Ropecon jälki fiilistelyt...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ventyr

Viesti Kirjoittaja Ventyr »

Kyllähän conissa oli taas hauskaa vaikka muille jakaa. Pelasin turnauksessa shooty perusmariineilla, jotka BT:n väreihin on tosin maalattu.

1. peli oli Wulffeja vastaan. Vastustaja oli ekaa kertaa turnauksessa ja tehnyt armeijansa sen perusteella mitä sillä sattu olemaan maalattuna (eli ei yhtään transporttia). Niinpä alotin järjestelmällisesti ampumaan sen armeijaa pois laudalta mikä suju hyvin siihen asti, kunnes se kaveri istu vahingossa ohi tuolista ja huitas puolet figuista lattialle kun yritti ottaa tukea pöydästä. Onneks suurin osa tippuneista figuista oli sen omia, mutta kyllähän siinä meni pari munkin ukkoa ja konvertoitu drednautti meni palasiks. Loppu aika sitten liimailtiin figuja kokoon, kun seuraavaks vuorossa oli maalaus arvostelu. Lopulta sovittiin minulle 20-0, kun sehän siitä olis aivan selvästi tulossa.

2. Peli oli ampuvaa IG:tä vastaan. Molemmille vaan ampumalinjat pystyyn ja kumpikaan ei juuri siinä pelissä liikkunut. Peli oli todella tiukka loppuun asti ja molemmilta kuoli ihan pirusti porukkaa. Hävisin lopulta 7-13 koska vastustaja sai ensimmäisen vuoron. Jos minä olisin aloittanut niin lopputulos olis tod. näk. ollut toisinpäin.

3. peli oli hth kaaosta vastaan. Kaveri lähti tulemaan päälle; minä ammuin parissa kierroksessa suurimman osan sen armeijasta pois; kaveri päätti lähteä karkuun ja loppupelin metsästin dredoilla sen armeijan rippeitä. Siltä jäi lopulta muutama terminaattori ja berzerkkeri henkiin. Minulta kuoli 3 mariinia ja sain 3 pöydän neljännestä ja contestasin siltä sen yhden pois. Eli 20-0 minulle.

4. peli oli dark eldareita vastaan. Taas tuli todistettua, miten paperisia DE:t on: 2 vuoroa ampumista ja yli 75% suippokorvista maissa ja minulta kuollut yksi mariini! Tämän jälkeen vastustaja luovutti.

Lopulta sijoituin turnauksessa neljänneksi. 3. sija ja palkinto meni sivu suun yhdellä fair playlla :?
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Lopulta sijoituin turnauksessa neljänneksi. 3. sija ja palkinto meni sivu suun yhdellä fair playlla
No mutta eihän teh Perttu Power pelaaja mitään palkintoja ansaitse?! Mutta onneksi jäi Fan club:kin taakseni :- )
Ventyr

Ja pöh.

Joku viisas mies on joskus sanonut:

"miksi pelata, kun voit myös powerpelata"

Tai no kyllähän sä ton oot kuullukkin, kun katto sitä sun wulffi porukkaa :twisted:
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Kyllä se wuffearmeija oli ihan reilu, siinä oli mm. ...öö...siis niin oli siinä varmaan jotain reiluakin, ai niin, oli siinä yksi blokki grey huntereita, ellei sekin sitten ollut jonkin codexin määräämää pakkojuttu. Ja niin 8 blood clawin unitit kahdella fistillä, ei ollut minimikokoisia, ellei wuffekirja sitten määrää niille minimikooksi kahdeksaa :? Wuffescoutteja oli vain yksi blokki ja venerablejakin vain yksi, kirjan mukaan niitä varmaa saisi olla enemmänkin, vai? Siis oli siinä listassa varmasti muutakin kuin kaikki hyvät jutut optimikokoisina :lol:

Miettikää tän merkitystä: :wink:

Ai niin, siis voitit Perttu fan clubin, miten niin?:D
*Hu*
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

No selitetääs nytten tämä juttu massoillekkin.
Kyllä se wuffearmeija oli ihan reilu, siinä oli mm. ...öö...siis niin oli siinä varmaan jotain reiluakin, ai niin, oli siinä yksi blokki grey huntereita, ellei sekin sitten ollut jonkin codexin määräämää pakkojuttu. Ja niin 8 blood clawin unitit kahdella fistillä, ei ollut minimikokoisia, ellei wuffekirja sitten määrää niille minimikooksi kahdeksaa Wuffescoutteja oli vain yksi blokki ja venerablejakin vain yksi, kirjan mukaan niitä varmaa saisi olla enemmänkin, vai? Siis oli siinä listassa varmasti muutakin kuin kaikki hyvät jutut optimikokoisina

Miettikää tän merkitystä:

Ai niin, siis voitit Perttu fan clubin, miten niin?
Nyt ei puhuta wolffeista, vaikka ei niissä mitään reilua olekkaan ja bloodit ovat minimi yksikköja, mutta tässä onkin kyse "sen" ensinmäisen marine ampuvan armeijan tekijästä, josta sikiää ne kaikki muut katalat viritelmät. Ja fan club:han koostuu vain yhdestä nimeltämainitsemattomasta henkilöstä, joka haluaisi olla power player itsekkin.
McJukkis

Viesti Kirjoittaja McJukkis »

Niin, mistä aikoinaan kaikki ampuvat mariinipoppoot putkahti oikein. Nightfight 2:ssa niitä ei ollut vielä yhtään ja mullakin oli jopa terminaattoreita. Oliko Pertullakaan(ventyr?) vielä silloin niin shooty....tai kun muistelen niin olihan sulla(sillä) jo ´con2000:ssa...Ettei vaan olis perttu koko shootymarinevillityksen isä?

Ainiin wolffeista...grey huntereita on tosiaan pakko olla yks blokki, scoutteja ei saa olla kuin yksi squadi takana, venerableja saa olla vain yksi ja kuten sanottu B-clawien minimikoko on juuri tuo 8...
Ei se oo niin justiinsa
Black scars

Nyt ei puhuta wolffeista
Tai no kyllähän sä ton oot kuullukkin, kun katto sitä sun wulffi porukkaa
Mun mielestä tuossa kohtaa mainittiin :D
Ainiin wolffeista...grey huntereita on tosiaan pakko olla yks blokki, scoutteja ei saa olla kuin yksi squadi takana, venerableja saa olla vain yksi ja kuten sanottu B-clawien minimikoko on juuri tuo 8...
Ahaa, no ei se Makken armeija sitten kovin reilu ollutkaan, mä ihan oikeesti luulin että se oli fluffiwuffelista kun Makke sanos niin :(

:arrow: Asiaan:

Se nyt on luonnollisesti selvä että jos joku pärjää jollain tietyllä armeijatyypillä niin niitä alkaa tulla muitakin kuin sieniä sateella. Sen jälkeen tietysti kyseinen taktiikka alkaa dominoimaan turnauksia ja tietysti se silloin aina menestyy, vaikka armeijan tyypillä ei välttämättä ole mitään tekemistä menestymisen kanssa. Miettikää jos vaikka eldarit ja marinet vaihtaisi turnauksissa ilmoittautumismääriä, kuinka monta eldaria silloin olisi top 10:ssä?

Mun mielestä one trick armeija ei koskaan ole paras vaihtoehto turnaukeen, oli se sitten rush tai shootta. Monipuolinen ja sopeutumiskykyinen lista on parempi, se jättää pelaajalla muitakin vaihtoehtoja kuin aloitusheiton voiton pahaa vastusta vastaan. Mutta se nyt vaan on mun naivi mielipide, ei toimi käytännössä kuitenkaan.
*Hu*
Ventyr

Niin, mistä aikoinaan kaikki ampuvat mariinipoppoot putkahti oikein. Nightfight 2:ssa niitä ei ollut vielä yhtään ja mullakin oli jopa terminaattoreita. Oliko Pertullakaan(ventyr?) vielä silloin niin shooty....tai kun muistelen niin olihan sulla(sillä) jo ´con2000:ssa...Ettei vaan olis perttu koko shootymarinevillityksen isä?
Siis mähän olen pelannut shooty marinea jo 2edikan lopusta/3edikan alusta lähtien. Turnauksissa olen pelannut myöskin lähes pelkkää sellaista. (kerran BA joka sekin ampu aika paljon). Aikasemmissa turnauksissa En vaan käyttänyt ihan NIIN optimoitua armeijaa kuin nykyään. käytin esim 9-10 miehen tactical squadeita ja niin poispäin.

Ja kyllä nightfight 2:ssa mulla oli jo ihan kunnon shooty armeija, kun voitin nightfight ykkösen jo sellaisella. Mun lisäks kyseisissä tapahtumissa ei sellasia armeijoita vaan tainnu olla.

Sen jälkeen ne on kyllä selvästi ruvennu lisääntymään ja tän vuoden conissa niitä oli kyllä enemmän kuin ikinä. Esim. ekaa kertaa tänä vuonna näin jollakin muulla kuin itelläni kolme dredaa marine armeijassa, joita olen käyttäny vakiovarusteina jo kauan..

Eli kyllähän minä se "shootymarinevillityksen isä" taidan olla :D
Nyt mä tunnen itteni tosi staraksi :lol: heh. joopajoo.

Mutta onhan noita armeijatrendejä ollut vaikka kuinka. Esim. sillon kun Tube voitti assault verienkeleillä GT:n niin ei seuraavassa chaosboyzien turnauksessa mitään muuta nähnykkään kun punaista joka tulee päälle lyömään ketjumiekalla :) minä siellä about yksinäni sitten ammuskelin niitä..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Mielenkiintoista kuitenkin kun tätä tuloslistaa tutkii niin top 20:ssä on 11 eri porukan edustajia (tosin wolffeja 5), joten ihan suht tasaseks nuo kaikki on tehty.
J.K.

Viesti Kirjoittaja J.K. »

Mut tunnisti raahaamasta sellasta valkosta Milky Way urheilukassia :D
Viimeksi muokannut J.K., Pe 09.08.2002 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Fear Me Mortals For I Am The Anointed Favoured Son Of Chaos.."
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Minut tunnisti (?) örkkichilistä maalauskisassa ja bowlinpeluusta goblineilla...
McJukkis

Viesti Kirjoittaja McJukkis »

Mutta onhan noita armeijatrendejä ollut vaikka kuinka. Esim. sillon kun Tube voitti assault verienkeleillä GT:n niin ei seuraavassa chaosboyzien turnauksessa mitään muuta nähnykkään kun punaista joka tulee päälle lyömään ketjumiekalla :) minä siellä about yksinäni sitten ammuskelin niitä..
Aivan vielä kun tube meni voittamaan sen GT:n shootyillä niin siitähän niiden määrä vasta räjähtikin..tosiaan
Ei se oo niin justiinsa
Ventyr

Totta. Tubesta on kyllä tullu sellanen isähahmo ja suuri idoli näitten suurten pelaaja massojen keskuudessa..
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Ventyr kirjoitti:Totta. Tubesta on kyllä tullu sellanen isähahmo ja suuri idoli näitten suurten pelaaja massojen keskuudessa..
LoL
täytyy välittää terveiset!
Sillähän halkee pää :)
☠️
Black scars

:lol: Nimenomaan

Käske sen samalla tulla vuoreltaan pelaamaan takaisin tavallisen kansan pariin :D
*Hu*
laticus

Viesti Kirjoittaja laticus »

Ventyr kirjoitti: 4. peli oli dark eldareita vastaan. Taas tuli todistettua, miten paperisia DE:t on: 2 vuoroa ampumista ja yli 75% suippokorvista maissa ja minulta kuollut yksi mariini! Tämän jälkeen vastustaja luovutti.

Lopulta sijoituin turnauksessa neljänneksi. 3. sija ja palkinto meni sivu suun yhdellä fair playlla :?
No, et välttämättä olisi tullut neljänneksi, jos olisit viimeisellä kierroksella tullut rohkeasti pelaamaan IG:tä vastaan 8)
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Siis voi helvetti, nyt se Make on täälläki! 8O
Ventyr

laticus kirjoitti:No, et välttämättä olisi tullut neljänneksi, jos olisit viimeisellä kierroksella tullut rohkeasti pelaamaan IG:tä vastaan 8)
Niin, sitähän ei koskaan tiedä :) Oli vaan tullu just pelattua sitä toista IG:tä vastaan, ni ei oikeen napannu.

Mutta yhtä paperisiahan noi IG:tkin on. :twisted:
Niitä vaan tuppaa olemaan enemmän ja niitten tankit onkin sitten jotain ihan muuta materiaalia (muovia) :wink:
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

nyt on sitten meikäläisen ottamat kuvat täällä.
kuvat on isolla resolla 1600x1200 suoraan kamerasta. ei voi mitään.. osan kuvista poistin ja vinot käänsin. muuten ne on mitä on. figuista otetuista kuvista iso osa meni pilalle. jeps..
gaming since '92
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Noniin, vihdoinkin löytyi kuva jossa näkee minut :)

http://www.ovv.marlitech.com/con02/142-4232_IMG.JPG

Olen se herra heti siinä edessä valko-sinisessäpaidassa.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”