Maalinpoistoartikkelin kirjoittajia etsitään
Re: Maalinpoistoartikkelin kirjoittajia etsitään
Fairy Powerspray toimii hyvin: eilen pistin lastenruokapurkkiin sekä muovisia että metallisia figuja kylpyyn noin tunniksi. Sen jälkeen sain kyllä hinkata kynsiharjalla melko lujaa ja auttaa tietyissä kohdissa hammastikulla, mutta väri lähti kyllä (helpommin metallista) eikä materiaali kärsinyt yhtään. Jos vuorokaudeksi laittaa kylpyyn niin varmasti irtoaa helpommin.
Solmaster Maalinpoisto on erinomainen metallille 10-15 min kylpy paksussa nesteessä ja maalipinta lähtee harjalla. Syö kuitenkin muovia joten vältä käyttämästä sitä muovifiguihin. Neste on kuitenkin kallis (20 € / 0,5 litran purkki jos oikein muistan) ja vaatii suojakäsineiden ja hengityssuojaimen käyttöä. Joten en suosittele ihan jokaiselle. Itse kuitenkin kun on ajanpuute ja omistan tarvittavat suojat niin tykkään käyttää. Juo kupillisen teetä sillä aikaa kun ukot kylpee ja sen jälkeen nopea harjaus ja ovat kuin saunassa käyneet. Metallipullon kyljessä kuitenkin lukee "voi aiheuttaa syöpää" joten pitää noudattaa ohjeita. Tietenkin tulee sitten kysymys vastaan, mitä Solmaster tekee putkille ja luonnolle kun sen huuhtelee runsaalla vedellä alas viemäriin... syntyy tietenkin enemmän mutaatioita Skaveneille...
-b-
Solmaster Maalinpoisto on erinomainen metallille 10-15 min kylpy paksussa nesteessä ja maalipinta lähtee harjalla. Syö kuitenkin muovia joten vältä käyttämästä sitä muovifiguihin. Neste on kuitenkin kallis (20 € / 0,5 litran purkki jos oikein muistan) ja vaatii suojakäsineiden ja hengityssuojaimen käyttöä. Joten en suosittele ihan jokaiselle. Itse kuitenkin kun on ajanpuute ja omistan tarvittavat suojat niin tykkään käyttää. Juo kupillisen teetä sillä aikaa kun ukot kylpee ja sen jälkeen nopea harjaus ja ovat kuin saunassa käyneet. Metallipullon kyljessä kuitenkin lukee "voi aiheuttaa syöpää" joten pitää noudattaa ohjeita. Tietenkin tulee sitten kysymys vastaan, mitä Solmaster tekee putkille ja luonnolle kun sen huuhtelee runsaalla vedellä alas viemäriin... syntyy tietenkin enemmän mutaatioita Skaveneille...
-b-
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
He'll give you His grace enabling you to cope :-
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se on yks hailee, pitääkö niitä kylvyssä kaksi tuntia tahi kahdeksan. Jos aiot pitää kauemmin kylvyssä, käy välissä lisäämässä ainaskin sitä ainetta.Believer kirjoitti:Fairy Powerspray toimii hyvin: eilen pistin lastenruokapurkkiin sekä muovisia että metallisia figuja kylpyyn noin tunniksi. Sen jälkeen sain kyllä hinkata kynsiharjalla melko lujaa ja auttaa tietyissä kohdissa hammastikulla, mutta väri lähti kyllä (helpommin metallista) eikä materiaali kärsinyt yhtään. Jos vuorokaudeksi laittaa kylpyyn niin varmasti irtoaa helpommin.
-b-
2
Joo powerspraylla riittää kun antaa vaikuttaa sen 10-30min mikä pakkauksessakin lukee ja sen jälkeen hankaa maalia pois niin paljon kun lähtee ja tarvittaessa toistaa.
- Kaapelikala
Jotain vastaavaa ainetta ameriikkilaiset olivat kokeilleet eräässä testissä. Tulos: Jos tökötin suihkuttaa napin päälle, lähtee maali helpommin pois kuin jos antaa napin lillua tökötissä.
Toimiiko vastaava Power sprayn kanssa?
Itse olen ainakin aina tehnyt niin että olen iskenyt figut johonkin pesuvatiin, tai johonkin muovilaatikkoon esim. pakastusrasia. Sen jälkeen suihkuttanut figun päälle sitä power spraytä. Hyvin on lähtenyt. Helpompaa ja kuluu vähemmän sitä ainetta. :)Kaapelikala kirjoitti:Jotain vastaavaa ainetta ameriikkilaiset olivat kokeilleet eräässä testissä. Tulos: Jos tökötin suihkuttaa napin päälle, lähtee maali helpommin pois kuin jos antaa napin lillua tökötissä.
Saisikohan tästä aiheesta tehdä äänestyksen (noin poikkeuksellisesti) ja lopulta vääntää artikkelin kasaan?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mihin sitä äänestystä tarvitaan?Silveri kirjoitti:Saisikohan tästä aiheesta tehdä äänestyksen (noin poikkeuksellisesti) ja lopulta vääntää artikkelin kasaan?
Lähettäkää valmis artikkeli Matti Niemelälle tai jollekin moderaattoreista YV:llä niin pidämme huolen että se pääsee ansaitsemalleen paikalle.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
"87% sotulaisista valitsee maalinpoistoonsa Fairy Power sprayn." (prosenttiluku heitetty hatusta)jullevi kirjoitti: Mihin sitä äänestystä tarvitaan?
Eikö tähän päivään mennessä ole vielä saatu menetelmää maalinpoistoon jossa ei tarvittaisi harjausta?
Laatikon pohjalla oleilisi +200 welffi modelia (maalattuna) ja nyt iski inspiraatio maalata koko porukka hieman uudella tapaa sekä huomattavasti paremmin mitä nuoruusvuosina. Fairy Power spray on paikassaan hyvä mutta pakko sanoa ettei tämä ainakaan omissa figuisssani ole tehonnut läheskään kaikkiin, vaan osoittautunut todella työlääksi esim lohikäärmeen kohdalla. Samaa työ määrää en ole valmis näkemään koko armeijan eteen, melkeimpä ennemmin ostan jo uudet nappulat. Muovia ja metallia siis löytynee molempia suht reipas määrä joten eri aineita olen valmis käyttämään useampaakin.
Laatikon pohjalla oleilisi +200 welffi modelia (maalattuna) ja nyt iski inspiraatio maalata koko porukka hieman uudella tapaa sekä huomattavasti paremmin mitä nuoruusvuosina. Fairy Power spray on paikassaan hyvä mutta pakko sanoa ettei tämä ainakaan omissa figuisssani ole tehonnut läheskään kaikkiin, vaan osoittautunut todella työlääksi esim lohikäärmeen kohdalla. Samaa työ määrää en ole valmis näkemään koko armeijan eteen, melkeimpä ennemmin ostan jo uudet nappulat. Muovia ja metallia siis löytynee molempia suht reipas määrä joten eri aineita olen valmis käyttämään useampaakin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Aina voisi harkita sitä, että jos omaa sähköhammaharjan, niin suojaa sen ensin elmukelmulla ja pistää siihen sitten figuharjaukseen omistetun harjaspään kiinni.
- Kaapelikala
Tai sitten vahva happo. Vie maalin ja muutkin mennessään.
Mitä sille vanhalle maalille tapahtuu jos käyttää Fairy Power Sprayta ja pitääkö lisätä jotain esim. vähän vettä tai jtn muuta?
Siinähän se kun ei tapahdu juuri mitään, toisista figuista maali puolestaan lähtee kertakäsittelyllä todella hyvin.
Toki voihan se niinkin olla että olen liian vaativa maalinpoiston suhteen. Mutta nyt pukkaa sen verran projektia taas päälle ettei ihan tämän päivän asia ole, vaikkakin sivu projektina tätäkin työstän ajoittain.
Toki voihan se niinkin olla että olen liian vaativa maalinpoiston suhteen. Mutta nyt pukkaa sen verran projektia taas päälle ettei ihan tämän päivän asia ole, vaikkakin sivu projektina tätäkin työstän ajoittain.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Kaapelikala
Maali pehmenee ja irtoaa figun pinnasta. Vähän näyttää hammasharjaa, niin pitäisi lähteä. Joskus joutuu vetämään pari kierrosta.Waltio kirjoitti:Mitä sille vanhalle maalille tapahtuu jos käyttää Fairy Power Sprayta ja pitääkö lisätä jotain esim. vähän vettä tai jtn muuta?
- Kardinaali
- Viesti:
Kirjoittelin tällaisen koskien Fairy Power Sprayta: http://kardinaali.blogspot.com/2011/07/ ... ta-by.html
- Hero of Time
minulle maalinpoisto ei ole koskaan tuottanut ongelmia joten jaetaampas.
aine: mikä vain desifiointiaine käy tähän hommaan uskoisin, itseltäni löytyy seuraavanlaista.
http://www.medikem.fi/hoitotarvikkeet.a ... yhma=70005
tämä on samaa tavaraa mitä löytyy esimerkiksi sairaaloiden käytäviltä käsien desifiointiin, itse omistan kyseistä tavaraa noin 6 litraa.
käyttöä: pari tippaa napin pinnalle tai uita koko rykmentti kupillisessa, maali irtoaa sormiin jo ensikosketuksella. suosittelen hammasharjaa, kelpaa metalli ja muoviukoille vallan mainiosti
apteekin hyllystä luulisi löytyvän pieniä pulloja ja on uudelleenkäytettävää niin kauan kuin alkoholi ei haihdu kokonaan.
aine: mikä vain desifiointiaine käy tähän hommaan uskoisin, itseltäni löytyy seuraavanlaista.
tämä on samaa tavaraa mitä löytyy esimerkiksi sairaaloiden käytäviltä käsien desifiointiin, itse omistan kyseistä tavaraa noin 6 litraa.
käyttöä: pari tippaa napin pinnalle tai uita koko rykmentti kupillisessa, maali irtoaa sormiin jo ensikosketuksella. suosittelen hammasharjaa, kelpaa metalli ja muoviukoille vallan mainiosti
apteekin hyllystä luulisi löytyvän pieniä pulloja ja on uudelleenkäytettävää niin kauan kuin alkoholi ei haihdu kokonaan.
- Kaapelikala
Minkälaista hintaa tuolla möhmällä on?Hero of Time kirjoitti:minulle maalinpoisto ei ole koskaan tuottanut ongelmia joten jaetaampas.
- Half-breed
Se vanha maali liukeaa pois figusta, ja jää joko klimppeinä nesteeseen, tai sitten se sekoittuu siihen.Waltio kirjoitti:Mitä sille vanhalle maalille tapahtuu jos käyttää Fairy Power Sprayta ja pitääkö lisätä jotain esim. vähän vettä tai jtn muuta?
Vettä ei ole pakko käyttää, mutta jos jätät figut lillumaan nesteeseen, niin sitä olisi hyvä jatkaa vedellä, sillä sitä on muutoin tuskastuttavan vähän.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kieltämättä xyleenillä maali lähtee, mutta glyseriinillä jatketulla pirtulla? Suhtaudun ajatukseen skeptisesti, mutta hyvähän on, jos toimii.
Ajattelin nyt kirjoittaa omat tunnot tätä Fairy Power Spraytä testanneena:
Elikkä upotin lähes tulkoon koko armeijani fairy 1/3 vesi yhdistelmään, kokonaisina figuina eli baset ja osat kiinni. Ensimmäinen huomio mitä alkoi tapahtumaan oli, että flock rupesi päästämään väriä ( ruskeaa tavaraa oikeasti ) ja erikeepperi (tai mitälie se gw:n koululiima on) rupesi antamaan periksi jolloin baset sai mukavasti napsittua figuista irti.
Osapuilleen 1h uimisen jälkeen
Tämän jälkeen alkoi pikaliima antamaan periksi ja tyrion lähestulkoon hajosi käsiini kun ajattelin ottaa osat erilleen, ylijäämä liima joita figuihin jäi sai helposti pihdeillä/veitsellä/nuppineulalla irti. Tässä vaiheessa vedessä lillui jo maalinpalasia runsaasti. ( muoviliimaukset pitävät, koska muoviliima sulattaa muovin toisiinsa kiinni )
N. 2h uimisen jälkeen
Aloitin operaation hammasharjalla ja juoksevan veden kanssa suuremmat määrät maalista irtosivat figuista. Tosin, jotkin figut ja eritoten tietyt paikat ( lue hiukset ja scale mail :< ) eivät halunnuut luopua maalipinnasta sitten millään. Nuppineula/hammastikku auttavat hankalien paikkojen puhdistuksessa.
En tiedä miten muilla mutta jostain syystä shining gold väri osoittautui erittäin vastahakoisesti irtoamaan figuista.
Olen tyytyväinen kyllä tähän jälkeen mitä Fairy Power Sprayllä saa aikaan.
Elikkä upotin lähes tulkoon koko armeijani fairy 1/3 vesi yhdistelmään, kokonaisina figuina eli baset ja osat kiinni. Ensimmäinen huomio mitä alkoi tapahtumaan oli, että flock rupesi päästämään väriä ( ruskeaa tavaraa oikeasti ) ja erikeepperi (tai mitälie se gw:n koululiima on) rupesi antamaan periksi jolloin baset sai mukavasti napsittua figuista irti.
Osapuilleen 1h uimisen jälkeen
Tämän jälkeen alkoi pikaliima antamaan periksi ja tyrion lähestulkoon hajosi käsiini kun ajattelin ottaa osat erilleen, ylijäämä liima joita figuihin jäi sai helposti pihdeillä/veitsellä/nuppineulalla irti. Tässä vaiheessa vedessä lillui jo maalinpalasia runsaasti. ( muoviliimaukset pitävät, koska muoviliima sulattaa muovin toisiinsa kiinni )
N. 2h uimisen jälkeen
Aloitin operaation hammasharjalla ja juoksevan veden kanssa suuremmat määrät maalista irtosivat figuista. Tosin, jotkin figut ja eritoten tietyt paikat ( lue hiukset ja scale mail :< ) eivät halunnuut luopua maalipinnasta sitten millään. Nuppineula/hammastikku auttavat hankalien paikkojen puhdistuksessa.
En tiedä miten muilla mutta jostain syystä shining gold väri osoittautui erittäin vastahakoisesti irtoamaan figuista.
Olen tyytyväinen kyllä tähän jälkeen mitä Fairy Power Sprayllä saa aikaan.