Sensurointi

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Remos

Sensurointi

Viesti Kirjoittaja Remos »

Onko Sotavasarassa jokin ihme lapsisivustoille tarkoitettu sensuuri-moottori, joka estää tuomasta sisäistä julmetun aggressiivista nörttiäni tarpeeksi hanakasti esiin, vai kuvittelenko vain?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Merimetsä

Re: Sensurointi

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Remos kirjoitti:Onko Sotavasarassa jokin ihme lapsisivustoille tarkoitettu sensuuri-moottori, ...
No ainakaan P r k l:n nimeä en voi quotata. Jotain tuhmia sanoja siis ainakin. Kuinka kattava, niin en ole koskaan kokeillut.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Sotavasaran sensuurijärjestelmä on ulkoistettu Illuminati Ry:lle, joka lisää Cipramilia ja Risperidonia vesijohtoveteen.

Vakavasti ottaen: Sotussa on yllättävän aktiivisia moderaattoreita, jotka siistivät ketjuja aika ajoin. Lähinnä puutumme julmetunmoiseen liekkisotaan, mutta hiljainen konsensus tuntuu olevan, että moderointi pyritään pitämään mahdollisimman lievänä ja näkymättömänä. Ehkä "sensuuri" on vain sitä, että täällä on melkolailla rauhallista ja riehuminen tuntuu sen takia hieman turhanpäiväiseltä? :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.

Yleinen elämänohje nettikäyttäytymiseen on, että kovin suurien tunnekuohujen vallassa kannattaa jättää postaamatta; asiaan voi palata sitten, kun on jäähtynyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

The Captain kirjoitti:Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.
Kaikkien kannattaa huomata kuitenkin, että asetuksista voi iskeä pois kukkahattusuodattimen silloin kun se alkaa äsyttämään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Half-breed kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.
Kaikkien kannattaa huomata kuitenkin, että asetuksista voi iskeä pois kukkahattusuodattimen silloin kun se alkaa äsyttämään.
Jeps, varsinkin kun tuo kukkahattusuodatin sensuroi myös asioita keskeltä sanaa (aina silloin tällöin). Eikä se sensuroi edes kaikkia voimasanoja, että sen puoleen...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.

Tosin, en minäkään viitsi lukea tekstiä, joka on kuvainnollisesti sanoen piirretty täyteen kirkkoveneitä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Silveri kirjoitti:On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.
Ja nämä marjastajat voivat käyttää myös pikkukakkosen tonttu Toljanterin lanseeraamia voimasanoja : Kehvatsu ja voi mavonsilmä ilman pelkoa sensuurista. Jos nuo eivät riitä, kapteeni Haddock auttaa varmasti asian perillemenoa vaikkapa termeillä : dipsomaan, bassibasuukki, etc.

Sotavasaran moderoinnista 95% on kruusialaisten spammikoneiden viestien poistoa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

smaxx kirjoitti:
Silveri kirjoitti:On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.
Ja nämä marjastajat voivat käyttää myös pikkukakkosen tonttu Toljanterin lanseeraamia voimasanoja : Kehvatsu ja voi mavonsilmä ilman pelkoa sensuurista. Jos nuo eivät riitä, kapteeni Haddock auttaa varmasti asian perillemenoa vaikkapa termeillä : dipsomaan, bassibasuukki, etc.
Komppaan kapteeni Haddockin käyttöä. "Te senkin sillinrasvassa käristettävät herkkukurkut" on kieltämättä voimakkaampi ilmaisu kuin "--tun spedet".
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

heh ohan semmost paljo mukavampiki lukea kuin perinteist huonoa kielenkäyttöä, kunnon kiroukset käyttöön kuten: kalvakoon madot sydämesi! kuin sit ''painu v***uun'':D

enää osata edes kirota kunnolla, nuoriso käyttää vaan alatyylisiä ilmauksia koska on paljon helpompaa kuin vetästä tommonen...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Silveri

Ja tämä johtaakin luonnollisesti siihen, että voisikohan tähän phpBB:n filtterisoftaan korvata tyypillisiä kirosanailmaisuja (mielellään satunnaisesti valituilla) haddockismeilla? Olisi ainakin viihdyttävämpää selattavaa. :)
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Silveri kirjoitti:Ja tämä johtaakin luonnollisesti siihen, että voisikohan tähän phpBB:n filtterisoftaan korvata tyypillisiä kirosanailmaisuja (mielellään satunnaisesti valituilla) haddockismeilla? Olisi ainakin viihdyttävämpää selattavaa. :)
Kyl tuo onnistuu. Pikkaisen vaan säätöä tarttee. Sanafiltterillä siis tuo toimii
Silveri

Joo tiedän, olen itsekin puljannut foorumisoftien kanssa (lähinnä SMF, mutta phpBB:täkin on katsottu) - tosin obscenity-filtterissä kirosanan korjaaminen satunnaisella korvaavalla ilmaisulla taitaa vaatia jonkinlaisen pluginin. Tämä oli "vähän niinkuin vihjeenä" Weekkikselle, mutta ei kai se näitä nyt niin aktiivisesti enää lue.. ;)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vesa Heikkinen Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksesta on suositellut kotimaista perua olevan lempo-voimasanan käyttöä ulkomaalaista perua olevien paholaisen nimitysten sijaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Silveri

Hämmentävää. Nähtävästi valtaosa suomenkielen kirosanoista tosiaankin taitaa olla lainasanoja. On se wikipedia ihmeellinen tietolähde (tosin kapulla taitaa tulla niistä maisterinpapereista tämä tieto).
santso

niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

santso kirjoitti:niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
[Pilkunnus]Itseasiassa Suomeen on tullut vaikutteita ulkomaista jo pitkään. Esmes sekä ruotsalaista ja venäläistä verotusta on havaittu tapahtuneen Suomessa jo ennen ristiretkiä. Satakunnan nimikin on ruotsalaista perua, tarkoittaen, että alueella oli satakunta taloutta joita verotettiin.[/Pilkunnus]
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
santso

Half-breed kirjoitti:
santso kirjoitti:niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
[Pilkunnus]Itseasiassa Suomeen on tullut vaikutteita ulkomaista jo pitkään. Esmes sekä ruotsalaista ja venäläistä verotusta on havaittu tapahtuneen Suomessa jo ennen ristiretkiä. Satakunnan nimikin on ruotsalaista perua, tarkoittaen, että alueella oli satakunta taloutta joita verotettiin.[/Pilkunnus]
pilkku on todella kipeänä tommosen käsittelyn jälkeen...

tosin venäjää valtiona ei tuohon aikaan ollut, puhutaan novgorodin alueesta joka oli melko skandinaavinen kulttuurialue mongolien tuloon asti...
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

santso kirjoitti: tosin venäjää valtiona ei tuohon aikaan ollut, puhutaan novgorodin alueesta joka oli melko skandinaavinen kulttuurialue mongolien tuloon asti...
Onko noin? Kuulostaa paljolti slaaveilta...
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Näihin kannattaa tutustua nyt ja muutenkin netissä liikkuessani. Liikut siellä kuitenkin.

http://www.internetopas.com/netiketti/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Netiketti
http://www.tietoturvakoulu.fi/oppilaill ... ketti.html
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”