Tehään vaikka näin.Earnest kirjoitti: That's the spirit! Jos noi muut ei pääse paikalle, nii pelataanko me vaikka 1 v 1 perjantaina?
N&T presents: Firestorm Bagration 2012. (6 kierros 17.3)
Re: N&T presents: Firestorm Bagration 2012. (Alkaa 7.1!!!)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
En nyt tarkalleen tiedä mitä kaikkia pelejä porukka on kaavaillu, mutta ilmeisesti mun osallistumista on varailtu torstaille ja perjantaille?
Voin hyvin ottaa matsia torstai-iltapäivänä tai perjantaina milloin vaan, mutten molempia. Oliko meillä siis torstai-iltana matsi Trekkeri ja minä vs. Popo ja Sotalammas?
Voin hyvin ottaa matsia torstai-iltapäivänä tai perjantaina milloin vaan, mutten molempia. Oliko meillä siis torstai-iltana matsi Trekkeri ja minä vs. Popo ja Sotalammas?
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Jaa, löytyisköhän vielä lauantaille/sunnuntaille neuvostoliitolta vastustajaa?
Onnistuuko sunnuntai aamupäivästä, esim kello 9:00- aloitus??Säkki kirjoitti:Jaa, löytyisköhän vielä lauantaille/sunnuntaille neuvostoliitolta vastustajaa?
Nopat ja Taktiikka Ry
Lisäsin kampaniakartan kerhon sivulle ja yritän pitää sen ajan tasalla siellä niin löytyy samasta paikasta:
http://www.nopat.fi/2011/tapahtumat/fir ... more-13164
Korostin out-of-supply alueet tuollaisella tummennetulla reunalla. Luin nuo supply-säännöt tarkemmin ja homma menee näin:
Huoltoa varten tarvitaan katkeamaton rautatieyhteys supply-depottiin. Näitä ovat Saksalla Vilna, Baranovichi ja Pinsk. Neuvostoliitolla Smolensk, Krichev ja Gomel.
"An area containing an Engineer Firestorm Troop is In Supply if it is adjacent to an area that is In Supply.
An area is In Supply if it is adjacent to an area containing an Engineer Firestorm Troop that is In Supply.
An Engineer Firestorm Troop can both bring supply into their own area and extend supply into adjacent areas at the same time."
Pioneerit ovat siis aivan keskeisessä roolissa sillanrakentajina huoltoyhteyksien kannalta. Tältä kantilta olisi Chausystä perääntyvien Engineer Troopsien kannattanut vetäytyä Rogacheviin Krichevin sijaan. Tällöin pelaisi huolto sekä Rogachevissä että juuri vallatussa Bykhovissa. Vieläkö tehdään tällainen muutos kun on säännöt taas paremmin hallussa?
http://www.nopat.fi/2011/tapahtumat/fir ... more-13164
Korostin out-of-supply alueet tuollaisella tummennetulla reunalla. Luin nuo supply-säännöt tarkemmin ja homma menee näin:
Huoltoa varten tarvitaan katkeamaton rautatieyhteys supply-depottiin. Näitä ovat Saksalla Vilna, Baranovichi ja Pinsk. Neuvostoliitolla Smolensk, Krichev ja Gomel.
"An area containing an Engineer Firestorm Troop is In Supply if it is adjacent to an area that is In Supply.
An area is In Supply if it is adjacent to an area containing an Engineer Firestorm Troop that is In Supply.
An Engineer Firestorm Troop can both bring supply into their own area and extend supply into adjacent areas at the same time."
Pioneerit ovat siis aivan keskeisessä roolissa sillanrakentajina huoltoyhteyksien kannalta. Tältä kantilta olisi Chausystä perääntyvien Engineer Troopsien kannattanut vetäytyä Rogacheviin Krichevin sijaan. Tällöin pelaisi huolto sekä Rogachevissä että juuri vallatussa Bykhovissa. Vieläkö tehdään tällainen muutos kun on säännöt taas paremmin hallussa?
Nopat ja Taktiikka Ry
Torstaina on sovittuna nyt 2vs.2 pelit, kaikille osallistujille ei perjantai sopinut. Mukaan voi toki tulla muitakin halukkaita silloin.
Viimeksi muokannut Trekkeri, Ti 10.01.2012 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Aika hajanaista tämä miten kaikille sopii...
Mulle sopii siis:
Perjantaina klo 16:00+
Sunnuntaina klo 9:00+
Mulle sopii siis:
Mulla onnistuisi aikaisintaan 10.45 aikaan, jos se vielä sopii?deggial kirjoitti:Onnistuuko sunnuntai aamupäivästä, esim kello 9:00- aloitus??Säkki kirjoitti:Jaa, löytyisköhän vielä lauantaille/sunnuntaille neuvostoliitolta vastustajaa?
Pakkaa sekoittaa monesti foorumin ulkopuolella sovitut pelit joista täällä huudellaan :)Ohris kirjoitti:Aika hajanaista tämä miten kaikille sopii...
Mulle sopii siis:
Kannattaa tosiaan laittaa viestiä tänne miten itselleen sopii ja sitten mikäli halukkaita löytyy, niin jatkaa sopimista yksityisviestien muodossa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pelaan Sapin kanssa torstaina klo 17:00 -->
Pelaan Celebdaen kanssa Perjantaina klo 16:00 --> (oletettavasti?)
Viikonloppu vielä auki tässä vaiheessa.
Maanantai koko päivä vapaa (!) jos löytyy halukkaita?
Itsevaltuutettuna kampanjan johtajana on mielestäni ok jos porukka jaksaa pelata enemmän kun tuon 10 pelin kiintiön tällä kierroksella (ja miksei myös yleisesti, 10 pyritään kuitenkin). Kuitenkin tulee kierroksia, jolloin pelataan vähemmän. Sopiiko tälläinen ratkaisu muille?
@Jussi: hienoa, kiitos karttapäivityksestä! Surkuhupaisaa tämä Neuvoston ylimmän johdon strategiset kaavailut, kun koukataan vihollisen selustaan, melkein saarretaan Mogilev ja samalla pistetään itsemme mottiin huollon suhteen. Bravo! Kannatan korjausta siirtoon jos vain mahdollista, ilmeisesti toveri komentaja Jaakkovich ei pidä pioneerien toimintaa juuri minään? :D Eihän siinä, nostan suurta hattuani miehelle, joka pyrkii hankkimaan lisähaasteita itselleen - näin niitä mitalleja saadaan!
EDIT
Pitäisi varmaan vetää yhteinen linjaus noista alueista mistä hyökkää näillä vuoroilla - eli ei varmaankaan ole kovin reilua, että hyökkäyksiä suoritetaan viimeksi valloitetuista alueista, vaan pelkästään ns. lähtökuopista? Esim Bykhovista ja Berezinasta ei suoriteta jatkohyökkäyksiä tällä kierroksella. Muistaakseni ne hyökkäykset pitäisi heittää periaatteessa kaikki kierroksen alussa, eikö? Lisäksi pikainen varmennus: Neukuilla on automaattinen initiative eli hyökkäys päätös tällä vuorolla?
Firestorm joukoista
Onko kukaan jättänyt mitään FS joukkoja kerholle? Itse jätin koko Shtraf Batalonin sinne, eli jos on tarvetta SU-76 tai Shtraffille niin mustasta laukusta vaan varovasti kaivamaan :)
Esim. 152 tykistöä, IS-2 ja perus T-34 kaivattaisiin, sekä Sturmovikkejäkin. Meneehän nämä jotenkin proxyttamalla mutta..
Pelaan Celebdaen kanssa Perjantaina klo 16:00 --> (oletettavasti?)
Viikonloppu vielä auki tässä vaiheessa.
Maanantai koko päivä vapaa (!) jos löytyy halukkaita?
Itsevaltuutettuna kampanjan johtajana on mielestäni ok jos porukka jaksaa pelata enemmän kun tuon 10 pelin kiintiön tällä kierroksella (ja miksei myös yleisesti, 10 pyritään kuitenkin). Kuitenkin tulee kierroksia, jolloin pelataan vähemmän. Sopiiko tälläinen ratkaisu muille?
@Jussi: hienoa, kiitos karttapäivityksestä! Surkuhupaisaa tämä Neuvoston ylimmän johdon strategiset kaavailut, kun koukataan vihollisen selustaan, melkein saarretaan Mogilev ja samalla pistetään itsemme mottiin huollon suhteen. Bravo! Kannatan korjausta siirtoon jos vain mahdollista, ilmeisesti toveri komentaja Jaakkovich ei pidä pioneerien toimintaa juuri minään? :D Eihän siinä, nostan suurta hattuani miehelle, joka pyrkii hankkimaan lisähaasteita itselleen - näin niitä mitalleja saadaan!
EDIT
Pitäisi varmaan vetää yhteinen linjaus noista alueista mistä hyökkää näillä vuoroilla - eli ei varmaankaan ole kovin reilua, että hyökkäyksiä suoritetaan viimeksi valloitetuista alueista, vaan pelkästään ns. lähtökuopista? Esim Bykhovista ja Berezinasta ei suoriteta jatkohyökkäyksiä tällä kierroksella. Muistaakseni ne hyökkäykset pitäisi heittää periaatteessa kaikki kierroksen alussa, eikö? Lisäksi pikainen varmennus: Neukuilla on automaattinen initiative eli hyökkäys päätös tällä vuorolla?
Firestorm joukoista
Onko kukaan jättänyt mitään FS joukkoja kerholle? Itse jätin koko Shtraf Batalonin sinne, eli jos on tarvetta SU-76 tai Shtraffille niin mustasta laukusta vaan varovasti kaivamaan :)
Esim. 152 tykistöä, IS-2 ja perus T-34 kaivattaisiin, sekä Sturmovikkejäkin. Meneehän nämä jotenkin proxyttamalla mutta..
Minä voisin sotia sinua vastaan maanantaina esim. kello 12:00-Earnest kirjoitti: Maanantai koko päivä vapaa (!) jos löytyy halukkaita?
Nopat ja Taktiikka Ry
Klo 10:45 mulle ainakin käy... eipähän tarvii herätä turhan aikaisin.Säkki kirjoitti:Mulla onnistuisi aikaisintaan 10.45 aikaan, jos se vielä sopii?deggial kirjoitti:Onnistuuko sunnuntai aamupäivästä, esim kello 9:00- aloitus??Säkki kirjoitti:Jaa, löytyisköhän vielä lauantaille/sunnuntaille neuvostoliitolta vastustajaa?
Aloitusmegapelin raporttia löytyy osoitteesta: http://www.nopat.fi/2012/tapahtumat/7-1 ... smegapeli/
Onko tämä siis huomaamaton sääntöjätuntematon källi joka pitäisi korjata, ihan vaan peruskälli jota ei pitäisi antaa anteeksi vai strateginen neronleimaus? Vain Stavka tietää? Jos joku haluaa tämän korjata niin ihan vapaasti.
Kampanjakirjassa lukee että pelataan niin monta kun halutaan. Market Garden kampanjassa (uudempi) tämä oli korvattu että heitetään nopanheitolla määrä. Käytännössä tässä on siis kolme mallia jonka mukaan voidaan toimia. Jos rajataan pelimäärä per kierros esim. kymmeneen ja pelaajat ovat innokkaita niin eihän siinä ole mitään ongelmaa että aloitetaan seuraava kampanjakierros hieman etuajassa. Vai onko tämä ongelma esim. aikataulutuksen mukaan?Earnest kirjoitti:Itsevaltuutettuna kampanjan johtajana on mielestäni ok jos porukka jaksaa pelata enemmän kun tuon 10 pelin kiintiön tällä kierroksella (ja miksei myös yleisesti, 10 pyritään kuitenkin). Kuitenkin tulee kierroksia, jolloin pelataan vähemmän. Sopiiko tälläinen ratkaisu muille?
Toveri Jaakkovich kiinnitti enemmän huomiota siihen että Krichev on paremmin puolustettu. Samalla luotan siihen että etulinja saadaan pikapuoliin in-supply lisävaltauksilla :)Earnest kirjoitti:@Jussi: hienoa, kiitos karttapäivityksestä! Surkuhupaisaa tämä Neuvoston ylimmän johdon strategiset kaavailut, kun koukataan vihollisen selustaan, melkein saarretaan Mogilev ja samalla pistetään itsemme mottiin huollon suhteen. Bravo! Kannatan korjausta siirtoon jos vain mahdollista, ilmeisesti toveri komentaja Jaakkovich ei pidä pioneerien toimintaa juuri minään? :D Eihän siinä, nostan suurta hattuani miehelle, joka pyrkii hankkimaan lisähaasteita itselleen - näin niitä mitalleja saadaan!
Onko tämä siis huomaamaton sääntöjätuntematon källi joka pitäisi korjata, ihan vaan peruskälli jota ei pitäisi antaa anteeksi vai strateginen neronleimaus? Vain Stavka tietää? Jos joku haluaa tämän korjata niin ihan vapaasti.
Ollaan joskus aikaisemmin pelattu väärin, mutta sääntöjen mukaan matsit vedetään yksi kerrallaan jolloin voi myös hyökätä kierroksella valloitetuista alueista ja näihin. Antaa melko paljon dynamismia peliin ja on mielestäni parempi tällein. Tosin neukuilla on automaattinen initiative ekalla kierroksella ja +1 heittoon tokalla.Earnest kirjoitti:Pitäisi varmaan vetää yhteinen linjaus noista alueista mistä hyökkää näillä vuoroilla - eli ei varmaankaan ole kovin reilua, että hyökkäyksiä suoritetaan viimeksi valloitetuista alueista, vaan pelkästään ns. lähtökuopista? Esim Bykhovista ja Berezinasta ei suoriteta jatkohyökkäyksiä tällä kierroksella. Muistaakseni ne hyökkäykset pitäisi heittää periaatteessa kaikki kierroksen alussa, eikö? Lisäksi pikainen varmennus: Neukuilla on automaattinen initiative eli hyökkäys päätös tällä vuorolla?
Mun joukot on kotona huollossa, mutta tarkoitus olisi tuoda nämä jossain välissä, ehkä huomenna, kerholle yleiseen käyttöön.Earnest kirjoitti:Onko kukaan jättänyt mitään FS joukkoja kerholle?
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Mä koitan kanssa ehtiä tuomaan 34/85 :t kerholle ennenku lähen FS joukoiksi, pitäsi muutenkin sielä vielä käydä.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Jos noissa säännöissä ei ole määrää sinänsä rajoitettu, niin mun mielestä voitaisiin sopia, että joka kierroksella pelataan vähintään 10 peliä ja enemmän jos ihmisillä kiinnostusta löytyy. Noihin puuttuviinhan oli joku nopparatkaisu, jos myöhemmin tarvetta on?Humie kirjoitti:Aloitusmegapelin raporttia löytyy osoitteesta: http://www.nopat.fi/2012/tapahtumat/7-1 ... smegapeli/
Kampanjakirjassa lukee että pelataan niin monta kun halutaan. Market Garden kampanjassa (uudempi) tämä oli korvattu että heitetään nopanheitolla määrä. Käytännössä tässä on siis kolme mallia jonka mukaan voidaan toimia. Jos rajataan pelimäärä per kierros esim. kymmeneen ja pelaajat ovat innokkaita niin eihän siinä ole mitään ongelmaa että aloitetaan seuraava kampanjakierros hieman etuajassa. Vai onko tämä ongelma esim. aikataulutuksen mukaan?Earnest kirjoitti:Itsevaltuutettuna kampanjan johtajana on mielestäni ok jos porukka jaksaa pelata enemmän kun tuon 10 pelin kiintiön tällä kierroksella (ja miksei myös yleisesti, 10 pyritään kuitenkin). Kuitenkin tulee kierroksia, jolloin pelataan vähemmän. Sopiiko tälläinen ratkaisu muille?
Mun mielestä hyvä, jos aikataulu pidetään tuona kierros per 2 viikkoa, niin pysyy kampanja kasassa. Joka toinen lauantai nuo strategiset siirrot kartalla.
Ei minua haittaa henk. koht. NL edustajana, mutta ajattelin vaan että potentiaalisesti voi olla melko demoralisoivaa Saksan komennolle jos ekalla kierroksella noilla säännöillä NL voisi olla jo Minskin porteilla, jos valloitetuilta aluelta voidaan hyökätä eteenpäin? Olettaen että taktisesti odotetaan seuraavaa peliä eikä hävitä kertaakaan.Ollaan joskus aikaisemmin pelattu väärin, mutta sääntöjen mukaan matsit vedetään yksi kerrallaan jolloin voi myös hyökätä kierroksella valloitetuista alueista ja näihin. Antaa melko paljon dynamismia peliin ja on mielestäni parempi tällein. Tosin neukuilla on automaattinen initiative ekalla kierroksella ja +1 heittoon tokalla.
Tää kyl saadaan korjattua jo perjantaina =)Earnest kirjoitti:Ei minua haittaa henk. koht. NL edustajana, mutta ajattelin vaan että potentiaalisesti voi olla melko demoralisoivaa Saksan komennolle jos ekalla kierroksella noilla säännöillä NL voisi olla jo Minskin porteilla, jos valloitetuilta aluelta voidaan hyökätä eteenpäin? Olettaen että taktisesti odotetaan seuraavaa peliä eikä hävitä kertaakaan.Ollaan joskus aikaisemmin pelattu väärin, mutta sääntöjen mukaan matsit vedetään yksi kerrallaan jolloin voi myös hyökätä kierroksella valloitetuista alueista ja näihin. Antaa melko paljon dynamismia peliin ja on mielestäni parempi tällein. Tosin neukuilla on automaattinen initiative ekalla kierroksella ja +1 heittoon tokalla.
Mut siis se klo 16 käy.
Roger, sehän nähdään! MPKK:n perinnepäivä ja paraati loppuu siinä kahden maissa, olen varmasti klo 16 itärintamalla.Celebdae kirjoitti:Tää kyl saadaan korjattua jo perjantaina =)Earnest kirjoitti:Ei minua haittaa henk. koht. NL edustajana, mutta ajattelin vaan että potentiaalisesti voi olla melko demoralisoivaa Saksan komennolle jos ekalla kierroksella noilla säännöillä NL voisi olla jo Minskin porteilla, jos valloitetuilta aluelta voidaan hyökätä eteenpäin? Olettaen että taktisesti odotetaan seuraavaa peliä eikä hävitä kertaakaan.Ollaan joskus aikaisemmin pelattu väärin, mutta sääntöjen mukaan matsit vedetään yksi kerrallaan jolloin voi myös hyökätä kierroksella valloitetuista alueista ja näihin. Antaa melko paljon dynamismia peliin ja on mielestäni parempi tällein. Tosin neukuilla on automaattinen initiative ekalla kierroksella ja +1 heittoon tokalla.
Mut siis se klo 16 käy.
Voi teitä pojat, me ollaan jo huomenna Minskissä panssarikiilojen kanssa :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Samaa mieltä ;)Trekkeri kirjoitti:Voi teitä pojat, me ollaan jo huomenna Minskissä panssarikiilojen kanssa :)
Nopat ja Taktiikka Ry