvan miksikään ikenet verissä pelaamiseksi
Tämä ei ollutkaan missään tapauksessa tarkoitus. Vaan ihan vain, että miten ja miksi ihmiset asiat kokee.
Juu huoli pois en ollenkaan epäillytkään puhuin vain yleisesti.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Itse ainakin teen ja tulen aina tekemään kilpailuhenkisen listan, oli mikä tahansa peli kyseessä. En itke muiden kovista listoista, uusia kirjoja/armeijoita vastan pelaan mielelläni ja opin samalla miten ne toimii (eli osaan varoa seuraavalla kerralla). Tossa 40k liigassa on mariinit, jotka ampuu helvetisti ja siten tasoittaa hieman oddseja kun en ole pelannut kun pari peliä 5.edikkaa. Listani ei kuitenkaan ole kopioita turnauslistoista.
Soi viulu
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Mikä on tarkka määritys juustolle, ja onko se vielä juustoisempaa jos jokn yksikkö onnistuu epätodennäköisesti ja rökittää toisen yksikön(FaBa turnauksen PK rynnäkkö Minotaureihin)?

Ja tuli kommentoitua Black orceja S7 olleen ärsyttäviä, mihin kyllä kommentoitiin että ne eivät ole hyviä saati että yksikkö koot ei olleet optimaalisia. Vertailu: 18 Black Orc VS 9 Knights of the Realm... Eivät välttämättä pahin mahdollinen mutta aika harva muu yksikkö sai silti armor savet lähes kokonaan poistettua = korkea kuolleisuus ritareilla.

Jos jotain juustoa vastaan pelaa usein oppii myös sen niksit, tai jos ei osaa varautua johonkin vaikka ei olisikaan juustoa niin kyllä ne voi tuhoa tehdä.

Ja sitä paitsi monilla armeijaoilla on hyviä vaihtoehtoja listan tekoon, kuten kaaos jumalat, keisarikunnan state troopit, Space marinien varusteet jne. tietenkin jokaisella on omat suosikkinsa joita haluaa pelata joka listassa, mutta jotain uutta kannattaa aina välillä myös kokeilla jotain erillaista, esim Monoliittiä tunnuttiin pidetävän "must have" yksikkönä vanhan kirjan Necron listoissa.

Kukin tekee tyylilläään, osa ottaa vakavasti, osa tekee lonkalta ja loput miten sattuu.

"Juustoa? Kyllä kiitos mutta katsotaan hieman niin nähdään voiko sitä syödä vai onko se mennyt homeeseen."
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mikä sitten onkin juustoa ja mikä on juustoinen lista, mielestäni nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Juustoa ovat mielestäni Hydrat, Tankit yms, kovemman luokan modelit joilla pystytään tekemään suurta tuhoa hetkessä suhteutettuna pistehintoihin. 4.lvl velhoja en puolestaan laske mitenkään juustoksi, koska nämä ovat enemmänkin pakkovalinta kuin vaihtoehtoinen valinta. Muutenkin velhot ovat täysin arkipäivää olleet fabassa jo useita vuosia.
Jos taas halutaan tehdä juustoinen lista, niin silloin listasta pitäisi löytyä työkalut kaikkeen mahdolliseen. Toki juustoisessa listassa pitää olla jotain minkä päälle oma strategia pohjautuu.
2 Steamtankkia, War Altar+oikeat tavarat sekä pari maagia Lore of Lifellä ovat "juustoinen lista. Eihän tämäkään yhdistelmä voittamaton ole mutta "perus" armeijalla joutuu tekemään älyttömän määrän töitä saadakseen nämä kaikki tuhotuiksi, puhumattakaan armeijan muista mahdollisista yksiköistä.

Jos nyt uhrataan ajatus Black Orceille, niin ovathan ne "juustoa" siinämielessä että S7 on ihan tajuttoman kova kun vastassa on peltipurkkeja. Eiväthän ne kuitenkaan ole faba maailman kovin yksikkö kun suhteutetaan pistehintoihin sun muihin mahdollisiin verrattavissa oleviin asioihin. Toisin sanoen BO:t eivät ole juustoa muussa tapauksessa kuin peltipurkki armeijoita vastaan, kuten Bretonniaa.

Sitten tämän hetkisen faba liigan listoihin. Mielestäni listoista ei löydy mitään sellaista mikä olisi mahdoton kaataa, onhan Jarkon Demoni Lordi todella kova jos closecombattiin asti pääsee sekä Hapidin 2xOrgan Gun + Catapult yhdistelmä. Näitä voisi jollain tasolla sanoa juustoksi kuten omaa Steamtankkia, kuitenkin jokaisesta näistä kolmesta armeijalistasta puuttuvat ne muut eväät että listat olisivat sitä juustoa. Empireltä esim puuttuu se Lore Of Life, jonka avulla tankkiin saataisiin älyttömästi lisää potkua.
Lopputuomio listojenosalta on se että juustoisia listoja ei liigastamme löydy, listat ovat hyvin kilpailukykyisiä mutta silti herrasmiesmäisesti tehtyjä kun ajatellaan minkätason liigaa nyt pelataan. Kaikista armeijoista löytyy jotain kovaa muttei ylitsepääsemätöntä. Munakorit ja erilaiset "combot" nyt vain sattuvat olemaan 8th:n arkea, tälläisten asioiden näkeminen pelipöydillä ei mielestäni ole mitenkään ihmeellistä eikä siten JUUSTOA.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
gobliini

Pelinmurtaja katapulttihan toimi äskeisessä pelissä niinkin hyvin, että se tappoi koko pelin aikana 9 temple guardia.

Mitä juustoa on 600 pinnaa maksavassa demonissa, joka voittaa vuorossa 300 pinnaa maksavan yksikön? Totuushan on viellä se, että se samainen demoni silti on itse riskissä hävitä tappelun ja tuhoutua vuorossa tai parissa (4 staattinen combat reso vs. 6 lyöntiä). Itse ainakin tykkään kun joku peluuttaa 50 kovan jampan unittia, joka syä lähes 50% koko armaijasta, jolloin voin siis sivuttaa lähes koko yksikön yhdellä kovalla pitäjällä ja niitata loput muilla.
syrja

gobliini kirjoitti:Totuushan on viellä se, että se samainen demoni silti on itse riskissä hävitä tappelun ja tuhoutua vuorossa tai parissa (4 staattinen combat reso vs. 6 lyöntiä).
Jep! Mutta ilmeisesti minun pikku demoni on siis tuota juustoa. Ehkä joskus ymmärrän itsekin, että miksi.
gobliini

Yhyy miksi kääpiöillä ei ole M10 ja tulipalloja ampuvia musketteja ja BS6 ja Allways strike first kirveitä ja konetuliaseita ja AMOS järjestelmää ja voitat pelin re-rollattavalla 2+ heitolla taikaesinettä =(
Ainiin... se olis juustoa...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hyvä yksikkö = ei juusto.
Toimiva armeija = ei juusto.
Toimiva armeija jossa on hyviä yksiköitä = ei juusto.
Toimiva armeija jossa on hyviä yksiköitä ja niistä on tehty kova lista = juusto.

Itse menen ainakin tuolla linjalla. En itse juustoilusta tykkää, sillä silloin pelit yleensä degeneroituu ikävästi kaikilla muilla, paitsi samantasoisilla armeijoilla, figujen tökkimiseksi ja figujen poisteluksi. Ei se ole hauskaa peliä. Mielummin otan vastaan armeijan joka on tehty ajatuksella, mutta silti pidetty joku roti.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
gobliini

Majava = juustoa

tuima tuijotus = juustoa

herkkä kosketus toisen palleihih, no homo, = cheddar
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

syrja kirjoitti: Jep! Mutta ilmeisesti minun pikku demoni on siis tuota juustoa. Ehkä joskus ymmärrän itsekin, että miksi.
sen jälkeen kun luin daemons of chaoksen armeijakirjan ja luin sen daemon special rulet, erityisesti daemonic aura niin kyllä alko vituttaa ku luulin ettei niillä vois mitään sellasta olla, eli aika juustoiluks menee.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
syrja

Hapid kirjoitti:
syrja kirjoitti: Jep! Mutta ilmeisesti minun pikku demoni on siis tuota juustoa. Ehkä joskus ymmärrän itsekin, että miksi.
sen jälkeen kun luin daemons of chaoksen armeijakirjan ja luin sen daemon special rulet, erityisesti daemonic aura niin kyllä alko vituttaa ku luulin ettei niillä vois mitään sellasta olla, eli aika juustoiluks menee.
No niin, nyt tykistöbunkkeri kenraali avautuu. Täytyy kyllä sanoa, että yksi tämän foorumin parhaita asioita on Hapidin hajoamiset/avautumiset :D Niitä on aina yhtä hauska lukea. Onkos nyt pelkkä 5+ wardi ylikovasuojausjuttu? Samalla todennäköisyydellä, että onnistuu siinä wardissa. Onnistuu myös katapultti/kanuuna tiputtamaan tuon ison demonini kertalaakilla. Eli sellaiset vehkeet on täyttä juustoa! (No joo, tuo oli vitsi). Kohta bongaat sieltä kirjasta siren songin ja huomaat, että mulla on niitä listassa kaksi! Odotan innolla kommenttia :D
Eli tuohon aiempaan kommenttiini: En vieläkään ymmärrä....
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

No ei kai nyt ward 5+ ole juustoa onhan ntota savea muillakin(ainakin breteilla ja Tzeench warruilla kilpien kera lähistelyssä, en ole varma onko muilla).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

siis numeronahan tuo +5 wardi kuulostaa ihan sonnalta mutta auta armias ku mä pelaan semmost armeijaa vastaan jolla on tommonen (bretit ku rukoilee) ni voi helkkari ku tulee vitosia melkeen joka ainoo noppa.

harmittaa edelleen kun menin ottamaan jonku helikopteri liigalistaan, olisin halunnut sittenkin 3 organ gunia ennemmin.

huomasin jo aikasemmin sen seireenin laulun mutta luin sen niin nopeasti että aattelin et se on ihan tuhnu. nyt ku uudestaan luin sen ni on se aika veemäinen. Mutta kaiken kaikkiaan mä luotan ruutiin ja noihin alastomiin kirveenheiluttajiin.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Jeijo

Tätä on hauska lukea vaikken fabaa pelaakkaan, te ja teidän juustoset 5+ invuseivit! :D
Soi viulu
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Jeijo kirjoitti:Tätä on hauska lukea vaikken fabaa pelaakkaan, te ja teidän juustoset 5+ invuseivit! :D
En tykkää sun kahdeksasta S8 panoksesta sun 40k-liiga-armeijassa.
Jeijo

Geratsu kirjoitti:
Jeijo kirjoitti:Tätä on hauska lukea vaikken fabaa pelaakkaan, te ja teidän juustoset 5+ invuseivit! :D
En tykkää sun kahdeksasta S8 panoksesta sun 40k-liiga-armeijassa.
Niitä on 12 (land speederit mukaan), ja sitähän mä tässä naureskelinkin just :P
Soi viulu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”