Sensurointi
Sensurointi
Onko Sotavasarassa jokin ihme lapsisivustoille tarkoitettu sensuuri-moottori, joka estää tuomasta sisäistä julmetun aggressiivista nörttiäni tarpeeksi hanakasti esiin, vai kuvittelenko vain?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Re: Sensurointi
No ainakaan P r k l:n nimeä en voi quotata. Jotain tuhmia sanoja siis ainakin. Kuinka kattava, niin en ole koskaan kokeillut.Remos kirjoitti:Onko Sotavasarassa jokin ihme lapsisivustoille tarkoitettu sensuuri-moottori, ...
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Sotavasaran sensuurijärjestelmä on ulkoistettu Illuminati Ry:lle, joka lisää Cipramilia ja Risperidonia vesijohtoveteen.
Vakavasti ottaen: Sotussa on yllättävän aktiivisia moderaattoreita, jotka siistivät ketjuja aika ajoin. Lähinnä puutumme julmetunmoiseen liekkisotaan, mutta hiljainen konsensus tuntuu olevan, että moderointi pyritään pitämään mahdollisimman lievänä ja näkymättömänä. Ehkä "sensuuri" on vain sitä, että täällä on melkolailla rauhallista ja riehuminen tuntuu sen takia hieman turhanpäiväiseltä? :)
Vakavasti ottaen: Sotussa on yllättävän aktiivisia moderaattoreita, jotka siistivät ketjuja aika ajoin. Lähinnä puutumme julmetunmoiseen liekkisotaan, mutta hiljainen konsensus tuntuu olevan, että moderointi pyritään pitämään mahdollisimman lievänä ja näkymättömänä. Ehkä "sensuuri" on vain sitä, että täällä on melkolailla rauhallista ja riehuminen tuntuu sen takia hieman turhanpäiväiseltä? :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
- The Captain
- Valvoja
Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.
Yleinen elämänohje nettikäyttäytymiseen on, että kovin suurien tunnekuohujen vallassa kannattaa jättää postaamatta; asiaan voi palata sitten, kun on jäähtynyt.
Yleinen elämänohje nettikäyttäytymiseen on, että kovin suurien tunnekuohujen vallassa kannattaa jättää postaamatta; asiaan voi palata sitten, kun on jäähtynyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Half-breed
Kaikkien kannattaa huomata kuitenkin, että asetuksista voi iskeä pois kukkahattusuodattimen silloin kun se alkaa äsyttämään.The Captain kirjoitti:Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Kaapelikala
Jeps, varsinkin kun tuo kukkahattusuodatin sensuroi myös asioita keskeltä sanaa (aina silloin tällöin). Eikä se sensuroi edes kaikkia voimasanoja, että sen puoleen...Half-breed kirjoitti:Kaikkien kannattaa huomata kuitenkin, että asetuksista voi iskeä pois kukkahattusuodattimen silloin kun se alkaa äsyttämään.The Captain kirjoitti:Automaattinen kirosanasuodatin filtteröi teksteistä tarpeettoman jyrkät, esim. naisen sukupuolielimeen ja sielunviholliseen viittaavat voimasanat, ja vähemmän automaattinen moderaattoritiimi filtteröi muuten tarpeettoman voimakkaat tunteenilmaukset.
On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.
Tosin, en minäkään viitsi lukea tekstiä, joka on kuvainnollisesti sanoen piirretty täyteen kirkkoveneitä.
Tosin, en minäkään viitsi lukea tekstiä, joka on kuvainnollisesti sanoen piirretty täyteen kirkkoveneitä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ja nämä marjastajat voivat käyttää myös pikkukakkosen tonttu Toljanterin lanseeraamia voimasanoja : Kehvatsu ja voi mavonsilmä ilman pelkoa sensuurista. Jos nuo eivät riitä, kapteeni Haddock auttaa varmasti asian perillemenoa vaikkapa termeillä : dipsomaan, bassibasuukki, etc.Silveri kirjoitti:On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.
Sotavasaran moderoinnista 95% on kruusialaisten spammikoneiden viestien poistoa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Komppaan kapteeni Haddockin käyttöä. "Te senkin sillinrasvassa käristettävät herkkukurkut" on kieltämättä voimakkaampi ilmaisu kuin "--tun spedet".smaxx kirjoitti:Ja nämä marjastajat voivat käyttää myös pikkukakkosen tonttu Toljanterin lanseeraamia voimasanoja : Kehvatsu ja voi mavonsilmä ilman pelkoa sensuurista. Jos nuo eivät riitä, kapteeni Haddock auttaa varmasti asian perillemenoa vaikkapa termeillä : dipsomaan, bassibasuukki, etc.Silveri kirjoitti:On se himskatti niin vaikeaa kun tämä saakulin nuoriso ei osaa enää kirjoittaa ilman kettuilua, vattuilua tai muita marjailuja.
heh ohan semmost paljo mukavampiki lukea kuin perinteist huonoa kielenkäyttöä, kunnon kiroukset käyttöön kuten: kalvakoon madot sydämesi! kuin sit ''painu v***uun'':D
enää osata edes kirota kunnolla, nuoriso käyttää vaan alatyylisiä ilmauksia koska on paljon helpompaa kuin vetästä tommonen...
enää osata edes kirota kunnolla, nuoriso käyttää vaan alatyylisiä ilmauksia koska on paljon helpompaa kuin vetästä tommonen...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Ja tämä johtaakin luonnollisesti siihen, että voisikohan tähän phpBB:n filtterisoftaan korvata tyypillisiä kirosanailmaisuja (mielellään satunnaisesti valituilla) haddockismeilla? Olisi ainakin viihdyttävämpää selattavaa. :)
- Kaapelikala
Kyl tuo onnistuu. Pikkaisen vaan säätöä tarttee. Sanafiltterillä siis tuo toimiiSilveri kirjoitti:Ja tämä johtaakin luonnollisesti siihen, että voisikohan tähän phpBB:n filtterisoftaan korvata tyypillisiä kirosanailmaisuja (mielellään satunnaisesti valituilla) haddockismeilla? Olisi ainakin viihdyttävämpää selattavaa. :)
Joo tiedän, olen itsekin puljannut foorumisoftien kanssa (lähinnä SMF, mutta phpBB:täkin on katsottu) - tosin obscenity-filtterissä kirosanan korjaaminen satunnaisella korvaavalla ilmaisulla taitaa vaatia jonkinlaisen pluginin. Tämä oli "vähän niinkuin vihjeenä" Weekkikselle, mutta ei kai se näitä nyt niin aktiivisesti enää lue.. ;)
- The Captain
- Valvoja
Vesa Heikkinen Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksesta on suositellut kotimaista perua olevan lempo-voimasanan käyttöä ulkomaalaista perua olevien paholaisen nimitysten sijaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Hämmentävää. Nähtävästi valtaosa suomenkielen kirosanoista tosiaankin taitaa olla lainasanoja. On se wikipedia ihmeellinen tietolähde (tosin kapulla taitaa tulla niistä maisterinpapereista tämä tieto).
niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
- Half-breed
[Pilkunnus]Itseasiassa Suomeen on tullut vaikutteita ulkomaista jo pitkään. Esmes sekä ruotsalaista ja venäläistä verotusta on havaittu tapahtuneen Suomessa jo ennen ristiretkiä. Satakunnan nimikin on ruotsalaista perua, tarkoittaen, että alueella oli satakunta taloutta joita verotettiin.[/Pilkunnus]santso kirjoitti:niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
pilkku on todella kipeänä tommosen käsittelyn jälkeen...Half-breed kirjoitti:[Pilkunnus]Itseasiassa Suomeen on tullut vaikutteita ulkomaista jo pitkään. Esmes sekä ruotsalaista ja venäläistä verotusta on havaittu tapahtuneen Suomessa jo ennen ristiretkiä. Satakunnan nimikin on ruotsalaista perua, tarkoittaen, että alueella oli satakunta taloutta joita verotettiin.[/Pilkunnus]santso kirjoitti:niih ollaan niin siivo kansa, ristiretkistä 1155 alkoi alamäki ja tässä nyt ollaan :D olis saanu skandinaavit pysyä poissa tästä osasta eurooppaa :D
tosin venäjää valtiona ei tuohon aikaan ollut, puhutaan novgorodin alueesta joka oli melko skandinaavinen kulttuurialue mongolien tuloon asti...
Onko noin? Kuulostaa paljolti slaaveilta...santso kirjoitti: tosin venäjää valtiona ei tuohon aikaan ollut, puhutaan novgorodin alueesta joka oli melko skandinaavinen kulttuurialue mongolien tuloon asti...
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Näihin kannattaa tutustua nyt ja muutenkin netissä liikkuessani. Liikut siellä kuitenkin.
http://www.internetopas.com/netiketti/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Netiketti
http://www.tietoturvakoulu.fi/oppilaill ... ketti.html
http://www.internetopas.com/netiketti/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Netiketti
http://www.tietoturvakoulu.fi/oppilaill ... ketti.html
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.