Satamakaupunki (päiv. 4.1.2017)

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 29.9.2011)

Viesti Kirjoittaja Kain »

Haha, vanha kunnon motivaattori-ruoska!!

Projekti on edennyt, mutta en ole vielä pistänyt kuvia kun talojen alustojen maalaus ei oikein onnistunut.

Talot lähtevät pelitestattavaksi jo tänä viikonloppuna, joten pitää ottaa hiukan kuvia sitten figujen kanssa.
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 29.9.2011)

Päädyin talojen baseissa perusharmaaseen. Toimii ihan ok, pitää sitten loppuvaiheissa vielä washeilla antaa ikää harmaalle. Tässä mennään tällä hetkellä eli loppusuora avautuu kohta edessä:

Kuva
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 12.1.2012)

Nyt alkaa pahasti näyttämään siltä, että ehkä jopa tämän vuoden aikana saan talot valmiiksi..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

ERITTÄIN laadukasta! Alustat ja kiviportaat eivät kuitenkaan pidä mielestäni samaa tasoa. Ehkä eivät ole vielä valmiit? Hieman naarmuja kiviin, pikkukiviä tai hiekkaa sinne tänne ja muutama static grassilla peitetty alue tekis terää. Rikkaruoho kun tapaa tulla kyllä raoista ylös vaikka on kivilattia... näyttävät nyt mielestäni liian puhtailta ja luonnottomilta. Talot muuten kuten sanottua pitävät kovaa tasoa.

-b-
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
Kain

Jep, alustat ovat vielä keskeneräisiä ja niin myös moni muu pieni asia. Nyt vain kaikki isommat maalaukset on paketissa...seuraavaksi otan jokaisen talon yksi kerrallaan ja viimeistelen sen. Tähän asti olen aina vetänyt kaikista taloista yhtäaikaa jonkin kohdan, esim. puun, valmiiksi ja sitten siirtynyt seuraavaan.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Juu, harkittua kulumaa tarvitsevat vielä paikka paikoin.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Pariin vuoteen en ole figuihin koskenut, mut tätä on kiva käydä välillä katsomassa :P
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Kain

Empä ole ehtinyt/jaksanut tänne päivitellä hetkeen, mutta tässä pikku setit mitä olen tehnyt.

Kokeilin marmoriefektiä kauppiaantalon portaisiin:

Kuva

..jaaaa tuollaista sekalaista mosaiikkisettiä sisälattiaan. Tämä ei mielestäni onnistunut, joten pitää maalata uudestaan. Glosh varnish kirkasti aikalailla värejä ja pilasi muuten ihan ok lattian...

Kuva

Pitääpä päivittää hiukan lisää kunahn ehtii...
santso

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 19.3.2012)

Viesti Kirjoittaja santso »

hmm marmori näyttää ainaki kuvis ihan hyvältä, toki varmaan efekti ois näyttävämpi jos koko portaikko olis marmoria? hyppää vaaleet laatat hieman silmille tosta tummasta kivestä.

mosaiikkiin voisit kokeilla vaikka washeilla tummemmaksi/likasemmaksi?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 19.3.2012)

Taas kaikkea pientä on tullut tehtyä..vanhensin marmoria washeilla ja vetäsin devlan mudia mosaiikin päälle, suurin kiilto lähti pois. Tässä hiukan kuvia muista lisäyksistä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Sergeant

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 26.3.2012)

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

Oletko itse puuhastellut noita huonekaluja vai tilattu jostain?

Todella hienot rakennukset ja yksityiskohtaiset. Kärsivällisyyttä on ainakin riittänyt.
Kain

Pöydän ja tuolin väkersin nopsaan itse, laatikot ja tynnyrit on Hirts Artsin muoteista....
Kain

Kauppiaan etuovi maaleissa. Edistyminen on hitaanpuoleista, mutta eteenpäin mennään silti..

Kuva

Kuva
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 25.6.2012)

Jaahas, ollut hiukan taukoa kaikenlaisten epämiellyttävien ja miellyttävien juttujen vuoksi, mutta taas ollaan vauhdissa. Pikku päivitystä muutaman työiltaman jäljiltä..

Rakentelin isommat soihdut majatalon etuoven viereen. Pitää hiukan vielä lisää sculptata liekkejä:

Kuva

Myös kauppiaan talo sai valaisimen, totta kai täysin oma tekemä:

Kuva

Kuva

Majataloon päätin maalata marmorisen tiskin:

Kuva

Lupaan ettei seuraavaan päivitykseen mene ihan niin kauan kuin nyt...
ParanormaaliMursu

Viesti Kirjoittaja ParanormaaliMursu »

Pöllin sun taidot! :D ihan törkeen nättejä :O miten saat marmoriefektin tehtyä? Ihan näin mielenkiinnosta vaa :). Jos vaikka olis si hyötyä joskus
"Make us whole again"

Dead space
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Sarjassamme ei niin rakentavaa palautetta:

Pyörryn.
Kain

@ParanormaaliMursu: Kirjoitan tuosta marmorin maalaamisesta lyhyen artikkelin HandCannonOnlinen sivuille lähiaikoina, sieltä voit sen sitten tarkastaa...

Oletteko huomanneet, että lomalla ehtii harrastaa?

Kuva

..lisää pikkusälää liukuhihnameiningillä..

Kuva

Kuva

..ja sitten Kromacin posetus valmiiden soihtujen vierellä. Nyt alkaa oikeasti olemaan sellainen tunne, että a) saan nämä joskus valmiiksi ja b) talot taitavat onnistua ihan ok!

Kuva
Kekka

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 27.6.2012)

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Talot ovat olleet valmiit muiden mittapuulla jo pitempään. Mites se heksa/modulaari pelipöytä etenee?
Kain

Talothan ovat valmiita mutta sisustaminen pahasti kesken, ehkäpä mulla on joku Nukkekotisyndrooma.. :)

Tuossahan tuo heksasetti vieressä etenee. Paha takaisku oli se, että finnfoami, josta leikkasin siis 2 palaa/heksa (ehdin leikata jonkun 20 palaa), osoittautui paksuudeltaan todella epätasalaatuiseksi. Levyn paksuus on siis 3 cm ja saman levyn eri kohdissa heittoa paksuudessa oli jopa 3mm. Ei kuulosta pahalta, mutta kun noita foamipaloja tulee kaksi päällekkäin niin heittoa voi olla siis jopa 6mm verrattuna toiseen, oikean paksuiseen, heksaan. Jos näistä kokoaisi pöydän niin voipi olla että tuollaiset puolen sentin rajat voisivat hiukan haitata.

Toinen ongelma finnfoamin kanssa oli se, että ostin siis Finnfoamia, joka on keltaista. Materiaali on sitä mitä halusinkin, mutta Finnfoamin (joka on siis tuotemerkki) päällä on näyttävästi vettä eristävä kalvo. Jos aioit kaivertaa jotain tähän foamiin niin kalvo vaikeuttaa kaivertamista jonkun verran. Mitä siis olisi pitänyt ostaa on sininen eristelevy joka kulkee tuotenimellä Styrofoam. Samaa kamaa kuin Finnfoam mutta ilman kalvoa ja kaivertaminen ah niin mukavata. Lisäksi levy tätä kamaa on todella tasapaksuista, ei milliäkään heittoa.

Noh, kun tämä minulle valkeni, niin heti vartin kiroilemisen jälkeen marssin läheiseen rautakauppaan ostamaan Styrofoamia ja kas, eihän sitä löydy koko Savonlinnasta, vain Finnfoamia tuhannessa eri paksuudessa. Selitä siinä sitten rautakaupan karvakoura-Gorillalle miten stryfoamiin olisi niin paljon helpompi kaivertaa katukivetystä fantasiapikku-ukkopeliä varten. Vaikka voisi toisin luulla, en antautunut tähän varmaankin hyvin mielenkiintoiseen dialogiin vaan odottelin seuraavaa reissua Jykylän K-rautaan josta halajamaani levyä löytyy.

Nyt on oikeaa levyä eri paksuuksissa fordin takakontillinen. Siitä olen jo leikannut uusia paloja ja suunnitelmatkin ovat jo valmiina joten kyllä heksoja alkaa putkahtelemaan tässä lähiviikkoina. Niissä on se helppous ettei niitä tarvitse sisustaa :)

ps. Olipahan vuodatus ja syytän Kekka siitä sinua!!!
Kain

Voi näyttää siltä että edistyn tuttuun tapaan hitaasti, MUTTA oikeasti saan aikaan paljonkin. On vain niin, että samalla kertaa teen useaa asiaa, ja saan siis paljon aikaiseksi, mutta yksittäinen asia näyttää etenevän verkkaisesti. Nytkin maalasin loppuja laatikoita/tynnyreitä, värkkäsin isoihin tynnyreihin kyltit ja maalailin ovia.

Kuva

Kuva

Kuva

Laatikot/tynnyrit valmiita, isot tynnyrit vaatii maalausta ja ovien metallit kesken...sarkaa siis riittää..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”