edit: ei tuu kesää eikä fantsuu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: Poriin perustettava Fantasiapelit kaipaa vinkkejänne

Viesti Kirjoittaja syrja »

Voisikos arvon yrittäjät laittaa hieman tarkempia suunnitelmia julkisuuteen? Vähän että missä mennään ja minkäslaisella aikataululla ehkä jotain tapahtuu. Tai edes joitain pieniä ärsyttäviä tiedon murusia, joilla voi pitää hulluja jännityksessä :)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

mä voin ainaki ihan rehellisesti sanoa että jos mä nykypäivänä pääsisin tommoseen kauppaan jossa olis oikeesti kunnon valikoima warhammer fantasy battlea ja mulla olis lompakko paksu (niinku aina) niin tekisin helposti heräteostoksia, joku 200e vois palaa etten edes huomais. kun 13 vuotiaana alotin harrastuksen niin ei voinu ku vaan haaveilla kaikista kalliimmista ukoista ku sillon mitää rahaa ollu.

oon ainaki tällä hetkellä niin kurkkuani myöten täynnä nettikauppoja joista saa odottaa tavaraa viikko tolkulla. esimerkiksi nyttenkin on pari tilausta vetämässä boosteppiin ja siellä oli että "käsittelemme tilauksesi viimeistään 19.12.2011" vaikka tein tilauksen viime viikolla. en ymmärrä että jos nettisivulla lukee että tavaraa on varastossa niin mikä helkkari siinä hommassa oikeen maksaa jos koko roskan maksan vielä etukäteen heidän tililleen. ymmärrän toki että se on ahvenanmaalla ja siinä on varmaan sata porsaanreikää, mutta silti. eikä tämä koske vain em. kauppaa, fantasialinna on ihan samanlainen, joskus tehny siellä kauppaa sähköpostin kautta ja pystyny tinkaamaan isommasta määrästä aika hyvin pois, mut mitä välii silläkään ollu ku pakettia on odotettu sitten toista kuukautta.

omasta puolestani tervetuloa, tällä hetkellä pitäisi alkaa kasaamaan uutta armeijaakin ja on jo nyt hinku päästä ostoksille samanlailla ku ennen vanhaan joskus 10 vuotta sitten kun nettikaupat oli vielä lapsen kengissä.

en tiedä onko fantasiapeleissä enää, ainakin ennen ollut, niin noita määräalennuksia. silloin joskus ainaki 5% jostain en muista mistä summasta ja sitten 10 jne....että jos semmosia vielä on niin olisi kova sana.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Hapid kirjoitti: en tiedä onko fantasiapeleissä enää, ainakin ennen ollut, niin noita määräalennuksia. silloin joskus ainaki 5% jostain en muista mistä summasta ja sitten 10 jne....että jos semmosia vielä on niin olisi kova sana.
5% saa alennusta yli 100e tilauksiin.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

syrja kirjoitti:Voisikos arvon yrittäjät laittaa hieman tarkempia suunnitelmia julkisuuteen? Vähän että missä mennään ja minkäslaisella aikataululla ehkä jotain tapahtuu. Tai edes joitain pieniä ärsyttäviä tiedon murusia, joilla voi pitää hulluja jännityksessä :)
Vaihdoin tuossa Jonin kanssa pari sanaa aiheesta ja kuten epäilin, niin pahemmin lisättävää ei tässä vaiheessa vielä ole jo tähän ketjuun hänen puolestaan lipsauttamieni lisäksi. Huoli pois kuulette aikas varmasti ensimmäisten joukossa, kun tarkempaa aikataulua, sijaintia ja yms. varmistuu.

Että kärsivällisyyttä vaan ja odotellessa lisää ideoita ja toiveita tulemaan.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Joskus Porissa ainakin ennen toimineilla vastaavan alan yrityksillä oli myynnissä asiakkaiden käytettyjä figuureja ja maastoja. En tiedä toimittiinko jotenkin kirpputorin vitriinivuokra tyyppisesti vai kuinka, mutta mielestäni kelpo idea, jos vitriinitilaa on ylimääräistä.
WH_freak

Viesti Kirjoittaja WH_freak »

Kyllä kyllä kyllä!
Toivotaan parasta että tuleva putiikki menestyisi paremmin kuin edesmennyt "pitkis".
Tosiaankin, itse toivoisin samansuuntaista asettelua kuten Tampereen fantsussa.
Kyseisessä liikkeessähän on ns. kaikki mitä harrastajat tarvitsee.
Näyteikkunan läheisyyteen kirjallisuutta (lue; Manga, Black Library, etc.)
Tyypit jotka on siellä käynyt on olleet tyytyväisiä.
Innolla odotetaan avajaisia
Ostetaan TAU / IG / CHAOS
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Tampereen fantsussa ei vain ole oikein figuiluun tilaa, mikä lienisi sotulaisten kannalta iso miinus Porin fantsuun.
Kalat meni kotio...
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Juu eli joskus oli gamehousessa vitriinissä käytettyjä figuja myynnissä , mun mielestä jos vaan on tilaa ottaa joku vitriini mihin saa laitettuu myyntiin olis hyvä juttu ja ottaa siitä sitten myynti hinnasta tai vitriinistä vuokraa kun pitää figuja siinä.
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Itse toivoisin hyllyyn Vallejon Model Color -maaleja. Eipähän tarvitsisi haaveilla viikkoja yhden maalipurkin perään, jonka sävy ei sitten ollutkaan nettikaupan tuotekuvan mukainen. Micro Art Studion battle baset ja muut harvinaisemmat kamat basetukseen olisivat ihastuttava näky myöskin.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Javyrus kirjoitti:Itse toivoisin hyllyyn Vallejon Model Color -maaleja. Eipähän tarvitsisi haaveilla viikkoja yhden maalipurkin perään, jonka sävy ei sitten ollutkaan nettikaupan tuotekuvan mukainen. Micro Art Studion battle baset ja muut harvinaisemmat kamat basetukseen olisivat ihastuttava näky myöskin.
QFT.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Furinji
Viesti:

Minä olen posteljooni Jobin /
Profeetta epämyönteisen ajattelun opin /
YUP - Minä olen myyrä

Okei en halua maalailla piruja seinälle, jotteivat viimeisetkin toiveikkaat yrittäjät pelästy, mutta ainakin tämän tapauksen osalta vaikuttaa huonolta. Kyselin tuossa hieman että mitä fantsu-projektille kuuluu ja kuulemma pankkien vastaus on, että pelikaupoille ei myönnetä lainaa, "koska pelikaupat ovat tuottaneet tappiota viimeiset kuusi vuotta Suomessa." Lisäksi Pori on ilmeisesti leikannut starttirahoja mitä yrityksille myönnetään. Käytännössä näyttää siis siltä, että jos Poriin tahtoo pelikaupan perustaa, niin pitää olla oma pääoma valmiina sen perustamiseen.

Seuraavaa yrittäjää/lottovoittajaa odotellessa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Johan sitä ehdittiinkin hetken aikaa toivossa elää kunnes haaveet murskattiin ja matto vedettiin jalkojen alta pois.
No jos ei fantasia pelejä niin mahdollisesti jotain muuta, menkäämme siis kehumaan Porin harrastajapiirejä toiveikkaina http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 2&t=100359
Lohdutetaan kuitenkin surullisimpia harrastajia, onhan meillä vielä Askartelupori olemassa, vaikkakaan tarjonta figurintamalla ei ole paras mahdollinen.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

Jep samaista ketjua kohti tähysin jo itsekin.

Askarteluporissa käydessä kannattaa muuten vihjaista, ettei kilpailua ihan vielä ole tulossa tuolla kun oltiin jo heittämässä pyyhe kokonaan kehään pelkkien fantsu-huhujenkin takia...
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Miksiköhän en ole yllättynyt... Ehkä siksi että nuoriso ohjaajana(ja kyseisen seuran hallituksen jäsenenä) tuli porin kaupungin tempaukset tutuiksi ja pankit nyt on oma lukunsa. Mutta ei kai ne nyt ole niin paljon tappiota voinut tuottaa 6 vuoden aikana kun niitä liikkeitä vielä täällä on?täytyy poiketa siellä askartelu porissa seuraavan pelien yhteydessä, täällä raumalla ei muuta 40k tavaraa ole kuin kaartti ja fabakin tekee heikkoa breteillä.

No jaa jos se potti nyt ennen syksyä nappais vois vaihtaakkin hommia ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo-o. Ei tykkää.
Todella harmi, että näin kävi. Toivotaan, että asia toteutuisi kuitenkin jossain vaiheessa. Vai ovatko yrittäjät nyt luopuneet lopullisesti ajatuksesta? Liikettä/pelipaikkaa tämä alue kyllä kaipaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Osittain on aika ihme ettei Porissa ole mitään varsinaista miniatyyrikauppaa. Fantasiapelit kun löytyy esim Joensuusta jossa vuokrataso on huomattavasti korkeampi ja asukasluku pienempi (Pori 83 132 as. Joensuu 73 668 as.).
Harrastajamääristä en mitään tieteellisiä tilastoja voi osoittaa, koska niitä ei ole virallisella tasolla koskaan varmaankaan edes tutkittu. Joensuun fantasiapeleissä useasti vierailleena ja aikaa viettäneenä arvioisin harrastaja määrien olevan suht samaa tasoa, ehkäpä Porissa jopa hieman enemmän. Toki harrastajamääriin itsessään vaikuttaa jo se että fantasiapelit itsessään aktivoi uusia harrastajia Joensuussa kun taas Porissa ei ole liikettä joka aktivoisi uusia harrastajia. Itse näkisin pelikaupalla olevan hyvät mahdollisuudet menestyä Porissa, toki työtä ja suunnittelua vaaditaan menestymiseen sekä uusia ideoita.

Olisikohan tämä pitänyt kirjoitella tuonne toiseen topicciin? http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 2&t=100359
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

syrja kirjoitti:Vai ovatko yrittäjät nyt luopuneet lopullisesti ajatuksesta?
No käsittääkseni ainakin tämän parivaljakon matka taisi nyt tyssätä tähän, jos ei kerran rahaa mistään tule. Fantasiapelit ilmeisesti etsii siis seuraavaa yrittäjää ainakin, että yhteyttä siihen suuntaan, jos pankkitili on vahvasti ainakin viisinumeroinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”