[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Noniin, nyt kun on on Porin scene hereillä ja hengissä, niin voisi aloittaa taas tämän keskustelun. Selailin vanhoja topicceja, mutta yleistä BB keskustelua ei Porilaisilla vielä ollut. Bowlihan on GW:n kuningaspeli ja toimii parhaiten kun on paljon eri tiimejä tarjolla, tarkoitusena onkin hieman tsekkailla onko ihmisillä intoa esim. liigan pelailuun.

Itsehän taidan olla edelleen Porin hallitseva mestari jostain vuodelta 08, kun ollaan viimeksi saatu liiga pelattua kokonaisuudessaan loppuun. Vaikka saattaahan jollain muullakin olla vaateita tuohon titteliin :D eihän sitä tiedä millä porukoilla ja missä pelaillaan Porissakin. Ei silti välttämätöntä ole pelata nyt tiukalla ottelujärjestelyllä pidettyä liigaa, jos ihmiset eivät siitä innostu. Kuitenkin jotain avointa pelailua, missä joukkueetkin pääsisivät kehittymään, olisi kiva harrastaa.

Blood Bowlihan on siis fantasiajenkkifutista joka löyhästi sijoittuu Faban maailmaan. Peli on huumorilla höystetty, mutta pelinä taktinen ja haastavakin. Löytyy mm. Boardgamegeekin top 100 listalta sijalta 59 mikä on paras sijoitus siellä millekkään figupelille. Tarkoittaa sitä käytännössä, että pelissä on paljon lautapelimäisiä elementtejä. Itseasiassa peliä voisi pelata varsin hyvin vaikka numeroiduilla pullonkorkeilla, vaikka onhan nuo figut nyt komeita. Tiimiin menee max 16 ukkoa ja 11 kentälle kerralla, että maalattavaa tai hankittavaa ei ole tolkuttomasti.

Olisiko siis kellään intoa taas pelailla tätä? Viimeisimmät yritykset ovat hieman kuivuneet kasaan. Kuiteknin Faba ja 40k liigojen menestys luo toivoa paremmasta huomisesta. Tiimejähän Porissa on jo pirusti varmaan ihan lainaksikin asti, ellei itse halua panostaa.
Kalat meni kotio...
ManAtArm

Re: [Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Vois kai, mulla se startti paketti on ollut lähinnä nopea peli muiden lautapelian välissä, joten niitä ihmisä tai örkkejä ei ole edes käynyt mielessä maalata niitä(kyllä, olen hirvä harrastaja kun en saa mitään maaleihin :P). Mutta juu itse jään kyllä 12 mieheen molemmissa tiimeissä riittää pelaamiseen mutta kenttä voi tyhjätä aika nopeaan.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo-o, joukkueita ja kiinnostusta löytyy. Vielä kun löytyis aikaa...Ennen kesää en pysty osallistumaan, kuin ehkä joihinkin yksittäisiin peleihin. Harmi kun se edellinen liiga yritys kuoli. Oisin mielelläni ottanut tittelin pois Harryltä :) Mutta hauska ja mukava peli, jonka pelaa 2 tunnissa. Suosittelen kokeilemaan. Niin ja edelleen sitä mieltä et vuoronapin unohtamisesta seuraa turnover!!! Ellei ole poistunut viimeisimmissä säännöissä.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Jokunen joukkue tuossa laatikoissa jo valmiiksi pyöriikin ja vielä kaiken lisäksi maaleissa =)
Kiinnostusta löytyy ainakin tältä suunnalta kunhan vain aikataulupuoli saadaan pelittämään. Huhtikuun alusta pitäisi itselläni olla hieman paremmin aikaa kun salibandy pelit jäävät hieman vähemmälle taas.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Kesäliiga voisi olla suunnitelmissa kaikesta päätellen?! Pelejä aurinkovarjon alla kera sikarin ja rommin. Kuulostaa hyvältä. Itselläkin nyt tuo FoW kamppis alkaa, niin ei sitä aikaa tolkuttomasti ole, mutta mahdollista kesäliigaa silmällä pitäen, voisin jotain joukkueita satunnaisesti ulkoiluttaa, jo kevään aikana. Joo voidaan mun puolesta pelata ihan sillain, että vuoronapin siirtämisen unohtamisesta tulisi se turnover. Lisäksi 4 min vuorot on jo liki pakolliset, ettei veny pelit sinne neljään tuntiin hieromisineen päivineen. Pelataan peliä nyt niin kuin se on tarkoitettu.

Houkuttaisi maalata goblin tiimi. Pitäisköhän :D
Kalat meni kotio...
harkkari

Olisko joku päivä jollain tyypillä intoa ottaa satunnainen matsi? Kovasti olen tähänkin jotain liigaa päässäni pyöritellyt, mutta taitaa Porin pojat olla sidottuina muilla rintamilla. Kuitenkin jonkun matsin voisi ottaa.

Sinänsä kun liigapelaaminen noin ylipäätään on saatu käyntiin ja tähän jengejä löytyy, voisi olla mahdollista miettiä sitäkin jossain vaiheessa.
Kalat meni kotio...
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Heh, no just itseasias liimailin tollasseen kentän pahville ja pitää kyl sanoo et melko tyytyväinen olen känsäkourieni aikaansaannokseen. Kunhan UHU-stickki vielä kunnolla saa kuivua niin kontaktimuovitan ja saksin pois ylimääräiset niin johan alkaa olla pallokenttä kunnossa!

Ja sitten itse peliin. Parivuotta takaisin oli tarkoitus vähä alkaa pelailla tätä peliä, mutta prokkikset tuppaa mulla tämän harrastuksen parissa liikkumaan hitaasti. Noh, tässä paripäivää sairastaessani ruttoa vai mikä enterorokko se nyt oli aloin kaivella sääntöjä esiin ja päätin tempaista em. prokkista hiukka etiäppäin, tarkoitus oli veljen kanssa pari peliä joskus vetästä. Jengiä on Skaveneille ja oon aatellu vähän näyttäväni veistä myös kaapin pohjalle ajautuneille kaaoksille. Pelikokemusta ei siis todellakaan ole joten voishan se tietty kiva ottaa pikku demo johonkin väliin. Tosin sit taas liigasta tiiä, talvi menee pitkälti urheillessa joten aikaa voi ol vaikee järjestää. Tosin eihän sitä koskaan tiedä. Mulla muuten on DIY-säänttis LRB5 sääntösettiin, onko uppia tullut/millä ite pelaatte?
harkkari

Varmaan ollaan pelattu tuolla vitosella. Tarkoitus kai oli kuitenkin alkaa veteleen sillä kuutosella. Otetaan joku päivä demoilua ihmeessä. Itsellä paritkin laudat sun muut löytyy.
Kalat meni kotio...
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Voi tulla vähä outoon aikaan mut huomenna Su 4.11 jotai BB-bakkanaalia?
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Mietin vähän että mihin ketjuun tätä nyt tunkisi, mutta ehkä tämä kaipaa enemmän piristämistä. Ketkäs on osallistumassa tai edes harkitsee osallistumista tuohon Pelikaupan Blood Bowl-liigaan? Tietty säännöt pitäisi tulla vasta tällä viikolla, että ymmärrettävää, jos sinne ei ole automaattisesti syöksymässä ennen niitä, mutta toisaalta on BB:n perään niin kauan moni haikaillut, että kait jotain poltteita on joka tapauksessa?

Viikonloppuna tuossa 40k:n ohessa verestettiin peliporukassa BB-muistoja yhden puoliajan verran ja hyvältähän se maistui vuosien jälkeen. Että kait sitä pitäisi lähteä mukaan ihan tilaisuuden vuoksi. Sanotaanko vaikka, että olen 95% päättänyt näin ennen sääntöjen kuulemista :D Vanha joukkue kylvetetty irti maaleistaan ja uuden peliasun suhteen testifigu alkaa näyttää aika lupaavalta, että kait tuo joukkueen sutiminen tuosta lähtee myöskin.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itse harkitsen 30% todennäköisyydellä osallistumista. Katsotaan nyt hieman millainen paketti sieltä on tulossa, pitkälti ratkaisee se missä miten ja milloin pelejä pitäisi pelata sekä montako peliä (eli saako sovitettua aikatauluun).
Jos lähden mukaan niin tulen joko elffeillä (wood) tai örkeillä ottamaaan matsia, milläs armeijoilla muut ajatteli lähteä pelailemaan?
Kait Syrjä ottaa osaa kääpiöllä jotka voitti ensinmäisestä faba liigasta ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Joo, kyllä ajattelin osallistua, mikäli ollenkaan järkevältä kuulostaa setit.

Aloin konffaan goblin tiimia, mutta kyllästyin pian. Enkä taida jaksaa maalata nyt muutakaan BB matskua, vaikka maalia odottaisi maaliton Undead tiimi, kuin myös Osittain maalissa oleva Chaos Dwarf tiimi. Ainoa joka on kokonaan maaleissa, on tuo Gaylords of Ibizanus, vieläkin vuoden 2007 mestaruudesta toipuva High Elf tiimi. Taidan lähteä sillä. helffien pelityyli taitaa muutenkin sopia itselleni parhaiten.

Toivotaan, että olisi hyvät setit!
Kalat meni kotio...
syrja

Joo-o ja jaa-a. Kiinnostaisi kyllä kovasti. Mutta katotaan millä systeemillä hommaa olisi tarkoitus pyörittää. Nyt tuntuu olevan tuskaa, et saa nuo liigat edes hoidettua....Ja millä sitten mahdollisesti mukaan? Vai kääpiöillä...joo ei, ovat vielä samassa pussissa kun ne sain. 1 vaihtoehto varmaan North State Rapers eli Norse tiimi. Tai Sat***c C***k Suckers eli vampiirit. Tarttis tietty tutustuu et millaset listat niillä nykyisin on. Ja muutenkin noihin sääntö hommiin. Itellä on nuo 3 laitoksen+ deathzonen jutut lähinnä selkäytimessä.
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Joo mää oon kans tuomassa lisko jengin tuohon blood bowl liigaan, jos jota kuta kiinnostaa.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Furinji
Viesti:

Pelikauppa lupaili liigasäännöistä infoa tällä viikolla ja kyllähän ne tällä viikolla jopa ehtikin :D
Porin Pelikaupan Facebook-sivu kirjoitti:Mikä paras aika laittaa hieman infoa bloodbowl liigalle.

- 30.3 ensimmäiset pelit
- osallistumismaksu 10 €
- osallistua voi ainoastaan yhdellä joukkueella
- liigaan osallistujat jaetaan lohkoon / lohkoihin (riippuu osallistujamäärästä)
- jokaisesta lohkosta pääsee määrä x jatkoon (riippuu osallistujamäärästä)

Kun pidetään ensimmäinen pelipäivä, voitaisiin siinä samalla sopia millä aikavälillä pelit pelataan.

Mikko
harkkari

Noni! Silloin sitten! Saapi nähdä, tuleeko oikein monta lohkoa vai miten tehdään. Onko tietoa, onko ne noilla competition ruleseilla vai millä?
Kalat meni kotio...
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Taidan muuten jättää tuon väliin. Lukkari ei anna hirvittävästi anteeksi, joten parempi olla poissa muiden aikatauluja sotkemasta.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Furinji
Viesti:

harkkari kirjoitti:Onko tietoa, onko ne noilla competition ruleseilla vai millä?
No sehän se tässä vähän onkin että varsinaisista säännöistä ei olla puhuttu sanaakaan :D Olettaa kai voisi, että GW:n uusimmalla nettitournamentsetillä mennään, mutta olettaa voi kaikkea hullumpaakin, koska jollekin muulle jokin aivan muu voi olla se ilmiselvä vaihtoehto :p Tuokaan ei tietty vielä vastaisi siihen, että onko jotain niitä vaihtoehtoisia turnaussääntöjä käytössä ja onko esmes Fan Factorien ostaminen sallittua alkuun, koska olen ainakin antanut itselleni kerrottavan, että ne on yleensä kielletty liigoissa. Joku säännöt paremmin hallitseva voisi kai kysellä tuolla Facebookissa tai sitten täytyy lähettää joku delegaatio paikalle kyselemään ja haastattelemaan ja kirjaamaan ylös muille raportoitavaksi.
syrja

Niin eihän tuollaiset säännöt ja joukkueen rakentamiseen vaikuttavat asiat nyt niiiin tärkeitä ole :) Onkohan tuossa joku palkintokin sitten, kun osallistumismaksut ja kaikki? Joten jos ystävällisesti joku lärvikirjalainen (ööö...eli furre :)) vois kysästä tarkennusta.
Furinji
Viesti:

No palkinto on huhujen mukaan se ah niin henkilökohtainen ja pörröisen lämmittävä tunne, että kylmä käteinen eli osallistumismaksut lyödään potiksi ja jaetaan voittajille..voittajalle...jotain sinnepäin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”