Itse olen sitä mieltä että erilaisuus on hyvä lähtökohta. Se antaa enemmän näkökulmia ja ajattelutapoja peliin / peleihin. Joten mitä enemmän erilaisuutta sitä parempi :).Silveri kirjoitti:Kysyisin myös itse MIKSI figupelaajiin tarvittaisiin lisää naisia? Onko se jokin välttämätön pakko jonkin naiskiintiön vuoksi vai toisiko se enemmän uskottavuutta harrastukselle? Halutaanko turnauksiin enemmän konkreettisia tissejä tinaisten/muovisten sijaan? Onko tässä kyse myös osittain siitä, että löytäisi itselleen kumppanin, joka olisi kiinnostunut figuista yhtä fanaattisesti kuin itsekin?
Vai onko kyse siitä, että naisnäkökulma olisi jotenkin virkistävämpi ja loisi perspektiiviä enemmän? Olemmeko me miehet valmiita sitten tähän perspektiiviin, koska se saattaa poiketa ajoittain aika radikaalistikin siitä mihin olemme tottuneet?
Missä piileksivät figuilevat naiset ?
Re: Missä piileksivät figuilevat naiset ?
Minun silloinen vaimokkeeni halusi joskus itse ostaa jotain figuureja. Haluan tuon ja tuon... Sitten maalasi niitä ja mulla kävi kateeksi hieno näkemys värivalinnoissa.
Luumumehu on soturien juomaa
Taitaapi tuo asu kyllä paremmin rekrytoida miehiä...smaxx kirjoitti:Jotain tämän tapaista ?
Enpä tiedä siellä on taas kuvan pelaajan katse ihan väärässä paikassa. Ehkä tässä onkin ongelman ydin? Ehkä naisia onkin peleissä, mutta kukaan ei koskaan huomaa, koska tuijotetaan vain pikku-ukkojen rintoja. ;)Yögobbo kirjoitti:Taitaapi tuo asu kyllä paremmin rekrytoida miehiä...smaxx kirjoitti:Jotain tämän tapaista ?
Tuli hauska juttu naisten kohtelemisesta pelaajapiireissä mieleen. Jutun selvyyden vuoksi todettakoon, että olen nainen. Menin n.5 vuotta sitten entisen kotikaupunkini ( en viitsi mainita paikkakuntaa ) miniatyyri/roolipelipelikerhoon, jota oli mainostettu sotussa ja paikallisessa ilmaislehdessä. Tilaisuus alkoi jossain puolenpäivän maissa ( tai olisi pitänyt ) ja meninkin nyhtämään ovia brettiarmeija kainalossa. Kukaan ei tullut avaamaan. Aikani odoteltua parikymppinen mies tuli avaamaan ja kysyessäni pelikerhon perään sain hurmaavan vastauksen : "täällä on yksityistilaisuus". Sain suostutella tovin että päästivät minut edes sisään. Kukaan ei suostunut puhumaan, vaan nyhväsit hiljaa omassa nurkassaan. Voitte vaan kuvitella tekikö enää mieli tulla kyseiseen kerhoon. Noh, vaihdoinpahan sittemmin kerhoa ja kotipaikkakuntaa ettei enää tarvitse katsella samoja kasvoja.
Miksi kaikki hahmot dragonbalissa ovat niin tyhmiä ?
Siksi, koska kaikki hahmot ovat blondeja.
Siksi, koska kaikki hahmot ovat blondeja.
Aika jäätävää :D Pojat taisi olla tottuneempia lohikäärmeisiin kuin neitosiin.Messinar kirjoitti:Kukaan ei suostunut puhumaan, vaan nyhväsit hiljaa omassa nurkassaan. Voitte vaan kuvitella tekikö enää mieli tulla kyseiseen kerhoon.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Tosi tylyä. Tuli mieleen, että jotkut nuoret pojat saattavat tuntea paineita siitä, kun paikalla on pelottava tyttö :) Ikä varmaan vaikuttaa osaltaan. En oikein voi kuvitella, että ainakaan meillä oltaisiin noin luotaantyöntäviä ainakaan käyttäytymisen puolesta. Onhan meillä rumat parrat ja kaljut päät osalla, mutta ei kaikilla ihan vielä. Ääliöhuumorin kukkatarha rehottaa kyllä.
edit. itse ainakin pyrin sitä lannoittamaan ahkerasti.
edit2. Meidänkin tapahtumissa käy harmittavan vähän tyttöjä. Yhden kerran muistan, mutta hän pelasi fabaa... kirous :) Näytti viihtyvän ihan kivasti.
edit. itse ainakin pyrin sitä lannoittamaan ahkerasti.
edit2. Meidänkin tapahtumissa käy harmittavan vähän tyttöjä. Yhden kerran muistan, mutta hän pelasi fabaa... kirous :) Näytti viihtyvän ihan kivasti.
Luumumehu on soturien juomaa
- Terminator Sergeant
Huhhuh, toivottavasti tämä ei ollut meidän paikallinen porukkamme kun en itse muista mitään ainakaan noin rankkaa tapahtuneen :DMessinar kirjoitti:Tuli hauska juttu naisten kohtelemisesta pelaajapiireissä mieleen. Jutun selvyyden vuoksi todettakoon, että olen nainen. Menin n.5 vuotta sitten entisen kotikaupunkini ( en viitsi mainita paikkakuntaa ) miniatyyri/roolipelipelikerhoon, jota oli mainostettu sotussa ja paikallisessa ilmaislehdessä. Tilaisuus alkoi jossain puolenpäivän maissa ( tai olisi pitänyt ) ja meninkin nyhtämään ovia brettiarmeija kainalossa. Kukaan ei tullut avaamaan. Aikani odoteltua parikymppinen mies tuli avaamaan ja kysyessäni pelikerhon perään sain hurmaavan vastauksen : "täällä on yksityistilaisuus". Sain suostutella tovin että päästivät minut edes sisään. Kukaan ei suostunut puhumaan, vaan nyhväsit hiljaa omassa nurkassaan. Voitte vaan kuvitella tekikö enää mieli tulla kyseiseen kerhoon. Noh, vaihdoinpahan sittemmin kerhoa ja kotipaikkakuntaa ettei enää tarvitse katsella samoja kasvoja.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
Ikuisuuskysymys tämä, jota on pyöritelty täälläkin ajasta aikaan. :p Yhdyn Silverin kommenttiin, jotta miksi, oi miksi, figupiireissä pitäisi olla enemmän naisia? Sukupuolikiintiöt ovat lähtökohtaisesti hirveintä scheissea missä tahansa yhteydessä, eivätkä harrastukset ole poikkeus. Tai siis, että eikö juuri samalla logiikalla miehiä pitäisi rekrytoida enemmän pitsinnypläyksen pariin? Tietysti on jokaisen ihmisen oma asia mitä nämä harrastavat, eikä ihmistä, harrastuksesta riippumatta, pitäisi kohdella suuntaan tai toiseen erillään muusta porukasta. Tietysti pitsiä nypläävä mies ja tinaa työntelevä nainen rikkovat totuttuja sosiaalisia normeja, joka luo omat jännitteensä, mutta terveet, sosiaaliset, aikuiset ihmiset pääsevät näistä yleensä yli ja ympäri nopeasti - terveet, (enemmän tai vähemmän) sosiaaliset lapset ja teinit toki aina eivät, mutta se on toki luonnollista. On imo jokseenkin teennäistä pakolla runtata ja promota miehiä töihin päiväkoteihin ja naisia töihin metsureiksi, kun fakta vain on, että kumpikin ala vetää yhteiskunnan sosiaalisten rakenteiden takia puoleensa luonnostaan toista sukupuolta. Tämä ei kuitenkaan ole missään tapauksessa epätasa-arvoista, jos kaikilla ihmisillä sukupuolesta riippumatta on sama mahdollisuus hakeutua kummallekin alalle. Tarttumatta yksityiskohtiin ymmärtänette varmasti pointin - sama pätee harrastuksiinkin. Hyväksytään että tämä on aikuisten poikien juttu, mutta ei hajota siihen, jos pöydän toiselle puolelle ilmestyykin estrogeeniä. Ja tämänkin pitäisi olla lähtökohtaisesti selvää jo kaikille.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Pitsinnypläys oli alunperin merimiesten hommaa.
katoppa tätä
Lieneekö tämänkin keskustelun suuri taustajatus "olisi kivaa jos tyttöystävänikin harrastaisi figu-pelejä"?
Voihan se näin mielikuvana olla hyvin houkuttelevaa löytää elämänkumppani rakkaan harrastuksen parista. Entäs sitten se todellisuus kun arki astuu mukaan kuvioihin?
Aamupäivän vietät töissä, samaan aikaan naisesi ollessa töissä. Saavutte samaan aikaan kotiin ja hörppäätte kuppoiset kuumaa kahvia ja istahdatte hetkeksi kahden sohvalle ja jaatte päivän tapahtumat keskenänne. Tämän jälkeen kokkaillaan yhdessä, syödään ja leikitään hieman kotia. Illemmalla mollemmat alkavatkin kaipaamaan sitä omaa aikaa harrastustensa parissa. Siitähän se ongelma sitten syntyykin että kumpi joutuu jäämään kotiin maalaamaan figujaan ja kumpi pääsee paikalliseen fantsuun pelaamaan kavereidensa kanssa figu-pelejä!
Mielikuva on kieltämättä kaunis enkä itsekkään kiistä sitä etteikö tälläinen ajatus joskus olisi käynyt mielessäni. Käytännössä tämä ei kuitenkaan toimi ainakaan pidemmänpäälle (omalla kohdallani ja tuskin kovin monen muunkaan kohdalla). Toki poikkeuksia löytyy aina joten joidenkin kohdalla tälläinen parisuhdemalli toimii myös (niiden harvojen).
Onhan naisille omat figu aiheiset leikit kuten nukkekodit jne... Annetaan siis tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia.
Mikäli naisia haluaa figu-harrastuksen ympärille jotenkin asettaa niin helpoin tapa on katsella ryntäitä ja ahtereita kun matkaa pelipaikoille ja sieltä takaisin. Mikä parasta, tarjonta on joka kerta erilaista ja yllätyksellistä koska ei voi tietää milloin ihmiset ja millaiset ihmiset osuvat matkanvarrelle ;)
Voihan se näin mielikuvana olla hyvin houkuttelevaa löytää elämänkumppani rakkaan harrastuksen parista. Entäs sitten se todellisuus kun arki astuu mukaan kuvioihin?
Aamupäivän vietät töissä, samaan aikaan naisesi ollessa töissä. Saavutte samaan aikaan kotiin ja hörppäätte kuppoiset kuumaa kahvia ja istahdatte hetkeksi kahden sohvalle ja jaatte päivän tapahtumat keskenänne. Tämän jälkeen kokkaillaan yhdessä, syödään ja leikitään hieman kotia. Illemmalla mollemmat alkavatkin kaipaamaan sitä omaa aikaa harrastustensa parissa. Siitähän se ongelma sitten syntyykin että kumpi joutuu jäämään kotiin maalaamaan figujaan ja kumpi pääsee paikalliseen fantsuun pelaamaan kavereidensa kanssa figu-pelejä!
Mielikuva on kieltämättä kaunis enkä itsekkään kiistä sitä etteikö tälläinen ajatus joskus olisi käynyt mielessäni. Käytännössä tämä ei kuitenkaan toimi ainakaan pidemmänpäälle (omalla kohdallani ja tuskin kovin monen muunkaan kohdalla). Toki poikkeuksia löytyy aina joten joidenkin kohdalla tälläinen parisuhdemalli toimii myös (niiden harvojen).
Onhan naisille omat figu aiheiset leikit kuten nukkekodit jne... Annetaan siis tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia.
Mikäli naisia haluaa figu-harrastuksen ympärille jotenkin asettaa niin helpoin tapa on katsella ryntäitä ja ahtereita kun matkaa pelipaikoille ja sieltä takaisin. Mikä parasta, tarjonta on joka kerta erilaista ja yllätyksellistä koska ei voi tietää milloin ihmiset ja millaiset ihmiset osuvat matkanvarrelle ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Konservatismi jyllää...
Jotenkin ajatus siitä, että figuilu olisi keino hurmata vastakkaisen sukupuolen edustaja on ajatuksena kovin kiero. Oman paremman puoliskon kanssa voi kyllö harrastuksen jakaa, mutta vonkauskeinona se on vähintäänkin epätoivoinen.
Kyllä se naisten ja tyttöjen harrastus täytyy lahteä ihan ihan harrastajasta itsestään. Ongelma kuitenkin on, että lohikäärmeiden ja kyborgiszombipiraattien siisteyden tajuaminen vaatii hieman "tärähtänyttä" mielenlaatua. Yhteiskunta kuitenkin edelleen vaatii tytöiltä ja naisilta hillitympää ja kypsempää käytöstä, joten kiinnostuksen näyttäminen tälläistä sekoilua kohtaan on tytöille lähtökohtaisesti epäsoveliaampaa.
Toinen tapa lähestyä figuilua puhtaasti historallselta puolelta on toki salonkikelpoisempi, mutta ei sotahistoriakaan koskaan oikein naisten suosiossa ole ollut.
Jotenkin ajatus siitä, että figuilu olisi keino hurmata vastakkaisen sukupuolen edustaja on ajatuksena kovin kiero. Oman paremman puoliskon kanssa voi kyllö harrastuksen jakaa, mutta vonkauskeinona se on vähintäänkin epätoivoinen.
Kyllä se naisten ja tyttöjen harrastus täytyy lahteä ihan ihan harrastajasta itsestään. Ongelma kuitenkin on, että lohikäärmeiden ja kyborgiszombipiraattien siisteyden tajuaminen vaatii hieman "tärähtänyttä" mielenlaatua. Yhteiskunta kuitenkin edelleen vaatii tytöiltä ja naisilta hillitympää ja kypsempää käytöstä, joten kiinnostuksen näyttäminen tälläistä sekoilua kohtaan on tytöille lähtökohtaisesti epäsoveliaampaa.
Toinen tapa lähestyä figuilua puhtaasti historallselta puolelta on toki salonkikelpoisempi, mutta ei sotahistoriakaan koskaan oikein naisten suosiossa ole ollut.
Yritin suhteen alussa itsekin vähän houkutella kauniimpaa puoliskoani harrastuksen pariin, mutta vastaus oli luokkaa "emmä jaksa tommosta". Ja ensivaikutelma miesehdokkaan pikku-ukoista oli jotain järkytyksen ja huvittuneisuuden väliltä. :D
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Pientä joulusiivousta, poistin tarpeettomat avautumiset täältä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Juu en suosittele kertomaan ensitreffeillä harrastuksesta : D Figuilulla on ehkä hieman turhan ankara NÖRTTI-leima..Ernuuu kirjoitti:Yritin suhteen alussa itsekin vähän houkutella kauniimpaa puoliskoani harrastuksen pariin, mutta vastaus oli luokkaa "emmä jaksa tommosta". Ja ensivaikutelma miesehdokkaan pikku-ukoista oli jotain järkytyksen ja huvittuneisuuden väliltä. :D
Kaverini kihlattu kylläkin maalaa jotain sen figuja.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
- Lord Mikke
Miksei? Itse kertoisin mielelläni. Aika moni nainen kokisi varmaan mielenkiintoiseksi sen että joku kaveri on hieman erilainen ja harrastaa jotain vastaavaa. Sitäpaitsi, jos hän ei pidä siitä niin ainakin hän ilmoittaa sen rehellisesti, näkeepähän sitten siitäkin että missä määrin toisen ajatusmaailma on erilaisempi kuin oma. Monet naiset ajattelevat hyvin eri tavalla kuin miehet, ja aika monet heistä myös arvostavat rehellisyyttä - eritoten ne jotka myös sanovat sen ääneen. Senkään vuoksi en alkaisi ihan noin suoraan soveltaa mitään nörttileimateemoja suoraan toiseen sukupuoleen. Eikä itselleni ainakaan tulisi ensimmäisenä mieleen yrittää houkutella tuolla tavalla kyseisen harrastuksen pariin. Sen voi tuntua aika tungettelevalta.Remos kirjoitti:Juu en suosittele kertomaan ensitreffeillä harrastuksesta : D Figuilulla on ehkä hieman turhan ankara NÖRTTI-leima..Ernuuu kirjoitti:Yritin suhteen alussa itsekin vähän houkutella kauniimpaa puoliskoani harrastuksen pariin, mutta vastaus oli luokkaa "emmä jaksa tommosta". Ja ensivaikutelma miesehdokkaan pikku-ukoista oli jotain järkytyksen ja huvittuneisuuden väliltä. :D
Kaverini kihlattu kylläkin maalaa jotain sen figuja.
Kannattaa muistaa sekin että suuremmalle yleisölle kyseessä ovat pienoismallit ja niiden kanssa väkertely ja niiden maalaus. Ympärillä on myös maailma jossa ajatellaan asiasta noin.
Minusta nyt vaan tuntuu että tuo "nörtti"- leima pyörii vaan jossain netissä foorumeilla käyttäjien toimesta, tai sitten joidenkin muuten vain keskenkasvuisten ihmisten parissa. Ylä- Asteen jälkeen kukaan ei ole meinaan kritisoinut harrastustani typeränä pikku- ukkoilulla, ja olen itse kaikesta aikaansaamastani erittäin ylpeä. Vieläkin sitä kehityy kokoajan ja kokeilee kaikenlaista uutta. Se motivoi yrittämään, eritoten koska lopputulos näkyy aina pöydällä ja vitriinissä.
Peril of Warp
Toki itsekin (välillä) olen ylpeä maalailuistani ja harrastuksesta. Mutta tässä kaksoistutkintoa neljättä vuotta käyvänä kuulen edelleen aina jonkun muistaessa harrastuksen jonkinmoista vittuilua. Varsinkin naisilta, ei miehiltä niinkään. Samalla tavalla mm. sukulaiset ja ylipäätään kaikki tuntemani ihmiset : DLord Mikke kirjoitti: Ylä- Asteen jälkeen kukaan ei ole meinaan kritisoinut harrastustani typeränä pikku- ukkoilulla, ja olen itse kaikesta aikaansaamastani erittäin ylpeä
En anna sen masentaa, mutta nörtti-leima tällä harrastuksella on, niinkuin on kaikilla muillakin pienoismalli-jutuilla, sanot mitä sanot.
[E] Mutta tosiaan, yläasteella asia oli vähän eritasoista, hyvä kun ei lynkattu sen takia..
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Nykyään kaikki harrastukset ovat niin nörttiä touhua, että ei figuilu mitenkään poikkea linjasta.
Sano mitä sanot.
Sano mitä sanot.
- Kalmankukka
Ketjun aloittajana ajatuksena minulla oli kysellä sitä, että uskaltaako naispuoleinen lähteä kotoaan peliporukoihin. Onko vastassa pelkkä sulkeutunut äijäklubi? Messinarin posti kuulosti hieman pelottavalta, huh, toivottavasti en itse törmää vastaavaan. Ei kai siinä muu auta kuin vaan lähteä yksinjäämisenkin uhalla katselemaan.Runt kirjoitti:Lieneekö tämänkin keskustelun suuri taustajatus "olisi kivaa jos tyttöystävänikin harrastaisi figu-pelejä"?
Tomb Kings
- Kaapelikala
Kannattaa kokeilla. Jos ei iske, myy figut mulle :PKalmankukka kirjoitti:Ketjun aloittajana ajatuksena minulla oli kysellä sitä, että uskaltaako naispuoleinen lähteä kotoaan peliporukoihin. Onko vastassa pelkkä sulkeutunut äijäklubi? Messinarin posti kuulosti hieman pelottavalta, huh, toivottavasti en itse törmää vastaavaan. Ei kai siinä muu auta kuin vaan lähteä yksinjäämisenkin uhalla katselemaan.Runt kirjoitti:Lieneekö tämänkin keskustelun suuri taustajatus "olisi kivaa jos tyttöystävänikin harrastaisi figu-pelejä"?