Huomio kuopiolaiset
Re: Huomio kuopiolaiset
Siellähän ne miinukset seisovat (olihan ne tullut joskus aikaisemminkin katsottua). Positiivisena yllätyksenä taas vihreälle pääsy, toivottavasti suunta jatkuu!
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Katsoin asiakastiedosta fantsun tunnusluvut, ja firma on täysin velaton, ja kerännyt jonkunlaisen pienen pääoman vuosien varrella (jos noita numeroita oikein tulkitsin). Maksuhäiriö tms riskiluokitus on paras mahdollinen. Takana on siis selvästi hyviä vuosia, ja välissä notkahdus, ennen viime vuoden niukkaa voitollista tulosta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Notkahdus on yleisesti aika lailla pelialaa koskeva ilmiö, ei mikään sattumanvarainen vahinko Fantsulassa. Mitä taas fantsun omaisuuteen tulee, niin omistajat voivat painattaa hyvällä omatunnolla käyntikorttiinsa "pokemonmiljonääri". Eli siis onhan heillä millä mällätä.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
-
snailprotuction
Ei urumi enää minun tietääkseni myy gw n tuotteitaXenon kirjoitti:Noh juu my bad. Olisi pitänyt jaksaa lukea se linkki. :Dtneva82 kirjoitti:Missaankohan jotain mutta mielestäni tuossa linkissä ei missään vaiheessa puhuttu GW:n omasta virallisesta kaupasta vaan kaupoista jotka pitäisivät GW:n tuotteita?Xenon kirjoitti:Suurempi ongelma voipi olla se että GW tuskin Kuopioon asti liikettään haluaa pystyttää. Myymälöitä on suljettu ympäri maailmaa suuremmistakin kaupungeista joten Kuopioon ei ole mitään GW putiikkia tulossa. Fantasiapelithän Kuopiossa vielä hetken aikaa sitten oli, mutta tosiaan sekin putiikki suljettiin koska ei vissin bisnes tahtonut pyöriä.
Ts. tuossa linkissä löytyvään s-postiosoitteeseen pistetään lelu/askartelu/harraste/whateva kauppa jonka toivoisi jälleenmyyvän GW tuotteita.
Mutta sanomani pitää edelleen aika hyvin kutinsa. GW tuotteet ovat edelleen huono bisnes jota ei kukaan todellinen bisnesmies lähde harrastamaan. Ja kauppa harvemmin hyväntekeväisyydellä pyörii. GW tuotteet vie helvetisti hyllytilaa, gw sanelee aika pitkälti hinnat joten vaikea kilpailla, paskat katteet, ostajaryhmä on marginaalinen tai lähes olematon.
Ja eikös Urumi Kuopiossa myy GW tavaraa? Tai ainakin se vähän aikaa sitten möi ja sinne oli mahdollista ainakin tilata tavaraa GW:ltä.
Fail is to say that snail fail
-
snailprotuction
Siten että ite asun kuopiossa ja jos tarpeeks moni toivoo sitä kuopioon niin saattaahan se onnistua Sitäpaitsi ei viittis lähtee jyväskylään asti hakemaanjupu_ kirjoitti:Ja miten tämä liittyy kuopioon? Ei kukaan oikeasti halua GW:n liikettä, koska esimerkiksi fantasiapelit on paljon parempi lafka.
Totta mutta gw figuja myy muutkin kuin gw:n kaupat. Ainakin jupu taisi saada käsityksen että tässä halutaan nimenomaan gw:n virallista kauppaa kun taas jupu ostaisi mieluummin fantsusta.snailprotuction kirjoitti:Siten että ite asun kuopiossa ja jos tarpeeks moni toivoo sitä kuopioon niin saattaahan se onnistua Sitäpaitsi ei viittis lähtee jyväskylään asti hakemaanjupu_ kirjoitti:Ja miten tämä liittyy kuopioon? Ei kukaan oikeasti halua GW:n liikettä, koska esimerkiksi fantasiapelit on paljon parempi lafka.
Sinänsä kyllä totta. Mieluummin joku ei-gw kauppa figukaupaksi kiitos :D Ei-gw kaupat kun voivat myydä myös muiden valmistajien tuotteita mistä on vain hyötyä ostajille.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
snailprotuction
Kyllä minä tuon tiedän ja itelleni on ihan sama mistä figuni ostan ja tuo on kyllä totta että ne ei myy muiden valmistajien tuotteita. Mutta silti olis kiva saaha kuopioon gw n tuotteita myyvä kauppatneva82 kirjoitti:Totta mutta gw figuja myy muutkin kuin gw:n kaupat. Ainakin jupu taisi saada käsityksen että tässä halutaan nimenomaan gw:n virallista kauppaa kun taas jupu ostaisi mieluummin fantsusta.snailprotuction kirjoitti:Siten että ite asun kuopiossa ja jos tarpeeks moni toivoo sitä kuopioon niin saattaahan se onnistua Sitäpaitsi ei viittis lähtee jyväskylään asti hakemaanjupu_ kirjoitti:Ja miten tämä liittyy kuopioon? Ei kukaan oikeasti halua GW:n liikettä, koska esimerkiksi fantasiapelit on paljon parempi lafka.
Sinänsä kyllä totta. Mieluummin joku ei-gw kauppa figukaupaksi kiitos :D Ei-gw kaupat kun voivat myydä myös muiden valmistajien tuotteita mistä on vain hyötyä ostajille.
mutta ainahan on parempi lafka josta saa muutakin...esim vaikka army painterin/valejon tuotteita, myöskään maastotarvikkeet(muu kuin citadel) ei oo pahitteeksi/vaihtoehto firmojen vigut korvaamaan gw:n nappeja kenties...suomea osaavan myyjän yms :Dsnailprotuction kirjoitti:Kyllä minä tuon tiedän ja itelleni on ihan sama mistä figuni ostan ja tuo on kyllä totta että ne ei myy muiden valmistajien tuotteita. Mutta silti olis kiva saaha kuopioon gw n tuotteita myyvä kauppatneva82 kirjoitti:Totta mutta gw figuja myy muutkin kuin gw:n kaupat. Ainakin jupu taisi saada käsityksen että tässä halutaan nimenomaan gw:n virallista kauppaa kun taas jupu ostaisi mieluummin fantsusta.snailprotuction kirjoitti:Siten että ite asun kuopiossa ja jos tarpeeks moni toivoo sitä kuopioon niin saattaahan se onnistua Sitäpaitsi ei viittis lähtee jyväskylään asti hakemaanjupu_ kirjoitti:Ja miten tämä liittyy kuopioon? Ei kukaan oikeasti halua GW:n liikettä, koska esimerkiksi fantasiapelit on paljon parempi lafka.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Ei GW kate todellakaan ole paska, mutta ongelma on siinä että kaiken tavaran saa netistä niin paljon halvemmalla. Nettikaupat myy muutaman euron katteella tavaraa ja luottavat volyymimyyntiin. Kun taas kivijalkakaupat pitävät hinnat korkeammalla (ja ostavat myös halvemmalla mitä nettikaupat), mutta myynti jää hyvin usein aika paljon pienemmäksi. En usko todellakaan, että GW tuotteet pitävät mitään putiikkia pystyssä. Fantsut pärjäävät maineellaan ja laajalla muullakin valikoimalla. Kokonaisuus toimii. Itse tosin en ole vuosiin sieltä ostanut mitään juuri hintojen vuoksi. En osaa arvostaa kivijalkaliikkeitä enää niin paljoa, joka johtuu huonoista myyjistä (nimenomaan fantsu).
Juu, ei kannata tukea kivijalkaliikkeitä, joista saa huonoa palvelua. Siksi en Helsingin GW:ssä ole juuri asioinut vuosiin (tosin meininki saattaa olla muuttunut, en tiedä, ei kiinnostakkaan), mutta ainakin Helsingin Fantasiapeleissä on ihan asiallinen palvelu ollut siellä käydessäni.
Joskus käyn kivijalkaliikkeissä ihan vain katsastamassa valikoimia, minulla kun on sellainen illuusio, että saatavilla olevat pelit heijastelisivat tämänhetkistä peliskeneä.
Joskus käyn kivijalkaliikkeissä ihan vain katsastamassa valikoimia, minulla kun on sellainen illuusio, että saatavilla olevat pelit heijastelisivat tämänhetkistä peliskeneä.
Noh sitä ei kannata sitten turhan tiheään tarkastaa :D Masiinalla ja fowillakin kestäneet nousta edes hiukan marginaalipeliä kummoisemmaksi. Jos faban, 40k:n, masiinan ja fowin ulkopuolelta haluaa pelata saakin vastustajia etsiä jo ihan tarkoituksella. Suomen figuskene muuteskin senverran pieni että harvinaisempien pelien pelaajia ei juurikaan löydy ja yleensä ovat pienempiä peliporukoita siellä täällä.Morze kirjoitti: minulla kun on sellainen illuusio, että saatavilla olevat pelit heijastelisivat tämänhetkistä peliskeneä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- St. Apollo
Ehkä yksi syy miksi nämä kaupat menevät kiinni on se että GW:llä on kovat tavoitteet ja ns. vaatimukset. Kaupan pitää myydä tarpeeksi tuotteita että se menestyy niillä (Ei kai :D itsestäänselvyys) mutta kun GW pakottaa aloittavan kaupan ostamaan väh. 2000€ edestä tavaraa ensimmäisen puolen vuoden aikana hyllyyn joten tämä syö kauppoja paljon. Myös liikkeen pitää myydä niitä tuotteita tietyn verran. Tavallaan tuntuu että GW päättää alkaako liike myymään tätä tuotetta.
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Semmoista brändin varjeleminen on.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Forssassa oli joskus GW:n tuotteita myynyt liike ja muistelisin ko. liikkeen omistajan sanoneen, että GW halusi että joka liikkeellä olisi kaikkia tuotteita myynnissä ja olivat joutuneet tilaamaan 2 isoa pahvilaatikollista tavaraa hyllyyn, joka oli muutenkin täynnä. Myynti oli muutenkin varmasti kovaa, kun hyllyssä lojui 40k:n 2ed laatikoita (vuosi oli vissiin 2007). Palvelu pelasi, myyjät vielä heittivät välillä omasta päästään alennuksia ja jos jotain tuotetta ei ollut, sitä tilattiin.St. Apollo kirjoitti:Ehkä yksi syy miksi nämä kaupat menevät kiinni on se että GW:llä on kovat tavoitteet ja ns. vaatimukset. Kaupan pitää myydä tarpeeksi tuotteita että se menestyy niillä (Ei kai :D itsestäänselvyys) mutta kun GW pakottaa aloittavan kaupan ostamaan väh. 2000€ edestä tavaraa ensimmäisen puolen vuoden aikana hyllyyn joten tämä syö kauppoja paljon. Myös liikkeen pitää myydä niitä tuotteita tietyn verran. Tavallaan tuntuu että GW päättää alkaako liike myymään tätä tuotetta.
Nykyään taas tuntuu, että GW yrittää kilpailla omia jälleenmyyjiään vastaan. Toki, onhan se ymmärrettävää että heillä on yksinoikeus bitzikauppaan ja tiettyihin figuihin, mutta naurettavaahan se on, että kuvien käyttäminen kaupan sivulla kielletään yms. Sit tälläsellä "pakko ostaa järjetön kasa tavaraa jos haluutte myydä mitään meidän kamaa" meiningillä tapetaan pikkukaupat melko tehokkaasti.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- LAV-Kitsune-
Doddih, no kirjoitellaampas tähän hiukkasen noita omia kokemuksia ja tietämyksiä Kuopion tilanteesta. Joskus 14-15 vuotta sitten aloiteltiin tosiaan Kirja ja lehtilinnaan tilailemaan figuja, kun pelien puolelle syntyi pieni vakioporukka. Ensin figuja sai vain erillistilauksina ja minä kaveriporukassa olin niitä kovasti ostelemassa, mutta lopulta figut tulivat ihan osaksi kauppaa. Satanen poikineen meni siihen kauppaan kun sieltä ostin ison O&G armeijan metallifiguista sekä kaaosmariinit. Kauppa kävin käsittääkseni ihan ok, ainakin sen verran että figuja kannatti pitää liikkeessä ja jossain vaiheessa liike otti mangaakin valikoimiinsa ja oli vähän niinkuin "mini fantsu".
Fantasiapelien aloittaessa menekki romahti aika pahasti kun kaikki asiakkaat siirtyivät fantsun asiakkaaksi. Fantsu sitten pyörikin oman aikansa ja mitä myyjä minulle sanoi, niin ei se tappiota tuottanut. Tulos oli pitkän aikaa hänen sanojen mukaan Kuopiossa nollassa, ja kun voittoa ei alkanut tulla tiettyyn aikaan mennessä, suljettiin liike kannattamattomana. Eli tulos oli pitkän aikaa plus miinus nolla ja se riitti liikkeen sulkemiseen.
Figuista kyseltiin paljon kun fantsu lopetti ja jutustelinkin Urumin pitäjän kanssa, että ottaisi figuja sinne myyntiin. Kerroin vähän mitkä mahdollisesti menisivät kaupaksi tuntien Kuopion figupelaajia ja uusia armeijakirjojen ilmestymisiä yms. Hetken aikaa figuja meni jonkin verran, mutta lopulta ihmiset alkoivat tilaamaan tuotteita netistä. Tismalleen samalla tavalla kävi mtg korttien kanssa, ensin oli hirveä ruinaaminen että näitä pitää saada ja kun kortteja tuli niin alettiin tilata netistä. Figujen myynti ei kuitenkaan ollut ihan hirvittävää, vaikka vaihtuvuus oli surkea verrattuna anime ja manga tuotteisiin ja niitä pystyttiin pitämään hyvin Urumin isossa varastossa. Kamelin selän katkaisi tässä tapauksessa kuitenkin GW itse, joka vaati oikeussakon uhalla, että kuvat tuotteista pitää poistaa yrityksen nettisivuilta ja siellä saa käyttää vain itse maalattuja tms kuvia figuista. Liikkeen pitäjä päätti tässä vaiheessa, että HV GW ja myi kaikki loput tuotteet uloskantohintaan pois. Mm. Turun animeconissa olin minä myymässä sitten kympillä isoja sääntökirjoja ja näin ylipäätään halvalla meni paljon figuja.
Näin jälkeenpäin ei hirveästi ole Urumille tullut kyselyjä joten figuja ei ole edes harkittu otettavan takaisin. Itse olen kovasti houkutellut, että tulisi garage kittejä tuonne myyntiin, mutta faba asioissa ihmiset on ohjattu melko poikkeuksetta ostamaan esim fantsun nettikaupasta. Nyt Urumi liike muuttui täysin postimyyntiliikkeeksi, jonka varasto on siinä entisen kivijalkakaupan läheisyydessä joten vaikka Urumi ottaisikin figut uudelleen valikoimaan, ei niitä enää voisi käydä shoppailemassa samaan tapaan kuin ennen.
Nyt Kuopiossa ei ole figuja Kirja ja lehtilinnassa, fantsu lähti pois ja Urumi muutti postimyyntiliikkeeksi joten napit on vähän pakko ostaa netistä. Koska Fantsun tilanne on hiukan parantunut ja Urumin liike on muuttanut toimintamuotoaan, aionkin ottaa tässä kuussa esille, joska Fantsua voisi uudelleen avata tänne Kuopioon. Aika voisi olla melko otollinen nyt kun kilpailua ei hirveästi ole. Ties vaikka sitä itse tuohon hommaan vaikka ryhtyisin ^.^
Fantasiapelien aloittaessa menekki romahti aika pahasti kun kaikki asiakkaat siirtyivät fantsun asiakkaaksi. Fantsu sitten pyörikin oman aikansa ja mitä myyjä minulle sanoi, niin ei se tappiota tuottanut. Tulos oli pitkän aikaa hänen sanojen mukaan Kuopiossa nollassa, ja kun voittoa ei alkanut tulla tiettyyn aikaan mennessä, suljettiin liike kannattamattomana. Eli tulos oli pitkän aikaa plus miinus nolla ja se riitti liikkeen sulkemiseen.
Figuista kyseltiin paljon kun fantsu lopetti ja jutustelinkin Urumin pitäjän kanssa, että ottaisi figuja sinne myyntiin. Kerroin vähän mitkä mahdollisesti menisivät kaupaksi tuntien Kuopion figupelaajia ja uusia armeijakirjojen ilmestymisiä yms. Hetken aikaa figuja meni jonkin verran, mutta lopulta ihmiset alkoivat tilaamaan tuotteita netistä. Tismalleen samalla tavalla kävi mtg korttien kanssa, ensin oli hirveä ruinaaminen että näitä pitää saada ja kun kortteja tuli niin alettiin tilata netistä. Figujen myynti ei kuitenkaan ollut ihan hirvittävää, vaikka vaihtuvuus oli surkea verrattuna anime ja manga tuotteisiin ja niitä pystyttiin pitämään hyvin Urumin isossa varastossa. Kamelin selän katkaisi tässä tapauksessa kuitenkin GW itse, joka vaati oikeussakon uhalla, että kuvat tuotteista pitää poistaa yrityksen nettisivuilta ja siellä saa käyttää vain itse maalattuja tms kuvia figuista. Liikkeen pitäjä päätti tässä vaiheessa, että HV GW ja myi kaikki loput tuotteet uloskantohintaan pois. Mm. Turun animeconissa olin minä myymässä sitten kympillä isoja sääntökirjoja ja näin ylipäätään halvalla meni paljon figuja.
Näin jälkeenpäin ei hirveästi ole Urumille tullut kyselyjä joten figuja ei ole edes harkittu otettavan takaisin. Itse olen kovasti houkutellut, että tulisi garage kittejä tuonne myyntiin, mutta faba asioissa ihmiset on ohjattu melko poikkeuksetta ostamaan esim fantsun nettikaupasta. Nyt Urumi liike muuttui täysin postimyyntiliikkeeksi, jonka varasto on siinä entisen kivijalkakaupan läheisyydessä joten vaikka Urumi ottaisikin figut uudelleen valikoimaan, ei niitä enää voisi käydä shoppailemassa samaan tapaan kuin ennen.
Nyt Kuopiossa ei ole figuja Kirja ja lehtilinnassa, fantsu lähti pois ja Urumi muutti postimyyntiliikkeeksi joten napit on vähän pakko ostaa netistä. Koska Fantsun tilanne on hiukan parantunut ja Urumin liike on muuttanut toimintamuotoaan, aionkin ottaa tässä kuussa esille, joska Fantsua voisi uudelleen avata tänne Kuopioon. Aika voisi olla melko otollinen nyt kun kilpailua ei hirveästi ole. Ties vaikka sitä itse tuohon hommaan vaikka ryhtyisin ^.^
ois kyl kuopioon ja muuallekki suomee hyvä saaha gw:n kauppoi
jeppis jepulis XP
- Kaapelikala
Mielenkiinnosta: miksi? Miksi eivät ei-monopoliasemassa olevat kivijalkaliikkeet kelpaa? Ei siinä GW:n kaupassa ole mitään muuta ihmeellistä, kuin jatkuva tyrkyttäminen (Olin 20 min, kolme tyyppiä tuli myymään space marineita).ninjatuna kirjoitti:ois kyl kuopioon ja muuallekki suomee hyvä saaha gw:n kauppoi
- Kaapelikala
...okei? Ja tämä liittyi mihin millä tavalla?ninjatuna kirjoitti:ehkä, mutta onhan niitä muitakin kuopiolaisia.